Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isä pääsi työeläkkeelle 38vuotta 2-vuoro työtä tehneenä. Eläke vain 1300€/kk !

Vierailija
28.03.2025 |

Hävyttömän pieni eläke koko ikänsä uurastaneelle ihmiselle. Kaikki pakolliset työeläke etc.maksut maksaneena, terveytensä menettäneenä, omaan käteen jää tonni kuukaudessa. Itkettää!

Kommentit (581)

Vierailija
181/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyy. Työssäkäyvät maksavat eläkeläisten eläkkeet. 

Onko parempi, että  maksat taas lisää veroa? Jos eläke ei riitä  haetaan toimeentulotukea, joka sekin  maksetaan sinun palkastasi veroina. Eikö ole ihan sama millä nimellä se raha otetaan?

Tuo "työssäkäyvä" persu kuvittelee, että peittoa voi jatkaa leikkaamalla sen toisesta päästä suikaleen, joka ommellaan toiseen päähän. Sama logiikka kuin Hjalliksella lääkärien suhteen. Ne kuulemma lisääntyvät ja riittävät kun niitä tarpeeksi paljon siirrellään paikasta toiseen.

Hjallis ei vissiin tajua, että lääkärit ovat ihmisiä, joilla on perustuslakiin kirjattu oikeus valita asuinpaikkansa. Eikä "työssäkäyvä" persu tajua, että perustuslain mukaan jokaisella Suomessa olevalla on oikeus RIITTÄVÄÄN TOIMEENTULOON riippumatta iästä, työllisyystilanteesta tai esimerkiksi terveydentilasta.

Jos etuus ei riitä elämiseen, se on liian pieni. Suomi on saanut monta huomautusta EIT:ltä liian matalasta sosiaaliturvasta ja niiden leikkaukset näkyvät nyt kotitekoisena lamana, kun köyhin väki ei osta edes ruokaa vaan syö ruokajonojen hävikkiruokaa tai näkee nälkää tai varastaa ruokansa.

Raha, joka poistetaan kulutuksesta, on pois kotimaisten pk-yritysten tuloksesta.  Konkurssia pukkaa ennätysvauhdilla.

Ja hullu akka hosuu saksiensa kanssa.

Vierailija
182/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa kun eläkkeet on oikeasti todella pieniä. Minun eläkkeeni on pienempi, mutta saan lisäksi kansaneläkettä. Isäsi pitää muistaa hakea sitä erikseen.

Keskimääräinen työeläke on noin 1600 euroa ja puolet eläkeläisistä saa vähemmän.

Jos joku väittää, että eläkeläiset elävät herroiksi, valehtelee ja on todennäköisesti perussuomalaisten tai kokoomuksen äänestäjä.

Kansaneläkettä voi hakea 65- vuotta täytettyään,jos ehdot täyttyy 

Pötyä. Vanhuuseläke haetaan silloin. Kansaneläke kuuluu iästä riippumatta jokaiselle eläkkeellä olevalle, jonka työeläke on pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata töitä tehdä ainakaan varakkaat eläkepäivät mielessä, ellei palkasta säästä jenkkimeiningillä.

Paljonko luulet, että tässä yhteiskunnassa siitä palkasta ( josta eläke on 1300 e )on voinut säästää?

Olen just samassa jamssa. 

Kyllä duunariperheillä on useilla omat asunnot. Ei tietysti mitään lukaaleja helsingissä, mutta joku kaksio kerrostalossa kuitenkin. Ainakin niillä jotka tunnen. Aika tiukkaahan se lainan maksu oli, mutta korkeiden korkojen takia yritettiin maksaa nopeasti pois se laina.

Niin on, mutta ei sen asunnon maksamisen ohessa ole pystynyt säästämään enää mitään.

Vierailija
184/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

40vuodesta eläkettä 2684€,netto 2161€

Sinullahan on hyvä eläke.

Itselläni netto 1712€ ja myös pitkä työura.

Vierailija
185/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Vierailija
186/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö,höpö,nyt kirjoittelet satuja....

Vierailija
187/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.kela.fi/web/selkokieli/kansanelake

Jos et saa työeläkettä tai se on pieni, Kela maksaa sinulle kansaneläkettä.

Voit saada kansaneläkkeen täyden määrän vain, jos saat työeläkkeitä alle 66 euroa kuukaudessa. Jos saat työeläkkeitä enemmän, kansaneläke on pienempi tai et saa sitä ollenkaan.

Kansaneläkkeen täysi määrä on noin 783 euroa kuukaudessa. Jos sinulla on avopuoliso tai aviopuoliso, kansaneläkkeen täysi määrä on noin 699 euroa kuukaudessa.

Kansaneläke voi olla pienempi, jos olet ottanut vanhuuseläkkeen varhennettuna eli ennen 65 vuoden ikää.

Kansaneläke voi olla pienempi myös silloin, jos olet asunut ulkomailla. Jos muutat ulkomaille, kansaneläkkeesi maksu voi keskeytyä.

Kysy Kelan palvelunumerosta, miten ulkomailla asuminen tai ulkomaille muutto vaikuttaa kansaneläkkeeseen. Palvelunumero on 020 634 0200.

Vierailija
188/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on todellisuus eläkkeistä. Täälläkin väitetään tasaisin väliajoin että eläkeläisillä on niin helppoa, rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Voin kertoa että suurimmalle osalle ei tule. 

