Hermo menee kun minulle puhutaan kuin idiootille
Yritysten edustajille sanon ihan suoraan, että minulle ei tarvitse puhua kuin olisin idiootti. Ihan sellaista haistapaska-tason itsestäänselvyyksiä kertoillaan. Olen ujo, mutta provosoidun todella paljon siitä kun minuun ei voida suhtautua kuin aikuiseen ja puhua sillä tavalla. Olen nuoren näköinen ja kuuloinen. En toki ole vanha, mutta näytän ja kuulostan nuoremmalta kuin olen. Poikkeuksetta joka ikinen kerta, kun sanon, ettei minulle tarvitse puhua kuin idiootille, toinen osapuoli alkaa länkyttämään päälleni eikä anna suunvuoroa, sekä alkaa piilov*ttuilemaan. Ihan törkeän alentavaa käytöstä. Näissä tapauksissa lyön luurin korvaan. Tiedän, ettei se ole sivistynyttä, mutta mitä minä voin tehdä, kun toinen ei anna minun puhua ja kohtelee minua kuin vajaaälyistä? Niinpä. Minulle ei todellakaan tarvitse kertoa, että "me täällä emme voi tietää", kun on kyse minun elämääni liittyvästä asiasta. IHANKO TOSI? Minä kun luulin että jossain yrityksessä voidaan tietää minun asiani 🙄🙄 Sitten eivät osaa edes ottaa aikuismaisesti sitä, kun aikuinen ihminen huomauttaa, ettei hänen älyään tarvitse aliarvioida. Hermo menee taas vaihteeksi ihmisiin.
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Konalan torakka tekee ystävyyttä 😍🦗
Näin se menee 👴🏻🤍🦗
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän lapsellista vedellä herneitä hengitysteihin ja äksyillä, ei se ainakaan muuta tuollaisen olettajan oletuksia sinusta.
Olen aivan tarpeeksi paljon vääntänyt milloin mistäkin asiasta. En kuuntele yhtään tuollaista vähättelyä. Olkoon lapsellista tai ei. Minulle voi puhua ihan normaalisti.
Niin no herää kysymys miksi niin ei tapahdu, miksi sulle ei puhuta normaalisti. Niin sitten tuo miten kerroit reagoivasi asiaan on helppo nostaa yhdeksi selittäväksi tekijäksi, koska se vaikutti niiin teiniäksyilyltä
Kun minulle puhutaan alentavasti itsestäänselvyyksiä kertoen, sanon ihan suoraan, ettei minulle tarvitse puhua kuin idiootille. Tästä alkaa se päälle puhuminen ja piilov*ttuilu. Mikä tässäkin on liian vaikeaa ymmärtä
Kyllä idiootille pitää nimenomaan puhua kuin idiootille.
Olen P U P P A 👴🏻🤍 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 😡 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 👹 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 🦖
Vierailija kirjoitti:
Olen P U P P A 👴🏻🤍 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 😡 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 👹 RÄÄ RÄÄ RÄÄ 🦖
P u p p a on PETO! 🤩🥩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän lapsellista vedellä herneitä hengitysteihin ja äksyillä, ei se ainakaan muuta tuollaisen olettajan oletuksia sinusta.
Olen aivan tarpeeksi paljon vääntänyt milloin mistäkin asiasta. En kuuntele yhtään tuollaista vähättelyä. Olkoon lapsellista tai ei. Minulle voi puhua ihan normaalisti.
Niin no herää kysymys miksi niin ei tapahdu, miksi sulle ei puhuta normaalisti. Niin sitten tuo miten kerroit reagoivasi asiaan on helppo nostaa yhdeksi selittäväksi tekijäksi, koska se vaikutti niiin teiniäksyilyltä
Kun minulle puhutaan alentavasti itsestäänselvyyksiä kertoen, sanon ihan suoraan, ettei minulle tarvitse puhua kuin idiootille. Tästä alkaa se päälle puhuminen ja piilov
Niin, siksi sinulle puhutaan kuin idiootille. Ei liity minuun ja muihin mitenkään. Ap
"Kyllä idiootille pitää nimenomaan puhua kuin idiootille"
Niin, siksi sinulle puhutaan kuin idiootille. Ei liity minuun ja muihin mitenkään. Ap
Saan aina erinomaista palvelua sekä IRL että digitally/puhelimitse asioidessani, koska olen itse erittäin kohtelias/kunnioittava vastapuolen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Saan aina erinomaista palvelua sekä IRL että digitally/puhelimitse asioidessani, koska olen itse erittäin kohtelias/kunnioittava vastapuolen kanssa.
