Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Vanhus saattaa pitää yksinäisyydestä ja siitä, ettei hänen luonaan käy hoitajaa joka päivä", sanoi ministeri Juuso

Vierailija
02.04.2025 |

Ministeri Juuso IS:lle: Linjasin sote-säästöistä sairauslomaltani

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011141086.html

Kommentit (192)

Vierailija
181/192 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole persun tyhmyydelle näköjään mitään rajaa. Olisi vaan pysynyt siellä sairaslomalla.

Sen verran pitäisi ministerin ymmärtää että käsittää eron yksinolemisen ja yksinäisyyden välillä. 

Vierailija
182/192 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että iäkkäät haluavat myös itse valita asioita. Ei valmiiksi syötettyä tai pakotettua. Iäkäs ei muutu holhottavaksi lapseksi ikänsä vuoksi, aina pitäisi huomioida tuntemuksia ja tunteita. Haluaa elää elämää kuin muutkin, tutussa ympäristössä. Muistisairas haluaa myös lepoa ja paremman olotilan, rauhaakin. Ei retuutusta sinne tänne, kirkkaita valoja tai sirkushuveja. Sairaudet vaikuttavat mitä muuta on, että mikä vointi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/192 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että iäkkäät haluavat myös itse valita asioita. Ei valmiiksi syötettyä tai pakotettua. Iäkäs ei muutu holhottavaksi lapseksi ikänsä vuoksi, aina pitäisi huomioida tuntemuksia ja tunteita. Haluaa elää elämää kuin muutkin, tutussa ympäristössä. Muistisairas haluaa myös lepoa ja paremman olotilan, rauhaakin. Ei retuutusta sinne tänne, kirkkaita valoja tai sirkushuveja. Sairaudet vaikuttavat mitä muuta on, että mikä vointi.

Niin sitä varten ovat lapset ja muut sukulaiset jotka auttavat ja huolehtivat. Heillä kuuluisi olla aikaa eikä sysätä yhteiskunnalle itsekkäästi. 

Vierailija
184/192 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotivanhuksia nähneenä sanon että nykyihminen on hirviö.

Jotenkin vaikea ymmärtää, että empatiaa pitää puolustaa kynsin hampain. Veikkaan, että muutama ministeri ei kannata ajamaansa politiikkaa täydellä sydämellä, mutta hyvä palkka kelpaa, joten on siksi hiljaa. Nämä ovat niitä moraalisia valintoja elämässä, joita ei kuitata moikkaamalla siivoojaa.

Vierailija
185/192 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on itsestäänselvyys. Palveluiden tarjoaminen niitä TARVITSEVILLE, ei ole retuutusta ja sirkushuveja. Edelleen yritetään viedä huomio pois fokuksesta, eli kotihoidosta leikkaamisesta. Koettakaa pysyä aiheessa.

Vierailija
186/192 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Sanoisin, että turhaan ei kellään kauaa käydä. Kartoitusvaiheessa voi olla vähän tyhjäkäyntiä. Sen jälkeen käynnit aikalailla vastaa ihmisen tarpeita, ja tilanteen muuttuessa ne käynnitkin joko vähenee tai lisääntyy. Asiakas toki voi olla eri mieltä vaikkapa muistisairauteen kuuluvan sairaudentunnottomuuden takia.

Sitten jos kotihoidon avut lopetetaan, he esim tilailevat itselleen nonstoppina ambulanssia tai ottavat jonkin aikaa lääkkeet väärin, kunnes perussairaudet pahenevat, ja sitten ollaan päivystyksessä ja osastolla jonkin aikaa. Tai ovat kotona tosi huonossa ravitsemuksessa ja ihan oikeasti likaisina omissa eritteissään. Kyllä kotihoidon piirissä oleminen oikeasti, silloin kun se on tarpeen, auttaa ihmisiä. Ja ne, keille etähoiva sopii, poimitaan kyllä varmasti joukosta, kunhan etähoiva joka paikassa alkaa.

Vierailija
187/192 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan niitä masokistejakin. -siihenkö kokoomus nojaa?

Vierailija
188/192 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotivanhuksia nähneenä sanon että nykyihminen on hirviö.

Jotenkin vaikea ymmärtää, että empatiaa pitää puolustaa kynsin hampain. Veikkaan, että muutama ministeri ei kannata ajamaansa politiikkaa täydellä sydämellä, mutta hyvä palkka kelpaa, joten on siksi hiljaa. Nämä ovat niitä moraalisia valintoja elämässä, joita ei kuitata moikkaamalla siivoojaa.

oho, ihminen!

Vierailija
189/192 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sitä varten ovat lapset ja muut sukulaiset jotka auttavat ja huolehtivat. Heillä kuuluisi olla aikaa eikä sysätä yhteiskunnalle itsekkäästi. 

Me emme ainakaan pysty käymään tekemässä  mitä lähihoitajat tekevät, esim lääkkeet ja 4 kertaa päivässä ruuan  lämmitys.  olemme todella tyytyväisiä hoitoon ja että samalla katsotaan että kaikki on kunnossa. Itse pyykkäämme , siivoamme ja kauppa ostokset hoidamme ja laskut pankkiin. Meidän äitiä ei retuuteata sinne tänne, saa levätä milloin haluaa.

Vierailija
190/192 |
03.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti itse sitten kun tilanne tulee kohdallesi, teet kaiken sukulaistesi kanssa, jotkut kuuluu hoitajille lääkärin ohjeen mukaan.

Vierailija
191/192 |
04.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää leikata tuostakin koska jokainen käynti ja jokainen vanhus joka palvelua käyttää maksaa. Raha on ainoa merkitsevä asia tässäkin. 

Ei ole. En minäkään haluaisi että kotonani ramppaisi jotain random-porukkaa monta kertaa päivässä omilla avaimillaan.

Ei kotihoidolla välttämättä ole avaimia.

Vierailija
192/192 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverin äidin luona käydään näin kesällä harvennetusti, eli joka toinen päivä. Silloinkin 30 minuuttia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kaksi