Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen naisena kateellinen miesten rennoille miesporukoille

Vierailija
30.03.2025 |

Ja tämä ei nyt ole mikään "olen yksi jätkistä, miehet on parempia" ym tyylinen aloitus, millaisia syytöksiä siis yleensä tulee jos jotain tämänkaltaista sanoo.

Mutta niin, somen tuttujen sekä puolituttujen miesten ja työpaikan miesten elämää sivusta seuranneena olen tullut kateelliseksi. Heidän olemisensa vaikuttaa niin rennolta ja mutkattomalta sekä uudet tyypit otetaan helpolla mukaan "jengiin". Työryhmässäni aloitti vastikään yksi nuori mies ja hetkessä tämä mies kuuluu toisten miesten snäppiporukkaan, käydään katsomassa pelejä vapaa-ajalla, käydään metsällä ja ampumaradalla, pyöräilylenkeillä jne. Ja taas me työpaikan naiset, ehkä kerran vuodessa näen jonkun kanssa vapaa-ajalla ja olen yrittänyt olla se aktiivinen, ei oikein ota tuulta alleen nämä yritykset. Eikä puhettakaan että lähes päivittäin viestiteltäisiin työn lomassa tai vapaa-ajalla, olen yrittänyt mutta tulkinnut sen niin että häiritsen kun eivät erityisesti jatka juttua.

Sitten somessa olen seurannut miten miehet voivat lähteä yhdessä ulkomaanreissuille porukalla, ihan ikähaitarilla 25-45 ja kaikilla on hauskaa. Mukaan mahtuu myös ns uusia tuttavuuksia. Ja sitten siellä reissun päällä porukka pystyy myös jakaantumaan eri aktiviteetteihin tai jos joku ei jaksakaan yöelämään lähteä, sekin on ok. Oma kokemus siis on ettei naisten porukoihin uudet tuntemattomammat pääse, kaikkien pitää lähteä samaan aktiviteettiin, jos joku ei lähde yöelämään, se on hirveä ongelma jne. kenellä on jos mitäkin omia ruokailuaikoja ja muita rutiineja, joista on pidettävä kiinni. Miehet syö sillon millon kenelläkin tekee ruokaa mieli (ainakin siis somen perusteella). Eikä nelikymppiset naiset halua lähteä todellakaan minkään parikymppisten "pimatsujen" kanssa reissuun. Tai vähintään päivitellään kokoajan niitä nuoria, kun ei me silloin nuorena jne jne.

No tässä jotain. Harmittaa. Koska haluaisin itsekin elää naisporukoissa sellaista rentoa arkea puuhasteluineen.

Kommentit (597)

Vierailija
341/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne rennot terdellä istuvat porukat eivät oikeastaan tunne toisiaan ja kun lähtevät siitä terdelle sinne mökille, siellä on sitten painit, kun otetaan äijästä mittaa.

Oma mies ei viihdy noissa yhtään, liian junttia meininkiä, eikä jaksa kiinnostua siitä, kuka missäkin lepikossa päänsä halkaisee kun ei kestä sitä määrää viinaa, minkä kuvittelee kestävänsä.

Vierailija
342/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni ei ole yhtään ystävää. Perhe toki on, ja suoraan sanottuna lähinnä minun ansiostani. Eivät kaikki miehet kuulu mihinkään kivaan porukkaan. 

Minulla on muutama läheinen ystävä, ja tapaan heitä mieluiten jahden kesken tai pienessä ryhmässä. Tuttavua on paljon, ja toki viihdyn heidän kanssaan isommissakin porukoissa, esimerkiksi urheilukatsomoisa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää naisia tekemästä samoin?

Jos missä tahansa tilanteessa on paikalla enemmän kuin kaksi naista, niin yksi otetaan AINA silmätikuksi ja häntä ruvetaan hiillostamaan. Sitten kun hänet on saatu ulos, niin seuraava kohde kehiin. Naiset kokevat toiset naiset aina uhaksi itselleen.

Ei oteta, ei koeta. Seuraava...

Joo, naisethan eivät ikinä kiusaa toisiaan...

Et ole tainnut poistua kotoa vuosikymmeniin

Naiset kiusaavat toisiaan ja paljon. Pahimmat työpaikkatraumat ovat syntyneet naistyöyhteisöissä.

Vierailija
344/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä edes kiinnosta matkustella miesporukassa, joitakin kertoja olen matkustanut, mutta lähinnä ahdistaa kun haluaisi itse tehdä eri asioita kuin muut.

Yleensä matkustan yksin Thaimaahan, mutta siellä en ole ikinä yksin, baareissa tapaa kaiken maalaisia ja yöksi läjtee aina joku paikallinen nainen mukaan. Siellä olen onnellinen enkä koskaan yksinäinen.

Nykyään on seuraa liikaakin kun olen 20 kertaa käynyt Pattayalla ja kertynyt tuttuja niin paljon että aina kun menee johonkin suosikkibaariini on muitakin entisiä tuttuja ja tietysti baarin naiset ja omistaja aina tuntevat.

Suomibaareissa en juurikaan käy kun ei kiinnosta siellä ryypätä liikoja, tavoite on aina saada nainen mukaan vielä hyvässä kunnossa. Se on vähän eri asia kuin muualla jossa ei ole muuta tekemistä kuin ryypätä.

Tottakai ja jos ei baarin naiset niin ainahan nyt yhden tai kaksi leidiboyta aina saa mukaansa😂

Vierailija
345/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ne rennot terdellä istuvat porukat eivät oikeastaan tunne toisiaan ja kun lähtevät siitä terdelle sinne mökille, siellä on sitten painit, kun otetaan äijästä mittaa.

Oma mies ei viihdy noissa yhtään, liian junttia meininkiä, eikä jaksa kiinnostua siitä, kuka missäkin lepikossa päänsä halkaisee kun ei kestä sitä määrää viinaa, minkä kuvittelee kestävänsä.

Joo, ja nämä terdellä rennosti istuvat ovat itse asiassa sillä ainoalla reissulla, jonka kerran vuodessa tekevät, kerääntyvät sekalaisella porukalla ja ne fiksuimmat puuttuvat joukosta. Heitä sitten haikeasti muistellaan, muistatteko kun kapa silloin vuonna 1988 juhannuksena...Oma mies likinnä kiusaantuu siitä ikuisesta nuoruuden muistelusta, elämässä on tapahtunut niin paljon sitten niiden vuosien, mutta jotkut niitä jauhaa aina vaan, samoja juttuja vuodesta toiseen.

Ja tosiaankin ihan sama ongelma kuin tavan av-mammalla: sen kerran kun pääsee bilettämään, vedetään törkeät överit ja ollaan paikat hajalla sitten. Sata kertaa mies mieluummin osallistuu sekaporukan juttuun, olkoon se vaikka vain syömässä käymistä ja jossain pubissa musaa kuunnellen tms. kun näihin rentoiluihin "äijä"porukassa.

Vierailija
346/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta niin, somen tuttujen sekä puolituttujen miesten ja työpaikan miesten elämää sivusta seuranneena olen tullut kateelliseksi

Kaikkien meidän elämä on just semmoista mitä voi lukea somesta! Tai kuulee puolitutuilta ja työpaikalla. Kukaan ei koskaan kaunistele, peittele, jätä kertomatta, jne. vaan kaikki aina suoraan kertoo tapahtumat just niin kuin ne meni.

Ihan totta!

Vierailija
347/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on juuri näin miehet mutkattomampia ja ottaa heti uudet mukaan. Joku siinä on. Tuossa kävi niinkin että työpaikan nuoret tytöt 2kpl oli halunnut mukaan miesten  uistelureissulle. Siitä nousi aikamoinen haloo monen kotona kun vielä oli ollut hauskaa ja saunottu saaressa jne... Oma mieheni oli vuorossa silloin eikä päässyt siksi mukaan... 

Vierailija
348/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja nämä terdellä rennosti istuvat ovat itse asiassa sillä ainoalla reissulla, jonka kerran vuodessa tekevät, kerääntyvät sekalaisella porukalla ja ne fiksuimmat puuttuvat joukosta. Heitä sitten haikeasti muistellaan, muistatteko kun kapa silloin vuonna 1988 juhannuksena...Oma mies likinnä kiusaantuu siitä ikuisesta nuoruuden muistelusta, elämässä on tapahtunut niin paljon sitten niiden vuosien, mutta jotkut niitä jauhaa aina vaan, samoja juttuja vuodesta toiseen.

Ja tosiaankin iha

Vain tossun alla nyhjöttävä epämies lähtee, yleensä puolison käskemänä, sekaporukoihin. 

Rento hauskanpito on mahdollista vain kun porukassa ei ole naisia.  

Vierailija
349/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta niin, somen tuttujen sekä puolituttujen miesten ja työpaikan miesten elämää sivusta seuranneena olen tullut kateelliseksi

Kaikkien meidän elämä on just semmoista mitä voi lukea somesta! Tai kuulee puolitutuilta ja työpaikalla. Kukaan ei koskaan kaunistele, peittele, jätä kertomatta, jne. vaan kaikki aina suoraan kertoo tapahtumat just niin kuin ne meni.

Ihan totta!

Ihanan kateellista.  

Vierailija
350/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja täysin oikeassa. Jotain he osaavat paremmin kuin me naiset. Ja kateeksi käy. Osaavat pitää rennosti hauskaa ja se näkyy... 

Vierailija
351/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja nämä terdellä rennosti istuvat ovat itse asiassa sillä ainoalla reissulla, jonka kerran vuodessa tekevät, kerääntyvät sekalaisella porukalla ja ne fiksuimmat puuttuvat joukosta. Heitä sitten haikeasti muistellaan, muistatteko kun kapa silloin vuonna 1988 juhannuksena...Oma mies likinnä kiusaantuu siitä ikuisesta nuoruuden muistelusta, elämässä on tapahtunut niin paljon sitten niiden vuosien, mutta jotkut niitä jauhaa aina vaan, samoja j

Ihanan kateellista! Meillä suurin osa sekaporukan jäsenistä koostuu alun perin miehen ystävistä puolisoineen. Mun ystävät asuu kauempana, kun olen muuttanut useamman kerran elämässä. Kyllä hekin toisinaan pääsee osallistumaan.

Käy varmaan sydämestä viiltäen kateeksi, että on miehiä, jotka osaavat oikeasti ottaa rennosti eri porukoissa. Pärjäävät kyllä siellä äijäilemässäkin, mutta se on niin aivotonta toimintaa, että eivät jaksa. Jutut alkavat jo iltapäivästä olemaan mökellystä ja jokellusta, kun se toiseksi halvin viski alkaa menemään päähän.

Vierailija
352/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysy joskus jos voisit lähteä miesten matkaan. Olen ollut parilla tuollaisella reissulla ja kerran oli yksi nainenkin matkassa. Hyvin sopi porukkaan. Kirjoituksestasi päätellen sinäkin voisit sopia.

Ajattelin samaa aloitusta lukiessa, että miksei vaan mene mukaan siihen miesten porukkaan. Itse olen sosiaalisesti kömpelö nainen ja aina ajautunut miesten porukoihin juuri tuon mutkattomuuden takia, että kaikenlaiset mahtuu helposti mukaan. Miinuspuolena niissä kylläkin se, minkä täällä joku mainitsi, että kukaan ei kaitse ja miehet eivät huolestu jos joku porukasta hukkuu, varsinkin iltamenoissa. Joku eksyy tai sammuu jonnekin, vastaus on juuri tuo höhöö, sehän on löytänyt pillua/kullia.

Vierailija
353/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy joskus jos voisit lähteä miesten matkaan. Olen ollut parilla tuollaisella reissulla ja kerran oli yksi nainenkin matkassa. Hyvin sopi porukkaan. Kirjoituksestasi päätellen sinäkin voisit sopia.

Ajattelin samaa aloitusta lukiessa, että miksei vaan mene mukaan siihen miesten porukkaan. Itse olen sosiaalisesti kömpelö nainen ja aina ajautunut miesten porukoihin juuri tuon mutkattomuuden takia, että kaikenlaiset mahtuu helposti mukaan. Miinuspuolena niissä kylläkin se, minkä täällä joku mainitsi, että kukaan ei kaitse ja miehet eivät huolestu jos joku porukasta hukkuu, varsinkin iltamenoissa. Joku eksyy tai sammuu jonnekin, vastaus on juuri tuo höhöö, sehän on löytänyt pillua/kullia.

Ei sovi, kun oikeasti ne miehet eivät kelpuuta ketä tahansa ja niillä on selvä nokkimisjärjestys jutuissaan.

Vierailija
354/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ainakaan mitään rentoa miesporukkaa ole. Joskus käydään kaljalla, yksi pankkiin töihin päässyt pätee koko ajan ja esittelee lelujaan, kun kuulemma puhelinkin on joku h.n statussymboli. Yksi istuu tuppisuuna ja on kännissä heti, tosin sitäkin katselee mieluummin. Loput vääntävät tikusta asiaa.

Vierailija
355/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen naisvihasekoilu tämäkin.

Vierailija
356/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pärjäävät kyllä siellä äijäilemässäkin, mutta se on niin aivotonta toimintaa, että eivät jaksa. Jutut alkavat jo iltapäivästä olemaan mökellystä ja jokellusta, kun se toiseksi halvin viski alkaa menemään päähän."

No tän voin kyllä miehenä allekirjoittaa. Lisäksi siinä samassa vaiheessa alkaa joku kettuilu autosta, työstä, vaimosta, lasten harrastuksista ja viimein siitä, että ollaanko sitä oikeita miehiä ollenkaan, kun on akateeminen koulutus.

Vitsillä joo, mutta ne vitsit kuultiin jo viime reissulla ja sitä edellisillä. Voisko nyt keskittyä jo muuhun, maailmassa tapahtuu aika paljon muitakin asioita mistä puhua.

Vierailija
357/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on juuri näin miehet mutkattomampia ja ottaa heti uudet mukaan. Joku siinä on. Tuossa kävi niinkin että työpaikan nuoret tytöt 2kpl oli halunnut mukaan miesten  uistelureissulle. Siitä nousi aikamoinen haloo monen kotona kun vielä oli ollut hauskaa ja saunottu saaressa jne... Oma mieheni oli vuorossa silloin eikä päässyt siksi mukaan... 

Miehet ei aiokaan investoida ystävyyteen yhtään mitään. Helppo ottaa mukaan, helppo heivata, jos ei kelpaakaan. Ajetaan vaan porukasta erilaisilla tavoilla tai jätetään kutsumatta ollenkaan tai jotain, jos ei ollutkaan muun porukan mieleen jossain asiassa.

Ja vaikka saisikin jäädä porukkaan, ei se mitään tarkoita. Apuja ei anneta, eikä pyydetä ja viime tipassa voidaan vaikka perua kaikki menot, jos siltä tuntuu. Tehdään ohareita, ollaan kertomatta tärkeitäkin asioita, ihan mitä vaan. Kun ei ole penniäkään kiinni missään ystävissä, ei ne lopulta kiinnosta tippaakaan.

Vierailija
358/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä av-mammoilla ihmeellisiä miehiä. Sen kerran kun valvomatta päästää johonkin niin kännissä tapellaan ja vikitellään naisia, eli parempi olla päästämättä. 

Vierailija
359/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä av-mammoilla ihmeellisiä miehiä. Sen kerran kun valvomatta päästää johonkin niin kännissä tapellaan ja vikitellään naisia, eli parempi olla päästämättä. 

Eikös av-mammoilla ole ollut miehiä, jotka noissa porukoissa ei viihdy. Sitä sitten täällä jotkut ihmeulvojat ihmettelee.

Vierailija
360/597 |
01.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote:

-"Itellä on miehenä ihan päinvastainen kokemus. Tuntuu, ettei millään pääse miesten porukoihin mukaan. Armeijassa, yliopistossa ja työpaikoilla oon aina kokenu itseni ulkopuoliseksi. Tuntuu, että jos ei ole sellainen äijä, joka heittää ronskia läppää jatkuvasti, niin turha toivo päästä mihinkään miesten porukkaan."

Itsellä miehenä(44v) tämä sama kokemus, erona vain että minulla amis ja sos-terv koulut.

sikailu, välinpitämättömyys jne ylimielisyys pitäisi ainakin osittain suorittaa, muuten moni miesporukka hylkii, eikä mukaan pääse. Ei edes välttämättä pääse urheiluhenkistenkään seuraan, itse saman henkisenä. Eikä ajoneuvo juttuihinkaan...

Koko ikäni yrittänny ja 3 miespuolista harraste saman henkisyys avointa vain löytänyt, ja nekin aivan eri lääneistä. Silläkin on todella suuri merkitys, että missä läänissä asuu, on näet ihan omat kulttuurinsa ja sosiaaliset älyt...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme