Tapailumies haluaa mieluummin lenkille kuin luokseni viettämään iltaa
Kertokaahan kokeneemmat mitä tästä pitäisi ajatella. Olemme 40+ vuotta ja itsellä takana pitkä avioliitto eikä kokemusta deittailusta tänä päivänä. Nyt sitten tapasin deittiapissa fiksun oloisen miehen. On nyt tavattu viisi kertaa kahviloissa, lenkillä, ravintolassa syöden.
En hae yhden yön suhteita ja kun tuo mies ei ole vielä mitään vonkaillut eikä edes yrittänyt pussatakaan niin olen ollut vain tyytyväinen. Nyt sitten kutsuin miehen kotiini kahville ja kokkaamaan. Ajatuksena että voisi keskustella vapaammin kuin julkisella paikalla ja tutustua paremmin. Mies ehdotti sen sijaan että mennään lenkkeilemään.
Olen nyt vähän hölmistynyt. Mulla ei ollut edes ajatuksena hypätä sänkyyn, jos mies sitä pelkää.
Mikä tämä juttu on? Millainen mies kieltäytyy kun nainen kutsuu kotiinsa kylään? Eikö sitä enää kiinnosta? Toisaalta hän itse ehdottaa että mennäänkin lenkille. En tajua.
Kommentit (281)
Ei hyvä merkki. Miehelle ei kelpaa sinun ehdotuksesi vaan hänen mielen mukaan pitää mennä. Tällaista se on sitten jatkossa, hän haluaa määrätä mitä tehdään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä valmis suhteessa lähentymiseen, lenkkeily on puolueettomalla maaperällä ja melko neutraali tapa tutustua.
Näin minäkin ajattelen nyt. Lenkkeily on myös ilmaista eikä tarvitse maksaa edes itselle kalliita ravintolaruokia. Ja nyt pitäisi sitten selvittää onko hänellä haluakaan lähentyä enempää. En vaan itse halua mitään friendzonea hänen kanssa kun olen oikeasti etsimässä pitkää suhdetta.
Olen aiemmin ehdottanut miehelle teatteria, leffateatteria ja konserttia, mutta hän ei kuulemma tykkää eikä suostunut lähtemään. Kohta alkaa ideat loppumaan.
ap
Aivan sama biologis-psykologinen perusta kuin miksi nainen haluaa tanssia miehen kanssa. Haluaa testa pystyykö mies liikkumaan ja siis olemaan aktiivinen ruoanhankkija ja uros.
Mies taas etsaa naista potentiaalisena synnyttäjänä. NÄMÄ EIVÄT ole tiedostavia, vaan atavistisia toimintoja. Olemme edelleen apinoita.
Tähän on yksinkertainen syy - tapailumiehesi ei ole vielä varma, mitä ajattella tästä suhteesta. Se ei ollut rakkautta ensisilmäyksellä, ja nyt hän tutustuu sinuun ennen päätöksentekoa. Eli hän ei tiedä, johtaako tämä ystävyyteen vai suhteeseen. Voit toki kysyä, mutta viisampaa olisi odotaa rauhassa jonkin aikaa.
Olin itse kanssa liian kohtelias ja pidättyväinen.
Oltiin toki tosi nuoria silloin.
En yrittänyt mitään seksiin liittyvää ja jopa nukuttiin yhdessä ilman , että mitään tapahtui.
Lopulta nykyinen rouva suuttui ja sanoi että enkö mä halua häntä ja haluanko olla vaan kaveri.
No siitä se seksi sitten alkoi, nyt ollaan oltu 25v yhdessä.
Halusin vaan tehdä selväksi , että en ole vain pillun perässä , vaan olen kunnollinen ja haluan parisuhteen.
Mutta ap:n tilanne hämmentää , jos ei pyydettäessä halua mennä kylään.
Jotenkin vähän oudolta vaikuttaa.
Onko minkä ikäinen mies?
Ja vaikkei nyt tähän liitykkään , niin onko duunari vai korkeammin koulutettu?
M42
Vierailija kirjoitti:
En yrittänyt mitään seksiin liittyvää ja jopa nukuttiin yhdessä ilman , että mitään tapahtui.
Lopulta nykyinen rouva suuttui ja sanoi että enkö mä halua häntä ja haluanko olla vaan kaveri.
Halusin vaan tehdä selväksi , että en ole vain pillun perässä , vaan olen kunnollinen ja haluan parisuhteen.
Onko minkä ikäinen mies?
M42
Mies on 49 v ja korkeammin koulutettu (ei duunari). Mitä siitä voi päätellä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Impotentti?
Itselläni kokemusta tällaisesta. Mies selvästi vältteli tapaamista kotona ja pitkitti siihen tilanteeseen päätymistä. Hänellä sitten oli jotain ongelmia seksin saralla, ei saanut erektiota ollenkaan ja aluksi ei halunnut edes riisuutua. Olisin jaksanut odottaa ja olla kärsivällinen, mutta mies itse halusi lopettaa suhteen/tapailun parin kuukauden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko minkä ikäinen mies?
M42
Mies on 49 v ja korkeammin koulutettu (ei duunari). Mitä siitä voi päätellä?
ap
En oikein tiedä.
Ehkä sä voisit kertoa tuon saman sille äijälle.
Eli että haluat jutella rauhassa ja että miksi ukko ei ole kiinnostunut tulemaan kylään.
Jos se jännittää sitä niin paljon?
Pelkää että avaat oven pelkässä aamutakissa , joka sitten valahtaa alas?
M42
Ehkä on surkea ruoanlaittaja eikä halua nolata itseään keittiössä? Minä en ainakaan kokisi ruoanlaittoa treffeinä, vaan kotitöinä.
Miten tapailunne sai alkunsa? Että onhan varmasti tapailua molempien puolelta eikä kaveruutta miehen puolelta?
Itselleni seksi ja läheisyys on todella tärkeää. Mielelläni selvitän tämän puolen yhteen sopivuuden piakkoin ennen kuin alan kehittelemään syvällisempiä tunteita miestä kohtaan.
Minulle ei olisi siis ok tapailla noin kauan ilman fyysistä läheisyyttä ja seksiä. Mutta ymmärrän toki, että on erilaisia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä valmis suhteessa lähentymiseen, lenkkeily on puolueettomalla maaperällä ja melko neutraali tapa tutustua.
Näin minäkin ajattelen nyt. Lenkkeily on myös ilmaista eikä tarvitse maksaa edes itselle kalliita ravintolaruokia. Ja nyt pitäisi sitten selvittää onko hänellä haluakaan lähentyä enempää. En vaan itse halua mitään friendzonea hänen kanssa kun olen oikeasti etsimässä pitkää suhdetta.
Olen aiemmin ehdottanut miehelle teatteria, leffateatteria ja konserttia, mutta hän ei kuulemma tykkää eikä suostunut lähtemään. Kohta alkaa ideat loppumaan.
ap
No ei se lähde sitten parisuhteessakaan. Tuhlaat aikaasi, intressinne eivät kohtaa. Lisäksi ihastunut mies on kyllä sen verran miellyttämishaluinen, että suostuisi mihin tahansa ehdotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama biologis-psykologinen perusta kuin miksi nainen haluaa tanssia miehen kanssa. Haluaa testa pystyykö mies liikkumaan ja siis olemaan aktiivinen ruoanhankkija ja uros.
Mies taas etsaa naista potentiaalisena synnyttäjänä. NÄMÄ EIVÄT ole tiedostavia, vaan atavistisia toimintoja. Olemme edelleen apinoita.
Ai? Minä ainakin tanssin miesten kanssa koska se on hauskaa. Ei voisi vähempää kiinnostaa höpölöpöt ruuan hankkimisesta(??)
Ole kuule apina ihan itseksesi. Itse ainakin olen kehittynyt moderni homo sapiens nainen.
Toi on minusta paljon huolestuttavampaa ettei ole kiinnostunut leffasta tai muista naisen tekemistä deitti-ideoista. Kuin siis siitä että haluaako tulla kotiin käymään. Ymmärrän täysin, jos ei halua mennä kotiin, siinä voi olla kaikenlaisia jännitteitä. Mutta jos tyrmää kaikki toisen tekemät treffipaikat niin se ei ole hyvä juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai? Minä ainakin tanssin miesten kanssa koska se on hauskaa. Ei voisi vähempää kiinnostaa höpölöpöt ruuan hankkimisesta(??)
