Tarkistaako työkkäri oletko hakenut mainitsemiasi työpaikkoja?
Tai että laittaako sinne hakemuksen jossa lukee diipadaapa?
Kommentit (124)
Vierailija kirjoitti:
Se on pelote.
En usko että he soittelevat. Todennäköisesti jotain satunnais tarkastuksia korkeintaan eikä silloinkaan kaikkien kohdalla. Tuurista varmaan kiinni.
Ei se ole vain pelote koska tähän on mahdollisuus. Tämä on riskitekijä joka kannattaa ottaa omassa toiminnassa huomioon.
Minimoi riskisi pahoinvointiisi ja ongelmiisi.
Kysyin kerran ja vastaus oli ettei niitä kukaan ehdi edes vilkaista mitä on kirjoitellut työkkärin sivulle.
Eikä kuulosta kovinkaan luotettavalta firmalta jos noin vaan jakaa tietoja eteenpäin.
Tuskin. Mulla on merkkattuna työnhakualueena EU-maita ja pääsääntöisesti haen ulkomailta töitä.
Ainaki ne tiesi mun hakenaan pääjohtjaksi KELAaan, gynegolokiksi ja tyttöjen uimavlvojakisi.
Vierailija kirjoitti:
No mut siis, kun niitä työpaikkoja voi hakea niin monin tavoin. Sinä voit soittaa ja tavoitella työhönottajaa ja kysellä häneltä mahdollisuuksia tulla haastatteluun tai esitellä ittes jo siinä puhelimessa. Sinä voit käydä paikan päällä firmassa kyselemässä töitä.
Kirjalliisilla hakemuksilla ei yleensä kyllä töitä edes saa, paitsi tietenkin jos vastaa täsmähakuun hakemuksellaan, niin silloin saattaa kirjallinen olla se jolla töitä saa.
Ainoa missä ne voivat sen tarkastuksen tehdä, on se, että on näitä tukipaikkoja, joita ne sulle pistää haettavaksi. Niissä ne voivat olla sinne "työpaikkaan" yhteydessä ja kysellä!
Kun jos et ole kieltänyt, niin ne voivat myös itse käydä sinua esittelemään jo etukäteen sinne tukipaikkaan. Mitä en kyllä suosittele, että olet antanut heille luvan esitellä sinua!
Ne akat eivät ole mitään neropatteja, jotka siellä työkkäri
Toki, silläkin tavalla voi ne kirjalliset hakemukset tarkistaa, että sut velvoitetaan säästämään ne hakemukset joita olet kirjoitellut, tai siis kopio siitä hakemuksesta, ja ne voivat pyytää suo toimittamaan sen hakemuksen itsellensä luettavaksi.
Mulla oli tollanen, ne pisti mut hakemaan kaikkia niitä heidän listoilla olevia tukipaikkoja, ja mun piti sitten toimittaa heille todiste siitä että olen hakenut. No, ne niitten tukipaikat niillä listoila.... Yksikään niistä ei ollut edes avoimena hakuun, ne oli vaan siellä listalla...... Vastauksia tuli parista mulle itselleni, kiittivät ja kertoivat laittaneensa hakemuksen talteen vastaisuuden varalta.
SIIS MITÄ KUSETUSTA!
Ja tätä samaa on sen tukipaikkajutun suhteen ollut niinkin, että mulle tehtiin työtarjous jonnekin Marttojen toimistotehtävään... No, mut kutsuttiin paikalle haastatteluun. Ja ainoa mikä sitä marttaa kiinnosti, oli tämä "ei ne sieltä työkkäristä ole sinua eläkkeelle jo laittamassa!"

TON TAKIA SE SIIS PYYSI MINUT HAASTATTELUUN! Ei se mitään, minä laitoin moisesta kohtelusta kyllä sitten palautetta... mikä nyt tietysti meni vitsiksi siellä vastaanottopäässä.
Tarvis muutama tuhat virkamiestä isoilla liksoilla, että voitas jokaisen ihmisen hakemuksia tarkistella.
Miksi ei vaikka työkkäri kehittäisi AI:n minkä avulla jokaisen CV ja Hakemus filtteröitäisi ja korjattaisiin fiksummaksi ennen postausta?
Mulle aika suoraan sanoi virkailija, että koita kirjoitella sinne jotain, Uudenmaan alueella on tarpeeksi töitä ilman että 59 v hakija jaksaisi paljonkaan kiinnostaa. Tulipa kiva mieli siitäkin.
Haen kyllä ihan tosissani sen neljä paikkaa ja ylikin. Kuulin äänestä silti, että jos vaan päivämäärät täyttyy niin niitä ei kiinnosta. Kutsua henk koht tapaamiseen en ole saanut kertaakaan, soittavat sen 20 min puhelun ja pyrkivät senkin aikana vaan nopeasti eroon.
Miksi vain kielletään, sanktioidaan ja estetään eikä keksitä hyviä järkeviä ratkaisuja?
Vierailija kirjoitti:
Kunnissa tehdään yhteistyötä työnantajien kanssa ja aika tavallinen kysymys tavatessa onkin, että ketkä on hakeneet teille töihin ja sitten katsotaan virkailijan listalta ja työnantajan listalta, onko oikeasti haettu. KUn firmassa on alle 20 työntekijää, on helppo tehdä hakijalistauksia.
Ei työnhakijan ole pakko hakea samaan kuntaan. Voi hakea suureen ketjuun vaikka soittamalla. Selvittelepä siinä sitten. Eikä yrityksillä riitä mielenkiinto alkaa käymään läpi 10 000 hakemusta, onko Matti Mullikka hakenut. Ne vetää raivarit jo siitä jos sinne kehtaa soittaa ja kysyä töitä, haaskaa niiden aikaa. Niillä on parempaakin tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi vain kielletään, sanktioidaan ja estetään eikä keksitä hyviä järkeviä ratkaisuja?
Koska parempiosaiset saa siitä kiksejä kun ne voi nautiskella ajatuksella kuinka köyhää onnetonta kiusataan, pomputetaan, kytätään, kielletään, sanktioidaan yms. Suomalaiset saavat suurta nautintoa muiden kärsimyksistä.
Minulle työnantajana on soitettu, onko xx hakenut töitä , kuten häntä oli kehoitettu. Ei ollut. Toivottavasti joutui asiasta tilille.
Vierailija kirjoitti:
Ainaki ne tiesi mun hakenaan pääjohtjaksi KELAaan, gynegolokiksi ja tyttöjen uimavlvojakisi.
Niin näkyyhän ne haetut paikat siellä omassa suunnitelmassa mutta tuskinpa mitään sen enempää ehtivät tarkistella. Olen hakenut töitä kaupungilta, postilta, alkosta, naapurikaupungilta, niiltä ei ole tullut mitään tietoa onko edes hakemus mennyt perille. Joskus olen soittanut firmoihin, on mennyt vastaajaan, ei ole kuulunut mitään. Varmaan menneet hakemukset ja kyselyt suoraan hylkyyn.
Ei ole tarkastanut, laitoin kerran randomisti pari paikkaa hakematta niihin. Mulla ohi työnhaku kun pääsin eläkkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Minulle työnantajana on soitettu, onko xx hakenut töitä , kuten häntä oli kehoitettu. Ei ollut. Toivottavasti joutui asiasta tilille.
Mistä sinä tiedät? Vai oliko kyse siitä, oliko työtä haettu juuri sinulta? Onko sinulla jonkinlainen henkilörekisteri, josta tarkistin asian vai luotitko omaan muistiisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnissa tehdään yhteistyötä työnantajien kanssa ja aika tavallinen kysymys tavatessa onkin, että ketkä on hakeneet teille töihin ja sitten katsotaan virkailijan listalta ja työnantajan listalta, onko oikeasti haettu. KUn firmassa on alle 20 työntekijää, on helppo tehdä hakijalistauksia.
Ei työnhakijan ole pakko hakea samaan kuntaan. Voi hakea suureen ketjuun vaikka soittamalla. Selvittelepä siinä sitten. Eikä yrityksillä riitä mielenkiinto alkaa käymään läpi 10 000 hakemusta, onko Matti Mullikka hakenut. Ne vetää raivarit jo siitä jos sinne kehtaa soittaa ja kysyä töitä, haaskaa niiden aikaa. Niillä on parempaakin tekemistä.
Niin ja kun soittaa isompaan firmaan tai yhteisöön niin eihän sitä itsekään tiedä tai muista kuka siellä vastasi. Eikä varsinkaan ne firmojen ihmiset jos ei ole ennestään tuttu.
Vierailija kirjoitti:
Enpä usko, jos lista on edes semiuskottava. Jos omavalmentajalla on muutama sata asiakasta, menisi tiedusteluihin järkyttävä määrä aikaa.
Tekevät kyllä pistokokeita.
En uskonut että kyselevät. En muista oliko sellaisella edes peloteltu. Siitä sai kyllä karenssin, jos ei ollut ilmoittanut työkkärille hakeneensa jotain työpaikkaa määräaikaan mennessä. Oman ilmoituksen varassa mentiin. 
Kerran sain kyllä ihan naurettavan kirjeen, jossa oli jotain: Et ollut vastaanottanut osa-aikaista paikkaa tms. 
No tiesin tuon olevan vaan ääliöiden paskanjauhantaa ja liittyneen siihen sairaaseen gang stalkingiin. En viitsinyt kysellä perään, sillä sain TT tukea työkkärin rahojen sijaan. 
Jos olisin nähnyt tarpeelliseksi kysyä, olisin kysynyt ehkä miten  niin muka?
Jos tuolla viitattiin tilanteeseen, missä olin ollut osa-aikatyössä about 2 vko ja en vastannut lisävuorojen tarjouksiin, niin olisi ollut metkaa kysellä mistäs muka tuollaista tietoa saatu? Ja mitä olisi tapahtunut jos olisin väittänyt, että en ole kieltäytynyt mistään ja ei ole tarjottu mitään mistään? 
Ei ole kovin uskottavaa, että olisivat soittaneet työnantajalle tai toisinpäin. Jerranjestss ei kai nyt ihmisten rahat voi olla mistään puheluista kiinni. Sana sanaa vastaan. 
Siinä vaiheessa en enää viitsinyt ihmetellä kun sain tiedon 5 vuoden karenssin loppumisesta, mutta kun se loppui, tuli uusi päätös jossa oli maininta siitä ensimmäisestä karenssipäätöksedtä. 
No onneksi on TT tuli. Voihan niitä katensseja jakaa vaikka 10 vuodeksi. 
Hah hah haa! Jos joku työkkäristä soittaa ja kysyy, onko henkilö x hakenut meille töihin, vastaan: "en kerro! Arvaa!" Ja suljen puhelimen. En ole mikään lastenkaitsija tai kielikello, hoitakaa asiat ihan keskenänne.
T: yrittäjä
Aina on riski olemassa että tarkastaa joten olkaa nyt vain rehellisiä.
Ei se nyt niin paljon vaadi!
Se rehellisyys tuo sisäistä turvaa jolloin on helppo sekä turvallinen olla koska on tieto siitä että on toiminut itse oikein.
Tässä taas ilmainen vinkki kokonaisvaltaiseen hyvinvointiisi.