Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailumies haluaa mieluummin lenkille kuin luokseni viettämään iltaa

Vierailija
01.04.2025 |

Kertokaahan kokeneemmat mitä tästä pitäisi ajatella. Olemme 40+ vuotta ja itsellä takana pitkä avioliitto eikä kokemusta deittailusta tänä päivänä. Nyt sitten tapasin deittiapissa fiksun oloisen miehen. On nyt tavattu viisi kertaa kahviloissa, lenkillä, ravintolassa syöden.

En hae yhden yön suhteita ja kun tuo mies ei ole vielä mitään vonkaillut eikä edes yrittänyt pussatakaan niin olen ollut vain tyytyväinen. Nyt sitten kutsuin miehen kotiini kahville ja kokkaamaan. Ajatuksena että voisi keskustella vapaammin kuin julkisella paikalla ja tutustua paremmin. Mies ehdotti sen sijaan että mennään lenkkeilemään.

Olen nyt vähän hölmistynyt. Mulla ei ollut edes ajatuksena hypätä sänkyyn, jos mies sitä pelkää.

Mikä tämä juttu on? Millainen mies kieltäytyy kun nainen kutsuu kotiinsa kylään? Eikö sitä enää kiinnosta? Toisaalta hän itse ehdottaa että mennäänkin lenkille. En tajua.

Kommentit (281)

261/281 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt tätä jo pitkään kun tutustuu johonkin mieheen haluavat lenkille.

Olen sanonut suoraan että ei kiitos huolehdin liikkumiseni ihan itse. Liikun paljon,minulla on kokoajan älykello ja kunto-ohjelma. Olen aina ollut liikunnallinen nainen ja hoikka. Miksi minun liikkumisesta ollaan vielä noin huolissaan että ihan treffeillö pitäs lähtä liikkuun??

En ollut edes nähnyt yhtä tyyppiä niin kyseli ulkoileem ja käveleen??

Luulevatko miehet ettei naiset liiku tarpeeksi? Luulevatko etten itse osaa liikkua ja ulkoilla?

Olen pitkään miettinyt mistä tässä on kyse,nyt olen työtön mutta ammattinikin on sellainen missä liikun. Jopa töiden jälkeen kysytty ns treffeille liikkumaan.

Verenpaineeniki on matala,en tarvitse ketään huolehtimaan liikkumisistani. 

Hyvin kirjoitettu. Eiköhän se ole selvää, että moni mies haluaa treffit, jotka eivät maksa hänelle mitään. Siksi ei käy vaikka lounastreffit. Joku 14€/hlö lounas on liian kallista.

Vierailija
262/281 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta

Sattuisitko tietämään kissakeiton reseptin?

Tiedänhän minä. Tässä se tulee:

Kissanlihakeitto

400 g kissan lihaa (lapaa, etuselkää tai kylkeä)

1 l vettä

1 tl suolaa

1 tl kokonaisia maustepippureita

1 laakerinlehti

1 sipuli

3 porkkanaa

100 lanttua

50 g palsternakkaa

50 g juuriselleriä

6 perunaa

10 cm purjoa

2 rkl tuoretta persiljaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/281 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on jotenkin jännä kun jos mies haluaa heti tavata kotona, se on huono juttu ja mies haluaa vain seksiä, mutta huono juttu on sekin että et halua heti tavata toisen kotona, silloin on pieni muna tai impotentti. Kaikki miehen valinnat ovat naisten mielestä negatiivisia asioita. Mielenkiintoista..

Täällä on ennenkin ollut aloitus aiheesta, että miksi mies ei vieläkään yritä mitään, vaikka ollaan tavattu jo kertaa X. Se on just näin, että jos mies haluaa heti tavata kahdestaan jossain neljän seinän sisällä, epäillään että on vain vonkaamassa seksiä. Ja jos taas haluaa tutustua rauhassa, eikä pidä kiirettä, huolestutaan, että onko hän oikeasti kiinnostunut. Onko siis mikään hyvä.. 

Juuri tämä on tämänkin ketjun sisältö. Eli mies voi olla ihan mitä vain tämän ketjun perusteella; hitaasti

No anteeksi, jos meni asian vierestä, mutta ainahan  keskustelu rönsyilee. Ja kyllä vain, miehiä niin kuin naisiakin on jokalähtöön, deitti kumppaneinakin.

