Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asuntolainan maksaminen loppui tänään!

Vierailija
31.03.2025 |

Jeeee! 

1400€ kuussa ylimääräistä millä mällätä ja mistä säästää lapselle perintöä! 🍾

Viikonlopunna herkuttelemaan ja juomaan shampanjalasilliset! 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin loppu 2 vuotta sitten.. mutta ei säästöön kumminkaan juuri jää...tää on tämmöstä

Vierailija
2/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla loppui reilu vuosi sitten, todella hyvin jää nyt säästöön. En oikein keksi edes mitä sillä kaikella rahalla pitäisi tehdä... Säästöjäkään nyt ei aivan mahdottomasti tarvi kun kohtalainen eläke tiedossa. 

Olen ajatellut varaavani matkan jonnekin luksushotelliin auringon alle ensi talveksi ainakin, ja keittiöremonttia suunnittelen myös. Vuodessa nyt jää säästöön noin 15 000€. Asumiskulut romahtivat kyllä aivan minimiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla loppui reilu vuosi sitten, todella hyvin jää nyt säästöön. En oikein keksi edes mitä sillä kaikella rahalla pitäisi tehdä... Säästöjäkään nyt ei aivan mahdottomasti tarvi kun kohtalainen eläke tiedossa. 

Olen ajatellut varaavani matkan jonnekin luksushotelliin auringon alle ensi talveksi ainakin, ja keittiöremonttia suunnittelen myös. Vuodessa nyt jää säästöön noin 15 000€. Asumiskulut romahtivat kyllä aivan minimiin. 

Kunnes tulevat ne kuuluisat katto-, putki-, ulkosivurempat sitä odotellessa:)

Vierailija
4/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä saa odotella ainakin 20 vuotta jollei pidempäänkin. Taloyhtiöni on hyvin hoidettu ja isot remontit on tehty hiljattain. Bufferiakin yhtiön tililtä löytyy mukavasti. Jotain pientä toki joka vuosi tulee mutta ne nyt eivät kalliita ole ja normaali vastike ne kattaa. 

Vierailija
5/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon! Minulla vielä viisi vuotta jäljellä ja sitten tilille jää noin 700€/kk enemmän. Odotan sitä kuin kuuta nousevaa koska taloustilanteeni tällä hetkellä on tiukka. 

Vierailija
6/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sain omani maksettua niin otin uuden lainan ja ostin pojalleni asunnon. Sen kuukausierä on kuitenkin paljon pienempi kuin omani oli, joten rahaa todellakin jää käyttöön enemmän. Olemme remontoineet mökkiä hieman ja yleensäkin nautiskelleet elämästä enemmän. Ja poikanikin saa palkastaan säästöön tulevaisuuden varalle, lapsisuunnitelmista ovat puhuneet, sitten rahaa taas varmasti kuluu enemmän. Tulen laittamaan lapsenlapsille kolmen vuoden välein sen maksimi 4999€ per kolme vuotta, jos heitä siunaantuu. On sitten pesämunaa opiskeluun ja asunnon ostoon hieman kunhan kasvavat. 

Vierailija
7/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppui itselläkin vuosi sitten. Helppo on kyllä keksiä vastaavan suuruisia ja isompiakin menoja tilalle, mutta on kyllä lohdullista tietää, että kuukausikulut saa tarvittaessa aika pieneksikin.

Vierailija
8/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnee... 15v jäljellä mut ajatuksena on maksella jonkin verran nopeammin... En malta odottaa... 

Vierailija
9/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Ap. Täällä vielä 5 vuotta edessä. Oon tosin koko ajan säästänyt rahastoihin kuukausittain saman, mitä mennyt lainan lyhennykseen ja rahastopotti ollut jo vuosikausia suurempi kuin lainapääoma.

Vierailija
10/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisiä te lainan maksaneet olette? Ja missä asutte? 

17 vuotta vielä maksuja... 😔

Vierailija
11/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan uutta lainaa kehiin: mökki, vene... mitä näitä nyt on.

