Nykyiset eläkeläiset ovat velkaannuttaneet Suomen, miksei heiltä leikata
Moni teki työuransa ylisuureksi paisuneella julkisella sektorilla tuottamatta välttämättä muuta kuin byrokratiaa. Miksi tästä ei rankaista, vaan rangaistaan lapsia, opiskelijoita ja työikäisiä. Eläkkeet leikkuriin!
Kommentit (870)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhempi väki hankki asuntonsa kiristämällä vyötä, korot olivat lähempänä 10% ja laina-ajat kymmenen vuotta. Nyt jotkin laiskat nuoremmat vinkuvat noita säästöjä itselleen vaatien, kun ei jaksa eikä viitsi tehdä mitään itsensä eteen.
Onneksi iso osa suomalaisista on täysin normaaleja ja vain kovaäänisin vähemmistö huutaa tälläkin palstalla
laiskat nuoret vinkuvat sun säästöjäs itselleen? Sehän on just toisin päin, mun nyt maksamat eläkemaksut annetaan sulle, en mä saa senttiäkään sun maksuistas enkä haluaisikaan. Haluan että mun maksuja rahastoidaan pitkälle tulevaisuuteen mun eläkepäiville, tällä hetkellä se ei toteudu lainkaan koska kaikki mitä maksan annetaan nyky eläkeläisille, itselleni ei jää siitä mitään. Jos olisitte maksaneet itsellenne tarpeeksi, eli omat eläkkeenne, ei olisi tarvetta sitä vajetta nyt nuoremm
Kiitos rahoistasi, kiva mällätä niillä.-eläkeläinen 1.1-25 alkaen
Vierailija kirjoitti:
No, just teiltä RIKKAILTA pitää leikata !!!!!! Ja paljon !!! Ei ole oikein, että jotkut saavat turhan paljon rahaa mukamas tekemästään työstä, ja tää o ihmisii, jotka kituvat köyhyysrajan ALAPUOLELLA ja tekevät hiki hatussa töitä niska limassa saamatta mitään !!!!! Mä oon yks niistä köyhyysrajan ALAPUOLELLA olevista henkilöistä. Enkä ole itse sitä valinnut !!!! Nyt laki niin, että yksikään ihminen EI OLE köyhyysrajan alapuolella, vaan jokaiselle minimissään 2000 €/kk rahaa + palkka. Joka ei saa olla paljon.
Minä kasvatin kolme lasta pienellä palkalla ja nyt saan pientä eläkettä, saat ihan rauhassa olla kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko valmis tekemään 40 vuotta töita ja säästämään että voit antaa ne rahat kuolleiden vahempiesi kristalliseen hautakiveen ?
En. Minä haluan kaikki rahani itselleni !
Että voisit ostaa noutoruokaa ja tilata Temusta?
Jos eläkejärjestelmää ei olisi, olisin elänyt kelakorvauksilla koko ikäni. Eläke on palkinto työnteosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkausten piti kyllä kohdistua kaikkiin
Eläkkeet nyt ovat semmoinen asia, että niihin ei VOI puuttua.
Niin, ne eivät tule valtion kassasta, vaan työeläkeyhtiöiltä. Ja tarkoitan nyt TYÖeläkkeitä, en Kelan eläkkeitä.
kyllä ne tavallaan tulevat valtion kassasta. Valtion kassa= veronmaksajat. Se raha vain kierrätetään eläkeyhtiön kautta. Sama asia jos minä tyhjentäisin sun tilis ja väittäisin että en vienyt sulta rahaa, vaan pankista pankin rahaa. Eläkeyhtiö vie multa rahan, ja jakaa sen rahan pois eläkeläiselle.
Eläkeyhtiö vei minunkin rahani eläkeläisille. -eläkeläinen
Vierailija kirjoitti:
Eläkekatto pitäisi olla 3000e/kk. Ei tuon suurempia eläkkeitä pitäisi maksaa. Eläkeläisillä on yleensä velattomat asunnot ja muutakin omaisuutta.
Mikä kateellinen rotta sieltä huutelee?
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjille ja maanviljelijöille maksetaan suurin osa eläkkeistä verorahoista. Ovat sössineet omat eläkevarantonsa...
Täällä yksi joka on maksanut maatalouseläkettä itselleen koko työssäoloajan. Olen myös ollut työsuhteessa koko ajan. Saan siis kahta eläkettä yhtä aikaa. Käykö kateeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäjille ja maanviljelijöille maksetaan suurin osa eläkkeistä verorahoista. Ovat sössineet omat eläkevarantonsa...
Niinkö, n.990 e eläke on minulla ?
Kuinka olen päässyt eläkeyhtiöön sössimään ?
Se eläke on sen kokoinen, paljonko olet maksanut sitä, siis yrittäjä ja maanviljelijä.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia, kun ansiosidonnaista vain 2 miljardia.
Suurin osa eläkkeistä (työeläke) maksavat yksityiset vakuutusyhtiöt, eikä niitä edes makseta valtion budjetista. Ihan sama, jos vaatiset esim.. liikenne- tai kotivakuutuksen perusteella maksettavia korvausten alentamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, ne eivät tule valtion kassasta, vaan työeläkeyhtiöiltä. Ja tarkoitan nyt TYÖeläkkeitä, en Kelan eläkkeitä.
kyllä ne tavallaan tulevat valtion kassasta. Valtion kassa= veronmaksajat. Se raha vain kierrätetään eläkeyhtiön kautta. Sama asia jos minä tyhjentäisin sun tilis ja väittäisin että en vienyt sulta rahaa, vaan pankista pankin rahaa. Eläkeyhtiö vie multa rahan, ja jakaa sen rahan pois eläkeläiselle.
Eläkeyhtiö vei minunkin rahani eläkeläisille. -eläkeläinen
uskon. Mutta paljonko se vei, siinä se juju on. Jos se vei sinulta euron ja antaa sulle nyt viisi euroa, mistä se neljä euroa tuli? Maksoit yhden saat viisi? Minä muuten maksan nykyään moninkertaisesti enemmän kuin sinä maksoit, ettei vaan se neljä euroa tulis multa
Vierailija kirjoitti:
No, just teiltä RIKKAILTA pitää leikata !!!!!! Ja paljon !!! Ei ole oikein, että jotkut saavat turhan paljon rahaa mukamas tekemästään työstä, ja tää o ihmisii, jotka kituvat köyhyysrajan ALAPUOLELLA ja tekevät hiki hatussa töitä niska limassa saamatta mitään !!!!! Mä oon yks niistä köyhyysrajan ALAPUOLELLA olevista henkilöistä. Enkä ole itse sitä valinnut !!!! Nyt laki niin, että yksikään ihminen EI OLE köyhyysrajan alapuolella, vaan jokaiselle minimissään 2000 €/kk rahaa + palkka. Joka ei saa olla paljon.
No kerropas minkä tutkinnon olet suorittanut? Mitä töitä teet? Minä suoritin opintolainalla korkeakoulutukinnon ja maksoin sitä velkaa 10 vuotta pois. Sen jälkeen asuntovelkaa 10 vuotta. Tein työtä yli 40 vuotta ja nyt saan hyvää eläkettä raskaan työn jälkeen ja olen velaton. Veroprosenttini alkaa kolmosella, kun se kiristyi hieman vuoden alusta. Että kyllä tässä niihin taloustalkoisiin osallistutaan varmaan sinua enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkeyhtiö vei minunkin rahani eläkeläisille. -elä
Jätin tarkoituksella kertomatta että olen jäänyt eläkkeelle 1.2.-25 (arvasin sun tulevan kommenttisi :D) joten kerro paljonko on mun ja paljonko sun osuutesi mun eläkkeestäni?
Leskeneläke, miksi, Leski saa jäädä asumaan yhteiseen kotiin, ja saa koko loppuelämänsä ajan miehensä työeläkkeestä puolet. Nuori leski saa leskeneläkettä kymmeniä vuosia ja saa mennä uudelleen naimisiinkin eikä leskeneläke lakkaa. Poistoon. Kaikilta eläkeläisiltä poistui invalidivähennys verotuksessa v. 2023, iso raha. KUn jää eläkkeelle, sairauskuluvakuutus vero nousee 1,5%iin. LIsäksi on Yle verokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropas minkä tutkinnon olet suorittanut? Mitä töitä teet? Minä suoritin opintolainalla korkeakoulutukinnon ja maksoin sitä velkaa 10 vuotta pois. Sen jälkeen asuntovelkaa 10 vuotta. Tein työtä yli 40 vuotta ja nyt saan hyvää eläkettä raskaan työn jälkeen ja olen velaton. Veroprosenttini alkaa kolmosella, kun se kiristyi hieman vuoden alusta. Että
oho otit opintolainaa ja jouduit maksamaan takaisin, aivan kuten minäkin joutuisi. Otit asuntolainan jouduit maksamaan takaisin kuten minäkin joudun. Teit vuosikymmeniä töitä kuten minäkin olen tehnyt ja jatkan tekemistä. Ero on siinä että minä maksan monikertaisesti korkeampaa eläkemaksua, ja minun eläkeikääni on jo nostettu ja tullaan vielä nostamaan. Aiemaat sukupolvet maksoivat vähemmän, saavat enemmän ja päääsivät aiemmin eläkkeelle. Myöhemmät sukupolvet maksavat enemmän, saavat vähemmän ja eläkeikää hivutetaan ylemmäs ja ylemmäs
onko tässä internetin ensimmäinen eläkeläinen joka myöntää totuuden, että muiden rahoilla mälläävät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerropas minkä tutkinnon olet suorittanut? Mitä töitä teet? Minä suoritin opintolainalla korkeakoulutukinnon ja maksoin sitä velkaa 10 vuotta pois. Sen jälkeen asuntovelkaa 10 vuotta. Tein työtä yli 40 vuotta ja nyt saan hyvää eläkettä raskaan työn jälkeen ja olen velaton. Veroprosenttini alkaa kol
Ei ole eläkeläisten keksimä järjestelmä joten syytä päättäjiä jotka sen ovat laatineet.
Vierailija kirjoitti:
onko tässä internetin ensimmäinen eläkeläinen joka myöntää totuuden, että muiden rahoilla mälläävät
Kerrotko mulle tuoreelle työeläkeläiselle paljonko minä itse olen maksanut maksuja ja paljonko on sun osuutesi kun tunnut sen hyvin tietävän.
Suomi on velkaantunut osallistumalla muiden maiden sotiin miljardeilla euroilla ja lisää annetaan aina kun vingutaan.
Eläkkeistäkin on leikattu ja lahjoitettu aseisiin vieraalle maalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia, kun ansiosidonnaista vain 2 miljardia.
Suurin osa eläkkeistä (työeläke) maksavat yksityiset vakuutusyhtiöt, eikä niitä edes makseta valtion budjetista. Ihan sama, jos vaatiset esim.. liikenne- tai kotivakuutuksen perusteella maksettavia korvausten alentamista.
Höpölöpö. Toisekseen onko oikein että valtionyhtiön suojatyöpaikassa isolla palkalla oleillut saa massiivista eläkettä valtion kassasta.
Kylvetään rahaa muiden maiden sotiin, kehitysapuun ja muuhun mukavaan, niin eihän omiin laskuihin tietenkään enää rahat riitä.