Siskoni suuttui kun vanhemmat kertoivat myyvänsä metsänsä
Vanhemmat alkaa olla lähemmäs 80v ja tuossa iässä alkaa jo olla raskasta lämmittää taloa puilla. Itse kaataa puut ja pilkkoa ne, varastoida ne. Joka päivä laittaa pannuhuoneeseen tuli, että talo ja vesi on lämmintä.
Ovat nyt päättäneet myydä metsän ja vaihtaa myynnistä saaduilla rahoilla lämmitysmuodon maalämpöön. Samalla ajattelivat remontoida keittiön.
Sisko meni suuttumaan tästä. En tiedä miksi kun ei suostu kommentoimaan asiaan. Mä vähän epäilen, että kuvitteli saavansa itse metsästä rahaa vanhempien kuoltua. No mä olen sitä mieltä, että totta kai metsä myyntiin ja helpompi lämmitysmuoto tilalle. Heidän omaisuuttaan se on ja saavat tehdä sillä mitä haluavat kun vielä elävät. Muuten kuitenkin hyvässä kunnossa ja pärjäävät kotona.
Kommentit (513)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos talo on jossain syrjäseudulla, niin ehkä kannattaa myös miettiä kuinka paljon siihen on järkevää ylipäätään investoida.
No ei ole sun asiasi mitä mun vanhemmat tekee. Lämmitysmuodon vaihtaminen on todellakin järkevä ratkaisu.
Ap
Ei tuon ikäiset enää lähde tuollaiseen helvetin suureen ja kalliiseen remonttiin, varsinkin kun heillä alkaa kaikki jalat
olla jo haudassa.
Ap on pelkkä trolli.
Kyllä tuonkin ikäiset voivat tehdä/teettää remontin. Tuollainen remontti parantaa asumismukavuutta selvästi ja vuosia voi olla vielä paljon edessä. Remontin tekemiselle ei ole mitään takaikärajaa.
Siihen en ota kantaa, onko ap trolli vai ei.
Hulluilla on halvat huvit. Trollit jaksaa joka ketjuun vääntää tätä kissanlihakeittoa ja kuivettuneella pullapitkolla pieksemistä josta valmistettua mössöä tarjottiin jälkiruoaksi. Etkö voisi keksiä jo uutta tarinaa.
Tehkää nyt sitä kissanlihakeittoa itsellenne kun oikein pitää reseptiäkin jakaa jos se vähän kasvattaisi älyä päähänne. Enkä ole ap.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa tehdä omaisuudella mitä haluaa, lapset voi kartuttaa itse oman omaisuutensa. Elatusvelvollisuus loppuu kun lapsi täyttää 18 v ja perinnön jättämistä ei ole lakiin kirjoitettu.
Voi kun poistuisi se lakiosakin. Se kun on pakko antaa rintaperillisille, jos jotain perittävää on.
Vierailija kirjoitti:
näkkäläjärvi tarjoilee grillattua kissaa
Aitoa elävänä grillattua kissaa ála Näkkäläjärvi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiannoin ketjun. Alkaa olla sen verran pahaa kielenkäyttöä ja mt ongelmaa jollain.
Ja mitähän tähän asiaan ketjun ilmiantaminen auttaa? Voisi poistua ketjusta, jos ei kestä lukea, mutta ikävää vetää ketju alta toisilta, jotka osaavat keskustella. Minua kiinnostaa asiassa muidenkin kuin apn mielipiteet.
Nautit siis tuollaisen sekopään aloituksista ja kiroamisesta. Tyypillistä vauvapalstalaisen nautintoa 🤣
On tyypillistä av:n lukutaitoa. Sanoin: Minua kiinnostaa asiassa muidenkin kuin apn mielipiteet. Täällä keskustelee muitakin kuin sekopäitä ja ketjut usein sisältävät muuta mielenkiintoista keskustelua. Tässäkin tapauksessa ylipäätään mietintöjä
Kyllä se oli ensimmäinen taito, mikä piti opetella, kun tätä palstaa alkoi lukemaan ja uudelleen vielä, kun alkoi vastineita kirjoitella. Eli hypätä ohi kaiken maan pskanjauhanta ja kissanlihakeitot. En hetkeäkään kuvittele, että minusta olisi täällä poliisiksi tai että täällä poisteluillani jollekin jotain opettaisin.
Kiusaa sillä hommalle tekee ihan muille kuin trolleilla ja pullapitkopaasaajille.
Ap kyttää peruskorjattua taloa itselleen vanhhudenturvaksi. Sisko asuu kaupungissa ja olisi tyytynyt metsäpalstaan, mitä siitä nyt jäisi hakkuiden jälkeen. Toivottavasti vanhukset myyvät kaiken mikä irti lähtee ja muuttavat Fuengirolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen saa tehdä omaisuudella mitä haluaa, lapset voi kartuttaa itse oman omaisuutensa. Elatusvelvollisuus loppuu kun lapsi täyttää 18 v ja perinnön jättämistä ei ole lakiin kirjoitettu.
Voi kun poistuisi se lakiosakin. Se kun on pakko antaa rintaperillisille, jos jotain perittävää on.
Alapeukuttajalle tiedoksi, että syyt ovat hyvin painavat, jos joku haluaa jättää lapsensa perinnöttä ( väkivalta, uhkailu, huumeet, varastelu, tuhopoltto, ei yhteydenpitoa, puhelinnumero salainen, lähestymiskielto, perättömät puheet, valehtelu, vankila jne). Joskus vuonna kilpi ja miekkahan oli tapana jättää esim maatila perheen vanhimmalle pojalle ja siksi tuo lakiosa on ollut hyvä turva muille sisaruksille.
Vierailija kirjoitti:
Ap kyttää peruskorjattua taloa itselleen vanhhudenturvaksi. Sisko asuu kaupungissa ja olisi tyytynyt metsäpalstaan, mitä siitä nyt jäisi hakkuiden jälkeen. Toivottavasti vanhukset myyvät kaiken mikä irti lähtee ja muuttavat Fuengirolaan.
Eihän kyttää. Hänellä on ihan oma talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisko on ahne. Toisaalta voi miettiä, olisiko vanhempien järkevämpää muuttaa kerrostaloon palveluidebn äärelle, jos /kun ikääntyminen on kuitenkin edessä esim. n. 10 vuoden sisällä. Ettei harmita muutaman vuoden päästä lähteä remontoidusta kodista, jonka vuoksi metsäkin myytiin. Toisaalta asia on vanhempien oma ja ehkä ovat pohtineetkin eri mahdollisuuksia.
Miksi ihmeessä muuttaa tämän tuppukylän johonkin hikiseen kerrostaloon? Talo on kilsan päässä palveluista eikä mitään ongelmia ole. En näe mitään syytä muuttaa pois talosta kun ovat hyväkuntoisia vielä.
Ap
Juu, ovat hyvässä kunnossa, vielä. Tuossa 80v iässä vaan tuppaa jo sattua ja tapahtua sitten ei esim luut enää murtuman jälkeen parannu takaisin normaaliksi ja käynti hidastuu hidastumisestaan. Kyllä teidän kannattaisi miettiä josko sieltä omakotitalosta muuttaisivat pois vaikka rivariin (jollei vanhempasi halua kerrostaloon) jossa taloyhtiö hoitaa melkein kaiken pakollisen. Ei ainakaan kannata sitä lämmitystä uusia, se on kallis kulu, kun on mahdollista että vanhempasi eivät edes 10 vuotta asu siinä talossa. Talo myyntiin ja vanhemmat helpomman asumisen äärelle. Tällöin ei tarvitse sitä metsääkään edes myydä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisko on ahne. Toisaalta voi miettiä, olisiko vanhempien järkevämpää muuttaa kerrostaloon palveluidebn äärelle, jos /kun ikääntyminen on kuitenkin edessä esim. n. 10 vuoden sisällä. Ettei harmita muutaman vuoden päästä lähteä remontoidusta kodista, jonka vuoksi metsäkin myytiin. Toisaalta asia on vanhempien oma ja ehkä ovat pohtineetkin eri mahdollisuuksia.
Miksi ihmeessä muuttaa tämän tuppukylän johonkin hikiseen kerrostaloon? Talo on kilsan päässä palveluista eikä mitään ongelmia ole. En näe mitään syytä muuttaa pois talosta kun ovat hyväkuntoisia vielä.
Ap
80 vuotias tuskin on hyväkuntoinen ja jos on, romahdus voi tapahtua ihab lyhyessäkin ajassa.
Ei missään nimessä kannata laittaa tollasia summia. Omakotitaloon
AP, ole hyvä ja rauhoitu.
Rauhoitu sinä. Eihän ap. sano täällä enää tuon taivaallista. Yrität vaan jatkaa ketjua k6n on niin kiva häntä kiusata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omaahan myyvät, eipä kuulu muille.