Sinun tapaulumiehesi ehkä oikeasti haluaa tutustua rauhassa.Saattaahan hän ajatellakin, että jos tulee kotiisi, ilta johtaa lopulta sänkyyn , eikä haluaisi pitää vielä kiirettä. Hänellä voi olla huonoja kokemuksia, joista on ottanut opikseen. Tai sitten hän vain tykkää mieluummin  lenkkeillä, kuin kokkailla yhdessä. Jos asia vaivaa sinua, niin kysy mieheltä suoraan, onko joku syy, että hän ei halua tulla kotiisi. Sillähän se selviää.

Vierailija
264/281 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on reipas ja ulkoilmaihminen.  Ei aina tarvitse ajatella taka-ajatuksia, vain haluaisi tutustua sinuun paremmin ympäristössä, jonka tuntee luontevaksi.  Ehdottaapa hän mitä tahanas paikkaa, niin kyllä tällä palstalla aina keksitään siitä vikaa.  Jos pyytää ulos, on nuuka, pitää läskinä jne.  Jos pyytää kahvilaan tai ravintolaan, jos maksaa omansa tai tarjoaa, niin väärin tekee.  Eräs mies oli pyytänyt kotiinsa katsomaan elokuvaa, niin televisio oli ollut liian pieni ja vanhanaikaijen.  Siis mikään ei kelpaa.  En ole mies, vaan nolottaa muiden naisten puolesta.

Vierailija
265/281 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on reipas ja ulkoilmaihminen.  Ei aina tarvitse ajatella taka-ajatuksia, vain haluaisi tutustua sinuun paremmin ympäristössä, jonka tuntee luontevaksi.  Ehdottaapa hän mitä tahanas paikkaa, niin kyllä tällä palstalla aina keksitään siitä vikaa.  Jos pyytää ulos, on nuuka, pitää läskinä jne.  Jos pyytää kahvilaan tai ravintolaan, jos maksaa omansa tai tarjoaa, niin väärin tekee.  Eräs mies oli pyytänyt kotiinsa katsomaan elokuvaa, niin televisio oli ollut liian pieni ja vanhanaikaijen.  Siis mikään ei kelpaa.  En ole mies, vaan nolottaa muiden naisten puolesta.

Puhut asiaa.

Eräs kaverini kutsui aikoinaan naisen kotiinsa kahville. Nainen nosti suuren metelin siitä, että kahvikupin reunassa oli pienenpieni lovi. Kohtelias vieras ei olisi sanonut moisesta mitään!

Toisaalta on tietysti hyvä tunnistaa moinen niuho ennenkuin sijoittaa projektiin yhtään enempää. 

Vierailija
266/281 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te tapailette? 

Siksi että katson olisiko miehessä pitkäaikaiseksi puolisoksi. Kuinka nopeasti se pitäisi tajuta kun kuitenkin on mätsätty vasta 1,5 kuukautta sitten ja tavattu kuusi kertaa? Hädin tuskin tunnen miestä.

Kyllä mä voisin hänet yöksi ottaa viereeni, mutta kun herra on mitä nyt olen tässä kertonut. Pitäisikö tässä vaiheessa jo sopia vakituisesta seurustelusta? Ja olla jotain intiimiä? Kuinka nopeasti muut etenevät? 

ap

Minusta vaikuttaa siltä, että tuo mies on jo arvioinut sinut.

Vierailija
267/281 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seurustelusuhteessa voi tosiaan käydä niin kuin ap:lle nyt kävi ja näyttää käyneen joillekin muillekin tässä ketjussa. Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.

Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.

Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.

Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä

"Ap, tilanteesi on vakava, mutta ei toivoton. Ota oppia mummon neuvoista ja toimi, niin kaikki kääntyy vielä hyväksi."

AP, ota siis oppia mummon neuvoista ja tee ihastuksellesi kulkukissakeittoa, niin kaikki kääntyy vielä hyväksi!

Vierailija
268/281 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan halua panna +40 vuotiasta naista. Ihme että ei ennemmin kävele yksikseen. On beta mies.

Vierailija
269/281 |
16.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihjaa, että olet lihava ja ruokapöydät pitää unohtaa. Narsisti aloitti jo ohjailusi. Juokse, mutta siis häntä pakoon.

Vierailija
270/281 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain tajua, miksi ap on noin pihalla ja miettii tuota miestä puolisokandidaattona, vaikka heillä ei selvästikään synkkaa edes tapailun tasolla.

