Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen, paljon käytät kuukaudessa kosmetiikkaan ja ehostautumiseen?

Vierailija
02.04.2025 |

Sain juuri kuulla että nainen käyttää yli 200 euroa pelkästään kampaajaan. Sit luetteli kaikkee muuta (putosin heti kärryiltä). Mut siis puhutaan yli 500 euroa JOKA KUUKAUSI?!?!? Mietin vaan että mitä tapahtuu, tää muija ku ei ees oo mikään erityisen kaunis. Eikö se ite huomaa miten turhaa kaikki tuo on?

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö 10€. 

Vierailija
22/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta paljolta. Mulla kampaaja 170e / 2-3kk, voiteet 100e, kosmetiikka ehkä 50-100e/kk. Hiustuotteet 50-100e/kk. Kyllä useampi satanen menee kuussa.

Mutta näytän hyvältä ja nautin elämästäni 😊

Miten kulutat melkein satasen kosmetiikkaan? Mitä tuotteita käytät? 

En käytä paljon mutta mitä käytän on parasta mitä löytyy. Ripsari YSL, peiteväri ja meikkivoide Dior. Voiteet Lancomen tai Clinique. 

Mutta olen mieluusti laittautuva, elämästä nautiskelija, se pitää mielenkin iloisena ja maksaa itsensä takaisin.

Meneekö sulla koko ripsari ja peiteväri kuussa? Voiteet ehkä tajuan jos on kuiva iho ja ostaa pieniä ja kalliita tuotteita. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei. Eli liikutaan siis ihan sairaalloisella tasolla. Kiitos.

Kaipa se täytyy suhteuttaa lopputulokseen. Tuolla summalla pitäisi rumastakin eukosta saada ihan nätti.

Vierailija
24/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 30 euroa kuukaudessa jos yhteissumman jakaa tällä tavalla. Ostamani meikit ym. ovat suhteellisen kalliita mutta toisaalta minulla on hyvin pieni "meikkikokoelma" enkä meikkaa joka päivä joten ne kestävät pitkään. Kampaajalla en yleensä käy lainkaan (pitkät hiukset, helposti leikattavissa itse ja se säästää aikaa). En käy myöskään kosmetologilla tms. Koen tämän täysin riittäväksi, voisin halutessasi käyttää tätä enemmän rahaa mutta en ole kiinnostunut tekemään niin. En myöskään halua käyttää tätä enempää aikaa.

Sanoisin, että satoja euroja kuukaudessa kosmetiikkaan yms. käyttävät ovat pieni vähemmistö.

Vierailija
25/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä menee 7€/kk hiusväriin (kasviväri)

Hiuksia leikkaan itse / mies tasoittaa latvat (pitkät hiukset)

2-3 ripsiväriä kuluu vuodessa, niihin Max 50€ yhteensä.

Aurinkovoide n. 50€ vuodessa.

Pesuaineita (shampoo, hoitoaine, suihkusaippua) erilaisia kuluu kuukaudessa ehkä n. 10€ edestä

Kosmetologilla en käy, en laita kynsiä tai ripsiä. En vahaa karvoja. 

Höyliä kuluu 2€ edestä kuukaudessa

Unohtuikohan jotain?

Vierailija
26/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä tuut kysymään tätä vauvapalstalta jossa kukaan ei meikkaa, vaatteet kirpparilta ja ei todellakaan mitään merkkilaukkua, itsetehty kangaskassi käy hyvin.

Tuo summa on ihan normi jos huollattaa tukkaa ja pitää vaikka raitoja yllä. Ripset, kynnet. Meikit, putsarit ja hoitotuotteet päälle. Kun kysytään miesten meikitöntä ihannenaista, on se joku tyyliin huippumalli kevyellä ehostuksella ja filttereillä. Voiko naista syyttää? Olisit tyytyväinen että huolehtii itsestään (enemmän kuin bare minimum) 

Vierailija
27/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa laittaa tuon verran, niin ihan hänen oma asia. Jokainen käyttää rahansa niinkuin haluaa.

Vierailija
28/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä pistänyt rahaa noihin kilohinnoiltaan huimiin tökötteihin. Parturiin menee 35 euroa parin kuukauden välein. Siinä kaikki. Poikani häissä olin täysin meikitön, pellavamekossani, varmaan ainoana naisena, ja viihdyin hyvin.

Vierailija
29/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 0 euroa. En siis laske perus shampoota ja hammastahnaa mukaan. Naturellina kuljen :) N33

Vierailija
30/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sä tuut kysymään tätä vauvapalstalta jossa kukaan ei meikkaa, vaatteet kirpparilta ja ei todellakaan mitään merkkilaukkua, itsetehty kangaskassi käy hyvin.

