Oletteko kysyneet töitä menemällä työpaikalle?
Kommentit (29)
Miksi täällä mainitaan jotain 20-30 vuoden takaisia juttuja.
Nyt eletään 2025 ja tilanne on ihan toinen.
2006 kävelin rautakauppaan, 2kk päästä aloin työt, 12v olin, itse lähdin
Vierailija kirjoitti:
Siksi, kun aloittaja kysyi. S i k s i !
Duunarit voivat. Korkeammin koulutetut eivät.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä sun lotina liittyy esitettyyn kysymykseen ?
Joskus 2000-luvun alussa. Nauroivat pihalle. Ei ollut kuulemma enää tätä päivää. Isohko it alan firma.
nuorena noin 2000-2016? luvulla ,olen käynyt kysymässä töitä esim kirjakaupasta ja jotain yhteistyöjuttuja ja museosta. ei tärpännyt.mulla ei ole kassakokemusta ,olisin halunnut tehdä hyllyttämistä tms.avustavaa työtä, joten ymmärrän miksi ei koska,kassataidot on halutuin taito.
olen käynyt myös kahvilassa tutustumassa ja tein työkokeilun tiskarina. paikka kuitenkin suljettiin korona aikana,olisin päässyt siivoon ja ehkä tuntityöhön, mutta korona aika sulki paikan ja kokemus oli ok,kahvilan pitäjä mukava nainen.
tiskarin työhön saa opastuksen ja se on kiireinen ,mutta ok esim. ekaksi työpaikaksi opiskelijalle,usein muutama tunti
eli näkee työpaikan ja tyypit,ketään ei kohdellut tylysti. eli mitään ei menetä jos kysyy. haastattelu ja työkökeilu jos pääsee niin ei se huono asia ole.saa kokemusta työnhausta. näkee myös työpaikan tilat ja koneet.
eli myös tämä voi olla tapa hakea.
Tavallaan, olin opiskelemassa täällä https://www.tts.fi/ maarakennuskoneenkuljettajaksi , ja työssäoppimisjakson aikana työnantaja kysyi kiinnostaisiko jäädä heille töihin ja niin jäi koulu kesken ja aloitin työt.