Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko kysyneet töitä menemällä työpaikalle?

Vierailija
30.03.2025 |

Oikeita kokemuksia kaipailisin.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se tapahtuu????

Vierailija
2/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin samalla reissulla töihin. Tosin tapahtui vuonna 1987.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta on jo ketju: perseilevät työnhakijat osa:666

Vierailija
4/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen (palkollisena) pikkuputiikissa ja vähintään kerran viikossa siellä käy joku kyselemässä töitä. Ihan nuoresta vanhaan sukupuoleen katsomatta. Ei vaan ole tarjota.

Vierailija
5/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi oppipojaksi edes tutustumaan?

Vierailija
6/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kysynyt. Rumat ei työllisty

Vierailija
7/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Menin isohkon firman henkilöstöpäällikön puheille ja sovittiin että saan työpaikan jos miellyttää. En kuitenkaan pärjännyt kun ei perehdytetty kunnolla. No, onneksi tarvitsivat huoltoon apua. Siitä tuli sitten pääasiallinen ura ja ammatti. Olen ollut monissa eri työpaikoissa ja useimmiten paikka on löytynyt suhteilla, kavereiden vinkeillä. Monesti soittivat ja kaksi kertaa on tultu kotoa kysymään.

Vierailija
8/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikallisella kirppiksellä käy ihmiset jatkuvasti kyselemässä paikkoja, mutta ei ole, edes ilmaisia. Luuletko ihmisiä tyhmiksi vai haitko itse viimeksi töitä 70-luvulla.

Vierailija
9/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen se onnistui, ei enää.

Vierailija
10/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mutta nykyään vain ihan pikkufirmoihin voi mennä paikanpäälle. Yleensä tehdään hakemus firman sivuilla.

Vierailija
11/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä v.1982 kävin työllisyyskurssituksena hitsaajakurssit, suorittaen siellä hyväksytysti n.s.hitsaysluokat luokat eri menetelmille ja levyseppähitsaajakurssin. Sen jälkeen konepajoja kiertämään. Sattui ensimmäinen ottamaan. Aloitin maanantaina. Siellä se 10vuotta, kunnes tuli lama ja menin elektroniikka alan kurssille sieltä taasen ottivat suoraan Nokialle ja sitä rataa. Siellä ollessani hain toiseen firmaan, jossa olin 25vuotta. Eläkkeelle 63,5v. Pieneksihän se eläke silti jäi.

Kyllä se niin on, että kun työnantajalla on tilauksia ja töitä niin se ottaa sen työntekijän, vaikka veneen alta.

Siellä työpaikalla sitä vasta oppii sen työn ja miten siellä tulee olla.

Vierailija
12/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suotta menisin kun ei kuitenkaan pääsisi. Nauraisivat varmaan.

Vierailija
13/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa kahdesti, mutta siitä jälkimmäisestäkin on aikaa 20 vuotta. Kummallakin kerralla nappasi ja ekalla kertaa hainkin vain kesätöitä, mutta tuossa toisessa työpaikassa tuli oltua koronapandemiaan (tai siis niihin rajoituksiin) asti eli 15 vuotta.

Aika moni asia oli ennen paremmin.

Vierailija
14/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työskentelen (palkollisena) pikkuputiikissa ja vähintään kerran viikossa siellä käy joku kyselemässä töitä. Ihan nuoresta vanhaan sukupuoleen katsomatta. Ei vaan ole tarjota.

Paikalliset pikkufirmat kolutaan läpi pikkuhiljaa pakollisten hakujen takia. Varmaan yleistä näinä aikoina.

Vierailija
15/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toistuvasti kysellyt Roska-auton kuljettajalta, mutta tuo perhanan apina uhkailee poliiseilla

Vierailija
16/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi nytkin kuulen entisestä työpaikastani koska siellä on joku lopettanut ja hakevat uutta. Taitaa ne paikat täyttyä noin sisäisellä haulla.

Lienevät hieman laiskoja ottamaan ihan ulkopuolelta kenenkään suosittelematta.  Tuollakin se töitten määrä on kausittaista.

Ehkä yrittäisin sellaisiin tehtaisiin, jotka valmistavat puolustuslaitokselle jotain.

Vierailija
17/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

90- luvulla sain töitä tehtaasta siten.

Vaimo työllistyi lähikauppaan muutama vuosi sitten näin.

Vierailija
18/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suotta menisin kun ei kuitenkaan pääsisi. Nauraisivat varmaan.

Älä nyt. Kaikkihan me pelättiin, että nauravat ulos silloin työhön hakiessa.

Miksi ihmeessä ne nauraisivat, jos haluavat ostaa sinun työpanoksesi?

Muista, että nekin työhönottajat ovat olleet kanssasi samassa tilanteessa.

Tsemppiä. Parhaansa kun yrittää niin enempää ei voi vaatia.

Vierailija
19/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu olen saanut Siwasta aikoinaan töitä näin, vein hakemuksen myymäläpäällikölle ja olinkin sitten 5 vuotta siellä töissä.

Vierailija
20/29 |
30.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, joskus parikymppisenä menin kysymään töitä vaatekaupasta. Olin kuullut, että niin kannattaa tehdä, olin epävarma ja kokemus oli kauhea, kun sain kieltävän vastauksen päin naamaa julkisesti. Oli kiusallista myös henkilölle, jolta kysyin. 

Parempi lähestyä meilillä.