Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anssi sitten jätti Laura Arffmanin 10 vuoden suhteen päätteeksi - häipyi yhteisestä kodista. Sinne jäivät Laura ja pienet lapset

Vierailija
28.03.2025 |

Ero ei ole niin sanotusti yhdessä sovittu, vaan Anssi on muuttanut pois perheen kohdista Helsingistä.

Kauhean iso šokki. En olisi tätä halunnut. Olisin ollut valmis tekemään kaikkeni säilyttääkseni perheeni, Laura kommentoi.

Laura Arffman, 39, ja entinen maajoukkuehiihtäjä Anssi Pentsinen, 38, menivät naimisiin vuonna 2017. Pariskunnalla on kaksi lasta.

Parisuhde ei ole ollut raiteillaan viime kuukausien aikana.

Tosi huonosti olen jaksanut koko alkuvuoden, Arffman sanoo.

https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/a79487c3-bcb7-4a09-96af-9b461f64e4

8 vuotta naimisissa, suhdetta yhteensä 10 vuotta.

Lapset syntyneet 2019 ja 2021 eli 4-vuotias ja 6-vuotias.

Kommentit (583)

Vierailija
121/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo nainen mikään kaunotar ole. Aika yllättävää että noin tavallisen näköinen työskentelee telkkarissa.

Laura on kaunis nainen.

https://images.sanoma-sndp.fi/d801ff95c7b52fbd497999a2a50b3b7f.jpg/norm…

Ja mikä vielä tärkeämpää, erittäin hyvä työssään urheilutoimittajana. Ja hyvä myös nyt vaalitenteissä.

Vierailija
122/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankuvaa. 

Itselle tapahtui sama joitakin vuosia sitten. Voimia, Laura. 

Vailla nykyään erotaan paljon, se ei tee siitä yhtään helpompaa sille jätetylle. Perheen rikkoutuminen yhden osapuolen äkillisestä päätöksestä on aina iso shokki, pienisuuri tragedia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun äidin työ on noin liikkuvaa, joutuu reissaamaan paljon, pitkiä reissuja ulkomailla, niin vaikuttaa paljon perheeseen kun on pieniä lapsia.

Hän oli viime kesänä Rooman kisoissa ja Pariisin olympialaisissa, ne oli pitkiä matkoja.

Piti vain viikon kesäloman. Kertoi itse näin viime kesänä Seiskassa.

Kertoi myös, että nyt kun on kirjoittanut tuota kolmatta "elämänkerrat kirkas" noista naisurhelijoista, niin se on vienyt paljon aikaa kieltämättä perheeltä ja lastenhoidolta, kuulemma varsinkin tämä viimeisin kirja.

Niin onko pakko alkaa kirjoittaa noita tarinoita silloin kun läiset on taaperoita, työ vaativaa reissuhommaa?

Mies on venynyt tuossa paljon, olisi se äiti voinut odottaa ja kirjoittaa niitä kirjoja vaikka 10 vuoden kuluttua, kun muksut isompia.

No, nyt ei jää yksinhuoltaja aikaa enää kirjoittamiseen. Mutta oma valinta.

Laura on järjestänyt elämänsä niin, että työstään huolimatta voi olla lastensa kanssa.

-  Kirjaa tehdessäni tiedän, että minulla on vaikkapa kolmen tunnin aikaikkuna kirjoittaa. Teen keskittyneesti niin paljon kuin pystyn. Sitten olen lasteni kanssa.

- Jos olen viikonlopun töissä, voin hoitaa perhettä ennen viikonloppua ja sen jälkeen. Olen perheeni kanssa niin paljon kuin mahdollista. Koen, että olen pääasiassa äiti ja todella paljon kotona.

Ennen pitkiä työmatkoja:

Arffman saattaa pohtia perheensä ruokia ja siivousta etukäteen. Lapsille hän askartelee kalenterin, josta eletty päivä vedetään aina yli.

- Kalenterista voi katsoa, kuinka monta raksia tarvitsee siihen, että äiti tulee kotiin. Tiettyinä päivinä on myös yllätyksiä tai vihjeitä kotiin piilotettuna. Otan reissuun myös kirjoja, että voin lukea niitä lapsille videopuhelun välityksellä.

https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a/cdc1c200-db34-4b94-a0dc-c13137a…

Vierailija
124/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tässäkin maassa on niin näitten miesurheilijoiden kanssa, laji kuin laji..... uskottomuutta löytyy laidasta laitaan. NHL äijät pahimpia muut siinä heti perässä.

Vierailija
125/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia pitäisi tehdä, mutta YH-parkana saa olla suurimman ajan. Ei järkeä. Ukot veet veisaavat lapsistaan. 

Vierailija
126/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajankuvaa. 

Itselle tapahtui sama joitakin vuosia sitten. Voimia, Laura. 

Vailla nykyään erotaan paljon, se ei tee siitä yhtään helpompaa sille jätetylle. Perheen rikkoutuminen yhden osapuolen äkillisestä päätöksestä on aina iso shokki, pienisuuri tragedia.

Ihmiset eroilevat nykyään niin helposti!

Vierailija
127/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AI että jos on kaunis, niin mies ei voi jättää. Hah hah

Vierailija
128/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en huolisi tuollaista pieneten lasten isää kumppanikseni. Naiset ovat höynäytetyäviä tolloja, myös ne uudet onnenonkijat. 

Vierailija
129/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Justhan täällä oli tänäänki pitkä ketju miten ESIM. seksittömässä liitossa saa ja pitää lähteä.

Mistä kukaan tietää mikä miehen versio asioista. 

Jos on pieniä lapsia kyllä ensin pitäisi ajatella heitä eikä muuttaa salamana pois.

Vierailija
130/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu ei voi tietää todellisuutta kuin itse pari. Puheita on toki. Kukaan ei yleensä lähde ilman syytä, joka yleensä pidemmän ajan raskas päätös. Lopettakaa noi, että miehen pitää jäädä lasten luo ym. Väkisin ei tule mitään hyvää. 

Vierailija
131/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuo nainen mikään kaunotar ole. Aika yllättävää että noin tavallisen näköinen työskentelee telkkarissa.

Ei sen kummallisempaa kuin että tavallisen näköisiä miehiä on töissä telkkarissa. Ammattitaito on toimittajan työssä tuhat kertaa tärkeämpää, kuin ulkonäkö. Laura on erittäin ammattitaitoinen työssään, eikä hänen ulkonäössäänkään kyllä vikaa ole.

Vierailija
132/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No 

kyllä ei tiedetä mitä kaikkea tässä on takana 

Isolla todenköisyydellä salasuhde ja lennosta vaihto.

Lauralta kysyttiin, että onko erossa mukana kolmansia osapuolia ja vastaus oli, että kysykää Anssilta. Siitä voinee jotain päätellä 

No ei todellakaan voi. Jos tulisin itsekin yhtäkkiä jätetyksi, voisin hyvin vastata noin ihan vaan siitä syystä, etten tietäisi onko vai ei.

Vierailija
133/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kärsivät aina eroista. Mutta minä minä minä minä kun haluun olla vapaa. Minä.

Vierailija
134/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoin googlesta pari kuvaa näistä, mulle tulee väkisin kuvista sellainen olo, että ihan kuin tuo mies olisi kuvissa jonkun huomattavasti vanhemman isosiskonsa kanssa, ei näytä yhtään siltä, että sopisivat toisilleen.

En tiedä tätä miestä lainkaan, mutta heitän ihan ulkonäön perusteella villin veikkauksen, että uusi nainen on merkittävästi nuorempi. Ja jos kuvioissa ei vielä ole uutta naista (jota epäilen) niin pian on.

Häh en kyllä itse näe tuota...minusta mies on vanhemman näköinen kuin Laura. Ihan normi pariskunnan näköinen enkä saa sisarusfiilistä..

