Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyiset eläkeläiset ovat velkaannuttaneet Suomen, miksei heiltä leikata

Vierailija
30.03.2025 |

Moni teki työuransa ylisuureksi paisuneella julkisella sektorilla tuottamatta välttämättä muuta kuin byrokratiaa. Miksi tästä ei rankaista, vaan rangaistaan lapsia, opiskelijoita ja työikäisiä. Eläkkeet leikkuriin!

Kommentit (870)

Vierailija
261/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eläkeläiset jotka väitätte maksaneenne omat eläkkeenne, tässä teille pähkinä purtavaksi. Miksi sanotaan että tarvitaan syntyvyys nousuun ja lisää työntekijöitä maksamaan eläkkeitä? Jos se on itse maksettu, tehän saatte sieltä ne omat eläkemaksunne takaisin, vai eikö se ollukkaan maksettu

Itse asiassa kyllä. Rahastoja vain joudutaan purkamaan ja se ei tiedä hyvää teidän eläkkeisiinne. Siellä on noin 271 miljardia joten tuskin nykyisten eläkkeensaajien tarvitsee pelätä sinne säästämiensä varojen puolesta. Tulevista en tiedä.

Vierailija
262/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siivoan ainoastaan oman kotini.

Ei ole minun ongelma kuka siivoaa eläkeläisten koteja, en minä ainakaan.

Ehkä poliisit tai pelastajat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienet eläkkeet verottomiksi. 

Ne on jo.

Vierailija
264/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kirjoitti: Moni teki työuransa ylisuureksi paisuneella julkisella sektorilla tuottamatta välttämättä muuta kuin byrokratiaa. Miksi tästä ei rankaista, vaan rangaistaan lapsia, opiskelijoita ja työikäisiä. Eläkkeet leikkuriin!

AP.n mukaan itse asiassa sitä ylisuureksi paisunutta julkista sektoria pitää leikata. Hänän ajatusketjunsa ei vaan yltänyt juurisyille.

Vierailija
265/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainut joka voi siivota eläkeläiselle ilmaiseksi on omainen eli aikuinen lapsi, muu sukulainen tai ystävä.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta eikä Suomella olisi varaa maksaa palkkoja millekään kotisiivoojille noin isolle määrälle.

Miten joku voi olla noin yksinkertainen? Siinä luvussa on mukana kaikki eläkeläiset, myös vasta eläköityneet. Ihminen ei muutu eläköitymispäivänään muista riippuvaiseksi. Päin vastoin, siinä porukassa ovat ne, jotka tekevät eniten muuta kuin palkkatyötä. Hoidetaan niin omia vanhempia kuin lapsenlapsia.

Vierailija
266/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainut joka voi siivota eläkeläiselle ilmaiseksi on omainen eli aikuinen lapsi, muu sukulainen tai ystävä.

Vanhuuseläkkeellä on miljoona neljäsataa tuhatta eikä Suomella olisi varaa maksaa palkkoja millekään kotisiivoojille noin isolle määrälle.

Miten joku voi olla noin yksinkertainen? Siinä luvussa on mukana kaikki eläkeläiset, myös vasta eläköityneet. Ihminen ei muutu eläköitymispäivänään muista riippuvaiseksi. Päin vastoin, siinä porukassa ovat ne, jotka tekevät eniten muuta kuin palkkatyötä. Hoidetaan niin omia vanhempia kuin lapsenlapsia.

Miksi netissä on artikkeleita, että omaisten pitäisi hoitaa eläkeläisiä oman työnsä ohella?

Kuulemma sotessa on rahat loppu.

Minä en ainakaan hoida ketään. Ei ole minun ongelma.

Vierailija
267/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun suuret ikäluokat ovat eläkkeellä, eläkemenoja maksetaan paljon, ja samalla työikäisen väestön osuus on pienempi. Tämä luo paineita eläkejärjestelmälle, koska maksajia on vähemmän suhteessa saajiin. Tämä on yksi syy siihen, miksi eläkejärjestelmää on uudistettu ja eläkeikää nostettu.

luo painetta koska eläkkeitä ei itse maksettu, siirrettiin vain lasku seuraavalle sukupolvelle,  seuraava maksakoon asenteella. Jos eläkkeet olisi itse maksettu, ei olisi väliä onko työikäisiä 3kpl vai 3 miljoonaa, eläkeläisethän saisivat sieltä järjestelmästä niitä omiaan takaisin. 

