Tapailumies haluaa mieluummin lenkille kuin luokseni viettämään iltaa
Kertokaahan kokeneemmat mitä tästä pitäisi ajatella. Olemme 40+ vuotta ja itsellä takana pitkä avioliitto eikä kokemusta deittailusta tänä päivänä. Nyt sitten tapasin deittiapissa fiksun oloisen miehen. On nyt tavattu viisi kertaa kahviloissa, lenkillä, ravintolassa syöden.
En hae yhden yön suhteita ja kun tuo mies ei ole vielä mitään vonkaillut eikä edes yrittänyt pussatakaan niin olen ollut vain tyytyväinen. Nyt sitten kutsuin miehen kotiini kahville ja kokkaamaan. Ajatuksena että voisi keskustella vapaammin kuin julkisella paikalla ja tutustua paremmin. Mies ehdotti sen sijaan että mennään lenkkeilemään.
Olen nyt vähän hölmistynyt. Mulla ei ollut edes ajatuksena hypätä sänkyyn, jos mies sitä pelkää.
Mikä tämä juttu on? Millainen mies kieltäytyy kun nainen kutsuu kotiinsa kylään? Eikö sitä enää kiinnosta? Toisaalta hän itse ehdottaa että mennäänkin lenkille. En tajua.
Kommentit (281)
itseensä ottamiinen myös vastauksista kertoo herkkänahkaisuudesta ja itsekkyydestaäkin? mutta että avautuu jollkekin törkysivustolla asiasta kertoo sekin jotain. oletko kenties käynyt asiasta sen jälkeen tämän kanssa jutun juurta läpi?
Seurustelusuhteessa voi tosiaan käydä niin kuin ap:lle nyt kävi ja näyttää käyneen joillekin muillekin tässä ketjussa. Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Vierailija kirjoitti:
Seurustelusuhteessa voi tosiaan käydä niin kuin ap:lle nyt kävi ja näyttää käyneen joillekin muillekin tässä ketjussa. Mutta onneksi voi käydä päinvastoinkin. Hyvästä esimerkistä käy tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tie
Ap, tilanteesi on vakava, mutta ei toivoton. Ota oppia mummon neuvoista ja toimi, niin kaikki kääntyy vielä hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
XDDDDDDDDD Olisi kyllä sellainen turn off että oksat pois ja rytinällä jorpakkoon XDDDD Ei liikunta, vaan tuo että pitää treffienkin sijasta mennä hikoilemaan jonnekin helvetin lenkkipolulle xddd älkääkä tulko lässyttämään mistään lenkkitreffeistä minulle XDDD kukaan täyspäinen jaksa sellaisia. Treffeillä kuuluu olla rauhassa, kuunnella musiikkia, syödä, matkoilla, katsella leffaa tai telkkaria, nauttia läheisyydestä. Ajella, käydä shoppailemassa, leffassa... Kaikki muu on pelkkää paskaa.
Vaikka sinusta tuntuu tuolta, niin kyllä meitä ihmisiä on monenlaisia. Itse tykkäisin enemmän lenkkeilystä ja kävelystä luonnonhelmassa. Siinä samalla voisi vaikka jutella niitä näitä ja tutustua toisiinsa. Mä en oikeastaan erityisemmin välitä kokkailusta tai edes leffojen katsomisesta kotisohvalla, joten nuo lenkkeilytreffit olisivat paljon kivemmat. N37
Vierailija kirjoitti:
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tie
Mummo ymmärsi ihmissuhdeasioita jo pienestä pitäen ja säilytti korkeaan ikään asti kyvyn pysytellä ajan tasalla ja ymmärtää uusia olosuhteita. Sääli, että hän on jo edesmennyt. Upea mummo 👵🏻🙏
Kyllä minäkin loukkaantuisin ja ilmoittaisin että teen nyt itselleni ruokaa ja katson hyvän leffan,herra saa liittyä seuraan jos kiinnostaa.
