Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyiset eläkeläiset ovat velkaannuttaneet Suomen, miksei heiltä leikata

Vierailija
30.03.2025 |

Moni teki työuransa ylisuureksi paisuneella julkisella sektorilla tuottamatta välttämättä muuta kuin byrokratiaa. Miksi tästä ei rankaista, vaan rangaistaan lapsia, opiskelijoita ja työikäisiä. Eläkkeet leikkuriin!

Kommentit (870)

Vierailija
141/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkekatto pitäisi olla 3000e/kk. Ei tuon suurempia eläkkeitä pitäisi maksaa. Eläkeläisillä on yleensä velattomat asunnot ja muutakin omaisuutta. 

3000€ kertymän jälkeen otettaisiin vaan lisäeläke kuten ruotsissa tehdään ja mikään ei muuttuisi. Yrittäjän pitäisi ostaa työntekijälle bonus lisäkeläke saadakseen tuöntekijöitä. Eläkeyhtiöt vain pärjäisi.

Vierailija
142/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkekatto pitäisi olla 3000e/kk. Ei tuon suurempia eläkkeitä pitäisi maksaa. Eläkeläisillä on yleensä velattomat asunnot ja muutakin omaisuutta. 

Parempi olisi tehdä eläkkeestä määräaikainen. Korkeinta eläkettä nauttivat ovat pitkäikäisimpiä, joten tulevat todella kalliiksi. 15-20 vuotta saa riittää, sen jälkeen toimeentulotuki. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais edellisessä hallituksessa olla aika nuoria ja sen aikana mentiin metsään monessa asiassa. Tuli turhaa velkaa aivan liikaa.

Vierailija
144/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjille ja maanviljelijöille maksetaan suurin osa eläkkeistä verorahoista. Ovat sössineet omat eläkevarantonsa...

Vierailija
145/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3000€ kertymän jälkeen otettaisiin vaan lisäeläke kuten ruotsissa tehdään ja mikään ei muuttuisi. Yrittäjän pitäisi ostaa työntekijälle bonus lisäkeläke saadakseen tuöntekijöitä. Eläkeyhtiöt vain pärjäisi.

Ja sen jälkeen ymmärtämättömät vinkuisivat jälleen liian isoista eläkkeistä. 

Vierailija
146/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin hallitus huijaa kansalaiset toisiaan vastaan sen sijaan, että kansalaiset vaatisivat esimerkiksi puoluetukien lakkauttamista. Suomalaisia on tosiaan helppo hallita ja ohjailla.

Puoluetuet ei ole edes yksi pisara eläkkeiden ulosmaksettavassa valtameressä. Mutta joo, kompromissina voitaisiin puoluetuista ja eläkkeistä, niin molemmista leikata 20-25%. Ok? Puoluetuista leikata, ja eläkkeistä verottaa, joka minimoisi turhan bytokraattisen armeijan vaivan, sekä minimoisi lainsäädännölliset muutokset. "Omaisuudensuoja" eläkkeissä koskee vain hyvin pientä itse kerrytettyä murto-osaa. Säästöhän olisi miljarditasoa.

35 miljoonaa, ei eläkepotissa juuri mitää, mutta kelpaisi nuokin rahat vaikka hyvinvointialueille.

Nyt noilla miljoonilla ostetaan ämpäreitä puolueen logolla, karkkia, ilmapalloja, kylpylälomia ja viiniä 

Vierailija
147/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi väki hankki asuntonsa kiristämällä vyötä, korot olivat lähempänä 10% ja laina-ajat kymmenen vuotta.  Nyt jotkin laiskat nuoremmat vinkuvat noita säästöjä itselleen vaatien, kun ei jaksa eikä viitsi tehdä mitään itsensä eteen. 

Onneksi iso osa suomalaisista on täysin normaaleja ja vain kovaäänisin vähemmistö huutaa tälläkin palstalla 

Vierailija
148/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai leikataan suurimpia eläkkeitä ja julkisen sektorin palkkoja. 

Työttömyyskorvaus on 590 euroa ja kansaneläke samaa luokkaa. Miksi verorahoista kustannetaan tuhansien eurojen eläkkeet toisille ja julkiselle esim 400 000 konttoristin suojatyöpaikka?

Jos työttömän aikuisen tulee tulla toimeen 590 eurolla netto niin miksei se riittäisi eläkeläisille?

Vierailija
149/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhempi väki hankki asuntonsa kiristämällä vyötä, korot olivat lähempänä 10% ja laina-ajat kymmenen vuotta.  Nyt jotkin laiskat nuoremmat vinkuvat noita säästöjä itselleen vaatien, kun ei jaksa eikä viitsi tehdä mitään itsensä eteen. 

Onneksi iso osa suomalaisista on täysin normaaleja ja vain kovaäänisin vähemmistö huutaa tälläkin palstalla 

laiskat nuoret vinkuvat sun säästöjäs itselleen? Sehän on just toisin päin, mun nyt maksamat eläkemaksut annetaan sulle, en mä saa senttiäkään sun maksuistas enkä haluaisikaan. Haluan että mun maksuja rahastoidaan pitkälle tulevaisuuteen mun eläkepäiville, tällä hetkellä se ei toteudu lainkaan koska kaikki mitä maksan annetaan nyky eläkeläisille, itselleni ei jää siitä mitään. Jos olisitte maksaneet itsellenne tarpeeksi, eli omat eläkkeenne, ei olisi tarvetta sitä vajetta nyt nuoremmilta viedä.

https://yle.fi/a/3-10592237

Vierailija
150/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkausten piti kyllä kohdistua kaikkiin 

Eläkkeet nyt ovat semmoinen asia, että niihin ei VOI puuttua.

Niin, ne eivät tule valtion kassasta, vaan työeläkeyhtiöiltä. Ja tarkoitan nyt TYÖeläkkeitä, en Kelan eläkkeitä.

Vierailija
151/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, just teiltä RIKKAILTA pitää leikata !!!!!! Ja paljon !!! Ei ole oikein, että jotkut saavat turhan paljon rahaa mukamas tekemästään työstä, ja tää o ihmisii, jotka kituvat köyhyysrajan ALAPUOLELLA ja tekevät hiki hatussa töitä niska limassa saamatta mitään !!!!! Mä oon yks niistä köyhyysrajan ALAPUOLELLA olevista henkilöistä. Enkä ole itse sitä valinnut !!!! Nyt laki niin, että yksikään ihminen EI OLE köyhyysrajan alapuolella, vaan jokaiselle minimissään 2000 €/kk rahaa + palkka. Joka ei saa olla paljon. 

Vierailija
152/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeet leikkuriin! Kannatetaan!

Paljonko leikkaat minun  990 e eläkkeestä ?🙄

Vierailija
153/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäjille ja maanviljelijöille maksetaan suurin osa eläkkeistä verorahoista. Ovat sössineet omat eläkevarantonsa...

Niinkö, n.990 e eläke on  minulla ?

Kuinka olen päässyt eläkeyhtiöön sössimään ?

Vierailija
154/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hauska trollaus tämä aloitus. Toki on siinä totuuden siemen.

Vierailija
155/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leikkausten piti kyllä kohdistua kaikkiin 

Eläkkeet nyt ovat semmoinen asia, että niihin ei VOI puuttua.

Niin, ne eivät tule valtion kassasta, vaan työeläkeyhtiöiltä. Ja tarkoitan nyt TYÖeläkkeitä, en Kelan eläkkeitä.

kyllä ne tavallaan tulevat valtion kassasta. Valtion kassa= veronmaksajat. Se raha vain kierrätetään eläkeyhtiön kautta. Sama asia jos minä tyhjentäisin sun tilis ja väittäisin että en vienyt sulta rahaa, vaan pankista pankin rahaa. Eläkeyhtiö vie multa rahan, ja jakaa sen rahan pois eläkeläiselle. 

Vierailija
156/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksyn 1300 eeläkkeestäni vähentämisen, jos poistetaan ne kaikki edut, jotka on saavutettu niiden eläkeläisten työssäoloaikana esim kotihoidontuki, absoluuttinen päivähoito-oikeus,  ilmainen peruskoulu, vastikkeetomat työttömyyskorvaukset yms.

,Edellämainituista eduista  ole hyötynyt yhtään.😏

Tulisi paljon lisää säästöjä.

Vierailija
157/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et taida olla perehtynyt heidän eläkesysteemiinsä.

Vierailija
158/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset ovat olleet osaltaan rakentamassa tätä maata ja ovat perheen perustaneet ja lapsensa elättäneet ja kouluttaneet. Niin, että ovat nämä lapsetkin olleet sitä velkaa lisäämässä.

Vierailija
159/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parempi olisi tehdä eläkkeestä määräaikainen. Korkeinta eläkettä nauttivat ovat pitkäikäisimpiä, joten tulevat todella kalliiksi. 15-20 vuotta saa riittää, sen jälkeen toimeentulotuki. 

Muuten hyvä, mutta verot nousisivat entisestään.😅

Vierailija
160/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai leikataan suurimpia eläkkeitä ja julkisen sektorin palkkoja. 

Työttömyyskorvaus on 590 euroa ja kansaneläke samaa luokkaa. Miksi verorahoista kustannetaan tuhansien eurojen eläkkeet toisille ja julkiselle esim 400 000 konttoristin suojatyöpaikka?

Jos työttömän aikuisen tulee tulla toimeen 590 eurolla netto niin miksei se riittäisi eläkeläisille?

Koska eläkeläinen on tehnyt kymmeniä vuosia töitä mutta työttömyyskorvausta saava ei ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yksi