Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen ihminen on pois työelämästä yli 10 vuotta?

Vierailija
29.03.2025 |

Minkälainen ihminen on pois työelämästä yli 10 vuotta?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastunut ihminen. On ollut hoitoja, kuntoutusta, nyt opiskelua, vaikka turhaltahan tämä kaikki tuntuu, kun ei kukaan tällaista vajaakuntoista enää palkkaa, kun terveitä ja nuoria on tarjolla yllin kyllin. Se siitä elämästä.

Vierailija
82/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksu joka näkee kapitalistiverhon läpi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vakavasti sairaan lapseni omaishoitaja 24/7. Kun hän muutti laitokseen, en saanut enää töitä (yli 50v, ja pitkä aukko CV:ssa).

Vierailija
84/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtapaturma ja siitä johtuva työkyvyttömyys, muutaman vuoden taistelu vakuutusyhtiötä vastaan, uudelleen kouluttautuminen ammatillisena kuntoutuksena. Tuo vei noin kymmenen vuotta.

Vierailija
85/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet rikkaat, joiden ei tarvitse painaa ja parempi olla kotiäiti

Aika vähän on Suomessa niin rikkaita, että voisivat vain olla pois töistä ilman tukia. Työmarkkinatuki tulee yleensä kotirouvillekin, eli virallisesti ovat yleensä työnhakijoina, vaikka ei olisi pienintä aikomustakaan mennä töihin. 

Vierailija
86/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hahaha, minusta tulee kohta ylioppilas, ja työkokemusta jo löytyy ;D

Mulla oli työkokemusta jo 14-vuotiaana. Sun iässä jo paljonkin

Vierailija
87/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työtapaturma ja siitä johtuva työkyvyttömyys, muutaman vuoden taistelu vakuutusyhtiötä vastaan, uudelleen kouluttautuminen ammatillisena kuntoutuksena. Tuo vei noin kymmenen vuotta.

Opiskelu on työssäoloon rinnastettavaa tekemistä. 

Vierailija
88/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselle kävi sillä tavalla, että olin työelämässä n.33v  saakka. Kerkesin tuona aikana valmistua ammattikorkeakoulusta tradenomiksikin työn ohella ja asiat olivat ookoo. En koskaan tienannut yli 2300€/kk bruttona, mutta kuitenkin. Jäin työttömäksi n.33v, kun meidän osasto lakkautettiin ja toiselle osastolle en tullut valituksi. Sinne piti hakea. Suoraan ei siirretty työntekijöitä muihin tehtäviin talon sisällä muuta kun niitä joilla oli vakituiset työsopimukset. Minulla oli määräaikainen. Tämän jälkeen en enää löytänyt töitä vaikka kuinka hain. Ihan joka paikasta ja kaikilta aloilta. Lähdin sitten kouluttautumaan korkeammalle, eli suoritin kauppatieteiden maisterin tutkinnon, siinä toivossa jospa se avaisi lisää mahdollisuuksia. Siinä vaiheessa kun valmistuin maisteriksi niin oli jo sen verran pitkään mennyt aikaa siitä kun olin viimeksi työelämässä, että se jo varmaan alkoi vaikuttamaan siihen etten saanut töitä. Näin siis its

Kirjoituksesi on mielenkiintoinen. Minä olen myös kauppatieteiden maisteri. Olen jo aikaa sitten valmistunut.  Kauppatieteiden jälkeen tein yhden toisen tutkinnon ja nyt olen ammattikorkeakoulussa. Minäkään en työllistynyt. Olen päässyt harvoin haastatteluun. Kun olen ollut haastattelussa, olen tuntenut, että minua jotenkin vähätellään vaikka olen menestynyt hyvin kouluissa. 

Minäkään en käytä päihteitä. Olen luotettava ja tunnollinen ihmisenä. Olen monesti miettinyt, että minusta saisi joku hyvän työntekijän.

Vierailija
89/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin pitkä poissaolo oikeasta työelämästä johtaa usein siihen että jää loppuiäkseen työttömäksi.

Tai sitten ei

Vierailija
90/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka minä. Tässä on mennyt jo kolme vuotta, niin voisin venyttää kymppiin. Ei ole vaivan arvoista luovalla alalla.

Vierailija
91/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys, omaishoitajuus, sairaudet...ajatella, että ihmisten elämät ja elämäntilanteet voi olla erilaisia. Hassua aina, kun joku kuvittelee, että jokainen elää samanlaista elämää kuin itse. :D

Vierailija
92/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vaikka yrittäjä.

Vierailija
93/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan mukana politiikassa.

Vierailija
94/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija

Lasten kanssa kotona oleva

Omaishoitaja

Pitkäaikaistyötön

Sairauseläkeläinen

Rikas

Vierailija
95/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea aloittajalle, jolla ei ole ikinä ollut vastoinkäymisiä elämässään. Olet terve ja kaikkea. Hieno homma ja pidä turpasi kiinni. 

Mutta eikö kymmenen vuotta ole ihan hiton pitkä aika???!??? 🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯

No esim mun psykoosisairaus on elinikäinen elinkautinen

Kai sulla on siihen lääkkeet? Eikös lääkkeet pitäisi auttaa?

Vierailija
96/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut poissa työelämästä kutakuinkin sen kymmenen vuotta. Syynä on päihdeongelma. Tai oikeastaan se, että kun hain apua päihdeongelmaan, niin lääkäri ilmoitti Valviralle ja menetin hoitajan lupani. Minulla oli hyvä työpaikka, josta piti heti jäädä saikulle ja sitten pyysin ettei määräaikaista työsopimusta enää jatkettaisi. Siitähän se alamäki vasta alkoikin.. 

Vierailija
97/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

lestadiolainen

Vierailija
98/104 |
26.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tiedustelupalveluun kuuluva.

Vierailija
99/104 |