Tuo summa on ihan normi jos huollattaa tukkaa ja pitää vaikka raitoja yllä. Ripset, kynnet. Meikit, putsarit ja hoitotuotteet päälle. Kun kysytään miesten meikitöntä ihannenaista, on se joku tyyliin huippumalli kevyellä ehostuksella ja filttereillä. Voiko naista syyttää? Olisit tyytyväinen että huolehtii itsestään (enemmän kuin bare minimum) 

Sivusta mutta vaikka palsta on oma maailmansa, ylivoimaisesti suurin osa naisista ei laita viittäsataa kuukaudessa kosmetiikkaan ja kampanjaa. Osa toki ja se on ihan sallittu valinta mutta suurimmalla osalla ei ole joko rahaa, aikaa tai kiinnostusta näin tehdä.

Itsestään huolehtiminen ja raidat tai vastaavat eivät mielestäni ole sama asia. Hiukset voivat olla hyvin hoidetut myös ilman kampaajakäyntejä. Samoin iho ilman kosmetologia. Meikinkin voi tehdä hyvin itse jos haluaa meikata. Ulkonäköön suurilla summilla ja ajankäytöllä panostaminen on useimmilla pois jostain muusta eikä tuota valintaa haluta siksikään yleensä tehdä. Se ei tarkoita, että ei huolehtisi itsestään.

Rahankäyttö ollakseen joku yleinen miesten ihannenainen kiinnostanee harvaa. Kannattaa huomioida, että naisia on kaiken ikäisiä aikuisia, eri elämäntilanteissa, eri kiinnostuksen kohteilla jne. Harvalla valinnoissa painaa lainkaan se, tunnistaako joku random mies tai miehet yleisesti meikkaamattoman naisen vai ei.

Vierailija
31/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos shampoota ja hiusten hoito ainetta ei lasketa, en senttiäkään. Olen luonnonkaunis.

Vierailija
32/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhtaudun suurella varauksella meikattuihin naisiin. Rekrytoidessani putoavat jatkosta automaattisesti. 

Yrittäjänainen 42

Vierailija
33/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Shampoo, vartalogeeli ja hiustenhoitoaine on oltava. Pullo kestää noin 3 kk eli noin kymppi kuussa menee mulla. Jos olisi parempi palkka, niin ostaisin myös naamanpuhdistusgeeliä. Pesen naaman vain vedellä.

Vierailija
34/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulosta paljolta. Mulla kampaaja 170e / 2-3kk, voiteet 100e, kosmetiikka ehkä 50-100e/kk. Hiustuotteet 50-100e/kk. Kyllä useampi satanen menee kuussa.

Mutta näytän hyvältä ja nautin elämästäni 😊

Miten kulutat melkein satasen kosmetiikkaan? Mitä tuotteita käytät? 

En käytä paljon mutta mitä käytän on parasta mitä löytyy. Ripsari YSL, peiteväri ja meikkivoide Dior. Voiteet Lancomen tai Clinique. 

Mutta olen mieluusti laittautuva, elämästä nautiskelija, se pitää mielenkin iloisena ja maksaa itsensä takaisin.

Tätä ihmistyyppiä en sitten ymmärrä. Ostetaan aina kalleinta, vaikka se ei edes olis parasta. Ja sitten tällainen ostelu piristää, ok...

Vierailija
35/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että aika montaa miestä ei yhtään kiinnosta onko raitoja vai ei, jotkut kynnet vielä vähemmän. Luultavasti aika monta sataa menee ihan "turhaan" mikäli ideana on siis näyttää hyvältä miesten silmissä. Lähes samaan kun pääsisi paljon vähemmälläkin. Toki uskon, että suurin osa tekee noin omaksi ilokseen, koska itse tykkää. Se on ihan hyvä syy.

Vierailija
36/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa laittaa tuon verran, niin ihan hänen oma asia. Jokainen käyttää rahansa niinkuin haluaa.

Toki. Toisaalta en välttämättä haluaisi syventää suhdetta noin turhamaisen ihmisen kanssa.

Vierailija
37/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huone itsetunto.

Vierailija
38/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallein on kampaaja. Leikkaus ja raidat 140 e seitsemän viikon välein. Meikkaan suht kevyesti enkä ostele koko ajan meikkejä, ehkä muutaman kerran vuodessa. Kynsiin laitan geelilakkauksen joka kolmas viikko, n. 40 e. Sekin on kallis, mutta kädet ovat työssä koko ajan esillä, tykkään siitä, että ne ovat huolitellut ilman omaa vaivannäköä. Voiteina käytän apteekin perusvoiteita.

Vierailija
39/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu kuukaudesta, joskus enempi joskus vähempi, mutta noin 300 euroa.

Vierailija
40/87 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle turhaa ei hänelle, älä arvostele muita tai määrittele, mikä kenellekin on turhaa. Mihin sinun rahat kuluvat, viinaanko ?