Tuleeko teillä pieniä mustelmia käsivarsiin itsekseen? Olen huolisssani
Eli mulla ilmestyy melko usein käsiin pieniä mustelmia. Usein aivan pikkuisia max 3 kert 3cm..usein aika himmeitä, nopeasti katoavia.
Asia huolettaa, koska en muista kolhineeni käsiä mihinkään. Perusverikokeet kunnossa, olen perusterve 37 vuotias nainen.
Taas äksen huomasin käsivarren sisäsyrjällä keskellä pienen 2 kertaa 2cm mustelman. Se sijaitsee kohdassa jota on aika vaikea lyödä mihinkään enkä muista, että olisi lyönyt.
Eipä tämä vielä varsinainen syy ole hakeutua lääkäriin, mutta sekin kävi mielessä.
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa HIV-infektiolta
Oletko käynyt testissä?
🥶
Kyseessä on joko demoninen posessio tai ufo-olentojen kaappaamaksi joutuminen.
Vierailija kirjoitti:
Ei tule koskaan.
N53
Ei mutta kun ukkosi lyö sulle tummatsilmät niin kyllä tulee,no vitsi vitsi,
Vierailija kirjoitti:
Kysymys
Otatko ahnaasti pyllyyn?
Joo ja kalloon ,
Vierailija kirjoitti:
matalat trombosyytit tekee tuota
Trombosyytit ovat olleet jotain 300 eli kunnossa.
Ap
Oletko hoikka? Itselleni näitä tuli aikoinaan todella herkästi, kun olin vielä hoikassa kunnossa. Nyt keski ikäisenä normaali painoisena, eipä juuri näitä mustelmia tule.
Vierailija kirjoitti:
Onko maksa-arvot kunnossa?
On.
Mutta olivat lääkityksen vuoksi huonot yhdessä kohtaa. Kuitenkin näitä mustelmia tullut myös silloin, kun arvot kunnossa. Tällä hetkellä en syö lääkkeitä.
Ap
Tulee, mutta minulla onkin leukemia, ja syöpähoito aiheuttaa mustelmia.
Vierailija kirjoitti:
Onko maksa-arvot kunnossa?
Niin juuri ja maksasairautta juuri pelkään.
Ehkäpä maksa ei ole kunnossa, vaikka arvot olivatkin normaalit.
Alkoholia en juo. Lääkkeittä en syö. Lääkitys oli väliakainen.
Ap
Oletko lyhyt? Tarkista miten pöytä osuu siihen käteen, kun olet pöydän ääressä.
Vierailija kirjoitti:
Ethän käytä omega3?
En. Ainoastaan buranaa silloin tällöin. Voisiko se olla syy?
Ap
Syöpä aiheuttaa mustelmia. Mene lääkäriin heti.
Ohut iho. Mustelmia tulee silloin lähes tyhjästä.
No ei niitä ole, kuin parin viikon välein 1-3 pientä himmeää käsissä, mutta kun en muista niiden tulo syytä.
Ap
Mustelmia tulee vähän joka puolelle, mutta kyllä niiden ilmestymistä edeltää jokin kolhu. Ovenkahvat ovat tyypillinen aiheuttaja samoin kuin huonekalujen kulmat köntys kun olen. Ohut iho on vaikuttava tekijä ja jotkin lääkkeet lisäävät alttiutta.
Silmiini tulee myös herkästi ns. silmämustelmia. Siis valkuainen on verinen. Niitä tulee jopa yön aikana, jolloin ilmeisesti saatan hieroa silmiäni tai niihin osuu kynsi. Hirveän näköistä, mutta vaaratonta.
Kaikki veriarvot ovat OK.