Niin minäkin. Siinä vaiheessa kun minulle puhutaan alentavaan sävyyn, sanon siitä ihan neutraalisti. Tästä alkaa se moottoriturpana päälle puhuminen, suunvuoroa ei anneta edes vahingossa, piilovttuilu ja muu. Siinä vaiheessa lyön luurin korvaan. Miksi jäisin roikkumaan puheluun, kun ei minun anneta puhua ja piilovttuillaan. Asiakaspalveluammatissa olevat aikuiset ihmiset. Ap
Jos kaksi virastotanttaa puhuu kanssani samasta asiasta, heillä on aivan täysin eri kokemus. Tuo ensimmäinen kohteli minua kuin vajaaälyistä lasta, kun taas toinen puhui normaalisti ja vaikken saanut toivomaani vastausta, sain kuitenkin neuvoja ja normaalia puhetta. Hänen kanssaan lopetin puhelun asiallisesti kiittämällä, sanomalla moikka ja sulkemalla puhelimen. Eli ihan niinkin pieni asia kuin että kohtele aikuista aikuisena. Sillä pääsee pitkälle. Ap
Tai puhelun siis suljin, en puhelinta.
Se henkilö, joka kohtelee sinua kuin lasta, ei kohdenna puheitaan sinuun henkilökohtaisesti, vaan he kertovat vain sen mikä heidän toimivaltaansa kuuluu. He eivät tiedä enempää, tai jos tietävätkin, heillä ei ole lupa kertoa siitä sinulle. Sen sijaan, että paiskot luuria korvaan, kysy kuka pystyy vastaamaan enemmän kysymyksiisi/ongelmaasi ja miten voit edetä asiasi kanssa firman organisaatiossa. Velvollisuus on silloin neuvoa sinua, ja jos eivät jonkun syyn vuoksi halua neuvoa, voit aina selvittää netistä tai firman puhelinkeskuksesta yhteystietoja.
Ihmiset tekevät vain työtään ja törmään yhtä lailla erikoisiin puhelinpalveluihin, mutta se kertoo siitä toisesta ja hänen motivaatiostaan aspana. Sille minä en voi mitään, jos jonkun työ on p...kaa, ja siksi en tuhlaa tunteitani sellaiseen. Kyllä monikin muuttaa käytöstään, kun suoraan ja nätisti juttelee että nyt tarttis jaksaa miettiä asiaa enemmän ja kukas vois teillä jaksaa sen tehdä.
Se, että ihminen itse soittaa johonkin, kertoo hänen olevan aikuinen. Paitsi jos kyseessä on hätäkeskus, silloin soittaja voi olla lapsi ja sen kyllä kuulee heti.
Eli soittajan ikää ei tarvitse tietää, vaan riittää että ihminen soittaa itse omalla asiallaan. Silloin voi kohdella häntä aikuisena ja arvostavasti puhuen. Ei alentavasti ja antamatta suunvuoroa, piilovttuillen yms.
Eli joudut kaikkien kanssa riitoihin. Mitä se mahtaisi merkitä?
Erittelinkö minä ne asiat? Erittelinkö? Mitä helvettiä sinä luulet tietäväsi minun asioistani?
Erittelinkö???? Mitä????? Erittelinkö minä vai enkö minä eritellyt????? Vastaa minulle, senkin usvapeikko!!!!! Nähdään koulun pihalla klo 12 niin saat lättyyn!!!!!!
Joo, kun tässä oli nyt kyseessä tilanne, että virastotantta kokee tarpeelliseksi kertoa ettei hän voi tietää mitä kotonani tapahtuu. OIKEASTIKO? IHANKO TOSI? 🙄 miksi helvetissä tuollainen asia täytyy edes sanoa toiselle?