Silti työnnän nokkaani tähän mielipiteen muodossa. En itse tiedä nouseeko peräkylän asunnon arvo lämmitysmuotoa muuttamalla, voi mennä metsärahat tuossa hukkaan. Itse myisin tönön jollekin kesäpaikaksi ja muuttaisin kaupunkiin ja pitäisin metsän pahan päivän varalle. Mutta omillaanhan jokainen tekee mitä lystää.
Miltä kannalta hukkaan? Perijöiden kannalta ehkä, mutta varsinaisten asukkaiden eli omistajien kannalta ei mene hukkaan jos remontti onnistuu hyvin. Remontin ansiosta he voivat asua talossa vielä ehkä pitkäänkin vaikka voimat vähenee. Se kai on tässä nyt tarkoitus eikä perinnön kartuttaminen.
"Ehkä pitkäänkin", jos ikä alkaa kahdeksaisella on 2-10 vuotta. Ainahan se toki tapauksesta riippuu.
10-15 v. on pitkä aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Juu, ovat hyvässä kunnossa, vielä. Tuossa 80v iässä vaan tuppaa jo sattua ja tapahtua sitten ei esim luut enää murtuman jälkeen parannu takaisin normaaliksi ja käynti hidastuu hidastumisestaan. Kyllä teidän kannatta
Mitäs tää asia sulle kuuluu. He ovat sulle aivan vieraita ihmisiä. Kyllä ne luut voi murtua vaikka asuisi rivi tai kerrostalossakin. Heillä on hyvät eläkkeet joilla voi ostaa palveluja. He haluavat asua omakotitalossa josta tulee helppohoitoisempi kun lämmityssysteemi muutetaan. Omia rahojaanhan käyttävät. Eivät ole holhouksen alaisia.
On se ihmeellistä miten joillakin menee tunteisiin, kun jonkun vieraan ihmisen vanhemmat haluaa myydä metsää/metsäpalstan saadakseen mukavuuksia omakotitaloonsa, jossa haluavat asua. Ap ihmetteli sitä, että siskonsa ei hyväksy tätä, ja nyt aloittajaa on haukuttu monin eri tavoin, koska on vanhempiensa puolella.
Vierailija kirjoitti:
On se ihmeellistä miten joillakin menee tunteisiin, kun jonkun vieraan ihmisen vanhemmat haluaa myydä metsää/metsäpalstan saadakseen mukavuuksia omakotitaloonsa, jossa haluavat asua. Ap ihmetteli sitä, että siskonsa ei hyväksy tätä, ja nyt aloittajaa on haukuttu monin eri tavoin, koska on vanhempiensa puolella.
Ap se on täällä haukkunut muita. Oletko lukenut keskustelua? Haukkumisella ei tunnu olevan mitään rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tuon ikäisen pariskunnan jotka teettivät maalämpöremontin. Ei se nyt niin erikoista ole. Heillä oli kyllä säästöjä. Ei tarvinnut pientä metsälänttiään myydä. Siitä ei kylläkään tiedotettu vauvapalstalla. Lapsiltaankaan ei kysytty lupaa.
Myös minä tiedän. Toinen heistä on jo hoitopaikassa, toinen yli 90-vuotias nauttii maalämmöstä, vaikka tekee itse polttopuuta omasta metsästään.
Tässä trollissa on unohtunut se tosiasia, että ei maalämmön vuoksi tarvitse myydä metsää. Pari rekkakuormaa puuta riittää.
Ap kertoi jo aikoja sitten, että vanhemmat haluaa metsäpalstasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Ap kyllä kertoi, että hänellä on oma talo ja vanhempien talo menee myyntiin kun vanhemmat kuolee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kyttää. Hänellä on ihan oma talo.
Asuu vuokralla ja elää tuilla. Eihän olisi ulosannin perusteella arvaannut eihän?
No en todellakaan asu vuokralla tai elä tukien varassa vi tun ääliö!!! Mä asun mieheni kanssa omakotitalossa ja olen ihan vakituisessa työssä. Olet kyllä helvetin tyhmä ihminen! Mätäne sä sielä itsemurhayksiössäsi vi tun paskapää!!!!
Ap
Mitä se kellekkään kuuluu. Omaa elämänlaatua saa parantaa ja omat rahansa laittaa mihin lystää, niin kauan kun henki pihisee.