Kyllä me se tiedetään, joilla omat vanhemmat eläkkeellä tai eläkeiän kynnyksellä.

Vierailija
189/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen aloittanut työt 1978 ja ollut siitä asti töissä. 90-luvulla olin joitakin vuosia kotona hoitamassa lapsia ja nyt kun jään eläkkeelle on eläke tuota samaan luokkaa, kuin ap:n isällä.

Jos takuueläke on noin tonni niin siihen katsoen ei kannata työnteko, mutta kun ajattelee, että kun on tehnyt töitä ja nostanut edes jonkinlaista palkkaa joka on kuitenkin moninkertainen johonkin työttömyystukeen, niin kyllähän sitä on tuossa ajassa ehtinyt hankkia talon ja auton ja kesäönviettopaikan ja elättänyt  4 lasta yhteiskunnalle veroja maksamaan. 

Totta. Emme käy töissä vain eläkettä varten.

Vierailija
190/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kesämökki esti toimeentulotuen saamisen."

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000001951186.html

Vierailija
191/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkkeellä sairaanhoitajan kunnallisesta työstä, työssäolovuosia  36 vuotta. Br.eläke 2500€/kk, verojen jälkeen nettona 1976€/kk.

Vierailija
192/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Yhtiölaina/rahoitusvastike ei ole asumismeno toimeentulotuessa eikä kaupunki saa antaa harkinnanvaraista tilalle."

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006142183.html

Eipä niin, eikä asuntonsa omistava edes saa toimeentulotukea. Ei, vaikka tulot olisvat nolla euroa.

Vierailija
193/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä sairaanhoitajan kunnallisesta työstä, työssäolovuosia  36 vuotta. Br.eläke 2500€/kk, verojen jälkeen nettona 1976€/kk.

Hyvä eläke, tolla elää jo hyvin.

Vierailija
194/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa 3 lapsen äidille.

Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta.

Vierailija
195/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen aloittanut työt 1978 ja ollut siitä asti töissä. 90-luvulla olin joitakin vuosia kotona hoitamassa lapsia ja nyt kun jään eläkkeelle on eläke tuota samaan luokkaa, kuin ap:n isällä.

Jos takuueläke on noin tonni niin siihen katsoen ei kannata työnteko, mutta kun ajattelee, että kun on tehnyt töitä ja nostanut edes jonkinlaista palkkaa joka on kuitenkin moninkertainen johonkin työttömyystukeen, niin kyllähän sitä on tuossa ajassa ehtinyt hankkia talon ja auton ja kesäönviettopaikan ja elättänyt  4 lasta yhteiskunnalle veroja maksamaan. 

Täytyy vielä lisätä, että ehdi tehdä töitä 5 vuotta  enen kuin eläke alkoi kertymään 23 vuotiaana.  Kyllä sekin pienentää eläkettä roimasti. 

Vierailija
196/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsopa kun eläkkeet on oikeasti todella pieniä. Minun eläkkeeni on pienempi, mutta saan lisäksi kansaneläkettä. Isäsi pitää muistaa hakea sitä erikseen.

Keskimääräinen työeläke on noin 1600 euroa ja puolet eläkeläisistä saa vähemmän.

Jos joku väittää, että eläkeläiset elävät herroiksi, valehtelee ja on todennäköisesti perussuomalaisten tai kokoomuksen äänestäjä.

Kansaneläkettä voi hakea 65- vuotta täytettyään,jos ehdot täyttyy 

Pötyä. Vanhuuseläke haetaan silloin. Kansaneläke kuuluu iästä riippumatta jokaiselle eläkkeellä olevalle, jonka työeläke on pieni.

Hain vanhuuseläkettä kun jäin työeläkkeelle 63 v 6 kk ikäisenä, kun alin eläkeikä tuli täyteen. Kansaneläkettä olisin voinut hakea 65 täytettyäni mutta eläke just yli rajan joten sitä ei saa.  Joten joku nyt ei pidä paikkaansa tuossa sinun kirjoituksessa . Voi toki olla että tietyin perustein tuota k-eläkettä saa aiemmin,en tiedä.

Vierailija
197/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata töitä tehdä ainakaan varakkaat eläkepäivät mielessä, ellei palkasta säästä jenkkimeiningillä.

Paljonko luulet, että tässä yhteiskunnassa siitä palkasta ( josta eläke on 1300 e )on voinut säästää?

Olen just samassa jamssa. 

Kyllä duunariperheillä on useilla omat asunnot. Ei tietysti mitään lukaaleja helsingissä, mutta joku kaksio kerrostalossa kuitenkin. Ainakin niillä jotka tunnen. Aika tiukkaahan se lainan maksu oli, mutta korkeiden korkojen takia yritettiin maksaa nopeasti pois se laina.

Yrittäminen ei riittänyt. Oli muuten pakko maksaa. Laina-aikoja ei kovin pitiä saanut.

Vierailija
198/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni ei saa edes noin paljon palkkaa kokoaikatyöstä.

Vierailija
199/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy vielä lisätä, että ehdi tehdä töitä 5 vuotta  enen kuin eläke alkoi kertymään 23 vuotiaana.  Kyllä sekin pienentää eläkettä roimasti. 

Sama juttu myös minun vanhemmilla, kuka korjaisi asian jälkikäteen?

Vierailija
200/581 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikorkeakoulu haki sihteeriä 1900 bruttopalkalla - verot, täydet työtunnit.