Hallitus haluaa kaikki työttömät töihin nyt hinnalla millä hyvänsä - lisää kiristyksiä, leikkauksia ja rangaistuksia luvassa
Ja vaikka tänään hutikuun ensimmäinen niin kyseessä ei ole aprillipila ja vaikka olisikin niin se olisi todella mauton. Jokatapauksessa Ylen ja Iltalehden mukaan medialle on näytetty kyseiset paperit, joita hallitus on valmistellut salaa kaikessa hiljaisuudessa. Perustelu uusille, työttömiin kohdistetuille leikkauksille ja kiristyksille on hallituksen mukaan se että työttömyys ei ole ollut laskussa ja vähentynyt Suomessa, kansalaisten velvotteita hakea työtä ja etenkin työllistyä on laiminlyöty, ja joidenka lisäksi työttömät eivä ole myöskään tehneet työhakemuksia tosissaan eivätkä he ole osoittaneet halua työllistyä. Uudistusta on valmisteltu työministeri Arto Satosen poliittisessa ohjauksessa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e112365-b21e-47f0-bf7e-cad9e97fa…
Kommentit (649)
Vierailija kirjoitti:
"Älä viitsi. Jos perustat vaikka siivousfirman tai alat ajaa taksia, et montaa satasta tarvitse alkupääomaa. On se jännä juttu, että kielitaidoton m. muuttaja pystyy ilman koulutusta viemään teidän työt."
Siivousfirma, muutaman satasen pääomalla? 😂
Olen korkeasti koulutettu, eikä minulla ole kokemusta tai koulutusta siivousalalle. Sen verran ymmärrän kuitenkin, että jo välineet maksavat enemmän kuin sen muutaman satasen. Taksikuskiksi, naisena, ei kiitos. En halua tulla pahoinpidellyksi, raiskatuksi tai murhatuksi.
Muita yhtä typeriä ehdotuksia?
Yleispesuainetta, tuskiainetta, mopin ja tiskiharjan saa halvimmillaan jopa alle satasella. Ja välttämättä pesuaineita ei tarvitse heti ostaa jos siivoamiseen tarvittavat sineet ja välineet löytyvät jo kotoa.
"Älä viitsi. Jos perustat vaikka siivousfirman tai alat ajaa taksia, et montaa satasta tarvitse alkupääomaa. On se jännä juttu, että kielitaidoton m. muuttaja pystyy ilman koulutusta viemään teidän työt."
Sinä siis suosit Bernerin taksiuudistusta, jossa kuka tahansa saa leikkiä taksikuskia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnon palkka ja hyvät työolot on paras keino lisätä työllisyyttä. Niin kauan kun palkat surkeat ja työajat yms huonolla tolalla, niin turha luulla että motivoi. Kyllä kunnon työnantaja osaa arvostaa työntekijää ja on reilu kaikilla tavoin. Työelämän heikennykset ei myöskään motivoi.
Totta, mutta oleellista on myös ero työttömän saamien korvausten ja palkan välillä. Jos ero on pieni, on työllistymismotivaatiokin monilla pieni. Kun palkkoja ei voida kuitenkaan korottaa rajattomasti, täytyy tarkastella myös tukia, että miten lisättäisiin motivaatiota työllistyä tai työllistää itsensä. Monen ajattelutapa näyttää olevan, että jos tuillakin pärjäilee, niin miksi ponnistella ja yrittää muuttaa asioita elämässään?
Tyhmä vai trolli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näissä leikkauksissa ja kiristyksissä ei ole vielä kertaakaan mainittu lain muuttamisesta.
Laki takaa jokaiselle tietyn summan tiettyjen kulujen jälkeen.
Tämä laki nollaa kaikki kiristykset ja karenssit sun muut, eli sama raha tulee vain eri nimellä ja eri luukulta.
Näin se asia oikeasti menee, ELLEI LAKIA MUUTETA joka tarkoittaa sitä, että lapsiperheetkin heitetään sillan allle ja saavat jäätyä tai nälkiintyä kuoliaaksi.
Moniko luulee että suomessa tulee vielä pitkään aikaa tuollainen laki menemään läpi, tuskinpa, tarvitaan vielä 300 tuhatta huippuosaajaa, että rahat todella loppuu, sitten vasta alkaa suuren maailman meininki.
Aivan, mutta tarkoitus on tehdä byrokratia niin hankalaksi kuin mahdollista pienituloisille ja työttömille.
Ja lisäksi tietysti napsia poliittisia irtopisteitä omilta äänestäjiltä:
Me lähetämme tiedot ulkomaille, että ei ole sitten niin kivoja vierailuita sinne ulkomaille, kun he tietävät miten nuo kohtelevat muita ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen korkeasti koulutettu, eikä minulla ole kokemusta tai koulutusta siivousalalle. Sen verran ymmärrän kuitenkin, että jo välineet maksavat enemmän kuin sen muutaman satasen. Taksikuskiksi, naisena, ei kiitos. En halua tulla pahoinpidellyksi, raiskatuksi tai murhatuksi.
Yleispesuainetta, tuskiainetta, mopin ja tiskiharjan saa halvimmillaan jopa alle satasella. Ja välttämättä pesuaineita ei tarvitse heti ostaa jos siivoamiseen tarvittavat sineet ja välineet löytyvät jo kotoa.
Entä vakuutukset? Kirjanpito?
Eikös se joku jo sanonutkin, että kun maassa on 300 000 työtöntä, työhaluttomia, kotirouvia, pimeätyöntekijöitä, juoppoja yms. on 200 000 ja työkyvyttömiä 30 000 .
Loput 70 000 hakee tosissaan töitä. Kuten minä, hain.
Kelan luukulta saa rahat. Se on mun duuni. Nimenomaan luukulta eli tiskiltä.
Vierailija kirjoitti:
Tietoja voi lähettää ja nimenomaan oikeita tietoja ulkomaille, että Suomessa naisia kohdellaan huonosti ja rangaistaan, jos ei saa töitä. Mukaan voi sitten laittaa myös päättäjien kuvia niin että ulkomaiden toimittajat tietävät esittää kysymyksiä.
Ettei ole päättäjillä sitten sellaisia olemme mukavia ehhe hee vierailuita.
Miksi rankaisette naisia, jos he eivät saa töitä? Miksi olette ilkeitä, kysyy ulkomaantoimittaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
<
Kirjanpitoon riittää kun laitat tulot ja menot ylöön vaikka puhelimen muistiinpanoihin. Tai vaikka kynällä ja paperilla jos ei omista puhelinta.
Harmi ettei suomalaiset osaa mielenosoitusta kuten ranskalaiset. Tulis ehkä muutoksia tähän pelleilyyn.
Vierailija kirjoitti:
Eikös se joku jo sanonutkin, että kun maassa on 300 000 työtöntä, työhaluttomia, kotirouvia, pimeätyöntekijöitä, juoppoja yms. on 200 000 ja työkyvyttömiä 30 000 .
on suomessa tätä työhaluttomia mutta siitä ei tarvitse meitä kaikkia syyllistää! en voi sille mitään jos en paikkaa kovasta hakemisesta silti saa!!
Vierailija kirjoitti:
Miksi osan ei tarvitse maksaa veroja töistä Suomessa?
Suomessa laki menee niin, että vasta kun olet ollut Suomessa pysyvästi töissä yli 6 kk alat olla verovelvollinen Suomeen.
Helppo homma ulkomaisille yrityksille, vaihtavat työntekijät aina 6 kk välein. Rakennusalalla tätä on paljon kuulema.
Aikaisemmin nämä ulkomaiset työntekijät joiden ei tarvinnut maksaa veroja Suomeen saivat kuitenkin Suomesta lapsilisää ulkomailla asuvalle lapselleen. Onneksi tämä hulluus lopetettin.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä toisten työhalut tiedät.
Myös työpaikoilla on juoppoja vakituisissa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Harmi ettei suomalaiset osaa mielenosoitusta kuten ranskalaiset. Tulis ehkä muutoksia tähän pelleilyyn.
Ysärin alussa osattiin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei sinua estä menemästä kadulle mieltäosoittamaan. Miksi et mene? Pitääkö meidän toisten tehdä SEKIN asia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä riittävä määrä asiakkaita, heti kärkeen? Melko kilpailtu ala, jolla tarvitsee auton. Mistä auto, jos ei ole, parilla sadalla? Toiminimen perustaminen maksaa myös. Osakeyhtiön vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä toisten työhalut tiedät.
Myös työpaikoilla on juoppoja vakituisissa töissä.
Työhalut tiedetään osallistumiskokemuksen mukaan. Vakityön juoppoja ei tässä tilastossa ole, koska kyse oli vain työttömistä. Tarkuutta kommentointiin.
Yritystuista ei kyllä leikata. Siinä tulisi monelle miesvauvalle itku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleispesuainetta, tuskiainetta, mopin ja tiskiharjan saa halvimmillaan jopa alle satasella. Ja välttämättä pesuaineita ei tarvitse heti ostaa jos siivoamiseen tarvittavat sineet ja välineet löytyvä
Jätä ilmoitus vaikka Facebookkiin ja ala odottelemaan. Miksi näin yksinkertaiset ja itsestään selvät asiat pitää selittää teille rautalangasta?
Työhaluttomuutta ja väärinkäytöksiä työttömissä liikaa!:
Taustalla väärinkäytökset
Uudistusta perustellaan sillä, että saadun palautteen mukaan nykyiset rangaistukset eivät tue parhaalla mahdollisessa tavalla työnhakijan palveluprosessia ja työnhakuvelvollisuuden toteutumista.
Asiakirjan mukaan tilastot ja työnantajille tehty kysely tukevat viranomaisten näkemystä, jonka mukaan työttömillä on nyt paljon seuraamuksetta jääviä laiminlyöntejä sekä työnhakuvelvollisuuden täyttämiseksi tehtyjä työhakemuksia, joissa työnhakija ei edes pyri työhön siihen työpaikkaan, jonne hakemus lähtee.
Lisäksi hallitusohjelmassa korostetaan työttömyysetuutta saavan velvoitteita.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/9e112365-b21e-47f0-bf7e-cad9e97fa…