Vierailija
135/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan muu ei voi tietää todellisuutta kuin itse pari. Puheita on toki. Kukaan ei yleensä lähde ilman syytä, joka yleensä pidemmän ajan raskas päätös. Lopettakaa noi, että miehen pitää jäädä lasten luo ym. Väkisin ei tule mitään hyvää. 

Tuskin ketään on väkisin pakotettu kahden lapsen isäksi. Väkisin ei tule hyvää, mutta ei muuten tule myöskään väkisin pakotetusta erosta ja uusperhe-elämästä. Jos on kerran rakastanut ja päättänyt sitoutua, loppu on tahto- ja vähän taitolajikin - ainakin, jos toinen osapuoli olisi vielä valmis tekemään osansa. Ihmiset luovuttaa nykyään niin helposti.

Vierailija
136/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katoin googlesta pari kuvaa näistä, mulle tulee väkisin kuvista sellainen olo, että ihan kuin tuo mies olisi kuvissa jonkun huomattavasti vanhemman isosiskonsa kanssa, ei näytä yhtään siltä, että sopisivat toisilleen.

En tiedä tätä miestä lainkaan, mutta heitän ihan ulkonäön perusteella villin veikkauksen, että uusi nainen on merkittävästi nuorempi. Ja jos kuvioissa ei vielä ole uutta naista (jota epäilen) niin pian on.

Sama fiilis. Epäsopiva pari ulkonäöllisesti.

Onko oma parisi sopivan näköinen?

Vierailija
137/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun äidin työ on noin liikkuvaa, joutuu reissaamaan paljon, pitkiä reissuja ulkomailla, niin vaikuttaa paljon perheeseen kun on pieniä lapsia.

Hän oli viime kesänä Rooman kisoissa ja Pariisin olympialaisissa, ne oli pitkiä matkoja.

Piti vain viikon kesäloman. Kertoi itse näin viime kesänä Seiskassa.

Kertoi myös, että nyt kun on kirjoittanut tuota kolmatta "elämänkerrat kirkas" noista naisurhelijoista, niin se on vienyt paljon aikaa kieltämättä perheeltä ja lastenhoidolta, kuulemma varsinkin tämä viimeisin kirja.

Niin onko pakko alkaa kirjoittaa noita tarinoita silloin kun läiset on taaperoita, työ vaativaa reissuhommaa?

Mies on venynyt tuossa paljon, olisi se äiti voinut odottaa ja kirjoittaa niitä kirjoja vaikka 10 vuoden kuluttua, kun muksut isompia.

No, nyt ei jää yksinhuoltaja aikaa enää kirjoittamiseen. Mutta oma valinta.

Äiti sitä ja äiti tätä. Kauhistelisitko näin työskentelevää isää? 

Vierailija
138/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Justhan täällä oli tänäänki pitkä ketju miten ESIM. seksittömässä liitossa saa ja pitää lähteä.

Mistä kukaan tietää mikä miehen versio asioista. 

Jos on pieniä lapsia kyllä ensin pitäisi ajatella heitä eikä muuttaa salamana pois.

Edelleen: 70 % eroista naisten aloitteesta. Muistakaa se. Kertokaa niille siskoille ja ystäville tuo saarna kans

Vierailija
139/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen kummallisempaa kuin että tavallisen näköisiä miehiä on töissä telkkarissa. Ammattitaito on toimittajan työssä tuhat kertaa tärkeämpää, kuin ulkonäkö. Laura on erittäin ammattitaitoinen työssään, eikä hänen ulkonäössäänkään kyllä vikaa ole.

Mies voi olla vaikka aurinkoon jätetyn munasalaatin näköinen ja ei se haittaa mutta auta armias jos nainen ei näytä missiltä ja kehtaa olla tvssä tai näytellä yms. :D 

Tyypillistä palstan mölinää taas.

Vierailija
140/583 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munat pois tuollaisilta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän