Miten nuorilla naisilla on varaa matkustella jatkuvasti?
https://www.tiktok.com/@hetskiii/video/7485012310289845526
Siedettävät hotellit ja lennot ovat kalliita. En tarkoita että pitäisi olla 5-tähden luksusta ja lennot business luokassa vaan ihan perus turistiluokassa suorilla lennoilla ja kolmen tähden hotellia eikä tarvi olla kaupungin keskusaukion laidalla, en vaan halua yöpyä torakoita ja luteita kuhisevassa motellissa jossa ei ole edes omaa suihkua ja vessaa ja lentää kohteeseen kahdella välilaskulla. Luteet pilaavat elämän sitten takaisin kotimaassa ja välilaskuilla tarvii lisää lomapäiviä ja sitten kohteessa on väsyneempi kun matka-aika venyy eikä saa nukuttua.
Kommentit (310)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No itse olen ainakin ollut aina hyvä säästämään. Olin osa-aikatöissä ja palkka eli jotain 1200e ja säästin tuosta vuoden aikana 5000e. En harasta shopailua, ei ole lainoja tai velkaa ja en juuri shoppaile.
Niinpä. Osa ihmisistä laittaa kaiken haisemaan samantien, osa hoitaa talouttaan suunnitelmallisesti.
Hah, Oma äitini on vähän tuollainen. olen usein lainannut hänelle rahaa kun olen ollut itse työtön.
Voi olla ulkomaalainen mies joka kustantaa matkan + hotellin tai "pappa betalar" meininkiä, eli syntynyt rikkaaseen perheeseen. Ei luksumatkoja kustanneta millään kahden tonnin nettopalkalla.
Jos ei ole perhettä voi lähteä matkaan milloin vaan, ja bongata halpoja tarjouslähtöjä. Jos asuu vaatimattomasti yksiössä ja on säänölliset tulot niin kai se onnistuu. Eläminen ulkomaillakin on halvempaa kuin Suomessa. Ja jos rahasta on oikein tiukkaa voi vanhemmilta pyytää....
Ainakin meidän tyttärellä on kimppakämppä, joku perustyö ja hyvin säästeliäs elämäntapa. Matkustelee kerran vuodessa ulkomailla.
Ei se mitään magiaa vaadi vaan on valintoja. Jos asut ylikalliisti, on lapsia, auto jne. niin kyllä sitä rahaa palaa.
Vaihtoehtoja on. Suomi on kovemmassa hypetyksessä kuin koskaan,
Olen töissä isossa , kansainvälisessä työpaikassa ja olen jo vuosia vaihtanut lomalla kotia kollegoiden kanssa.
Yhtenä vuotena mentiin Sveitsiin ja meillä oli ruokaa 60 kg mukanamme.
Mies reissaa työkseen ja saa koko ajan Finnair pisteitä.
Hänen kollegansa lahjoittaa myös meille pisteitään, kun ei jaksa reissata enää, kuulemma.
Tänä kesänä lähdemme Kanadaan ja olemme kuukauden. Kustannukset ovat peruseläminen ja vuokrataan auto, mitä nyt teemmekään. Budjetti matkaa varten on 5000 e, 5 henkeä
Vierailija kirjoitti:
Tekevät töitä. Suosittelen sinullekin.
Tai "töitä".
Muutama vuosi sitten ennen lapsia matkustelin itsekin ainakin kerran tai pari vuodessa. Nettopalkka silloin 2000 e, vuokra 500 e. Sain joka kk muutaman satasen säästöön (muut säästöt ja reissukassa erikseen). Kesäloman toivoin touko- tai elokuulle, jolloin matkojen hinnat olivat edullisemmat. Nyt en tarkkoja hintoja tiedä, mutta ennen koronavuosia esim. Kreikkaan pääsi monesti 3-4 tähden hotelleihin 500-700 e/vko ja äkkilähtöjä oli silloin hyvin tarjolla. Nuorena, työssäkäyvänä on mielestäni kaikista helpointa matkustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi lähteä kahdeksi kuukaudeksi aasiaan? Saan potkut jos en ilmesty paikalle kuukauden kesäloman jälkeen.
Koska mä teen keikkahommia niin voin ihan itse päättää milloin matkustan. Ensin teen puoli vuotta töitä kuin hullu. Kaikki mahdolliset pyhät, yövuorot ja tuplavuorot. Sitten reissuun useammaksi kuukaudeksi.
Olet nähtävästi erittäin tarpeellinen työpaikallasi, jos poissa voi olla pari kuukautta.
Minä matkustelin opiskeluaikana. Tein kovasti töitä opintojen ohessa, rahaa riitti ihan hyvin käydä silloin tällöin matkoilla. Ei tarvinut pihistää mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi lähteä kahdeksi kuukaudeksi aasiaan? Saan potkut jos en ilmesty paikalle kuukauden kesäloman jälkeen.
Koska mä teen keikkahommia niin voin ihan itse päättää milloin matkustan. Ensin teen puoli vuotta töitä kuin hullu. Kaikki mahdolliset pyhät, yövuorot ja tuplavuorot. Sitten reissuun useammaksi kuukaudeksi.
Olet nähtävästi erittäin tarpeellinen työpaikallasi, jos poissa voi olla pari kuukautta.
Et sitten ole vaikkapa kuullut kausitöistä? Vai luuletko että laskettelubusinees kestää koko vuoden tai asfaltointityöt?
Vierailija kirjoitti:
Mulla ainakin poikaystävät maksoi valtaosan kun olin nuorempi.
T. Erkki 59
Suorilla lennoilla. Suomesta jos pitäisi suoralla päästä jäisi menemättä. Eli Saksaan isolla koneella toki vaihto rasittaa mutta budjetti riittää. Samoin siedettävä hotelli kun jaksaa tehdä pohjatyöt, lukea arvostelut. Ei kaikkia ruokailuita ravintolassa. Ettei tarvi sikarikas olla reissatakseen. Naisilla kuluu myös vähemmän ruokaa noin keskimäärin. Säästän muuten kaikessa mitä voi niin riittää matkoihin. Eli valintakysymys.
Itse lennään paljon työni puolesta ja oma empiirinen havaintoni on, että lennoilla on kyllä suunnilleen yhtä paljon nuoria naisia kuin miehiä.
Yhtä lailla voisi ihmetellä, miten nuorilla miehillä on varaa matkustaa jatkuvasti?
Itse tajusin vasta 30v säästämisen salaisuuden. Eli ei ihminen tarvitse turhia määriä krääsää ja jokaista tavaraa 5 kpl . Olsipa tajunnut jo tuon 19v niin olisin varmaan rikas!
Lentoliput on halpoja. Muualla on halpaa. Onko tuo mikään ihme, jos matkustaa.
Siis mulla on se käsitys, että lainarahalla, pikavippejä. Kaikkihan tuntuu olevan ulosotossa
Vierailija kirjoitti:
Lentoliput on halpoja. Muualla on halpaa. Onko tuo mikään ihme, jos matkustaa.
Itse ostin yli 1000e lentolipun ja olen työtön. Mutta olin säästänyt töistä
Vierailija kirjoitti:
Eri puolueiden äänestäjiä on tutkittu. Todettiin mm., että Vihreiden äänestäjät on kaikkein nuorimpia, naisvaltaisimpia ja tienaavat keskimäärin 600 egeä kuussa enemmän kuin persujen työssäkäyvä vähemmistö, joka on siis noin neljäsosa perussuomalaisista.
Kaipa tuolla 7200 egellä jo pikkasen matkustaakin, vaikka maksaisi pois asuntolainaakin.
Mistä sait päähäsi että keskiansio (nais) persuilla olisi 6600/kk?
Varmaan ne saman nuoret naiset, jotka haluavat asua yksin sinkkuna ja ilman parisuhdetta ja miestä/lapsia.
Siinä helposti jää puolet palkasta säästöön/matkailluun, kun ei tarvitse maksaa puolta ylisuurista kuluista, vaan voi itse päättä, mihin rahat laittaa.
Ihan sama millä matkustavat mut on todella epäeettistä matkustaa johonkin Balille.