Vierailija
268/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain noin neljäsosa eläkkeistä rahoitetaan sijoitustuotoilla, loppuosa tulee työeläkemaksuista. Työntekijöitä on vähemmän suhteessa eläkeläisiin, mikä luo paineita työeläkemaksujen korottamiselle ja rahastojen tuottojen lisäämiselle.

Mikä tässä on niin vaikeata ymmärtää, nykyeläkeläisten eläkkeet on rahoitettu pitkälti nuorempien sukupolvien kustannuksella ja nykyeläkeläisten eläkkeet on rahoitettu pitkälti nuorempien sukupolvien kustannuksella.

Vierailija
269/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun suuret ikäluokat ovat eläkkeellä, eläkemenoja maksetaan paljon, ja samalla työikäisen väestön osuus on pienempi. Tämä luo paineita eläkejärjestelmälle, koska maksajia on vähemmän suhteessa saajiin. Tämä on yksi syy siihen, miksi eläkejärjestelmää on uudistettu ja eläkeikää nostettu.

Tuossa on kyllä asiaa.Suomen eläkejärjeselmän ongelma juontaa sen perustamiseen.  Jostakin oli saatava ensimmäisen eläkesukupolven eläkkeiden rahoitus. Se päätettiin ottaa eläkemaksuista.  Nyt siis eläkemaksupotista vain osa rahastoidaan tulevia eläkkeitä varten ja osa ohjautuu nykyisten eläkkeiden maksamiseen. Pitkällä aikavälillä tilanne pitäisi korjata siten, että kaikki eläkemaksut rahastoidaan. Kun nyt väestörakenteen johdosta eläkkeen saajien ja eläkemaksuja maksavien suhde kasvaa, näin ei voida menetellä. Se mahdollistuu vasta sitten kun sodanjälkeiset suuret ikäluokat ovat kuolleet ja silloinkin vaatiin pitkän ajanjakson.

Vierailija
270/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kusipää koittaa vääntää että työta tehneet eläkeläiset on paha mutta kotona huvikseen makaava työtön joka nostaa tukia ei.

Kuule eläkkeitä maksetaan 39,1 miljardia.

No, apua te ette tule saamaan. Maksatte  avusta tai olette ilman.

Ja itsepä maksatte ne omakotitalojennen siivoukset, näin tollasen laskun ja siinä oli laskutettu myös kilometrikorvaukset.

KUULE JOS OIKEASTI OLET NOIN TYHMÄ NIIN VOIT PITÄÄ TURPASI KIINNI.

Vierailija
271/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki eläkeläiset jotka väitätte maksaneenne omat eläkkeenne, tässä teille pähkinä purtavaksi. Miksi sanotaan että tarvitaan syntyvyys nousuun ja lisää työntekijöitä maksamaan eläkkeitä? Jos se on itse maksettu, tehän saatte sieltä ne omat eläkemaksunne takaisin, vai eikö se ollukkaan maksettu

No eihän se todellisuudessa ole . Moni kokee ja ajattelee sen olevan. Mä maksoin 30-luvulla syntyneiden vanhempieni eläkkeet ja 80-luvulla syntynyt lapseni minun. Ja syyllinen järjestelmän " kus e m iseen " on ikäluokkien  pienentyminen. Huomautan kuitenkin , että kukaan meistä 50/60- lukulaisista ei pyytänyt lupaa syntyä kuten eivät teidän syntyneet tai syntymättömät lapsennekaan. Ei ole reilua syyllistää ihmisiä siitä mihin he eivät ole voineet itse vaikuttaa. Tämä pätee myös väitteeseen , että kuppasimme teidän rahanne. Käytännössä ehkä noin koetaan , mutta en ole ollut päättämässä sentistäkään omasta elääkkeestäni ( josta muuten siitäkin leikattiin yli 200 e ikäleikkurin lisäksi. ) Olen äänestänyt 18 v lähtien , yhtään vaaliteemaa en muista eläkkeisiin liittyen. Ne on sovittu EK :n ja SAK: n kabineteissa hallituksien kanssa.

Olen syytön kunnes toisin todistetaan ja vielä kukaan ei ole niin tehnyt.

Vierailija
272/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen eläkkeet oli pienempiä ja eläkeläisiä oli vähemmän.

Nyt eläkeläisiä on iso määrä ja eläkkeet on samansuuruisia kuin palkat.

Vierailija
273/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa kyllä. Rahastoja vain joudutaan purkamaan ja se ei tiedä hyvää teidän eläkkeisiinne. Siellä on noin 271 miljardia joten tuskin nykyisten eläkkeensaajien tarvitsee pelätä sinne säästämiensä varojen puolesta. Tulevista en tiedä.

Kyllä mitä? Oliko itse maksettu tarpeeksi vai ei.

Vierailija
274/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, voi. Kyllä se valtio taisi pettää nuoret sekä ne tonnin eläkettä saavat. 

Vierailija
275/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän se todellisuudessa ole . Moni kokee ja ajattelee sen olevan. Mä maksoin 30-luvulla syntyneiden vanhempieni eläkkeet ja 80-luvulla syntynyt lapseni minun. Ja syyllinen järjestelmän " kus e m iseen " on ikäluokkien  pienentyminen. Huomautan kuitenkin , että kukaan meistä 50/60- lukulaisista ei pyytänyt lupaa syntyä kuten eivät teidän syntyneet tai syntymättömät lapsennekaan. Ei ole reilua syyllistää ihmisiä siitä mihin he eivät ole voineet itse vaikuttaa. Tämä pätee myös väitteeseen , että kuppasimme teidän rahanne. Käytännössä ehkä noin koetaan , mutta

Miksi minun kassamaksu ei laske, vaikka ansiosidonnaisesta leikattiin 400 kuukaudessa?

Koska eläkemaksu on iso palkasta niin veroja ei voida nostaa ja palveluja ei tule riittämään kaikille eläkeläisille eli ne joilla ei ole omia lapsia on kusessa, kun välttämättä kukaan ei auta eikä hoida ainakaan, jos olet pienituloinen.

Vierailija
276/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu sosiaaliohjaaja sanoi, että palveluja ei tule riittämään kaikille apua tarvitseville eläkeläisille, koska valtiolla ei ole rahaa. Siksi kun eläkkeellä oleva vanhempasi on sairaalassa sosiaaliohjaaja soittaa omaista hoitopalaveriin, missä puhutaan paljonko omainen voi eläkeläistä hoitaa ja auttaa.

Vierailija
277/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi netissä on artikkeleita, että omaisten pitäisi hoitaa eläkeläisiä oman työnsä ohella?

Kuulemma sotessa on rahat loppu.

Minä en ainakaan hoida ketään. Ei ole minun ong

Omainen se on eläkkeelläolevakin omainen. Moni eläkeläinen hoitaa omaa puolisoaan, tämä tulee tietysti jatkossa vähentymään, jos pitkäaikaiset avioliitot vähenevät. Myös sukupolvien välinen auttaminen vähenee, kun lapset hankitaan entistä vanhempina ja eläkeikää nostetaan. 

Vierailija
278/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen eläkkeet oli pienempiä ja eläkeläisiä oli vähemmän.

Nyt eläkeläisiä on iso määrä ja eläkkeet on samansuuruisia kuin palkat.

" Eläkkeensaajien keskimääräinen kokonaiseläke oli 2 100 euroa kuukaudessa vuonna 2024. Naisten keskieläke oli 1 893 euroa ja miesten 2 349 euroa. Mediaanieläke oli 1 848 euroa. Kolmasosalla eläkkeensaajista eläke oli alle 1 500 euroa kuukaudessa." 

Tiedän että Suomessa on kehnot palkat kun ylimpään desiiliin riittää n.5000e, mutta kuitenkin  mitä te teette työksenne ? Ette te kai kaikki voi olla esim. osa-aikaisia kaupan alalta tai 0- sopparilla .

Vierailija
279/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha syyyttää eläkeläisiä

Syy on korruptio. Puhukaa asiasta, ei asian vierestä.

Kannattaa katsoa Youtubesta kaikki Harry Harkimon videot korruptiosta.

Aloita tästä: Harkimo; Suomalainen korruptio, YouTube.

Vierailija
280/870 |
31.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha syyyttää eläkeläisiä

Syy on korruptio. Puhukaa asiasta, ei asian vierestä.

Kannattaa katsoa Youtubesta kaikki Harry Harkimon videot korruptiosta.

Aloita tästä: Harkimo; Suomalainen korruptio, YouTu

---

Kaikki jehut ja niiden kaverit ym. juoksupojat ja - tytöt ovat keskenään " naimisissa" korruption kautta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi