Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työmatkapyöräily kesällä

Vierailija
02.04.2025 |

Kiinnostaisi aloittaa työmatkapyöräily nyt näin kun kelit on ihanat ja aurinko paistaa. Te jotka työmatkapyöräilette kuinka pitkän matkan jaksette polkea? Ja tuleeko hiki? Mietin jos hankkisin vaikka sähköpyörän niin se voisi helpottaa kun matkaa on 12 km

Kommentit (483)

Vierailija
321/483 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan kuntopyörällä työmatkat.

Etätyöläinen

Vierailija
322/483 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä on painava, mutta itse en pystyisi ajamaan hikipyörällä. Tulisi hiki ja jalat kipeiks enkä pääsis kuin ehkä max kilometrin. Mun mies asensi mun sähköpyörään kaasuvivun niin enää ei tarvitse polkea mikä oli tosi epämukavaa ja aiheutti hiertymän. Ei tällaiselle 40 vee täyttäneelle naiselle pyöräily ole mitenkään helppoa.

Onkohan sinulla jotain terveysongelmaa, jos et edes kilometriä pysty polkemaan? Itse poljen näin nelikymppisenä naisena 10 km matkan töihin mummopyörällä ja kyllähän siinä tulee helposti hiki, mutta paikat eivät kyllä kipeydy jos ajoergonomia on kohdillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/483 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköpyörä on painava, mutta itse en pystyisi ajamaan hikipyörällä. Tulisi hiki ja jalat kipeiks enkä pääsis kuin ehkä max kilometrin. Mun mies asensi mun sähköpyörään kaasuvivun niin enää ei tarvitse polkea mikä oli tosi epämukavaa ja aiheutti hiertymän. Ei tällaiselle 40 vee täyttäneelle naiselle pyöräily ole mitenkään helppoa.

Onkohan sinulla jotain terveysongelmaa, jos et edes kilometriä pysty polkemaan? Itse poljen näin nelikymppisenä naisena 10 km matkan töihin mummopyörällä ja kyllähän siinä tulee helposti hiki, mutta paikat eivät kyllä kipeydy jos ajoergonomia on kohdillaan.

"Hikipyörä" painaa vain hiukan toistakymmentä kiloa. Rauhallisesti polkien ei pitäisi tulla hiki alle 20 min matkalla. Hiertymiäkään ei tuossa ajassa pitäisi tulla.

Yleensä hiertymiä tulee leveästä satulasta. Toki jos sinulla on vähän enemmän painoa se selittäisi sekä pyöräilyn raskauden että hiertymien synnyn. Samalla on kuitenkin pakko todeta että pyöräily on hyvin nivelystävällinen tapa liikkua jos on painava. Myös sähköpyöräily.

Vierailija
324/483 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, minulla on ollut sähköpyörä käytössä työmatkoihin 4 vuotta.  Takana  yli 10 000 km.  Työmatkapyöräilyyn soveltuu semmoinen perusleveä rengasleveys, jonka saa myös napakan kovaksi (=matala vierintävastus) tarvittaessa.  Sähköpyörässäkin huomaa eron kesärenkaan ja talvirenkaan vierinnässä ja akun kulutuksessa.   Työmatkan pituus reilu 6 km suuntaansa.   Tuollakin matkalla voi tulla hiki, jos on liikaa vaatetusta päällä.  Myös avustuksen taso vaikuttaa asiaan. Minä olen oppinut säätämään vaatetusta vuodenajan ja lämpötilan mukaan.

Kannattaa hankkia pyörä, jossa on tunnetun valmistajan moottori (esim. Bosch, Yamaha, Shimano jne.).  Pitää myös ymmärtää, että pyörää pitää huoltaa säännöllisesti.   Itse olen vaihtanut moottorin laakerin kahdesti.   Takarataspakkoja on tainnut mennä 5 kpl ja ketjuja ehkä 6 kpl.  Ketju pitää vaihtaa, koska se

Nimenomaan niin päin että kulunut ketju syö rattaat. Ketjuja pitäisi uusia vähintään tuplasti rattaisiin nähden, sitten kun uusi ketju ei enää toimi vanhanrattaan kanssa, voi rattaat ajaa kuluneella ketjulla loppuun.

Vierailija
325/483 |
01.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole muita aiheita?

Vierailija
326/483 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää ymmärtää ja unohtaa

Vierailija
327/483 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hikipyörä" painaa vain hiukan toistakymmentä kiloa. Rauhallisesti polkien ei pitäisi tulla hiki alle 20 min matkalla. Hiertymiäkään ei tuossa ajassa pitäisi tulla.

Yleensä hiertymiä tulee leve

Minä pystyn helposti pyöräilemään 20 min, ei mitään ongelmia, mutta kyllä minulle tulee hiki. Selkä ihan märkä.

Vierailija
328/483 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ongelma on kateelliset ja tyhmät ihmiset jotka eivät osaa keskittyä omiin asioihinsa.

Vierailija
329/483 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jumalauta miten huonossa kunnossa suomalaiset on. Tässä pitäisi antaa jokin porkkana kyllä. Jos peruskunto on hyvä ja jollain mittarilla se voitaisiin todentaa, niin verotukseen saisi helpotusta. 

Minä pyöräilen kesän aikana 2000-3000 kilsaa ja sekin varmaan alakanttiin. Pisin matka on ollut 500 km kolmen päivän aikana. 

Vierailija
330/483 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainut, jonka mielestä on vähän hölmöä alkaa työmatkapyöräilemään sähköpyörällä kun eikö työmatkapyöräilyn tarkoitus ole olla hyötyliikuntaa...? Miten riittää itsekuri oikeasti polkeakin sitä sähköpyörää eikä vain ajella avustimella. Työkaverini tapasi sähköpyörällä mennä 20 kilometrin työmatkan ja hän harmitteli, että avustimellakin menee matkaan aikaa aika paljon. Paremman liikuntahyödyn saa, kun ajaa autolla töihin ja käyttää vapaa-aikansa oikeaan urheiluun.

Kyllä sitä sähköpyörääkin pitää polkea. Itsellä 7km matkaan menee noin 20min, sykkeet on jotain 115-130. Eli voittaa autossa istumisen.

Vierailija
331/483 |
02.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko vastata kysymyksiin? AP

Vierailija
332/483 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis osa on oppaita

Vierailija
333/483 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satulan ergonomian täytyy olla kohdallaan sekä miehillä että naisilla.

Vierailija
334/483 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Suurin ongelma on kateelliset ja tyhmät ihmiset jotka eivät osaa keskittyä omiin asioihinsa.

Ja miten tämä liittyy aiheeseen? 

Vierailija
335/483 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olenko ainut, jonka mielestä on vähän hölmöä alkaa työmatkapyöräilemään sähköpyörällä kun eikö työmatkapyöräilyn tarkoitus ole olla hyötyliikuntaa...? Miten riittää itsekuri oikeasti polkeakin sitä sähköpyörää eikä vain ajella avustimella. Työkaverini tapasi sähköpyörällä mennä 20 kilometrin työmatkan ja hän harmitteli, että avustimellakin menee matkaan aikaa aika paljon. Paremman liikuntahyödyn saa, kun ajaa autolla töihin ja käyttää vapaa-aikansa oikeaan urheiluun.

Onhan tuo sähköpyöräily liikuntaa siinä kuin mikä muukin liikunta, ihan itse siinä voi vastuksen säätää. Eikä sähköpyörä polkematta kulje.

Itselläni on kaksi Trekin pyörää, joista toinen on kevytsähköpyörä. Sillä ajelen pidempiä reittejä kuin ei-sähköpyörällä. Kevytsähköpyörällä jaksaa polkea hyvin myös ilman sähköavustusta ja se on melko kevyt myös nostaa/siirtää. 

Vierailija
336/483 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hikipyörän ja sähköpyöran ero.

Hikipyörä makaa kellarissa kumit lysyssä kun ajaminen vituttaa, sinä sohvalla.

Sähköpyörällä nautit päivittäin.

Painoni on puolittunut, sokeri- ja verenpainetaudit pudonneet tienvarteen. Aloitin 10 v sitten.

Unohda kuitenkin "fittunordit" ja muut kertakäyttöiset. Parilla tonnilla saat oikean.

Vierailija
337/483 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta vaan se sähköpyörä, niin ei tule hikeä ja sillä voi näin kauniina päivänä ajella vaikka parinkymmenen kilometrin lenkin.

Mikä sähköpyörä teille on?

ap

fitnord ava 500 ollut käytössä vuoden ja ei mitään pahaa sanottavaa

Huijaus. Halpis oikean hinnalla.

Vierailija
338/483 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kyllä todella rapakunnossa, jos et pysty ajamaan kuin kilometrin normaalilla pyörällä. Nelikymppinen ja kunto tuossa jamassa, olisin todella huolissani onko taustalla joku vakavampi sairaus. Jos ei ole sairauksia, niin tee nyt ihmeessä noin huonolle kunnolle jotain, vanhuksena tuskin pääset enää edes ylös sängystä.

Vierailija
339/483 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joojoo, kaikki kuulevat sinua.

Vierailija
340/483 |
03.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Commodorelle c-kasetilta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi