Tapailumies haluaa mieluummin lenkille kuin luokseni viettämään iltaa
Kertokaahan kokeneemmat mitä tästä pitäisi ajatella. Olemme 40+ vuotta ja itsellä takana pitkä avioliitto eikä kokemusta deittailusta tänä päivänä. Nyt sitten tapasin deittiapissa fiksun oloisen miehen. On nyt tavattu viisi kertaa kahviloissa, lenkillä, ravintolassa syöden.
En hae yhden yön suhteita ja kun tuo mies ei ole vielä mitään vonkaillut eikä edes yrittänyt pussatakaan niin olen ollut vain tyytyväinen. Nyt sitten kutsuin miehen kotiini kahville ja kokkaamaan. Ajatuksena että voisi keskustella vapaammin kuin julkisella paikalla ja tutustua paremmin. Mies ehdotti sen sijaan että mennään lenkkeilemään.
Olen nyt vähän hölmistynyt. Mulla ei ollut edes ajatuksena hypätä sänkyyn, jos mies sitä pelkää.
Mikä tämä juttu on? Millainen mies kieltäytyy kun nainen kutsuu kotiinsa kylään? Eikö sitä enää kiinnosta? Toisaalta hän itse ehdottaa että mennäänkin lenkille. En tajua.
Kommentit (281)
Vierailija kirjoitti:
Aikalailla sama kävi itselleni, M40+ ja N55+.....
Ulkoiltiin ja mielestäni rauhallisesti ja hyvientapojen mukaisesti toisiimme tutustuttiin, tai minä ainakin mielestäni yritin tutustua ja *kunnioittaa.
Ulkoiltiin ja tehtiin yhdessä erälaavu-luonto juttuja, oikein mukavaa jne rauhallista ja turvallista, paljon puhumista ja nauramista, tätä tehtiin vuoden aikana, sanotaan 10x.
En tiedä vieläkään kys naisen sukunimeä tai edes asuinpaikkaa, en ole udellut, eikä hän itse kertonut.
Nyt sitten riidellään, koska en ole osoittanut romanttisia tunteitani, jotenkin todella ilmiselvästi verbaalisesti, olen kohdellut tasa-arvoisesti ja kunnioittavasti, ilman minkäänlaista painostusta tai johdattelua.
Riidan aiheutti se, että nyt Nainen syyttää minua sanomansa perusteella, että: "kyllä mies tulee iholle jos tykkää, kun kaikki miehet tekee niin".
Ja minä kun luulin olevaani tässä todellinen herrasmies, ilmeis
Kurja juttu tämä. Ja kiva että on olemassa myös herrasmiehiä.
Mutta tästä sinunkin tapauksesta viisastuneena taidan lähteä nyt vielä sinne miehen ehdottamalle kävelytreffeille luontopolulle ja kysyä samalla että mitä mieltä hän on meidän treffailusta? Haluaako jotain enemmän ja tapaamisia tiheämmin vai toivotetaanko toisillemme hyvät jatkot?
Haaste on että miten asian saa esitettyä niin ettei ole liian töksäyttelevä.
ap
"Riidan aiheutti se, että nyt Nainen syyttää minua sanomansa perusteella, että: "kyllä mies tulee iholle jos tykkää, kun kaikki miehet tekee niin. Ja minä kun luulin olevaani tässä todellinen herrasmies, ilmeisesti ois pitänny olla enemmän "Stereotypinen mies" ja jopa hieman sikailla tai olla ylimielinen tms."
No on aika lailla vain fakta että sitä suhdetta pitää pystyä kohtuullisessa ajassa myös viemään eteenpäin fyysisellä tasolla jos haluaa että jotain tapahtuu. Ei se ole mitään sikailua tai epäherrasmiesmäisyyttä että tekee myös selkeitä aloitteita suhteen syventämisen suuntaan. Juuri se harhakäsitys että tämä olisi jotenkin kiltteyden tai herrasmiesmäisyyden vastaista saa lukemattomat miehet jäämään sinne turhauttavalle kaverisektorille.
Sinä kommentti 138, hyvä jos annat naiselle aikaa. Mä olin vähällä mokata koko jutun mun herrasmieskumppanin kanssa, oli liian iso kulttuurishokki se ettei mies käyttäytynytkään kuin sika. Ihan oikeasti luulin että pelaa jotain todella kieroa peliä kun käyttäytyy niin normista poikkeavasti. Mutta pääsin siitä sitten ylitse ja nyt kaikki ok. Suosittelisin kuitenkin että vähän yrittäisit sanallistaa kiinnostustasi, helpottaa riidan käsittelyä jos voisit jotenkin sanoilla ilmaista että olet kiinnostunut ja haluat jatkaa suhteen kehittämistä naisen kanssa.
Mies tykkää ulkoilusta ja ulkona syömisestä. Siis olla muualla kuin jommankumman kodin seinien sisällä. Sinä tykkäät enempi muista asioista. Mutta mielestäsi miehen pitäisi osoittaa jo viiden näkemiskerran jälkeen sinulle merkkejä siitä, että hän haluaa enempi lähentyä kanssasi? Miksi? Vaikutatte olevan ihan eri maata. Jos erot on noin isot jo alussa siinä, mitä haluatte tehdä, niin miksi ne kiinnostuksen kohteet myöhemminkään siitä jotenkin lähentyisivät?
"Sinä kommentti 138, hyvä jos annat naiselle aikaa. Mä olin vähällä mokata koko jutun mun herrasmieskumppanin kanssa, oli liian iso kulttuurishokki se ettei mies käyttäytynytkään kuin sika. Ihan oikeasti luulin että pelaa jotain todella kieroa peliä kun käyttäytyy niin normista poikkeavasti. "
Itse näen kyllä että on aika paljon välimaastoa sikamaisen käytöksen ja hyvin passiivisen "herrasmiesmäisyyden" välillä. Kyllä minua ainakin hämää jos mies on hirveän neutraalin tuntuinen vielä useiden pidempien tapaamisten jälkeen eikä anna oikein mitään kunnon viitteitä siitä että olisi kiinnostunut etenemään. Ja voi niitä hieman fyysisiäkin huomionosoituksia tehdä herrasmiesmäisesti. Niin että tulee hieman lähemmäs kuin muuten tulisi, koskee ensin enemmän neutraalisti vaikka käsivarteen jne.
Oletko ap edes ihastunut häneen?
En tajua, miksi tapailet, kun teillä ei ole edes yhteisiä intressejä.
>> taidan lähteä nyt vielä sinne miehen ehdottamalle kävelytreffeille luontopolulle ja kysyä samalla että mitä mieltä hän on meidän treffailusta? Haluaako jotain enemmän ja tapaamisia tiheämmin... <<
Mies luultavasti jatkaa lenkkeilyä yksin ja hakee uuden, koska sinä puuskutat niskaan.
"Mutta mielestäsi miehen pitäisi osoittaa jo viiden näkemiskerran jälkeen sinulle merkkejä siitä, että hän haluaa enempi lähentyä kanssasi? Miksi? "
En ole se jolta kysyt mutta minä en ainakaan halua hukata aikaani jonkun kanssa silkassa kaverisuhteessa jos olen hakemassa parisuhdetta. Jos minkäänlaisia merkkejä romanttisesti kiinnostuksesta ei ala olla viidenkään tapaamisen jälkeen niin alan kyllä olettaa meidän olevan vain kavereita.
Mutta tästä on toki erilaisia käsityksiä ja saakin olla. Jokainen tavallaan mutta tämä on se miten minä sen koen.
Vierailija kirjoitti:
"Sinä kommentti 138, hyvä jos annat naiselle aikaa. Mä olin vähällä mokata koko jutun mun herrasmieskumppanin kanssa, oli liian iso kulttuurishokki se ettei mies käyttäytynytkään kuin sika. Ihan oikeasti luulin että pelaa jotain todella kieroa peliä kun käyttäytyy niin normista poikkeavasti. "
Itse näen kyllä että on aika paljon välimaastoa sikamaisen käytöksen ja hyvin passiivisen "herrasmiesmäisyyden" välillä. Kyllä minua ainakin hämää jos mies on hirveän neutraalin tuntuinen vielä useiden pidempien tapaamisten jälkeen eikä anna oikein mitään kunnon viitteitä siitä että olisi kiinnostunut etenemään. Ja voi niitä hieman fyysisiäkin huomionosoituksia tehdä herrasmiesmäisesti. Niin että tulee hieman lähemmäs kuin muuten tulisi, koskee ensin enemmän neutraalisti vaikka käsivarteen jne.
Joo toki siinä on eroa ja kärjistänkin nyt paljon. Tuo sana sikailu tuli ehkä mieleen siksi, että nyt ymmärrän ihan eri näkökulmasta sen miten monet deitit ovat nuoruusaikoinani käyttäytyneet. Aikuisen herrasmiehen käytös oli ihan muuta, hienovaraista, kohteliasta, herkkää. Ja se että mies todella ääneen sanoen kysyy suostumusta suukkoon tai kädestä pitämiseen. Tuli yllätyksenä että tällaista todella voi olla. Joten ehkä nyt ei ihan heti kannata tyrmätä miehiä siksi etteivät ole muutamalla ekalla tapaamisella käyneet kimppuun.
Miksei? Kyllä minunkin mielestä suhteen tai tapailun alkuvaiheissa lenkkeily sun muu on mielenkiintoisempaa kuin toisen kotona oleileminen. Eri asia sitten kun suhde etenee. N30
Voin näin miehenä kertoa kokemuksen nuoruudestani. Olin jonkin verran kiinnostunut eräästä naisesta ja näimme säännöllisesti erilaisten liikuntaharrastustan merkeissä mutta myös elokuvissa ja syömässä. Ihan siis kuten tekin. Itsekin ajattelin että meillä on jonkinlainen suhde vaikka fyysinen läheisyys rajoittui muutamaan pusuun. Ja uskon että nainen ajatteli samoin.
Tätä jatkui monta kuukautta ja olin itsekin vähän ulalla missä tässä mennään ja miksi ei oikein tapahtu mitään.
Sitten ihan sattumalta tapasin ravintolassa naisen joka vei jalat saman tien alta. Ja sitten todellakin tapahtui, paljon ja nopeasti. Ymmärsin samalla että se mikä tuosta aikaisemmasta suhteen tapaisesta puuttui oli kaikki oikeanlainen tunne ja kemia. Ja siksi kumpikaan ei oikein tehnyt mitään että asiat olisivat edenneet.
Kun sitä kemiaa on niin sitten yleensä kyllä myös tapahtuu. Valitettavasti ap:n tapaus kuulostaa siltä että ainakaan miehen puolelta ei ole riittävää kiinnostusta mutta mies silti haluaa nähdä ja olla yhdessä jollain tasolla koska ei huomaa että kiinnostusta ei ole riittävästi suhteeseen.
5 kertaa näkemistä on siis todella vähän. Siinä ajassa ei tunneta toista vielä mitenkään, vaan ollan vasta ihan lähtökuopissa. On ihan naurettavaa odottaa jotain selvää signaalia jatkosta näin alkuvaiheessa.
Parisuhteen alkuvaihetta kuvataan alkuhuumana, ihanana rakkauden täyttämänä aikana, symbioosivaiheena, jolloin koko elämä kietoutuu rakkauteen. Symbioosivaiheeseen kuuluu rakastuneena oleminen, voimakas yhteenkuuluvaisuuden tunne. Parin välille muodostuu tunneside, joka on kiintymystä ja toisesta huolehtimista.
Ette ole edes parisuhteen alkuvaiheessa, ja jo vaadit merkkejä siitä ja tästä.
Vierailija kirjoitti:
"Mutta mielestäsi miehen pitäisi osoittaa jo viiden näkemiskerran jälkeen sinulle merkkejä siitä, että hän haluaa enempi lähentyä kanssasi? Miksi? "
En ole se jolta kysyt mutta minä en ainakaan halua hukata aikaani jonkun kanssa silkassa kaverisuhteessa jos olen hakemassa parisuhdetta. Jos minkäänlaisia merkkejä romanttisesti kiinnostuksesta ei ala olla viidenkään tapaamisen jälkeen niin alan kyllä olettaa meidän olevan vain kavereita.
Mutta tästä on toki erilaisia käsityksiä ja saakin olla. Jokainen tavallaan mutta tämä on se miten minä sen koen.
Koen että viidensien treffien jälkeen käveltäisiin käsi kädessä, halattaisiin pidempään ja ehkä joku poskipusu. Onko se liikaa toivottu?
ap
"5 kertaa näkemistä on siis todella vähän. Siinä ajassa ei tunneta toista vielä mitenkään, vaan ollan vasta ihan lähtökuopissa. On ihan naurettavaa odottaa jotain selvää signaalia jatkosta näin alkuvaiheessa."
Minä kyllä ajattelen että viiden tapaamiskerran jälkeen pitäisi pystyä sanomaan edes jotenkin että onko siinä toisessa oikeaa potentiaalia siihen että isompi kiinnostus voisi syntyä. Jos siitä on hyvin epävarma tai mitään tunnetta siihen suuntaankaan ei ole niin on aika epävarmaa tuleeko sitä myöhemminkään.
Toki on olemassa hyvin hitaasti lämpeäviä henkilöitä mutta uskoisin että heistäkin valtaosa osaa kuitenkin aika alussa sanoa että onko siinä toisessa oikeasti jotain joka voisi kiinnostaa enemmänkin.
"Aikuisen herrasmiehen käytös oli ihan muuta, hienovaraista, kohteliasta, herkkää. Ja se että mies todella ääneen sanoen kysyy suostumusta suukkoon tai kädestä pitämiseen. Tuli yllätyksenä että tällaista todella voi olla. Joten ehkä nyt ei ihan heti kannata tyrmätä miehiä siksi etteivät ole muutamalla ekalla tapaamisella käyneet kimppuun."
No oli tuossa sinun ihanassa esimerkissäsi kuitenkin ihan selvää pyrkimystä eteenpäin joten en sanoisi sitä liian passiiviseksi. Ymmärsin aloittajan tapauksen niin että siellä ei ole oikein ollut mitään pienintäkään yritystä lähentymiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koen että viidensien treffien jälkeen käveltäisiin käsi kädessä, halattaisiin pidempään ja ehkä joku poskipusu. Onko se liikaa toivottu?
ap
Mutta vaikuttaa siltä, että suhteenne ei ole sellainen! Et vastannut kysymykseen, oletko ihastunut häneen. Miksi jonkun random tyypin kanssa kävelisi käsi kädessä, jos suhteella ei ole siihen edellytyksiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Jos se on se mitä sinä toivot niin ei ole. Sinähän haet juuri sinulle sopivaa kumppania ja silloin tietenkin olisi toivottavaa että se kumppani osoittaisi tunteita suunnilleen sillä tavalla josta sinulle tulee tunne että asiat menevät eteenpäin.
Miehen ei tietenkään ole mikään pakko näin toimia mutta silloin ette ehkä ole sopivia toisillenne koska käsityksenne asioista ovat liian erilaisia.
Oletko kiinnostunut miehestä vai enemmän siitä että haikailet parisuhdetta 🤔
Hän tarvitsee lenkkiseuraa, ei seurustelukumppania.
"Olen aiemmin ehdottanut miehelle teatteria, leffateatteria ja konserttia, mutta hän ei kuulemma tykkää eikä suostunut lähtemään."
Ja silti elättelet toivetta suhteesta miehen kanssa joka ei tykkää juuri niistä asioista joista sinä tykkäät ja sanoo niihin ehdottoman ein?
Yksi iso asia parisuhteen onnistumisessa on se että toinen ei sano kaikkeen ei vaan on valmis tulemaan myös sellaisiin rientoihin ja kyläpaikkoihin jotka eivät ole ihan sitä ominta aluetta.