Tuleeko teillä pieniä mustelmia käsivarsiin itsekseen? Olen huolisssani
Eli mulla ilmestyy melko usein käsiin pieniä mustelmia. Usein aivan pikkuisia max 3 kert 3cm..usein aika himmeitä, nopeasti katoavia.
Asia huolettaa, koska en muista kolhineeni käsiä mihinkään. Perusverikokeet kunnossa, olen perusterve 37 vuotias nainen.
Taas äksen huomasin käsivarren sisäsyrjällä keskellä pienen 2 kertaa 2cm mustelman. Se sijaitsee kohdassa jota on aika vaikea lyödä mihinkään enkä muista, että olisi lyönyt.
Eipä tämä vielä varsinainen syy ole hakeutua lääkäriin, mutta sekin kävi mielessä.
Kommentit (55)
Ja, kun en ole varma onko näitä tullut aina. Aloin tarkkailla itseäni ja nyt totean näitä melko usein. Help.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei tule koskaan.
N53
Tutkitko kätesi taskulampulla, joka ilta?
Minä teen niin.
Ap
Ei tule. Epäilisin sinuna leukemiaa jos ei veriarvot olisi kunnossa, onneksi on.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule. Epäilisin sinuna leukemiaa jos ei veriarvot olisi kunnossa, onneksi on.
Ne on siis hyvin himmeitä ja pieniä.
Ap
Mulla on krooninen urtikaria ja urtikaria vaskuliitti. Siihen vaskuliittiin liittyy mulla juuri nuo pienet mustelmat, mutta mulla niitä edeltää aina nokkosrokko -paukama eli sellainen urtikarialeesio. Sä varmaan olisit huomannut jos sulla olisi ollut urtikariaa? Mutta voisiko se silti olla vaskuliittia, en tiedä. 🤔 Kai voisi olla hyvä käydä lääkärissä, jos asia vaivaa.
Kannatko jotakin painavaa kassia kyynärtaipeessa? Mulla on monesti noin kauppareissun jälkeen, näitä kestokasseja kun on helppo kuljettaa sekä olkapäällä että kyynärtaipeessa. Kassi painaa monesti kymmenkunta kiloa, kuljen kävellen puolen kilsan kauppamatkan.
Näitä mustelmia siis on aina kerralla 1-3 kpl.
Eli ei kovin paljoa. Ovat pieniä ja himmeitä. Tutkin usein käsiäni taskulampulla.
Ap
Minulle tulee välillä. Olen miettinyt, että voisi johtua ruokavaliosta, välillä tulee syötyä todella epäterveellisesti ja epäsäännöllisesti. Pitäisi ehkä ruveta pitämään jotain kirjanpitoa syömisistä ja mustelmien ilmaantumisesta.
Kuulostaa HIV-infektiolta
Oletko käynyt testissä?
Tulee. Joskus voi olla kymmenkuntakin mustelmaa kummassakin käsivarressa ja käsissä. En tiedä mistä tulee.
Aidsiin on nykyään tehokkaat lääkkeet
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa HIV-infektiolta
Oletko käynyt testissä?
Nii in
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule koskaan.
N53
Tutkitko kätesi taskulampulla, joka ilta?
Minä teen niin.
Ap
No en, koska en ole hullu.
Vierailija kirjoitti:
Aidsiin on nykyään tehokkaat lääkkeet
Ap:n onneksi
Vierailija kirjoitti:
Kannatko jotakin painavaa kassia kyynärtaipeessa? Mulla on monesti noin kauppareissun jälkeen, näitä kestokasseja kun on helppo kuljettaa sekä olkapäällä että kyynärtaipeessa. Kassi painaa monesti kymmenkunta kiloa, kuljen kävellen puolen kilsan kauppamatkan.
Reppu kätevä muttei liikaa tavaraa tai mummon kärry
Tulee, tullut aina, mutta nyt verenohennuslääkkeen takia entistä enemmän ja isompia. Verisuonet niin pinnassa ja ohut iho, sanoi lääkäri, kun ihmettelin asiaa.
Ei tule koskaan.
N53