Ymmärrättekö, kuinka hieno asia Stubbin ja Trumpin tapaaminen on Suomen kannalta?
Todella taitavaa ja aktiivista diplomatiaa presidentti Stubbilta! Kuka muu tähän pystyisi juuri nyt? Tätä Suomi tarvitsee tässä maailmantilanteessa. Oon niin ollut fiiliksissä, kun luen näitä uutisia. Oon ylpeä meidän presidentistämme.
Kommentit (207)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toukokuussa tulee obama treelle.
Ottaakohan se Big Miken mukaansa?
Ja miksi opamalle tarjotaan vaan teetä? Onko kahvi liian kallista?
Tuuliviirin kanssa rupateltu no toivotaan toivotaan että oli kivaa.
Suomi on jo aiemmin saanut USA:lta turvatakuut, ellei Trump olisi niin Puten talutusnuorassa niin tuo pätisi edelleen. Nyt pahoin pelkään että Trump on jo sopinut että Suomi kuuluu venäjän etupiiriin. On kuitenkin tärkeää että kaikki tietävät että Suomio ei todellakana ole mikään NATO:n vapaamatkustaja vaan pikemminkin resurssi.
Toveri Krasnov, mahtava hole in one!
Rys sä trol lit on ollu somessa koko päivän ihan hiilenä. Onhan se nyt kauheata kun joku on ollut asiallisesti toisen johtajan kanssa muutaman tunnin ajan. Kun itse haluaisivat, että kaikki vaan riitelisi koko ajan toistensa kanssa, tai piileskelisi nurkissaan kuten putte itse.
Vierailija kirjoitti:
Rys sä trol lit on ollu somessa koko päivän ihan hiilenä. Onhan se nyt kauheata kun joku on ollut asiallisesti toisen johtajan kanssa muutaman tunnin ajan. Kun itse haluaisivat, että kaikki vaan riitelisi koko ajan toistensa kanssa, tai piileskelisi nurkissaan kuten putte itse.
, .
Vaikka en äänestänytkään Stubbia, niin tähän kaaottiseen maailmantilanteeseen nähden on kyllä sopiva pressa pieneen maahan ja arvaamattoman itänaapurin viereen. On herraskainen, eikä mikään itseään häpeävä Suomijuntti. Usaan on pidettävä välit kunnossa, vaikka siellä olisi miten narsku jehu vallassa. Toisaalta sitten Suomi kyllä kaipaisi pressaa, joka lopettaisi kansalaisten kyykyttämisen, jota taas Purra & Orpo tekevät.
Vierailija kirjoitti:
Stubbin Trumpin mielistely on noloa:D Rivien välistä voimme lukea, että Suomi on kusessa.
Stubb esittää Suomen jonakin opettajan lellilapsena, joka välttyy nuhtelulta kun muuta Eurooppaa nuhdellaan. Kun Trump napsauttaa sormiaan niin Stubbi Suomessa tekee asennon:D
Pienen pienenä maana Suomella ei muuta vaihtoehtoa ole kun Venäjän uhka nousee koko ajan:)
Itse tapaamisella ei ole mitään merkitystä mihinkään. Se on yhtä tyhjää kuin"rauhennuvottelut"Venäjän kanssa, ei edes sitä:)
Aika kummallinen tulkinta tilanteesa. Näkisin itse asian näin;
USA tarvitsee jäänmurtajia ja Suomi niitä parhaiten maailmassa osaa tehdä. Tehdään vaan joku diili tästä.
USA ei ( mielestäni ymmärrettävästi) halua maksaa Euroopassa käytäviä sotia yksin. Suomi on hoitanut oman puolustuskykynsä mallikelpoisesti NATO-liittolaisena. Jatketaan vain näin.
Suomi tarvitsee vahvoja liittolaisia, Trump on antanut ymmärtää että sellainen Suomella on. Hoidetaan vaan suhteita. Mikä olisi parempi tapa kuin 7h hyväntuulinen golfreissu Trumpin kanssa ?
Trump on vaatinut EU-maita satsaamaan puolustukseen ja nyt viesti on mennyt perille. Saksakin on lähtenyt varustautumaan isolla vaihteella. Tämähän on ihan suoraan Suomen etu. Mitä enemmän EU-maiden rautaa NATO:n rajalla on, sen turvallisempaa Suomelle kaikissa oloissa.
En näe mitään ongelmia tässä. Enkä missään mielessä mitään noloa.
Omituinen sanavalinta mielestäni.
Antoi voittaa...Sehän oli joukkuekisa ja olivat samassa tiimissä.
Jos Yhdysvallat todella alkaa ostaa Suomelta jäänmurtajia, Stubb teki hyvää työtä golfdiplomatialla, mutta muistaako Trump enää huomenna mitä on puhunut viikonloppuna golfkentällä?
Stubb on hiton taitava ulkomaalaisten valtiopäämiesten kanssa, mutta lopputulos ratkaisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo tosi paljon suomalaisten huonosta itsetunnosta, kun hehkutetaan jotain yksittäistä epävirallista vierailua.
Nyt pitäisi oppia luottamaan itseensä ja oman maahansa. Kuka muu meitä täällä auttaa ellemme itse. Muu apu on aina e
---
Höpö höpö. Ulkopolitiikkaan ei pidä lähteä tunteella mukaan.
Euroopasta on tullut heikko. Jos et sitä ymmärrä, et ole seurannut aikaasi.
Maailma on muuttunut niin paljon, ettei paluuta entiseen enää ole.
Höpö, höpö. Tämähän viestiketju on juurikin osoitus siitä, että ihmiset politikoivat tunteella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kertoo tosi paljon suomalaisten huonosta itsetunnosta, kun hehkutetaan jotain yksittäistä epävirallista vierailua.
Nyt pitäisi oppia luottamaan itseensä ja oman maahansa. Kuka muu meitä täällä auttaa ellemme itse. Muu apu on aina e
---
Höpö höpö. Ulkopolitiikkaan ei pidä lähteä tunteella mukaan.
Euroopasta on tullut heikko. Jos et sitä ymmärrä, et ole seurannut aikaasi.
Maailma on muuttunut niin paljon, ettei paluuta entiseen enää ole.
Eipä kaikki ole tainneet huomata, että Eurooppa ja Nato on omillaan, mutta eipä sitäkään, että Yhdysvaltoihinkaan ei ole luottamista. Siksi pitää luottaa itseensä ja vahvistaa omaa maata - sitä et kommentistani ymmärtänyt. Sopii vaikka katsoa Puolan esimerkkiä tässä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Usassa puhutaan nyt vain Stubbin vierailuun liittyvästä golfin peluusta samassa joukkueessa Trumpin kanssa. Ei Stubbin sanomasta mitään. Pidän tätä skandaalina, kuin märkä rätti Ukrainan suurimmalta puolesta puhujalta. Noloa.
ei saatna, niitä ei levitellä ympäriinsä, mistä on puhuttu, asiat asioina ja golfit golfina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usassa puhutaan nyt vain Stubbin vierailuun liittyvästä golfin peluusta samassa joukkueessa Trumpin kanssa. Ei Stubbin sanomasta mitään. Pidän tätä skandaalina, kuin märkä rätti Ukrainan suurimmalta puolesta puhujalta. Noloa.
ei saatna, niitä ei levitellä ympäriinsä, mistä on puhuttu, asiat asioina ja golfit golfina.
Uskooko kukaan, että Trump välittää mitä Stubb sanoo. Trumpilla on nykyään huolestuttava tyyli sanoa kaikkeen ettei joko tiedä asioista tai ei kiinnosta. Stubbilla oli nyt tehtävänä pönkittää Trumpin suosiota, Suomella on nyt tehtävä, jäänmurtajat, arktiset alueet, Usalaisten sotilaiden koulutus arktisilla alueilla. Jep jep.
Minua pelottaa, että tämä ei ollut mikään mukava kohteliaisuusvierailu. Etenkin kun se tuli kiireellä ja yllättäen. Herää epäilys että liittyy seuraavaan ajankohtaiseen asiaan.
Trump on julkistamassa uusia tariffeja kuun vaihtuessa. EU:n on pakko vastata niihin omillaan, ettei vaikuta täysin hampaattomalta.
Trump haluaa lyödä kiilaa EU:n sisällä, ettei vastatariffeista päästä yksimieliseen sopuun. Suomi on pahassa asemassa, koska USA on tänään voinut uhata murtajadiilin peruutuksella tai jopa sillä, että rajoittaa Nato-yhteistoimintaa Suomen kanssa, jos toimimme sitä vastaan.
Eiköhän se Trump taas kohta sano jotain järkyttävää, mikä mitätöi kaikki mahdolliset lähentymisyritykset. Älkää sitten yllättykö, siihen ei voi luottaa paskaakaan. No kunhan nyt ei tarjoa Suomea Putinille lahjaksi.
ainakin mukavia suunitelmia tällä hetkellä ryssssän suhteen, mutta tumpin mielenlaadun tietäen voi tunnin päästä olla toisin,
https://united24media.com/latest-news/trump-threatens-secondary-tariffs…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne löydy kohta netistä kaikkien saatavana.
Kekkonen pelasti Suomen hyvillä henkilökohtaisilla suhteilla NL:oon...Stubb ymmärtää myös henkilökohtaisten suhteiden tärkeyden. Nykypäivän dissinformatio-maailmasa kukaan ei tiedä mikä "oikeasti faktaa" - henkilökemiat nousevat entistä tärkeämmiksi