Vierailija
271/281 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menette koko ajan hänen ehdoilla..., lenkille, lenkille..

Hän on riippuvainen lenkkeilystä ja kun jännittää tunteitaan, niin taas lenkille, purkaa tunteitaan lenkillä..

Koettelee mikä sinun kuntoa? 

Voisitko kysyä häneltä itseltään miksi tekee noin., että onko kiinnostusta, 

vai haluaako lenkkikaverin vain ?

Vierailija
272/281 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatat olla ihan ok juttuseuraa mutta seksimielessä et sytytä yhtään.

Parempi olla menemättä asunnolle kun saattaisit alkaa siellä kähmimään ja sitten olisi nolo tilanne kun mies sanoisi, että täytyykin tästä lähteä kotiin. Ette varmaan tapaisi sen jälkeen ja sitten miehen täytyisi etsiä toinen juttukaveri.

Vierailija
273/281 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä miehellä on motiviina ehdottaa lenkkiä, mutta jos kutsun ihmisen kotiini ja hän sen sijaan ehdottaa jotain arkipäiväistää tekemistä muualla, koen sen lievästi loukkaavana. Varsinkin, kun kyseessä on uusi tuttavuus, jonka kutsun ensimmäistä kertaa kotiini. Kutsun hänet henkilökohtaiseen tilaani, minulle tärkeään paikkaan, olen valmis kestitsemään ja tulen torjutuksi.

En voi välttyä ajattelemasta, että jos kutsu kotiini ei kiinnosta, niin minä en kiinnosta. 

Toinen voi ajatella asiasta jotain ihan muuta, ehkä hän ei halua vaivata, ehkä aikataulu ei sovi jne. mutta minun tunteeni viilenisivät joka tapauksessa. 

Well, ymmärrän tuota miestä hyvin. Eräs naisenpuoli kinuaa ja kärttää minua luokseen jatkuvasti, sitä on jatkunut jo neljättä vuotta. 

Olemme tapailleet harvakseltaan, vaikka en oikeastaan edes halua käydä luonaan. Olen kuitenkin tehnyt niin kohteliaisuudesta.

Joudun istumaan paikallani sohvalla koko illan katsomassa jotakin paskaa TV:stä (itselläni ei ole enää vuosiin ollut televisiota), tylsiä elokuvia, syömään sokerimössöleivoksia ja kittaamaan lämmintä viiniä, jota minun odotetaan tuliaiseksi kantavan. Yleensä kokkaan yksin, sillä tulos on parempi ja vaihtelevampi. Sitten joudun nukkumaan naisen vieressä, johon en halua koskea (siitäkin saan kuunella valitusta! Potenssiongelmia minulla ei ole, miehellähän seisoo itsekseen muutaman kerran yössä, jonka ko. naisenpuolikin on todentanut), sillä jos lähden jo illalla se suuttuu ja alkaa kiljumaan. Koko illan saan myös kuunnella ainaista valitusta ihan kaikesta.

Kuten sanottu, olen käynyt kylässä harvakseltaan ja kohteliaisuudesta, sillä tuolla naisella ei ole muita ystäviä eikä myöskään sukulaisia.

Pano ei silti voi olla velvollisuus!

On oma valintasi, että menet, ja että jäät yöksi. Tai olisi, ellei tämä viesti olisi trollausta.

Vierailija
274/281 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt tätä jo pitkään kun tutustuu johonkin mieheen haluavat lenkille.

Olen sanonut suoraan että ei kiitos huolehdin liikkumiseni ihan itse. Liikun paljon,minulla on kokoajan älykello ja kunto-ohjelma. Olen aina ollut liikunnallinen nainen ja hoikka. Miksi minun liikkumisesta ollaan vielä noin huolissaan että ihan treffeillö pitäs lähtä liikkuun??

Luulevatko miehet ettei naiset liiku tarpeeksi? Luulevatko etten itse osaa liikkua ja ulkoilla?

Olen pitkään miettinyt mistä tässä on kyse,nyt olen työtön mutta ammattinikin on sellainen missä liikun. Jopa töiden jälkeen kysytty ns treffeille liikkumaan.

Hyvin kirjoitettu. Eiköhän se ole selvää, että moni mi

No jaa. Itse arvostan sellaisia deittejä jossa ei istua kökötetä paikoillaan.

Makuja on monia.

-N

Vierailija
275/281 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta saa voi näköjään loukkaantua. Eli ilmeisesti

Kutsu lenkkitreffeille = miehet huolissaan naisten liikkumisesta tai luulevat ettei nainen liiku tarpeeksi

Kutsu lounastreffeille  miehet huolissaan naisten syömisestä ja luulevat ettei nainen syö tarpeeksi

Aina löytyy selitys joka sopii omaan narratiiviin ja se on sitten se ainoa oikea totuus.

Ja näistä lounastreffeistä... Edelleen näkyy kovaa oletusta että mies maksaa treffeillä. Täällä palstallakin on näkynyt sataa eri treffistandardia enkä hämmästyisi ollenkaan jos jossain aloituksessa olisi "Mies kuvitteli, että hurmaa minut 14 euron lounastreffeillä..." Tämä tekee treffien ehdottamisesta täyttä hakuammuntaa kun ei vielä tunne toista ihmistä. Ajatteletko ikinä asiaa muultakin kantilta kuin minäminä -asenteella?

Vierailija
276/281 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te tapailette? 

Siksi että katson olisiko miehessä pitkäaikaiseksi puolisoksi. Kuinka nopeasti se pitäisi tajuta kun kuitenkin on mätsätty vasta 1,5 kuukautta sitten ja tavattu kuusi kertaa? Hädin tuskin tunnen miestä.

Kyllä mä voisin hänet yöksi ottaa viereeni, mutta kun herra on mitä nyt olen tässä kertonut. Pitäisikö tässä vaiheessa jo sopia vakituisesta seurustelusta? Ja olla jotain intiimiä? Kuinka nopeasti muut etenevät? 

ap

Minusta vaikuttaa siltä, että tuo mies on jo arvioinut sinut.

Jep. Lenkin päätteeksi ei halausta, ei mitään fyysistä niin kaveripohjalla olette.

Vierailija
277/281 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Nykyajan nollatoleranssin maailmassa ripaus armoa toisia kohtaan ri tekisi pahaa. Sitä kuvitellaan että osataan lukea ajatuksia.

Lisäksi pitäisi pystyä erottamaan itsensä tilanteesta ja ajatella deittailukokemusta myös toisesta näkökulmasta. Sitä lokaa on varmasti paljon molemmilla puolilla.

Tiedän yhden kaverin joka on yltiöromantikko satsasi aina täysillä joka ikisiin treffeihin(rahallisesti, ajallisesti, emotionaalisesti etc) vaikka ei tärpännyt. Kun on x kertaa tätä tehnyt ja parhaimmillaan odotellut turhaan tunnin ravintolassa, alkoi kaveriporukka varovaisesti ehdotella että mitäs jos pyytäisit näitä treffikumppaneita aluksi vaikka lenkille tai kahville.

Vierailija
278/281 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Nykyajan nollatoleranssin maailmassa ripaus armoa toisia kohtaan ri tekisi pahaa. Sitä kuvitellaan että osataan lukea ajatuksia.

Lisäksi pitäisi pystyä erottamaan itsensä tilanteesta ja ajatella deittailukokemusta myös toisesta näkökulmasta. Sitä lokaa on varm

Tässä on nyt mennyt puolitoista kuukautta. 

Omassa nykyisessä suhteessani oli hidas alku, pari kuukautta ennen ensimmäistä yhteistä yötä. Oli paljon silmiin tuijottelua, pieniä pusuja, kahvilassa istuskelua, pieni yhteinen reissu, ravintolailta. Ei lenkkeilyä, ellei kaupungilla hitaasti maleksimista lasketa. 

Ihmettelen, eikö aloittajan suu aukeaisi enempää ihan kunnon keskusteluun? Asiat voi ilmaista ystävällisesti, mutta kuitenkin selvästi, ellei halua roikkua loppuelämäänsä epäselvässä tilanteessa. 

Vierailija
279/281 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pyytää lenkille on hyvä keino karsia läskeimmät pois. Niin harva nainen on noissa treffisovelluksissa aidoilla kuvilla kun jokainen muokkaa niitä kuvia aivan järkyttävän että todellisuus ei paljastuisi heti alussa

Vierailija
280/281 |
17.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä kuinka raha ei koskaan ole naisten mielestä ongelma kun naiset vaativat aina että mies maksaa kaiken

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän