Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyiset eläkeläiset ovat velkaannuttaneet Suomen, miksei heiltä leikata

Vierailija
30.03.2025 |

Moni teki työuransa ylisuureksi paisuneella julkisella sektorilla tuottamatta välttämättä muuta kuin byrokratiaa. Miksi tästä ei rankaista, vaan rangaistaan lapsia, opiskelijoita ja työikäisiä. Eläkkeet leikkuriin!

Kommentit (870)

Vierailija
281/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap oletko nyt taas saanut tarpeeksi kieriskeltyä ihanassa katkeruudessasi, ELÄKELÄISET ovat loisia, ELÄKKEITÄ on leikattava, ELÄKELÄISET ovat syyllisiä taluden lamaan, ELÄKELÄISET elävät  minun verorahoilla, Kuka maksaa minun ELÄKKEENI, kun vaan makaan kotona?

Palataan asiaan taas kuukauden kuluttua. Aiheena Paska ELÄKELÄINEN.

Vierailija
282/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sex +358442838457

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha syyyttää eläkeläisiä

Syy on korruptio. Puhukaa asiasta, ei asian vierestä.

Kannattaa katsoa Youtubesta kaikki Harry Harkimon videot korruptiosta.

Aloita tästä: Harkimo; Suomalainen korruptio, YouTu

---

Kuunnelkaa jo pelkän yleissivistyksen vuoksi.

Nyt orpopurrat ym yrittävät kepuloida ihmisiltä eläkkeet pois.

Vierailija
284/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne kaikki miljardit jotka nyt lahjoitamme vieraan maan aseistukseen annetaan kotimaan pieneläkeläisillä jotta rahat riittää sekä ruokaan että lääkkeisiin.

Vierailija
285/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro meille se vuosiluku jolloin Suomi oli viimeksi velaton?

Vierailija
286/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei taida olla seurannut juurikaan eläkepolitiikkaa. Palkansaajiin verrattuna eläkeläisiltä on leikattu jo 20-30 vuotta. Eläkeindeksin pienentäminen, eläkeiän jatkuvat nostot, palkansaajia korkeampi verotus, eläkkeen laskutavan muutos jne. Mitä palkansaajilta on leikattu? Leikkauksethan kohdistuvat pääasiassa verovaroilla eläviin sosiaalipummeihin, jos tämä sanonta sallitaan. Työtätekevät ymmärtävät varmaan myös sen, että eläkkeiden leikkaus tulee aikanaan leikkaamaan myös heidän eläkkeitään?

Eläkkeethän on nousseet paljon viimeiset pari vuotta.

Ei eläkkeestä mitään pois ole leikattu.

Ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset ja se porrastettiin.

2400 bruttopalkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1000 netto, sitten porrastus ja 800 netto, 6 kuukauden päästä toinen porrastus ja 750 netto.

Jos palkka pienempi niin saa vähemmän.

Ennen 2400 bruttopalkalla sai ansiosidonnaista 1200 netto, jos 2 lasta.

Kaupunki irtisanoo tänä vuonna opettajia ja päiväkodin hoitajia ja potkulaki tulee 1.1.2026 eli nuo leikkaukset koskevat myös niitä jotka ovat tällä hetkellä vakituisessa työssä.

Vierailija
287/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap oletko nyt taas saanut tarpeeksi kieriskeltyä ihanassa katkeruudessasi, ELÄKELÄISET ovat loisia, ELÄKKEITÄ on leikattava, ELÄKELÄISET ovat syyllisiä taluden lamaan, ELÄKELÄISET elävät  minun verorahoilla, Kuka maksaa minun ELÄKKEENI, kun vaan makaan kotona?

Ei tartte odottaa kuukautta tämä kusipää laittaa kyl joka viikko tätä samaa paska  jankutusta.

Vierailija
288/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuueläke on 986 netto eli isompi kuin ansiosidonnainen 2400 bruttopalkalla.

Vierailija
289/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tartte odottaa kuukautta tämä kusipää laittaa kyl joka viikko tätä samaa paska  jankutusta.

Oletko itse mielenterveyssyistä eläkkeellä?

Vierailija
290/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvointialue irtisanoi hoitajia tammikuussa, varmaan perttymys, kun kohta on 2 kuukautta työttömyyttä täynnä ja porrastus vie ansiosidonnaisesta 1/5 osan.

Vierailija
291/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN.mites sun työt`?

Vierailija
292/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä määräaikaisia töitä vaan masentua ja jäädä takuueläkkeelle.

Vierailija
293/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN.mites sun työt`?

Olen ollut 3 kuukautta työtön.

Vierailija
294/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata tehdä määräaikaisia töitä vaan masentua ja jäädä takuueläkkeelle.

"Masentuneena" saat enemmän rahaa takuueläkkeellä kuin sillä, että teet vaikka kelassa määräaikaisia töitä.

Ja ansiosidonnaisen keräysaika pidentyi 12 kuukauteen.

Itse kävin lääkärissä ja yritän myös päästä eläkkeelle.

Ei kannata käydä määräaikaisissa töissä enää, koska työttömiä haukutaan ja ansiosidonnainen leikattiin.

Eläkkeellä on miljoona kuusisataa tuhatta ja eläkeläisiä mahtuu maahan lisää.

Vierailija
295/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja ei taida olla seurannut juurikaan eläkepolitiikkaa. Palkansaajiin verrattuna eläkeläisiltä on leikattu jo 20-30 vuotta. Eläkeindeksin pienentäminen, eläkeiän jatkuvat nostot, palkansaajia korkeampi verotus, eläkkeen laskutavan muutos jne. Mitä palkansaajilta on leikattu? Leikkauksethan kohdistuvat pääasiassa verovaroilla eläviin sosiaalipummeihin, jos tämä sanonta sallitaan. Työtätekevät ymmärtävät varmaan myös sen, että eläkkeiden leikkaus tulee aikanaan leikkaamaan myös heidän eläkkeitään?

Eläkkeethän on nousseet paljon viimeiset pari vuotta.

Ei eläkkeestä mitään pois ole leikattu.

Ansiosidonnaisesta leikattiin lapsikorotukset ja se porrastettiin.

2400 bruttopalkalla saa ansiosidonnaista 2 kuukautta 1000 netto, sitten porrastus ja

Ei ole kyllä tuet nousseet.

Vierailija
296/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain noin neljäsosa eläkkeistä rahoitetaan sijoitustuotoilla, loppuosa tulee työeläkemaksuista. Työntekijöitä on vähemmän suhteessa eläkeläisiin, mikä luo paineita työeläkemaksujen korottamiselle ja rahastojen tuottojen lisäämiselle.

Mikä tässä on niin vaikeata ymmärtää, nykyeläkeläisten eläkkeet on rahoitettu pitkälti nuorempien sukupolvien kustannuksella ja nykyeläkeläisten eläkkeet on rahoitettu pitkälti nuorempien sukupolvien kustannuksella.

Niinhän se menee. Ja nykyisistä työntekijöistä tulee myös eläkeläisiä. Ehkä sitten joskus kun eläkerahastot ovat tarpeeksi suuret jotta niiden tuotolla voidaan rahoittaa koko eläkejärjestelmä voidaan luopua eläkemaksuista. Mutta muistakaa nyt hyvät aikuiset työssä käyvät ihmiset että teistäkin tulee eläkeläisiä. Jos haluatte purkaa järjestelmää niin kärsitte siitä aikanaan itsekin? Onko tämä vaikea käsittää?

Vierailija
297/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN.mites sun työt`?

hyvä sit voit syytellä täällä eläkeläisiä ne sun rahat tippuu varmaa taivaasta.

Vierailija
298/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EN.mites sun työt`?

Olen myös hakemassa eläkkeelle. Sitten olen kehuttu eläkeläinen ja voin saada eläkeläisen asumistukea, sitä saa 300 enemmän kuukaudessa kuin yleistä asumistukea.

Vierailija
299/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haista aloittaja kura housuistasi.Te olette tämän maan pilanneet laiskat vetelykset.Jotka vain löhöötte tekemättä mitään.Silti täytyisi saada kaikki etuudet kuin manulle illalliset.

Vierailija
300/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa haukkua työttömiä. Masentuvat ja pääsevät työkyvyttömyyseläkkeelle.

Eipä voi työkkäri aktivoida palkkatuella markettiin myyjäksi enää, kun ei se kuulemma ole edes työtä. 🤣

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi