Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuleeko teillä pieniä mustelmia käsivarsiin itsekseen? Olen huolisssani

Vierailija
28.03.2025 |

Eli mulla ilmestyy melko usein käsiin pieniä mustelmia. Usein aivan pikkuisia max 3 kert 3cm..usein aika himmeitä, nopeasti katoavia.

Asia huolettaa, koska en muista kolhineeni käsiä mihinkään. Perusverikokeet kunnossa, olen perusterve 37 vuotias nainen.

Taas äksen huomasin käsivarren sisäsyrjällä keskellä pienen 2 kertaa 2cm mustelman. Se sijaitsee kohdassa jota on aika vaikea lyödä mihinkään enkä muista, että olisi lyönyt. 

Eipä tämä vielä varsinainen syy ole hakeutua lääkäriin, mutta sekin kävi mielessä.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä pimeässä komerossa elät jos tarvitset taskulamppua mustelmien näkemiseen? Kyllä ihan päivänvalossa näkee kaikki mahdolliset jäljet

Vierailija
42/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei niitä ole, kuin parin viikon välein 1-3 pientä himmeää käsissä, mutta kun en muista niiden tulo syytä.

Ap

Eli on aikoja, kun niitä ei tule 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä pimeässä komerossa elät jos tarvitset taskulamppua mustelmien näkemiseen? Kyllä ihan päivänvalossa näkee kaikki mahdolliset jäljet

No, kun osa niistä on sen verran himmeitä.

Ap

Vierailija
44/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassu yhteensattuma. Itselleni tullut juuri tuollainen pieni mustelma ranteeseen, sisäsyrjään. 

Ei ennen ole tuollaista ollut. Ihan niinkuin siinä olisi pieni puremajälki.

Tosi outo.

Vierailija
45/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Liian kireä hihansuu, veri ei kierrä hyvin?

Vierailija
46/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päässä vika, tiedät sen kyllä itsekin. 

47/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulee, tullut aina, mutta nyt verenohennuslääkkeen takia entistä enemmän ja isompia. Verisuonet niin pinnassa ja ohut iho, sanoi lääkäri, kun ihmettelin asiaa. 

llmeisesti Marevan käytössä? Onko arvo viitearvojen sisällä, miten usein kontrolli?

Verisuonet tai iho ei vaikuta mustelmiin. Jos selittämättömiä mustelmia tulee, niin kannattaa tsekata INR.

Vierailija
48/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän käytä omega3?

En. Ainoastaan buranaa silloin tällöin. Voisiko se olla syy?

Ap

No lue sen buranan pakkausseloste. Luulisin että pitemmässä tai säännöllisessä käytössä voi aiheuttaa, mutta tuskin satunnaisesti käytettynä, ellei se satunnainen ole kovin usein. 

Vierailija
49/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Niin varmaan siellä komerossa 

Vierailija
50/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko maksa arvot kunnossa?

Vierailija
51/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tullut koko elämän ihan selkeitä päivänvalossa näkyviä mustelmia helposti, etten todellakaan aina tiedä mistä ne on tulleet. Olen vaan herkempi niille mutta hengissä yhä 40v:nä. Sulla on varmaan asiat aika hyvin jos huolestut jostain ainoastaan taskulampulla näkyvistä silloin tällöin tulevista pikkuisista jäljistä 😂

Vierailija
52/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko maksa arvot kunnossa?

En ole mitannut.

Ap

Vierailija
53/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootas mä katon ne mustelmat sa sun veroarvot! Ei kun... lääkäriin mars! Ei Vauva sua auta. 

Vierailija
54/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leukemia, kyllä näistä jo asian tunnistaisit.

https://www.healthline.com/health/pictures-leukemia-rashes-bruises#gall…

Vierailija
55/55 |
29.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verenkuva ja maksa-arvot kunnossa eikä muita pahempia vuoto-oireita, se on sun kudostyyppi tai lievä trombosyyttien toiminta vika Ole huoleti ja vältä tulehduskipulääkkeet.omega3 ym ja pidä monipuolinen ruokavalio.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi