Eversti evp Pertti Tervonen kiirehtii naisten kutsuntojen aloittamista
Eversti evp Pertti Tervonen kiirehtii naisten kutsuntojen aloittamista ja reservin yläikärajan nostoa, sillä muuten edessä on hänen mukaansa sodan ajan joukkojen pienentäminen.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4e89917f-a4a3-4aaa-8569-cad42f5656b8
Erittäin hyvä, jos vihdoin saadaan kutsunnat naisille.
Nyt vielä suunnittelemaan toimivaa siveysvyötä rintamalle.
Kokonaisuudessaan positiivinen muutos. On sitten kotirintamallakin enemmän osaamista, kun 100 % intin käyneistä ei joka tapauksessa ole lopulta mukana suorassa toiminnassa.
Kommentit (279)
Kohta koneet hoitavat sotimisen niin ei tarvitse miettiä rintamalle lähtemistä. Ihme etteivät ole vielä kehittäneet täydellisiä sotarobotteja. Tai ehkä ovatkin mutta niitä ei haluta esitellä suurelle yleisölle.
Vierailija kirjoitti:
Kohta koneet hoitavat sotimisen niin ei tarvitse miettiä rintamalle lähtemistä. Ihme etteivät ole vielä kehittäneet täydellisiä sotarobotteja. Tai ehkä ovatkin mutta niitä ei haluta esitellä suurelle yleisölle.
Miehet sitä rintamalinjaa silti lopulta liikuttaa niinku ekassa maailmansodassa
Naisena nyt kommentoin että aseella surmaaminen olisi minulle mahdotonta. Edes sillä uhkaaminen on mahdotonta. Mä olen se pelkuri joka osaan vaan juosta karkuun. Mutta siinä sitten olenkin todella vikkelä.
Osallistuin yhden kauden potkunyrkkeilyyn kun kuvittelin saavani siitä uuden harrastuksen ja jotta oppisin suojaamaan itseäni (oli vuosi 2016). No mitä vielä, en minä siellä osannut olla hyökkäävä ja potkia toisia ihmisiä. Vaikka vastustajaksi valittiin kokeilumielessä miehiä jotka olivat vuosia harrastaneet (treeneihin osallistui eri tasoisia osaajia pienellä paikkakunnalla) niin en minä niitä osannut potkia vaikka kaikilla oli suojat päällä ja osasivat väistöliikkeet. Mun aivot eivät kyenneet toisen käskystä hyökkäämään tuosta vaan toisen kimppuun potkien. Niin ja tämä sama toistui 90% kaikilla niillä naisilla jotka olivat samaan aikaan aloittaneet. Samalla kurssilla oli sitten sellainen nainen joka oli jotain mestari tasoa kun kävi kilpailuissa seuraa edustamassa ja kyllä hän potki kuin mies, niin että pauke kävi kun vastapuolelle tuli osumaa. Olin 30v kun tuota potkunyrkkeilyä kokeilin. Naisilla on geeneissä useammalla se hoivaaminen. Aseen sijaan voisin kuvitella että naiset lottien tyyliin ennemmin hoivaisivat haavoittuneita suojassa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä rintamalinjasta on?
Vierailija kirjoitti:
Lapsellisen vihervassarin lapsellisia naisunelmia eli -höttöä, jota sieltä suunnasta tasaisin väliajoin purkautuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kuitenkaan eivät. Ukrainassakin dronet estävät varsin tehokkaasti joukkojen liikuttamisen ja suuntaus on sellainen että robotit yleistyvät rintamalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hyötyä rintamalinjasta on?
Se on sama ku pallopelissä tulos. Kumpi johtaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsellisen vihervassarin lapsellisia naisunelmia eli -höttöä, jota sieltä suunnasta tasaisin väliajoin purkautuu.
Onko sotiminen sankarillista? Päätyminen tunnistamattomana lihamössönä kuopan pohjalle?
Vierailija kirjoitti:
Naisena nyt kommentoin että aseella surmaaminen olisi minulle mahdotonta. Edes sillä uhkaaminen on mahdotonta. Mä olen se pelkuri joka osaan vaan juosta karkuun. Mutta siinä sitten olenkin todella vikkelä.
Osallistuin yhden kauden potkunyrkkeilyyn kun kuvittelin saavani siitä uuden harrastuksen ja jotta oppisin suojaamaan itseäni (oli vuosi 2016). No mitä vielä, en minä siellä osannut olla hyökkäävä ja potkia toisia ihmisiä. Vaikka vastustajaksi valittiin kokeilumielessä miehiä jotka olivat vuosia harrastaneet (treeneihin osallistui eri tasoisia osaajia pienellä paikkakunnalla) niin en minä niitä osannut potkia vaikka kaikilla oli suojat päällä ja osasivat väistöliikkeet. Mun aivot eivät kyenneet toisen käskystä hyökkäämään tuosta vaan toisen kimppuun potkien. Niin ja tämä sama toistui 90% kaikilla niillä naisilla jotka olivat samaan aikaan aloittaneet. Samalla kurssilla oli sitten sellainen nainen joka oli jotain mestari tasoa kun
Sama juttu. Ajatuskin ihmisen tai eläimen tappamisesta on mahdoton.
Maailman ensimmäinen naispuolustusministeri Elisabeth Rehn vaati että naiset pääsee edes vapaaehtoisena armeijaan, ja huolimatta MIESTEN vastutuksesta se toteutui.
Se että naiset osallistuu tämänkään verran on naisten itsensä ansiota ja se että naiset ei osallistu enempää johtuu miehistä itsestään.
