Onko 1750 nettona hyvä vai huono palkka?
Kommentit (117)
Ihan hyvä on jokaiselle tavalliselle työntekijälle ja kyllä sillä pärjäilee.
Hyvä että ei ole turhia lainoja tai velkoja.
Asennekin ratkaisee sekä se oma elämäntyylikin.
Jos työ on vielä mieluista niin kyseessähän on täydellinen elämäntilanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok. Aika suunnitelmallinen pitää olla taloutensa kanssa.
Eipä tarvitse olla yhtään suunnitelmallinen. Voi vain olla ostamatta ja ostamatta. Maksaa laskut ja on ostamatta ja syömättä enimmäkseen.
Jos ostaa niin on varaa ostaa vain halvinta. Eli vapautta ei ole oikein kuin olla ostamatta tai ostaa halvinta.
No mitään ylimääräistä ja/tai heräteostosta ei voi tehdä, mutta suunnitelmallinen pitää olla ihan niissä pakollisissakin ja yritettävä säästää aivan kaikessa.
Itse pidän aina sellaista pientä "talouskassaa" jolla voin ostaa esim pyykinpesuainetta uuden pullon odottamaan vaikka entisessäkin olisi vielä, jos sattuu oikeasti hyvä tarjous kohdalle. Ja sama juttu shampoissa, siteissä ja vessapapruissakin eli en ikinä osta vasta silloin kun on pakko, kiire ja tarve. Silloin ei ikinä ole mikään tarjouksessa ja köyhän ei tunnetusti ole varaa ostaa halvinta. En kuitenkaan hamstraa vaan pidän tolkun "säästämisessäkin" vaikka nyt kyllä kiittelen itseäni, että kahvia tuli hamstrattua muutama paketti extraakin.
Vierailija kirjoitti:
Keskipalkka Suomessa taitaa olla jotain 3300? Käteen siitä jäänee himean yli kaksi tonnia? Näin ollen jos nettopalkka on 1750, niin silloin ei ole hyvä palkka, vaan palkka on alle keskipalkan.
Eiköhän keskipalkka ole jo lähempänä 5000€. Euroihin siirtyessäkin sain enemmän kuin 3300€ ja markka-aikanakaan ei pitkään tuolla tasolla tarvinut töitä tehdä - harjoittelijan palkka.
Vierailija kirjoitti:
Keskipalkka Suomessa taitaa olla jotain 3300? Käteen siitä jäänee himean yli kaksi tonnia? Näin ollen jos nettopalkka on 1750, niin silloin ei ole hyvä palkka, vaan palkka on alle keskipalkan.
Eiköhän keskipalkka ole jo lähempänä 5000€. Euroihin siirtyessäkin sain enemmän kuin 3300€ ja markka-aikanakaan ei pitkään tuolla tasolla tarvinut töitä tehdä - harjoittelijan palkka.
Ihan hyvä palkka kesätyöntekijälle tai parikymppiselle ihmiselle.
Perheelliselle miehelle tuo tietäisi eroa ja pitkää yksinäistä loppuelämää.
Huono on, mutta kyllä sillä elää kun hoitaa taloutensa säntillisesti. Vähän se alin mahdollinen palkaksi luokiteltava raha työstä.
Vierailija kirjoitti:
Huono on, mutta kyllä sillä elää kun hoitaa taloutensa säntillisesti. Vähän se alin mahdollinen palkaksi luokiteltava raha työstä.
Realismia niin pysyy se pääkin kunnossa.
Eipä noilla tuloila käydä muualla kuin töissä ja kotona. Syrjäytyy jos ei ole varaa käydä lomilla tai missään ravintoloissa.
Mökkihöperöityy ja laitostuu mieleltään. Se tietää muuten tilastollisesti hyvin varhaista dementiaa miehille.
Ei noilla tuloilla naisia riiutella tai käydä treffeillä.
Alhaisen syntyvyyden tulot.
Toisille on ja toisille ei. Totuus on kuitenkin että suurinosa meistä ei tee niin paljon töitä että ansaitsisi paljon rahaa. Mitä raskaampi homma sitä huonompi palkka joka on koomista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas mies jätti lasten kanssa kotiin kun olin vielä äitiyslomalla, vaihtoi parempipalkkaiseen työhön samalla mutta ei kertonut palkanmuutoksista ja maksoi vain minimiä.
Sitten osti vielä asunnon ja vei lapset ja minun koko elämäni.
Manipuloi sukunsa kanssa isomman lapsen minua vastaan joka vaatii nyt minulta korvauksia käräjäoikeuden kautta isänsä siivittämänä.
Hyvä mieskö? Ja palkkakin vain kasvanut entisestään.
Olen edelleenkin työtön ja mietin että millähän rahalla ne korvauksetkin tulee maksettua, tiedä mitä summia meinasi pyytää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas mies jätti lasten kanssa kotiin kun olin vielä äitiyslomalla, vaihtoi parempipalkkaiseen työhön samalla mutta ei kertonut palkanmuutoksista ja maksoi vain minimiä.
Manipuloi sukunsa kanssa isomman lapsen minua vastaan joka vaatii nyt minulta korvauksia käräjäoikeuden kautta isänsä siivittämänä.
Olen edelleenkin työtön ja mietin että millähän rahalla ne korvauksetkin tulee maksettua, tiedä mitä summia meinasi pyytää.
mee töihin
https://stat.fi/tup/kokeelliset-tilastot/tulorekisterin_palkat_ja_palkk…
Palkansaajien mediaani bruttotulo oli 3322 €/kk tammikuussa, kokopäivätyötä tekevien mediaani varmaankin korkeampi.
1700 € nettotulo jää tuosta selvästi alle eli on varsin matala.
Huono palkka tuo on. Saan tk- eläkettä kuukaudessa brutto 2965€/kk ja netto 2235€/kk. Olen tk- eläkkeellä ja eläkkeen maksaa työnantajan vakuutusyhtiö. Olen 53 vuotias. Eläkkeellä ollut pari vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
mee töihin
No niin meinasin. Kiitos tuesta.
Voit ottaa toisen työn lisäksi näin saat tuloja paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se hyvä palkka ole, mutta ei nyt surkeakaan. Vielä 15 vuotta sitten tuo oli mun nettopalkka ja se oli edellistä palkkaa monta sataa korkeampi eli siihen aikaan pikeasti tosi ok.
Minusta umpisurkea. Itselläni oli 15v sitten nettopalkka n.2300€/kk ja kyseessä vielä ravintola-ala ilman koulutusta. Nykyään tyrkytetään monessa paikassa jopa huonompaa liksaa, luonnollisesti nauran ääneen, pysyttelen työttömänä ja teen tiskin takana pimeästi töitä 16€/h.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se hyvä palkka ole, mutta ei nyt surkeakaan. Vielä 15 vuotta sitten tuo oli mun nettopalkka ja se oli edellistä palkkaa monta sataa korkeampi eli siihen aikaan pikeasti tosi ok.
Minusta umpisurkea. Itselläni oli 15v sitten nettopalkka n.2300€/kk ja kyseessä vielä ravintola-ala ilman koulutusta. Nykyään tyrkytetään monessa paikassa jopa huonompaa liksaa, luonnollisesti nauran ääneen, pysyttelen työttömänä ja teen tiskin takana pimeästi töitä 16€/h.
Minun bruttopalkkani oli vuonna 2015-2019 1600€
Eipä tarvitse olla yhtään suunnitelmallinen. Voi vain olla ostamatta ja ostamatta. Maksaa laskut ja on ostamatta ja syömättä enimmäkseen.
Jos ostaa niin on varaa ostaa vain halvinta. Eli vapautta ei ole oikein kuin olla ostamatta tai ostaa halvinta.