Yhdelläkään virastotantalla ei ole velvollisuutta kertoilla ihmisille haistapaska-itsestäänselvyyksiä. Tuohonkin asiaan hän olisi voinut kommentoida, että niinpä, se onkin hankalampi juttu, ymmärrän. Sen sijaan hän kokee tarpeelliseksi kertoa, ettei voi tietää mitä täällä tapahtuu 🙄 Tuollainen on aivan haistapaska-vähättelyä, jota en kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
En käsitä miksei ihmisiin voi suhtautua kuin heillä olisi normaali äly päässä. MIKSI täytyy alentavasti alkaa kertoilemaan toiselle asioita, jotka pikkulapsikin ymmärtää?!? Miksi? Voisiko joku selittää miksi?
Ilman koulutusta ei ole taitoa ja koulutus riittää vain esimerkin mukaiseen?
Vierailija kirjoitti:
"Kyllä idiootille pitää nimenomaan puhua kuin idiootille"
Jos et olisi idıootti, niin olisit huomannut että nimenomaan *sinä* uliset täällä kuin perseeseenammuttu karhu siitä että *sinulle* puhutaan kuin idiootille. Mutta se on toki idiootilta odotettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Yhdelläkään virastotantalla ei ole velvollisuutta kertoilla ihmisille haistapaska-itsestäänselvyyksiä. Tuohonkin asiaan hän olisi voinut kommentoida, että niinpä, se onkin hankalampi juttu, ymmärrän. Sen sijaan hän kokee tarpeelliseksi kertoa, ettei voi tietää mitä täällä tapahtuu 🙄 Tuollainen on aivan haistapaska-vähättelyä, jota en kuuntele.
Mennyvittuun jo ääliö.
Kaikki eivät ole erityisen fiksuja tai viestintätaitoisia, vaikka ovat töissä, missä viestivät asiakkaiden kanssa.
Mulla sama tilanne välillä muutamien kollegoiden kanssa. He tietävät että olen heitä paljon koulutetumpi ja huomattavasti vaativampaa tehnyt isossa kansainvälisessä firmassa viimeiset 5 v, toisin kuin he ikinä. Mutta koska olen viimeksi tähän firmana tullut, nämä muut ovat olleet kaikki toistakymmentä vuotta tai jopa lähes koko työikänsä samassa tehtävässä siirtyneet vaan liikkeenluovutuksella firmasta toiseen julkisella puolella.
No, huomana joutuvani tuon tuostakin tilanteeseen jossa nämä muutamat ryntää puhumana päälleni toistuvasti, minulle kerrotaan itsestäänselvyyksiä siis niitä joita tässä roolissa olen tehnyt viim. 15 v hyvin ansiokkaasti. Neuvoja jopa saattaa sanoa että minäpä kerron sinulle miten sun kannattaa tehdä. What? Sitten kun sanon, että en tarvitse neuvoja tuohon itsestään selvyyteen, niin minulle suututaan ja kipitetään nillittämään jollekin johtajalle, että puhun epäkunnioittavasti. Eräs henkilö tekee sitä että kun kerron vastuualueeni jostain asiasta esihenkilöllemme (johtaja), niin tämä toinen alkaa jatkaa juttuani ja ikään kuin vastaa minulle pomomme puolesta (asiassa joka ei kuulu hänelle millään tavalla). Tämä sama henkilö myös puuttuu minun alueen asioihin joskus hyvinkin painokkaasti vaikkei asiassa ole mitään epäselvyyttä ja vaikka olisikin epäselvyyttä niin asia ei kuulu hänelle millään lailla. Hän saa vaan jotain ylemmyyden ja pätevyyden tunnetta siitä että saa sanoa painokkaasti oman mielipiteensä ja jotenkin todentaa omaa "kyllä minäkin osaan ja tiedän" juttua.
Sama on kun laittaa palautetta erään tukipalveluyksikkömme toimimattomuudesta, siitä että he eivät tiedota mitään, järjestelmät ei toimi ja moni asia on ihan sekaisin, niin sieltä tulee heti takaisin joku "nokitteluviesti".
Konalan torakka tekee ystävyyttä 😍🦗