Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarkistaako työkkäri oletko hakenut mainitsemiasi työpaikkoja?

Vierailija
01.04.2025 |

Tai että laittaako sinne hakemuksen jossa lukee diipadaapa?

Kommentit (124)

Vierailija
121/124 |
02.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli helppoa olla työnhakijana 2016-22. Ei tarvinnut kuin ilmoittautua työnhakijaksi ja se oli siinä. Kerran vuodessa soittivat TE-toimistosta, mikä on tilanne. Tein noina vuosina osa-aikatyötä ja sain soviteltua päivärahaa työttömyyskassasta, joka maksettiin sen palkan perusteella, kun olin ollut kokopäivätyössä. Kuusi vuotta ehdin olla tuolla systeemillä enkä hakenut yhtään työpaikkaa. Onneksi pääsin eläkkeelle siinä vaiheessa, kun tuo systeemi muuttui.

Vierailija
122/124 |
25.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli heti syyllistävä viesti, kun olin kerran unohtanut merkata yhden työnhaun neljästä sinne työmarkkinatorille tai sitten se järjestelmä oli jättänyt sen kirjaamatta. No laitoin sitten oikein kuvakaappauksen siihen selvitykseen muistaakseni vieläpä niistä kaikista 4 paikasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/124 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa että työkkäri käyttää termiä työtarjous pikemminkin kyseessä on työpaikkailmoituksen lähettäminen työttömälle (joista suurin osa osaa itsekin etsiä työpaikkailmoituksia ja hakea niihin).

Vierailija
124/124 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee työttömänä itsellesi palvelus: tee ne velvoitehaut riittävän poliittisesti korrektisti, tallenna kuvakaappaukset sähköisestä hausta yms. Jos työpaikkoja ei ole tarjolla, väännä edes sinne päin liippaavaan paikkaan avoin työhakemus.

Karenssin kriteerit kiristyy jatkossa juuri yleistyneiden hölmöjen velvoitehakujen takia.

Takavuosina tehtiin oman te-koordinaattorin (huom. miten nämä nimet vaihtuu heillä kivasti) velvoittava työnhakusuunnitelma johon todella kirjattiin yrityksiä joihin piti hakea. Ja muuta kotiläksyä että nykyään neljä hakua kuussa on vielä kohtuullisen vaivan takana saada oikein tehtyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän