Miten nuorilla naisilla on varaa matkustella jatkuvasti?
https://www.tiktok.com/@hetskiii/video/7485012310289845526
Siedettävät hotellit ja lennot ovat kalliita. En tarkoita että pitäisi olla 5-tähden luksusta ja lennot business luokassa vaan ihan perus turistiluokassa suorilla lennoilla ja kolmen tähden hotellia eikä tarvi olla kaupungin keskusaukion laidalla, en vaan halua yöpyä torakoita ja luteita kuhisevassa motellissa jossa ei ole edes omaa suihkua ja vessaa ja lentää kohteeseen kahdella välilaskulla. Luteet pilaavat elämän sitten takaisin kotimaassa ja välilaskuilla tarvii lisää lomapäiviä ja sitten kohteessa on väsyneempi kun matka-aika venyy eikä saa nukuttua.
Kommentit (310)
Jospa ne tykkää laittaa rahansa elämyksiin ja käydä katsomassa uusia paikkoja. Sitten meillä on ihmisiä, jotka laittavat rahansa tavaroihin, kuten autoon (johon tuhlaamista ei jostain syystä ihmetellä).
Vierailija kirjoitti:
Katsotaas, tienaan 10500€/kk työstäni erikoislääkärinä (olen 29N), sivutuloja saan digiklinikalta n. 5000€/kk.
Kun haluan matkustaa otan omasta päivätyöstä palkatonta ja matkustelen. Digiklinikkaa voi ylläpitää mistä vain maailman kolkasta. 😌
Ei ole tarvinnut sokeri-isiä, olen itse oma sokeri-isukkini. Ja hei palstauli, jos olet söpö niin voin olla sinunkin ;)
Ei kukaan lääkäri ole vauvapalstalla ja käytä termejä, kuten "palstauli". Oot vaan joku työtön luuseri, joka katsoo liikaa tv:tä.
Vierailija kirjoitti:
Opettele ap itse hoitamaan raha-asioitasi niin ei tarvitse ihmetellä muiden rahankäyttöä. Valmistuin hammaslääkäriksi 25-vuotiaana, ihan kivasti riittää rahaa matkusteluunkin, ihan itse maksan elämiseni ja matkat.
Äläpä valehtele. Paljonko kikkailit elareita itsellesi?
Vierailija kirjoitti:
Omat lapseni ovat nuoria miehiä, mutta matkustelevat hekin paljon. Heidän kaverinsa myös, tytöt ja pojat. Kaikki tekevät opintojen ohella töitä. Nuoret haluavat elää. Pojat eivät kylläkään matkustele leveästi, vaan etsivät halpoja lentoja, yöpyvät airbnb:ssä, syövät kohtuuhintaista ruokaa ja juovat halpaa olutta. Näiden matkojen lisäksi lähdetään opiskelijavaihtoon ja verkostoidutaan. Minä en matkustanut nuorena Tukholmaa pidemmälle.
Kuka ne matkat maksaa? Tuskin opiskeluaikana tehdään sellaisia töitä, mistä maksetaan isoja palkkoja, pikemminkin satunnaisia hanttihommia taitaa olla. Eli vanhempien avustuksella?
Nuo ovat niitä opiskelijoita, joilla on niin rankkaa, niin rankkaa. Paljon rankempaa kuin aiemmilla sukupolvilla.
Työkaverini kertoi maksavansa molempien poikiensa opintolainoja ja vieläpä ihan mielellään. Jatkoi, että toinen oli lähdössä just lomamatkalle Espanjaan....
Varmasti moni matkustaa velkarahalla tai joku sponsoroi. Itse ratkaisin aikoinaan matkakuumeen niin että lähdin ulkomaille töihin ja siellä lomilla reissailin naapurimaihin. Se ei olisi hullumpi vaihtoehto nykynuorisollekaan.
Ei oo lapsi ja parisuhteen saa sormia napsauttamalla jolloin voi miehen kanssa yhdessä kustantaa reissut.
Halvalla pääsee Espanjaan esimerkiksi Calella 343 , Thessaloniki Kreikka 373 jne. Itse ostan lipun ja hotellin erikseen mm Italia, en oo enää tyttönen
Vierailija kirjoitti:
Työkaverini kertoi maksavansa molempien poikiensa opintolainoja ja vieläpä ihan mielellään. Jatkoi, että toinen oli lähdössä just lomamatkalle Espanjaan....
Lapseni hoitaa opintolainan itse, itse kulutan omat rahat mihin kulutan
Vierailija kirjoitti:
Varmasti moni matkustaa velkarahalla tai joku sponsoroi. Itse ratkaisin aikoinaan matkakuumeen niin että lähdin ulkomaille töihin ja siellä lomilla reissailin naapurimaihin. Se ei olisi hullumpi vaihtoehto nykynuorisollekaan.
Monet kiertelee Aasiaa.
Hetkinen, säästetään opiskellessa töissä, kun ei oo varaa Suomessa vuokraan
Eikä nuo matkat ole ainoa menoerä. Pelkkä ripsihuolto maksaa yli satasen kk:ssa.
Siihen muut karvat päälle. Lisäkkeet yläpäähän ja alakerran poistot.
Ei ole vielä miestä elätettävänä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat lapseni ovat nuoria miehiä, mutta matkustelevat hekin paljon. Heidän kaverinsa myös, tytöt ja pojat. Kaikki tekevät opintojen ohella töitä. Nuoret haluavat elää. Pojat eivät kylläkään matkustele leveästi, vaan etsivät halpoja lentoja, yöpyvät airbnb:ssä, syövät kohtuuhintaista ruokaa ja juovat halpaa olutta. Näiden matkojen lisäksi lähdetään opiskelijavaihtoon ja verkostoidutaan. Minä en matkustanut nuorena Tukholmaa pidemmälle.
Kuka ne matkat maksaa? Tuskin opiskeluaikana tehdään sellaisia töitä, mistä maksetaan isoja palkkoja, pikemminkin satunnaisia hanttihommia taitaa olla. Eli vanhempien avustuksella?
Yritä nyt lukea kunnolla, se tieto oli siellä edellisen tekstissä kyllä. Ei matkustaminen maksa juuri mitään, kun suunnittelee kunnolla. Tarvitset vain lentolipun, sängyn ja suihkun. Ne saat viikoksi noin satasella suurimmassa osassa Eurooppaa, kun pikkasen näet vaivaa ja etsit halvimmat vaihtoehdot. Syöminen on edullista myös, kun suunnittelet kunnolla.
Vielä kerran: budjetilla reissaaminen ei vaadi isoja tuloja keneltäkään.
Itse työnnän rahaa aikuisille tyttärilleni, että he voisivat matkustella. Ostan myös matkoja heille ja joskus koko perheelle. Itse käyn ulkomailla korkeintaan 2 kertaa vuodessa.
Meillä ei ole lemmikkejä, joten on aina vapaus lähteä lyhyelläkin varoitusajalla.
Vierailija kirjoitti:
Hetkinen, säästetään opiskellessa töissä, kun ei oo varaa Suomessa vuokraan
Eikä nuo matkat ole ainoa menoerä. Pelkkä ripsihuolto maksaa yli satasen kk:ssa.
Siihen muut karvat päälle. Lisäkkeet yläpäähän ja alakerran poistot
Missä on noin kallis ripsihuolto? Itse maksan 80€ huollosta ja mun tekijä on yks parhaista Helsingissä.
Teen töitä ja vanhempanikin antavat säännöllisesti rahaa. Ja aina kun lähden reissuun niin äiti antaa sinne käyttörahaa pari sataa euroa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekevät töitä. Suosittelen sinullekin.
Miten voi lähteä kahdeksi kuukaudeksi aasiaan? Saan potkut jos en ilmesty paikalle kuukauden kesäloman jälkeen.
Yksinyrittäjä kantaa riskit ja korjaa hedelmät.
Juuri nyt en itse irtoa noin pitkäksi aikaa, mutta jossain vaiheessa taas. Moni voi tehdä etätyötä.
Nuoret jaksavat vaihtolentoja ja osaavat kytätä halpoja vaihtoehtoja. Luteitakin on venäjätröllien jutuissa enemmän kuin Euroopan kaupungeissa.
Meneehän ne rahat Suomessakin.
Keskipalkkainen törsää reilut 2000€/kk.
Missä tahdot sen käyttää? Lähes kaikkialla on halvat/kohtuu hinnat vs Suomi.
Miten voi säästää?
2€/vrk ei tuhoa taloutta, mutta on 730€/vuosi.
Sitten tuhlaat min. saman/2vk Suomessa.
Siinä ohan ok budjetti reissulle/hkl.