Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Milloin luulet/uskot olevasi vanha?

Vierailija
13.03.2007 |

Siis missä iässä ikäsi alkaa olla sinulle rasite? Milloin luulet elämäsi olevan ohitse ja vanhuuden, tai vaikkapa keski-iän koittaneen?

Ja ikäsi nyt?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä; nautin elämästäni joten en voi olla vanha??? Joillakin on ehkä hieman vääristynyt kuva maailmasta ja ihmisistä...

Vierailija
2/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nuorempi vastaaja, sitä nuorempana kuvittelee keski-iän/vanhuuden koittavan. Vanhemmilla vastaajilla sensijaan elämää eletään edelleen nuorenoloisena (vaiko luuloisena?).

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmilta kai menee elämä nopeammin ohi ;)

Vierailija
4/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin ihminen on vanha/keski-ikäinen. Luulin, että olen keski-ikäinen, sillä en tunne itseäni enää nuoreksi. En mielestäni voi sanoa, että olen nuori nainen...

Mutta äitini mielestä hän on keski-ikäinen, 65-vuotiaana. Meillä on sukupolvi eroa (ylikin, eikös sukupolvi lasketa 25 vuoden mukaan). Emme siis voi (?) kumpikin olla keski-ikäisiä. Voiko keski-ikäinen saada lapsia? Olen raskaana, olenko sittenkään keski-iässä? Jos olenkin nuori. En halua olla nuori enää, en tunne itseäni nuoreksi. Synnyttäjäksi alan olla jo " vanha" , enemmän synnytysvuosia takana kuin edessä, siis mahdollisia sellaisia.

Minun mielestäni vanhuus alkaa suunnilleen 65-vuotiaana. Mutta mitä ollaan sitä ennen? Vanhuus, nuoruus tai keski-ikäisyys eivät ole esteenä elämästä nauttimiselle. Ehkä sanoisin sitten, että 65-vuotiaana olen vanha.

Vierailija
5/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasite 60 v, kun ruumis alkaa reistailemaan.

Elämä ohi 80 v, kun ei enää jaksa mitään eikä oikein muistakaan.

Keski-Ikä 48 v, kun tulee vaihdevuodet.

Nyt olen 38 v.

Vierailija
6/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä tunne itseäni edes keski-ikäiseksi. Onkohan minussa jotain vialla? ;)

Vierailija
7/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yli 40 lähentelevät vanhuutta.

Vierailija
8/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ette nauti elämästä iästänne riippumatta?

Vierailija
9/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä 90v ihmetteli syksyllä leikattua polveaan kun on vielä niin jäykkä. Totesi, että joutuukohan hän käyttämään kävelykeppia lopun ikäänsä. Nämä iso-iso-mummot eivät vielä ole mielestään vanhoja. Minä alan mielestäni lähestyä keski-ikää, mutta onhan sinne vielä aikaa. Vuosia on takanani 44.

Vierailija
10/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin omaa sukua katsellessa (ollaan pitkäikäisiä). Ja olen itse ehkä ikinuori, kun en tiedä millainen pitäisi olla llakseen " aikuinen" . Nyt ikää lähempänä 30 ja 2 pientä lasta.

Vierailija
11/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanha sitten kun pääsen Porvoon Waltersiin papereita näyttämättä!

Vierailija:

Siis missä iässä ikäsi alkaa olla sinulle rasite? Milloin luulet elämäsi olevan ohitse ja vanhuuden, tai vaikkapa keski-iän koittaneen?

Ja ikäsi nyt?

Hieno nainen ei kerro..

Vierailija
12/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en vielä ainakaan oo vanha :)

ehkä sit joskus 7-kymppisenä

Vierailija
13/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kai sitten osaa aikuistua, kun aina vaan elämästäni nautin ;)

Vanha olen sitten kai haudassa...

ap 44-v.

Vierailija
14/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen monta niin pirteää ja tervettä vanhaa (9-kymppistä) mummelia, että siinä jää monet paljon nuoremmat vauhdista. Ja sanovat olevansa onnellisia. Kyllä se on pitkälti asenteesta kiinni. Vanhuutta en pelkää ja kunnioitan vanhoja ihmisiä ja heidän viisauttaan ja elämänkokemustaan. Joskus mietin, että minkälaisia vanhoja on tulevaisuudessa, kun nyt nuorempana täytetään vapaa-aika ainaisella telkkarin tuijotuksella...

Niin ja itse oon 38 v.

Vierailija
15/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivottavasti en koskaan ajattele, että nyt on elämä ohi ja vaan kuolemaa odotellaan!

Vierailija
16/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt 44

Vierailija
17/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa olevani keski-ikäinen nelikymppisenä.

Toivottavasti ikä ei koskaan ala painaa liikaa, vaan pysyn hyvissä ruumiin ja sielun voimissa. Toivoisin, että jos elän yli 80-vuotiaaksi en julista jatkuvasti olevani vanha ja joutava, kuten mummoni.

Ikää nyt 31 vuotta.

Vierailija
18/18 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kieltämättä joskus tuntuu oudolta, jos vaikkapa lääkäri on mua reilusti nuorempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kuusi