Miehiä pääministereinä, presidentteinä.. mitään ette ole saaneet tai halunneet muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kuitenkaan eivät. Ukrainassakin dronet estävät varsin tehokkaasti joukkojen liikuttamisen ja suuntaus on sellainen että robotit yleistyvät rintamalla.
Tämä.
Rintamalinjat ei ole nykyaikaista sodankäyntiä, nykyään on droneja ja jos sä makaat jossain poterossa aseen kanssa niin olet hyödytön ja lähinnä vain maalitauluna siellä. Ei se enää niin mene että olet juoksuhaudassa tai poterossa odottamassa vihollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sä nyt kuitenki et Ukraina voi lennättää niitä droneja vaan alueelta jotka on niiden puolella rintamalinjaa?
Ne ei voi enää lennättää niitä Mariupolista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkästään kutsunnat, vaan ihan et niistä tehdään asevelvollisia niinku miehistäki.
Se vapaamatkustus loppuu nyt.
Käypä allekirjoittamassa asiaa ajava kansalaisaloite. Vai haluatko vain ulista?
Yks kansalaisalotteen allekirjoitus ei merkkaa mitään.
Mut ois toisaalta hauska jos se menis eduskuntaan ja sit kaikki sofiavirrat, minjakoskelat ja nasimarazmyarit äänestäis vaan sitä vastaan. "Sotikaa te miehet meidän puolesta niin me naiset maataan sohvalla"
Osaatko yhtään arvioida, että mikä oli naisten panos kotirintamalla toisen maailman sodan aikaan?
Osaatko yhtään arvata mitenkä sodankäynti on muuttunut sitten viimen -)))? Mitä iloa on naisen kantaa jotain säteilyä saanutta oksentavaa ihmispoloa yhtään minnekkään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dronet eivät estä rintamalinjojen liikuttelua, vaikeuttavat toki huomattavasti, mutta silti on edelleen olemassa rintamalinja. Siellä ne miehet edelleen makaavat juoksuhaudoissa ihan niin kuin maailmansodissakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sä nyt kuitenki et Ukraina voi lennättää niitä droneja vaan alueelta jotka on niiden puolella rintamalinjaa?
Ne ei voi enää lennättää niitä Mariupolista?
Dronen kantama voi olla jopa 1000km.
Vierailija kirjoitti:
Osallistuin yhden kauden potkunyrkkeilyyn kun kuvittelin saavani siitä uuden harrastuksen ja jotta oppisin suojaamaan itseäni (oli vuosi 2016). No mitä vielä, en minä siellä osannut olla hyökkäävä ja potkia toisia ihmisiä. Vaikka vastustajaksi valittiin kokeilumielessä miehiä jotka olivat vuosia harrastaneet (treeneihin osallistui eri tasoisia osaajia pienellä paikkakunnalla) niin en minä niitä osannut potkia vaikka kaikilla oli suojat päällä ja osasivat väistöliikkeet. Mun aivot eivät kyenneet toisen käskystä hyökkäämään tuosta vaan toisen kimppuun potkien. Niin ja tämä sama toistui 90% kaikilla niillä naisilla jotka olivat samaan aikaan aloittaneet. Samalla kurssilla oli sitten sellainen nainen joka oli jotain mestari tasoa kun
No minulla taas ihan eri. Pelkästä puhtaasta v.tutuksesta sitä kohtaan että minun maani, sukuni, äitini ja isäni, lapseni voisi joku kuvitella tulla ottamaan. Lähtisin ja lähden vaikka vailla taitoa kentälle ja jos yhden veisin mukanani ennen omaa kohtaloani niin se riittäisi. Vihainen nainen on vaarallinen.
Vierailija kirjoitti:
Maailman ensimmäinen naispuolustusministeri Elisabeth Rehn vaati että naiset pääsee edes vapaaehtoisena armeijaan, ja huolimatta MIESTEN vastutuksesta se toteutui.
Se että naiset osallistuu tämänkään verran on naisten itsensä ansiota ja se että naiset ei osallistu enempää johtuu miehistä itsestään.
Miehiä pääministereinä, presidentteinä.. mitään ette ole saaneet tai halunneet muuttaa.
Sillä Elisabethilla oli varmaan joku syy ettei se halunnu eikä vaatinukaan naisia asevelvollisiks
Vierailija kirjoitti:
Hiffaatsä? Sota tulee. Virolaisetkin ovat tajunneet sen jo. Suomi suurelta osin ei. Natosta ei ole siinä tilanteessa mitään apuja kun USA, jolla on aseita, on Venäjän liittolainen, eikä muilla Natomailla ole juuri muita aseita kuin sotilassoittokuntien huilut joilla huitoa vihulaista. Väestöstäkin suuri osa on maamuuja, jotka pötkivät karkuun sekunneissa. Puolustusvoimathan on ajettu alas useimmissa Euroopan maissa, räikeimpinä esimerkkeinä tietenkin Ruotsi ja Iso-Britannia.
Yksi sotaa haluavan maan taktiikoista on saada ihmiset "hyväksymään" sota väistämättömänä tulevana tapahtumana. Fakta on kuitenkin se, että Venäjä on edelleen AINOA, joka haluaa sotaa. Muut eivät sitä halua, eivätkä Venäjän haluja hyväksy. Toki harhaisen venäjän vuoksi on pakko varautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sotiminen sankarillista? Päätyminen tunnistamattomana lihamössönä kuopan pohjalle?
Ei mun isoisä päätyny semmoseks vaikka se oli torjuntataisteluis kesäl 1944. Se kuoli vasta 1997 vanhuuteen.
Olen seurannut, panssarivaunut siellä tuhotaan helposti droneilla. Ihmismassoja ei siellä kaadu, eihän ukrainalla ole edes paljoa kaatuneita sotilaita.