Kyllähän nyt jokainen tietää että jtn outoo tässä on. Olisi mies voinut myös sanoa, että ompa kiva idea, ens kerralla sitten lenkkitreffit! Nyt vähän niinkun lyttäsi naisen idean...
En tiedä mikä miehellä on motiviina ehdottaa lenkkiä, mutta jos kutsun ihmisen kotiini ja hän sen sijaan ehdottaa jotain arkipäiväistää tekemistä muualla, koen sen lievästi loukkaavana. Varsinkin, kun kyseessä on uusi tuttavuus, jonka kutsun ensimmäistä kertaa kotiini. Kutsun hänet henkilökohtaiseen tilaani, minulle tärkeään paikkaan, olen valmis kestitsemään ja tulen torjutuksi.
En voi välttyä ajattelemasta, että jos kutsu kotiini ei kiinnosta, niin minä en kiinnosta.
Toinen voi ajatella asiasta jotain ihan muuta, ehkä hän ei halua vaivata, ehkä aikataulu ei sovi jne. mutta minun tunteeni viilenisivät joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te tapailette?
Siksi että katson olisiko miehessä pitkäaikaiseksi puolisoksi. Kuinka nopeasti se pitäisi tajuta kun kuitenkin on mätsätty vasta 1,5 kuukautta sitten ja tavattu kuusi kertaa? Hädin tuskin tunnen miestä.
Kyllä mä voisin hänet yöksi ottaa viereeni, mutta kun herra on mitä nyt olen tässä kertonut. Pitäisikö tässä vaiheessa jo sopia vakituisesta seurustelusta? Ja olla jotain intiimiä? Kuinka nopeasti muut etenevät?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te tapailette?
Siksi että katson olisiko miehessä pitkäaikaiseksi puolisoksi. Kuinka nopeasti se pitäisi tajuta kun kuitenkin on mätsätty vasta 1,5 kuukautta sitten ja tavattu kuusi kertaa? Hädin tuskin tunnen miestä.
Kyllä mä voisin hänet yöksi ottaa viereeni, mutta kun herra on mitä nyt olen tässä kertonut. Pitäisikö tässä vaiheessa jo sopia vakituisesta seurustelusta? Ja olla jotain intiimiä? Kuinka nopeasti muut etenevät?
ap
Miten voi aikuinen olla noin pihalla kaikesta?
Vierailija kirjoitti:
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta
Sattuisitko tietämään kissakeiton reseptin?
Vierailija kirjoitti:
Impotentti?
Todennäköisemmin ei vain ole kiinnostunut nelikymppisestä palstamammasta ja katsoo edellisten tapaamisten ja keskustelujen perusteella, ettei kannata sijoittaa eikä lupailla.
Tulee ymmärtää, ettei nelikymppinen lyllerö ole enää monenkaan miehen mielestä sukupuolisesti haluttava.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin loukkaantuisin ja ilmoittaisin että teen nyt itselleni ruokaa ja katson hyvän leffan,herra saa liittyä seuraan jos kiinnostaa.
Pidä haiseva tunkkis!
Vierailija kirjoitti:
Se on jotenkin jännä kun jos mies haluaa heti tavata kotona, se on huono juttu ja mies haluaa vain seksiä, mutta huono juttu on sekin että et halua heti tavata toisen kotona, silloin on pieni muna tai impotentti. Kaikki miehen valinnat ovat naisten mielestä negatiivisia asioita. Mielenkiintoista..
Täällä on ennenkin ollut aloitus aiheesta, että miksi mies ei vieläkään yritä mitään, vaikka ollaan tavattu jo kertaa X. Se on just näin, että jos mies haluaa heti tavata kahdestaan jossain neljän seinän sisällä, epäillään että on vain vonkaamassa seksiä. Ja jos taas haluaa tutustua rauhassa, eikä pidä kiirettä, huolestutaan, että onko hän oikeasti kiinnostunut. Onko siis mikään hyvä..
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä miehellä on motiviina ehdottaa lenkkiä, mutta jos kutsun ihmisen kotiini ja hän sen sijaan ehdottaa jotain arkipäiväistää tekemistä muualla, koen sen lievästi loukkaavana. Varsinkin, kun kyseessä on uusi tuttavuus, jonka kutsun ensimmäistä kertaa kotiini. Kutsun hänet henkilökohtaiseen tilaani, minulle tärkeään paikkaan, olen valmis kestitsemään ja tulen torjutuksi.
En voi välttyä ajattelemasta, että jos kutsu kotiini ei kiinnosta, niin minä en kiinnosta.
Toinen voi ajatella asiasta jotain ihan muuta, ehkä hän ei halua vaivata, ehkä aikataulu ei sovi jne. mutta minun tunteeni viilenisivät joka tapauksessa.
Well, ymmärrän tuota miestä hyvin. Eräs naisenpuoli kinuaa ja kärttää minua luokseen jatkuvasti, sitä on jatkunut jo neljättä vuotta. Olemme tapailleet harvakseltaan, vaikka en oikeastaan edes halua käydä luonaan. Olen kuitenkin tehnyt niin kohteliaisuudesta.
Joudun istumaan paikallani sohvalla koko illan katsomassa jotakin paskaa TV:stä (itselläni ei ole enää vuosiin ollut televisiota), tylsiä elokuvia, syömään sokerimössöleivoksia ja kittaamaan lämmintä viiniä, jota minun odotetaan tuliaiseksi kantavan. Yleensä kokkaan yksin, sillä tulos on parempi ja vaihtelevampi. Sitten joudun nukkumaan naisen vieressä, johon en halua koskea (siitäkin saan kuunella valitusta! Potenssiongelmia minulla ei ole, miehellähän seisoo itsekseen muutaman kerran yössä, jonka ko. naisenpuolikin on todentanut), sillä jos lähden jo illalla se suuttuu ja alkaa kiljumaan. Koko illan saan myös kuunnella ainaista valitusta ihan kaikesta.
Kuten sanottu, olen käynyt kylässä harvakseltaan ja kohteliaisuudesta, sillä tuolla naisella ei ole muita ystäviä eikä myöskään sukulaisia.
Pano ei silti voi olla velvollisuus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta
Sattuisitko tietämään kissakeiton reseptin?
Tee se aivan kuin tekisit kanakeiton.
Sattuipa käsiini muinoin vanha ranskalainen keittokirja, jossa mm. kerrottiin, miten kissan ja jäniksen voi erottaa toisistaan lautasella. Toisella oli pyöreät ja toisella litteät kylkiluut, mutta en enää muista, miten päin tuo meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on jotenkin jännä kun jos mies haluaa heti tavata kotona, se on huono juttu ja mies haluaa vain seksiä, mutta huono juttu on sekin että et halua heti tavata toisen kotona, silloin on pieni muna tai impotentti. Kaikki miehen valinnat ovat naisten mielestä negatiivisia asioita. Mielenkiintoista..
Täällä on ennenkin ollut aloitus aiheesta, että miksi mies ei vieläkään yritä mitään, vaikka ollaan tavattu jo kertaa X. Se on just näin, että jos mies haluaa heti tavata kahdestaan jossain neljän seinän sisällä, epäillään että on vain vonkaamassa seksiä. Ja jos taas haluaa tutustua rauhassa, eikä pidä kiirettä, huolestutaan, että onko hän oikeasti kiinnostunut. Onko siis mikään hyvä..
Juuri tämä on tämänkin ketjun sisältö. Eli mies voi olla ihan mitä vain tämän ketjun perusteella; hitaasti etenevä herrasmies tai impotentti kaverizoneen tyytyvä micromuna tai jotain siitä väliltä.
Jotenkin se on rajoittunut kun ei itse ota puheeksi parisuhdeasioita eikä vastaa mun kysymykseen meidän treffailusta. Enkä ymmärrä miksi ei vastaa. Onko rajoittunut vai ei vaan saa kakistettus, että jos pysytään vaan kavereina ja jatketaan tapailua kaveripohjalta? Mut nyt mä aion kysyä mieheltä viesteillä niin saa jotain selvyyttä.
ap