Ole kuule apina ihan itseksesi. Itse ainakin olen kehittynyt moderni homo sapiens nainen.
Hauskaa? Tietysti se pinnallisesti katsoen on hauskaa ja saakin olla. Olet kuitenkin pohjimmiltaan viettien ja vaistojesi orja niin kuin muutkin apinat. Ja testaat kumppaniasi. Tietysti se on "hauskaa". Voi äly ...!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa? Tietysti se pinnallisesti katsoen on hauskaa ja saakin olla. Olet kuitenkin pohjimmiltaan viettien ja vaistojesi orja niin kuin muutkin apinat. Ja testaat kumppaniasi. Tietysti se on "hauskaa". Voi äly ...!
Ihan mielenkiinnosta, oletko sinä se yksi ukkeli suomi24 sinkut palstalta? Ihan samaa apina-teoriaa ja naisten viettien selittelyä kuin sen kynästä :)
Aikalailla sama kävi itselleni, M40+ ja N55+.....
Ulkoiltiin ja mielestäni rauhallisesti ja hyvientapojen mukaisesti toisiimme tutustuttiin, tai minä ainakin mielestäni yritin tutustua ja *kunnioittaa.
Ulkoiltiin ja tehtiin yhdessä erälaavu-luonto juttuja, oikein mukavaa jne rauhallista ja turvallista, paljon puhumista ja nauramista, tätä tehtiin vuoden aikana, sanotaan 10x.
En tiedä vieläkään kys naisen sukunimeä tai edes asuinpaikkaa, en ole udellut, eikä hän itse kertonut.
Nyt sitten riidellään, koska en ole osoittanut romanttisia tunteitani, jotenkin todella ilmiselvästi verbaalisesti, olen kohdellut tasa-arvoisesti ja kunnioittavasti, ilman minkäänlaista painostusta tai johdattelua.
Riidan aiheutti se, että nyt Nainen syyttää minua sanomansa perusteella, että: "kyllä mies tulee iholle jos tykkää, kun kaikki miehet tekee niin".
Ja minä kun luulin olevaani tässä todellinen herrasmies, ilmeisesti ois pitänny olla enemmän "Stereotypinen mies" ja jopa hieman sikailla tai olla ylimielinen tms.
Intuitioni oli kuitenkin loppujen lopuksi oikeassa, koska hän juuri myönsi ja kertoi itse, että on tarkka omasta turva reviiristään. Mutta silti minä olen tässä nyt kaiken paha.
Olen oikeasti halunnut juttua kehittää, enkä ole leikkinyt toisen tunteilla tms
*riidan neuvottelu jatkuu....en ole vielä antannu periksi....on niin ihanan luonnonläheinen nainen...
Mää toivon ens jouluna pukilta "selvän-näkijän ja ajatustenlukijan lahjoja"...
M40+ ikisinkku
ps. olen mää kerran ollut tuhma, ja silloin Nainen syttyi heti.
ps. ei ois kannattannu, tuli vain sydänsuruja, kun olin tuhma.
Minusta ei ole kyläpönöttämiseen edes naisena. Olen yleensä aina hermostunut ennen kuin tulee joku kylään ja helpottunut, kun vieraat lähtee. Koska en vaan osaa olla siinä kyläilytilanteessa tavallinen oma itseni. En ole kotonani yksin ollessa edes samoissa vaatteissa kuin silloin, kun joku tulee kylään, joten kyläily on aina poikkeus normiarkeeni, minkä takia se on aina ponnistus, vaikka vieras on toivottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Eihän teillä ole edes mitään yhteistä! Miksi potkit kuollutta hevosta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
nyt pitäisi sitten selvittää onko hänellä haluakaan lähentyä enempää
Siis viiden näkemiskerran jälkeen...?
Vaikutat ihan liian nopeasti etenevältä ja mies varmaan aavistaa sen, että takerrut ja hoputat suhdetta jo nyt, vaikka hädin tuskin olette alkua pitemmällä.
Jos sulla olisi vapaita aikoja, niin täälläkin kiinnostusta, hep!