Työnhaku keskustelu puhelimessa maanantaina
Mä en halua vastata. Pelkään että saan sanktion tai pakotuksen jonnekin ..jos en mee tukea leikataan.. mä en jaksa tätä kiristystä.
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Pyydä harjoittelijaksi työhön mikä sinua kiinnostaa. Ethän voi valtion rahoilla elättää itseäsi koko elämää. Kohta on seinä vastassa.
Kiristätkö vai uhkailetko? Pyydä harjoittelijaksi? Eli ilmaiseksi sinnekin.. miksi kukaan mua ottaisi pelkästään kun mua joku ala kiinnostais .. kun on kortilla nekin paikat minne otettais alan opiskelijoita ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin saat pakotuksia minnekään kun työkokeilut sun muut ei enää auta sakkomaksuihin, joten mitään moisia palveluja ei enää tarjota.
No jonkun karenssin voin saada kun katkaisin työkkäriasiakkuuden pariksi päiväksi kun en halua mihinkään kuntouttavaan. Mä en jaksa tätä. Jättäis mut vaan rauhaan.
Mitähän hittoa taas. Älä hae työttömyyskorvausta niin saat olla ihan rauhassa. Ai mutta sittenhän pitäisi mennä töihin ja maksaa itse elämisensä. eihän se käy, viherpunikki on syntymästä saakka käsi ojossa huutamassa itselleen ilmaista rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin saat pakotuksia minnekään kun työkokeilut sun muut ei enää auta sakkomaksuihin, joten mitään moisia palveluja ei enää tarjota.
No jonkun karenssin voin saada kun katkaisin työkkäriasiakkuuden pariksi päiväksi kun en halua mihinkään kuntouttavaan. Mä en jaksa tätä. Jättäis mut vaan rauhaan.
Ymmärrän että olet nuori.Kai sinua jokin ala kiinnostaa.Tai vaikka kurssi että pääset töihin.
Vaikka ajamaan kuljetuksia kuriirina.
Ootsä noin pihalla. Olen 34. Kurssi että pääset töihin😄😄 mikä se sellainen on. Mulla ei ole ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän hittoa taas. Älä hae työttömyyskorvausta niin saat olla ihan rauhassa. Ai mutta sittenhän pitäisi mennä töihin ja maksaa itse elämisensä. eihän se käy, viherpunikki on syntymästä saakka käsi ojossa huutamassa itselleen ilmaista rahaa.
Mennä töihin ? Jos nyt sinä voisit kalppia siitä olemaan siellä töissä minne sinä olet vain mennyt. Niin eihän teille käy avata silmiä että työpaikkoja ei vaan ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niihin kukaan halua vastata, mutta valmistaudu sen pohjalta mitä ollut aiemmin esillä, olet itse tehnyt ja mitä aiot jatkossa. Paljolti riippuu miten ohjaat keskustelua.
Mua ei kiinnosta nuolla niitten persettä ja valehdella
Ahaa, olet siis sekä tyhmä että laiska. Osaatko edes hävetä? Tuskin.
Ehkä mä vaan toteutan jonkun uhkauksen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän niihin kukaan halua vastata, mutta valmistaudu sen pohjalta mitä ollut aiemmin esillä, olet itse tehnyt ja mitä aiot jatkossa. Paljolti riippuu miten ohjaat keskustelua.
Mua ei kiinnosta nuolla niitten persettä ja valehdella
Ahaa, olet siis sekä tyhmä että laiska. Osaatko edes hävetä? Tuskin.
Hävetä mitä? Miksi mun pitäis hävetä että haen tukia maassa jossa ei ole työpaikkoja.
Kokemuksesta voin sanoa, että työkkärin virkailijat eivät osaa varautua tilanteeseen, jossa työtön kertookin rehellisesti haluavansa töihin ja pohtii ääneen millaisia urapolkumahdollisuuksia siihen olisi. Lisäksi kannattaa kysellä, että jos saisit tehdä unelmiesi työpaikassa harjoittelun/ kokeilun niin miten työkkäri voisi tämän mahdollistaa? Kun tavoitteesi olisi saada kyseisestä paikasta mahdollisesti ihan pysyvä paikka tai ainakin määräaikaisuus sekä hyviä suosittelijoita ja kerrot kuinka aiot kokeilun aikana osoittaa kyvykkyytesi ja motivaatiosi.
Olen itse ollut yllä kuvatussa tilanteessa ja työkkärivirkailijan oletus oli että lässytetään nämä samat lomakkeet läpi ja rasti ruutuun, nyt on soitettu. Olin vissiin harvinaisen motivoitunut yllättyneestä vastaanotosta päätellen.
Työelämässä on kaikenlaista turhauttavaa ja ikävää,jokaon vaan kestettävä.
Siitä pääsee, jos ei ota työttömyyskorvauksia tai palkkaa vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Lukekaapa tämä ketju ajatuksella. Kaikki, jotka ovat sitä mieltä, että Suomi ei tarvitse työntekijöitä muualta. Ap: n kaltaisia on tuhansia ja taas tuhansia. Valitettavasti.
Pyydä, että oma työpaikkasi ottaa ap:n töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa nyt ihan vaan hoitaisit ne asiat kuten kuuluu, niin me muutkin joudutaan tekemään. Kai sulla joku suunnitelma on tehty aina kolmeksi kuukaudeksi kerrallaan. Kun sitä noudattaa, niin ei tule mitään sanktioita. Jos ihminen ei pysty edes asioitaan puhelimessa hoitamaan, niin eikös se kuntouttava ole ihan oikea osoite vai meinaatko tuolla asenteella työllistyä vapaille markkinoille...
Kun ei se tänä päivänä ole mikään pelkkä asenne kysymys.. tuolla on helvetisti ihmisiä jotka tekee jatkuvasti hakemuksia mutta töitä ei vaan ole..
😂😂😂😂 asenne?! eräs tuttu ollut lähes 8 vuotta työtön kun ikää on sen verran kuin 50+ ja siihen ei mitkään asenteet auta kun sattuu olemaan sellanen este kuin ikäsyrjintä mistä hyssytellään jostain kumman syystä. hakee aktiivisesti töitä mutta sille ei vaan voi mitään jos ei niitä saa!!
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta voin sanoa, että työkkärin virkailijat eivät osaa varautua tilanteeseen, jossa työtön kertookin rehellisesti haluavansa töihin ja pohtii ääneen millaisia urapolkumahdollisuuksia siihen olisi. Lisäksi kannattaa kysellä, että jos saisit tehdä unelmiesi työpaikassa harjoittelun/ kokeilun niin miten työkkäri voisi tämän mahdollistaa? Kun tavoitteesi olisi saada kyseisestä paikasta mahdollisesti ihan pysyvä paikka tai ainakin määräaikaisuus sekä hyviä suosittelijoita ja kerrot kuinka aiot kokeilun aikana osoittaa kyvykkyytesi ja motivaatiosi.
Olen itse ollut yllä kuvatussa tilanteessa ja työkkärivirkailijan oletus oli että lässytetään nämä samat lomakkeet läpi ja rasti ruutuun, nyt on soitettu. Olin vissiin harvinaisen motivoitunut yllättyneestä vastaanotosta päätellen.
Eli alan kertomaan heille satuja. Sori mä olen paska valehtelemaan. Suosittelijoita jostain eskari ajalta vai🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Työelämässä on kaikenlaista turhauttavaa ja ikävää,jokaon vaan kestettävä.
Siitä pääsee, jos ei ota työttömyyskorvauksia tai palkkaa vastaan.
Niin no mä sanon että muutan kadulle että ei tarvitse mitään maksaa ja samahan olis heidän ilmaistöiden kohdalla.. eihän siitäkään mitään makseta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli alan kertomaan heille satuja. Sori mä olen paska valehtelemaan. Suosittelijoi
🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Suosittelijoita! HAH HAHAHH
Joskus mulla oli ajatus lastenkirjasta mutta ei siihenkään mulla olis oikeesti mahiksia. Tai runokirja. No ei ktn mun runot kiinnosta.. en ole oikeasti halunnut koskaan yhtään mtn.
Mä sanon maanantaina tilaan teiltä lopetuspiikin en jää teidän potkittavaksi . En ole kiinnostunut rangaistuksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän että olet nuori.Kai sinua jokin ala kiinnostaa.Tai vaikka kurssi että pääset töihin.
Vaikka ajamaan kuljetuksia kuriirina.
Ootsä noin pihalla. Olen 34. Kurssi että pääset töihin😄😄 mikä se sellainen on. Mulla ei ole ajokorttia.
Pyydä ajokorttikurssi ja kerro että haluat autokuskiksi kuriirin töihin tai bussikuskiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyydä harjoittelijaksi työhön mikä sinua kiinnostaa. Ethän voi valtion rahoilla elättää itseäsi koko elämää. Kohta on seinä vastassa.
Kiristätkö vai uhkailetko? Pyydä harjoittelijaksi? Eli ilmaiseksi sinnekin.. miksi kukaan mua ottaisi pelkästään kun mua joku ala kiinnostais .. kun on kortilla nekin paikat minne otettais alan opiskelijoita ..
--- Mitä kiristelyä tai uhkailua? Yritin ystävällisesti neuvoa. Mujtta paras kun haet lääkärille. Jos olet jo yli 30 on merkillistä että sinulla ei ole mitään toivomuksia paremmasta elämästä.
Nuo työkkärin virkailijat on oma lukunsa. Halusin 80/90- l. vaihteessa ulkomaille opiskelemaan, soitin lähetystöt läpi ja kyselin mahdollisuuksiani ja pakollisia kieliopintoja eri maihin. Työkkärissäkin mainostettiin neuvontaa. Minulle varattiin aika ja virkailijan valmistautumista varten minun piti etukäteen kuvailla neuvonnan tarvettani.
Nuoruuden innolla sitten painelin neuvontaan. Pettymykseni oli suuri, kun virkailija minulle auktoriteetillaan kertoi, että minun pitää ensi töikseni soitella suurlähetystöihin ja ottaa selvää yliopistojen kielivaatimuksista. Ei auttanut, vaikka kerroin jo tehneeni taustatyön. Enempää hän ei kuulemma pystynyt auttamaan.
Olin tosi hämmentynyt, mutta sen jälkeen en ole työkkärin palveluita tarvinnut. Eihän tässä muuta ongelmaa ole, heidän asiantuntemuksensa taso selkeni nuorelle abillekin. Järjestin itse opiskelupaikkani. Mutta että verorahoilla tällaista ylläpidetään.