Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ökypeikonlehdet eriarvoistavat viherharrastajia

Vierailija
12.09.2022 |

Peikonlehdestä on tulossa himoittu statussymboli viherharrastajien keskuudessa. Yli 200€ maksavat kasvit saivat jo varashälyttimet, etteivät kuluttajat yrittäisi hivauttaa niitä takin alle ja kuljettaa kassan ohi maksamatta.

Kasvista voi ottaa pistokkaita ja kasvattaa lisää ökypeikonlehtiä, eli pimeästi tehtailla lisää peikonlehtiä. On huoli, että Idän kaduilla kohta roadmanit diilaa pimeästi hankkimiaan aarnipeikonlehden pistokkaita, tai pieniä kasvintaimia myydään hämärästi. Kannabiskasvattamot vaihtuu peikonlehtikasvattamoiksi ja pelokkaat viherharrastajat joutuvat vetämään verhot eteen, ettei murtovarkaat näe sisällä möllöttäviä peikonlehtiä. Nämä on niitä tulevaisuuden uhkakuvia.

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

=D

Ökypeikonlehdet

Vierailija
2/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HS uutinen aiheesta:

Espoon Suomenojalla sijaitsevassa Bauhaus-tavaratalossa päätettiin suojata harvinaiset ja arvokkaat aarnipeikonlehdet varashälyttimillä.

https://www.hs.fi/kaupunki/espoo/art-2000009060095.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin sulla on lääkedosetin kans treffit, vai jäikö välistä?

Vierailija
4/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

PsykedeeliSimppa kirjoitti:

Milloin sulla on lääkedosetin kans treffit, vai jäikö välistä?

Sinähän olet pihalla kuin keväällä vaihdettu multa.

Vierailija
5/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poistuin yhdestä viherkasviryhmästä kun siellä oli kamalat riidat peikonlehdistä. Siellä otti ökyt ja tavikset tosissaan yhteen. Sinänsä huvittavaa touhua.

Vierailija
6/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä poistuin yhdestä viherkasviryhmästä kun siellä oli kamalat riidat peikonlehdistä. Siellä otti ökyt ja tavikset tosissaan yhteen. Sinänsä huvittavaa touhua.

Mitään ei voi harrastaa silleen kivasti, vaan aina pitää riidellä ja vääntää. Oli se harrastus sitten viherkasvit, kissat, koirat tai leivonta.

Vierailija
7/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo hälytin auttaa, sitähän voi vahingossa tönäistä kånkenillaan ruukkua niin että yksi oksa katkeaa. Kiltti asiakas tietysti kiikuttaa katkenneen osan taskussaan ko... roskikseen.

Vierailija
8/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä oli Plantagenilla satasella.

Vierailija
9/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jestas sentään! Mulla on valtava peikonlehti, joka jatkaa kasvamistaan joka suuntaan kamalalla innolla. Pitäsiköhön myydä eniten tarjoavalle?

Vierailija
10/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jestas sentään! Mulla on valtava peikonlehti, joka jatkaa kasvamistaan joka suuntaan kamalalla innolla. Pitäsiköhön myydä eniten tarjoavalle?

Ehdottomasti, mutta myy pistokkaina jos on harvinainen tai ota itsellesi pari pistokasta joista kasvatat uuden kasvin.

Vierailija
11/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo hälytin auttaa, sitähän voi vahingossa tönäistä kånkenillaan ruukkua niin että yksi oksa katkeaa. Kiltti asiakas tietysti kiikuttaa katkenneen osan taskussaan ko... roskikseen.

Mä katsoin kanssa, että helpostihan tuosta napsahtaa pistokas ja useampikin poikki.

Ja eikö sanonta mennyt jotenkin että varastettu pistokas kasvaa parhaiten.

Oon itse ihastunut kans näihin valkolehtisiin variegata-kasveihin, mutta tuo hinta on kyllä jo törkeä. Toisaalta mikäs siinä, jos joku haluaa maksaa.

Vierailija
12/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti, mutta myy pistokkaina jos on harvinainen tai ota itsellesi pari pistokasta joista kasvatat uuden kasvin.

Mutta siis onko tämä kyseinen peikko ökypeikko, tavispeikko vai köyhälistöpeikko? 🧐

Vierailija
13/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, mistä ne riiteli?

Vierailija
14/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon hintaan kannattais pistää lasikupu kasville päälle ettei köyhät pääse katkomaan ökypeikkoja.

Vierailija
15/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällä on ökypeikonlehti, muuten ihan normaali verrattuna normaaleihin mutta lehdissä on myös valkoista väriä. Osti hirveeseen hintaan netistä sen pistokkaan muutama kuukausi sitten.

Vierailija
16/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä katsoin kanssa, että helpostihan tuosta napsahtaa pistokas ja useampikin poikki.

Oon itse ihastunut kans näihin valkolehtisiin variegata-kasveihin, mutta tuo hinta on kyllä jo törkeä. Toisaalta mikäs siinä, jos joku haluaa maksaa.

Varastettu pistokas kasvaa parhaiten? 😂

Vierailija
17/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä. Onneksi en välitä statussymboleista, enkä sen perusteella valitse viherkasvejakaan.

Vierailija
18/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän joka ikkunalla 70-luvulta kotoisin olevaa peikonlehteä. En kyllä tiedä onko öky, mutta ainakin vanha kuin taivas.

Vierailija
19/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varastettu pistokas kasvaa parhaiten? 😂

Se on niitä vanhan kansan viisauksia.

Vierailija
20/53 |
12.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä kasvien pölliminen kaupoissa ihan tavallinen ongelma?

Mä olen taviskaupoissa nähnyt tosi huonokuntoisia kasveja kun ei ole osaavaa henkilökuntaa huolehtimassa niistä ja sit niitä näytetään roskiin kuihtuneena :(

Olisin enemmän huolissaan siitä. Siis onko bauhausissa henkilökuntaa mikä tietää, kuinka kasvia hoidetaan?

Käsittääkseni aarnipeikko on herkkä tuholaisille ja tarvitsee normi-ilmaa suuremman ilmankosteuden.