Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytyykö enää keski-ikäistäkään naista joka ei esittelisi itseään somessa esim Instagramissa

Vierailija
28.03.2025 |

Olen jo vähän kyllästynyt nykyihmisten narsismiin. T. Fiksumies 39

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sosiaalinen media on yleisnimitys sellaisille verkkopalveluille, joissa ihmiset kommunikoivat ja jakavat omaa sisältöään muiden nähtäväksi. Tunnettuja sosiaalisen median alustoja ovat Facebook, Twitter, Instagram ja LinkedIn".

Mikä on oma sisältö?

No esim. ne instakuvat ja tarinat.

Vierailija
42/50 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sosiaalinen media on yleisnimitys sellaisille verkkopalveluille, joissa ihmiset kommunikoivat ja jakavat omaa sisältöään muiden nähtäväksi. Tunnettuja sosiaalisen median alustoja ovat Facebook, Twitter, Instagram ja LinkedIn".

Mikä on oma sisältö?

No esim. ne instakuvat ja tarinat.

Mulla ei ole vauvapalstalla omaa sisältöä, joten tämä ei ole some.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonhan meitä on. Itse en ole koskaan ollut missään somessa, en edes Facebookissa, enkä aio koskaan olla. Olen yksityinen ihminen, joka en halua minkään sortin julkisuutta tai näkyvyyttä, kamala ajatuskin että jotkut vieraat pällistelisivät kuviani jossain.  -n.44 v

Vierailija
44/50 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki yrittää nykyään niin *aatanasti olla jotain. Itse laitan vain speciaali jutuista kuvia. Insta on samalla vähän niin kuin päiväkirja voi muistella milloin tapahtui mitäkin. Ei ketään toisten jutut oikeasti kiinnosta. Itse en ainakaan laita kuvia mistään ruoka-annoksista. Yök!

Vierailija
45/50 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kauhean tiukkapipoinen meininki täällä. 

Joo miehillä  on pipot tiukalla.

Vierailija
46/50 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko Ap tai joku muu samoin ajatteleva perustella tarkemmin, mitä pahaa siinä itsensä esittelyssä siis tarkalleen ottaen on? Minkä takia se antaa teille vähemmän fiksun kuvan ihmisestä? Onko ihan kaikenlaisten kuvien julkaiseminen yhtä narsistista tai älyvapaata, vai koskeeko esim. nimenomaan selfieitä? Entä taidekuvat? Onko myös esim. taiteen tekeminen internetin ulkopuolella mielestänne narsistista tai typerää, vai onko raja nimenomaan someen jakamisessa? Moni taiteilijahan nimenomaan möyrii niiden omien tunteidensa ja fantasioidensa parissa. Haluaisin ymmärtää tuota logiikkaa paremmin. En ole vielä nähnyt täällä sellaista syvempää argumentointia, mikä avaisi tuon somettamisen ongelmallisuutta. Liittyykö se siihen ajatukseen, että sellainen itsekeskeinen harrastus olisi siis automaattisesti pois jostakin epäitsekkäästä tekemisestä kuten muiden auttamisesta? Ja onko teidän mielikuvissa siis somea käyttämätön ihminen automaattisesti syvällisempi tai muita huomioon ottavampi? Tekeekö yksityisyys ihmisestä kiinnostavamman, vaikka somettoman ihmisen elämässä tapahtuisi paljon vähemmän kuin kuin somessa pyörivän naisen? Olisi kiva keskustella tästä lisää ilman syyttelyä, koska haluaisin oikeasti oppia ymmärtämään tuota asennetta lisää. Itselle narsismi tarkoittaa ilmiönä niin eri asiaa.

Vierailija
47/50 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseään esitteleviä keski-ikäisiä naisia on somessa suurinpiirtein yhtä paljon kuin itseään, lihaksiaan tms. esitteleviä keski-ikäisiä miehiä. Muille se on käsittääkseni markkinointikanava. Tai yhteydenpitoon tuttujen kanssa. Se on kyllä ikävä nykyajan ilmiö, että monessa ammatissa nykyään se pärstä pitää olla netissä. Esim. toimittajilla, Hesarissa laitetaan nykyään kissankokoiset kuvat jutun viereen. Ennen sai kirjoittaa lähes anonyymisti. Jenkeistähän tämäkin trendi on alkanut. 

Vierailija
48/50 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonhan meitä on. Itse en ole koskaan ollut missään somessa, en edes Facebookissa, enkä aio koskaan olla. Olen yksityinen ihminen, joka en halua minkään sortin julkisuutta tai näkyvyyttä, kamala ajatuskin että jotkut vieraat pällistelisivät kuviani jossain.  -n.44 v

Varmaan suuri osa meistä on yksityisiä ihmisiä, mutta jotkut ei voi valita. Työnantaja tms. palkkiota maksava taho haluaa laittaa pärstäsi markkinointitarkoituksessa niin minkäs teet? 

Vierailija
49/50 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa olla keski-ikäisenä somessa. Laitan useamman kuvan päivässä, vähän seksikläitä ja vähän hepeniä päälle ja saan päivittäin tuhansia tykkäsiä ja yhteydenottoja. On ihanaa olla suosittu. 

Enkä ole edes kaunis, vaan ylipainoinen, persjalkainen suomalainen nainen.  

Köyhät on huvit. Vaikka olisin miehenä kalsarimainos malli kunnossa. Ei minua kiinnosta tippaakaan kehut tai tykkäykset joltain minulle täysin yhdentekeviltä ihmisiltä. Eikä innosta aikuisia naisiakiaan. Olet jäänyt teini ikäisen baarikärpäsen asteelle.

Vierailija
50/50 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen sinkkunainen, joka mielellään tutustuisi uusiin ihmisiin. Olen lueskellut esimerkiksi sinkkuthreadsia ja pohtinut profiilin tekoa deittiappiin. Olen huomannut, että monet samassa tilanteessa olevat kaltaiseni esittelevät kehoaan tissivakoa korostaen ja pyllyleggareissa tai vaihtoehtoisesti täydessä tällingissä tekoripsineen, -kynsineen ja -hiuksineen. Ja kyllä niillä kuvilla huomiota ja ihailua vaikuttaa saavan miehiltä. Itse olen pitkälti luomu satunnaista kevyttä meikkiä lukuun ottamatta, eikä minulle tulisi mieleenkään mitään heruttelukuvia laittaa nettiin. Yksi naamakuva löytyy netistä työhön liittyen, mutta muuten someni keskittyy muihin aiheisiin. Koen, etten sovi mitenkään nykyiseen some- tai deittikulttuuriin. Jotenkin itsensä jatkuva esittely ja heruttelu on mielestäni irvokasta. Olen kyllä pohtinut, miksi asia häiritsee minua. Näiden naisten esiintyminen ja heidän saama huomio ei ole minulta pois, koska arvostan ihan erilaisia asioita. Ehkäpä harmittaa, etten oikein löydä kaltaisiani sinkkumarkkinoilta.