Miten nuorilla naisilla on varaa matkustella jatkuvasti?
https://www.tiktok.com/@hetskiii/video/7485012310289845526
Siedettävät hotellit ja lennot ovat kalliita. En tarkoita että pitäisi olla 5-tähden luksusta ja lennot business luokassa vaan ihan perus turistiluokassa suorilla lennoilla ja kolmen tähden hotellia eikä tarvi olla kaupungin keskusaukion laidalla, en vaan halua yöpyä torakoita ja luteita kuhisevassa motellissa jossa ei ole edes omaa suihkua ja vessaa ja lentää kohteeseen kahdella välilaskulla. Luteet pilaavat elämän sitten takaisin kotimaassa ja välilaskuilla tarvii lisää lomapäiviä ja sitten kohteessa on väsyneempi kun matka-aika venyy eikä saa nukuttua.
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Voi olla ulkomaalainen mies joka kustantaa matkan + hotellin tai "pappa betalar" meininkiä, eli syntynyt rikkaaseen perheeseen. Ei luksumatkoja kustanneta millään kahden tonnin nettopalkalla.
Missä nämä matkat nyt muttuivat nuorilla naisilla "luksusmatkoiksi"?
Tilastojen mukaan esim. 25v naisten tulotaso on korkeampi, kuin samanikäisten miesten.
Vierailija kirjoitti:
Naiset elää easy modella, eikä niiden tarvi itse kustantaa mitään
Olemme mieheni kanssa saman ikäisiä, hän amis ja minä korkeakoulutettu. Hän maksoi meille opiskeluaikanani monta kivaa kaupunkilomaa ja sanoi flirttailevasti, että pitää minua sijoituksenaan. Nyt kun minäkin olen työelämässä ja hankin hyvin, olen voinut "maksaa takaisin" kustantamalla koko perheen kaukolomille.
Puolisoni on kertonut usein, että on tyytyväinen sijoitukseena.
Vierailija kirjoitti:
Se sama nuori nainen matkustaa ehkä vaan kerran vuodessa, mutta kun ne kaikki postaa someen, niin näyttää että moni matkustaa paljon
Ei tarvitse matkustaakkaan, nykyään on kuvaamoja, joissa on lavasteita muun muassa lentokoneista, laivoista yms. Munkin sometilit on täynnä feikkiä
Vierailija kirjoitti:
Minä matkustelin opiskeluaikana. Tein kovasti töitä opintojen ohessa, rahaa riitti ihan hyvin käydä silloin tällöin matkoilla. Ei tarvinut pihistää mistään.
Aikoinaan 80-luvulla kun opiskelin niin tein yhden matkan joka vuosi jonnekin kesälomalla, muutaman kerran jopa olin 3 viikkoa iinterraililla. Olen siis mies, ihan kesätyöpalkalla sain matkat maksettua. Opiskelu oli siihen aikaan halpaa kanssa. Noilla interrail-reissuilla tutustuin moneen kivaan mun ikäiseen naiseen.
Kun valmistuin, alkoi 90-luvun lama, asuntolaina ja opintolaina painoi päälle eikä mulla ollut sitten enää varaa matkustaa kuin joka toinen vuosi vaikka olin ansiotöissä.
Katsotaas, tienaan 10500€/kk työstäni erikoislääkärinä (olen 29N), sivutuloja saan digiklinikalta n. 5000€/kk.
Kun haluan matkustaa otan omasta päivätyöstä palkatonta ja matkustelen. Digiklinikkaa voi ylläpitää mistä vain maailman kolkasta. 😌
Ei ole tarvinnut sokeri-isiä, olen itse oma sokeri-isukkini. Ja hei palstauli, jos olet söpö niin voin olla sinunkin ;)
Vierailija kirjoitti:
Suorilla lennoilla. Suomesta jos pitäisi suoralla päästä jäisi menemättä. Eli Saksaan isolla koneella toki vaihto rasittaa mutta budjetti riittää. Samoin siedettävä hotelli kun jaksaa tehdä pohjatyöt, lukea arvostelut. Ei kaikkia ruokailuita ravintolassa. Ettei tarvi sikarikas olla reissatakseen. Naisilla kuluu myös vähemmän ruokaa noin keskimäärin. Säästän muuten kaikessa mitä voi niin riittää matkoihin. Eli valintakysymys.
Tämä on nyt yleistys, mutta oman kokemuksen mukaan miehet useammin haluaa matkustaa niin, että reissussa rahaa saa palaa kunnolla. Syödään paljon ja juodaan paljon,ravintoloissa ja baareissa kuluu aikaa, kuljetaan taksilla jne.
Naiset kulkee bussilla, ostaa eväitä ruokakaupasta ja on valmiita syömään välillä edullisemmin, eikä loman tarkoitus ole alkoholin käyttö. Pärjää paljon pienemmällä päiväbudjetilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri puolueiden äänestäjiä on tutkittu. Todettiin mm., että Vihreiden äänestäjät on kaikkein nuorimpia, naisvaltaisimpia ja tienaavat keskimäärin 600 egeä kuussa enemmän kuin persujen työssäkäyvä vähemmistö, joka on siis noin neljäsosa perussuomalaisista.
Kaipa tuolla 7200 egellä jo pikkasen matkustaakin, vaikka maksaisi pois asuntolainaakin.
Mistä sait päähäsi että keskiansio (nais) persuilla olisi 6600/kk?
600 € x 12 kk = vuodessa 7200 € enemmän käyttää esimerkiksi matkustamiseen
No esim. minä olen opiskelija joka käy myös osa-aikaisesti töissä, asun edullisessa yksiössä, ei lemmikkejä, ei maksullisia harrastuksia, en käytä alkoholia/tupakkaa/nuuskaa, en tilaa ruokaa kotiin ja muutenkin elän säästäväisesti, niin kyllä on varaa käydä kerran vuodessa reissussa. Oikeastaan sama juttu muilla tutuilla. Pari opiskelukaveria lähti opintotuella ja lainalla koko talveksi lämpimään ja edulliseen maahan asumaan. Etäopintojen hyviä puolia.
Muistaakseni nuorilla naisilla on parempi työllisyysprosentti kuin nuorilla miehillä, että puolestani ihmettelen sitä kuka teille maksaa ne nuuskatornit ja autojen lisävalot? Varmaan montakin sugardaddya oven takana jonossa?
Kun olin matkustava nuori nainen kymmenisen vuotta sitten, rahoitin reissuni työnteolla. Olin keikkasopimuksella ensin eräässä tehtaassa ja myöhemmin varastolla. Tein niin paljon ylitöitä ja yö/viikonloppuvuoroja kuin pystyin. Lisäksi elin aika edullisesti, asuin kimppakämpässä ja jossain vaiheessa poikaystävän kanssa. Ei ollut autoa, eikä tarvetta millekään statussymboleille. Kavereiden kanssa kahviteltiin jonkun kotona ja baarissa pienikokoiselle naisihmiselle riitti 1-2 juomaa, kotiin kuukausimatkalipulla. Säästin yhden vuoden aikana yli 10 000 euroa matkusteluun eikä tehnyt edes tiukkaa.
Mulla jää palkkatyöstä käteen 2900€/kk. Tästä pakollisia menoja on laina ja vastike yht 500€/kk, ruoka ja hygienia 300€/kk, salikortti 25€/kk, puhelin 40€/kk. Leikkaan ja värjään hiukset itse, vaatteita ostan vaan tarpeeseen ja pyrin ostamaan kirpparilta. Alle 100€/vuosi menee vaatteisiin.
Loput menee säästöön.
Siksi on rahaa matkustaa.
Samaa ihmettelen nuorista miehistä. Taas kesän tullessa ilmestyvät avobemarit ja -audit katukuvaan. Valtavan hienoja eri merkkisiä autoja joilla ajetaan iltaisin ympyrää. Kuka maksaa n. 20-v opiskelijan autoilun? En ole kade, itsellänikin on hyvä auto, mutta olenkin jo vanha ja itse maksan.
Nämä usein ( yli 5 kertaa vuodessa) matkustavat ovat usein myös niitä joilla rahaa palaa ripsiin,salijäsenyyteen,kampaamoihin...) yllättävän hyväpalkkaisia duuneja nuorilla...Ja yksiössä asustavat.Ja ei nuo kaikki ole rikkaita/rikkaasta perheestä.
Vierailija kirjoitti:
No esim. minä olen opiskelija joka käy myös osa-aikaisesti töissä, asun edullisessa yksiössä, ei lemmikkejä, ei maksullisia harrastuksia, en käytä alkoholia/tupakkaa/nuuskaa, en tilaa ruokaa kotiin ja muutenkin elän säästäväisesti, niin kyllä on varaa käydä kerran vuodessa reissussa. Oikeastaan sama juttu muilla tutuilla. Pari opiskelukaveria lähti opintotuella ja lainalla koko talveksi lämpimään ja edulliseen maahan asumaan. Etäopintojen hyviä puolia.
Muistaakseni nuorilla naisilla on parempi työllisyysprosentti kuin nuorilla miehillä, että puolestani ihmettelen sitä kuka teille maksaa ne nuuskatornit ja autojen lisävalot? Varmaan montakin sugardaddya oven takana jonossa?
"Muistaakseni"
Taas nainen valehtelee ihan pokkana ja kuvittelee, että joku uskoo. :D
En haaskaa rahojani elättääkseni jonkun häntäheikin lapsia :)
ne käyttää rahat itseensä, kun ei ole miestä ja lapsia elätettävänä
Niillä nuorilla naisilla, jotka käyvät töissä, eivät ryyppää, eivätkä tupakoi, eivätkä omista koiria on varaa matkustella monta kertaa vuodessa.
Tiedän tämän hyvin tarkkaan, koska meillä on kolme aikuista paljon matkustelevaa tytärtä.
Tämä on ihan prioriteettikysymys. Jotkut laittavat kaiken liikenevän rahan muihin turhuuksiin esim. tatuointeihin, huulitäytteisiin, irtohiuksiin, silikoneihin yms. hölmöilyihin.
Nuorukaiset myy pyllyreikäänsä setämiehille enemmän kuin naiset. Naiset käyvät palkkatöissä. Nuoret miehet pelaa ja polttaa kukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Nuorukaiset myy pyllyreikäänsä setämiehille enemmän kuin naiset. Naiset käyvät palkkatöissä. Nuoret miehet pelaa ja polttaa kukkaa.
Ja taas palstamamma valehtelee!
Taitaa olla aloittajan oma tilanne aika heikko, jos ei pysty käsittämään, mistä joku saa rahaa niinkin tavanomaiseen asiaan kuin matkustaminen.
Se sama nuori nainen matkustaa ehkä vaan kerran vuodessa, mutta kun ne kaikki postaa someen, niin näyttää että moni matkustaa paljon