Vierailija
12/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, aika kuluu nopeasti ja inflaatio syö lainaa pois kun tulot kasvavat. Useimmilla taloustilanne helpottaa huomattavasti ajan kuluessa palkankorotusten myötä ja loppua kohti käteen jääkin aika paljon enemmän. 

Minä olen 50v, ja Espoosta mukavan neliön maksanut loppuun nelisen vuotta sitten.

Vierailija
13/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

👏 ja 🍾

Vierailija
14/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pientähän nuo ovat asunnon maksamiseen verrattuna, fiksu ihminen tällaisiin myös varautuu. Helppo varautuakin kun asumisen hinta muuttuu paljon halvemmaksi. 

Vierailija
15/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä saa odotella ainakin 20 vuotta jollei pidempäänkin. Taloyhtiöni on hyvin hoidettu ja isot remontit on tehty hiljattain. Bufferiakin yhtiön tililtä löytyy mukavasti. Jotain pientä toki joka vuosi tulee mutta ne nyt eivät kalliita ole ja normaali vastike ne kattaa. <

Kyllä joo.  Meillä meni käyttöputki remontti uusiksi, entiset kesti 15v.  Onneksi rivitalo niin ei niin kallista kun kerrostalossa.

Vierailija
16/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä huoli, aika kuluu nopeasti ja inflaatio syö lainaa pois kun tulot kasvavat. Useimmilla taloustilanne helpottaa huomattavasti ajan kuluessa palkankorotusten myötä ja loppua kohti käteen jääkin aika paljon enemmän. 

Minä olen 50v, ja Espoosta mukavan neliön maksanut loppuun nelisen vuotta sitten.

Vuokralainen täällä... Kyllä harmittaa kun aikoinaan en omaa ostanut vaikka varaa olisi ollutkin... Nykyään alkaa kaikilla tuttavilla olla paljon enemmän rahaa kuin minulla, heidän maksunsa ovat vuosien aikana pysyneet samana tai jopa tosiaan lainoja maksettu jo pois... Minulla vuokra vaan nousee joka vuosi ja tuntuu että vähemmän vain jää käteen eikä säästöjäkään ole jäänyt juuri mitään... 

Yksi hieman itseäni vanhempi tuttavapariskunta juuri myivät asuntonsa, sijoittivat rahat ja muuttivat pienempään vuokralle. Tulot vain nousivat entisestään...kateeksi kyllä käy vähän vaikka en pidä itseäni yleensä kateellisena ihmisenä... 

Vierailija
17/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva että edes jollain menee hyvin, oletko ajatellut laittavasi osan vaikka Hurstille tai muuhun hyvään? 

Vierailija
18/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sain omani maksettua niin otin uuden lainan ja ostin pojalleni asunnon. Sen kuukausierä on kuitenkin paljon pienempi kuin omani oli, joten rahaa todellakin jää käyttöön enemmän. Olemme remontoineet mökkiä hieman ja yleensäkin nautiskelleet elämästä enemmän. Ja poikanikin saa palkastaan säästöön tulevaisuuden varalle, lapsisuunnitelmista ovat puhuneet, sitten rahaa taas varmasti kuluu enemmän. Tulen laittamaan lapsenlapsille kolmen vuoden välein sen maksimi 4999€ per kolme vuotta, jos heitä siunaantuu. On sitten pesämunaa opiskeluun ja asunnon ostoon hieman kunhan kasvavat. 

kasvatat sit jälkikasvustas kermaperseitä? miks? käyttäisit ite rahas? 

Vierailija
19/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: miksi säästät lapsellesi perintöä? Eikö se olisi parempi jos se itse tienaisi omansa? 

Vierailija
20/31 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä saa odotella ainakin 20 vuotta jollei pidempäänkin. Taloyhtiöni on hyvin hoidettu ja isot remontit on tehty hiljattain. Bufferiakin yhtiön tililtä löytyy mukavasti. Jotain pientä toki joka vuosi tulee mutta ne nyt eivät kalliita ole ja normaali vastike ne kattaa. <

EU on eri mieltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä