Minkälainen ihminen on pois työelämästä yli 10 vuotta?
Minkälainen ihminen on pois työelämästä yli 10 vuotta?
Kommentit (104)
Mitä jos on ollut lähes 30 vuotta pois työelämästä?
10 vuotta pois työelämästä = fiksu
20 vuotta pois työelämästä = viisas
30 vuotta pois työelämästä = guru
Masentunut, syrjäytynyt, päihdeongelmainen, sosiaalistentilanteiden pelkoinen. Kavereissa roikkuja (ei uskalla muuttaa, koska äiti ja kaverit on täällä). Opiskeluongelmainen (jokin siihen liittyvä sairaus. Muu fyysinen sairaus. Kotiäitiys. Ulos otto. Ja laiskuus.
Syitä voi olla monta tai yksi vahva.
Vierailija kirjoitti:
Masentunut, syrjäytynyt, päihdeongelmainen, sosiaalistentilanteiden pelkoinen. Kavereissa roikkuja (ei uskalla muuttaa, koska äiti ja kaverit on täällä). Opiskeluongelmainen (jokin siihen liittyvä sairaus. Muu fyysinen sairaus. Kotiäitiys. Ulos otto. Ja laiskuus.
Ei mikään noista syistä.
Kaverini on ollut pitkälti yli kymmenen vuotta pois työelämästä. Teki kolme lasta, viimeinen lapsista oli vammainen, joten jäi omaishoitajaksi. Kyseinen lapsi vaatii silmälläpitoa ja apua 24/7, joten ei todellakaan käy kateeksi ne vähäiset rahat, jotka hoitamisesta maksetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen tupakoi?
Tuo sama poloinen, joka on ollut poissa työelämästä yli 10 vuotta.
Tupakointitauko venähti 10 vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen tupakoi?
Mielenterveyspotilaat on kovia tupakoimaan.
Noin pitkä poissaolo oikeasta työelämästä johtaa usein siihen että jää loppuiäkseen työttömäksi.
Sain ensimmäiset miljoonani it kuplan aikoihin 2000-luvun alkupuolella, ja jäin pois työelämästä yli 10 vuodeksi. Halusin joskus vuosia sitten takaisin työelämään, mutta en kelvannutkaan mihinkään, vaikka olen miljonääri. Jäin takaisin kotiin, elämä tuntuu tyhjältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onnea aloittajalle, jolla ei ole ikinä ollut vastoinkäymisiä elämässään. Olet terve ja kaikkea. Hieno homma ja pidä turpasi kiinni.
Mutta eikö kymmenen vuotta ole ihan hiton pitkä aika???!??? 🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯🤯
Onhan se pitkä aika ja sairaana tuntuu tosi pitkältä. Mulla synnynnäinen selkärangan rappeumasairaus, joka vaan pahenee koko ajan ja nikamat murenee pala palalta. Lopulta olen pyörätuolissa. Se on koko elämänmittainen paskanakki ja työkyvyttömyys.
Esim minä kohta. Todennäköisesti tulee kenkää yyteissä, eikä varmasti kukaan enää palkkaa. Toisaalta rauhoittavaa. N52.
Kaikki yli 50-vuotiaan työttömäksi jäävät.
Liikenneonnettomuudessa vammautunut. Ja todella toivon, että olisin työkykyinen. Pidin työstäni.
Mulla on vähän erilaisempi tarina. Ei todelkakasn sellaista että elämässä sattuu ja tapahtuu. Sellaisia juttuja on järjestetty ja sabotoitu, mitä ei kenellekään muulle Suomessa. Älä yritä selittää, että elämässä sattuu ja tapahtuu. Ei tässä ole ollut kyse mistään sattumista tai omista mokailuista ja monet tietää sen. Liian moni ei tiedä. Ne tavis yksinkertaiset tomppelit. Niille uskoteltu muuta.
No ei tuo rikollista ole ainakaan. Voi olla pois vaikka kuinka monta vuotta, vai onko jo tuomioita jo jaeltu?
Vierailija kirjoitti:
Mä en ole mitään edellämainituista paitsi ehkä laiska ja ulosotossa. Silti syy työttömyyteen ei ole se, pettä se olisi ollut tavoite.
Kirjoittelen parhaillaan kirjaa aiheesta: Gang stalkingin kohteena vuosikymmeniä.
Seikkailuja ja törkeitä rikoksia Suomessa ja ulkomailla.
Joku joka on voinut saada huijareista tarpeekseen mutta sitten muuttaa mielensä.