Olen 55 v ja kirjahylly on täynnä kirjoja, vasta nyt tajuan miten typerää niiden ostaminen on ollut
Olisin samoilla rahoilla voinut syödä ja matkustaa. Jotkut toki oli opiskelun takia ostettava.
Kommentit (219)
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen paljon mieluummin kirjallinen kuin kirjaton idiootti.
Todella monista kirjoista olen luopunut, mutta paljon en sellaisia, jotka säilytän hamaan tappiin saakka. Lapselleni tämä on ok ( hänhän ne sitten luultavasti hävittää)
Tajuatko että kirjoitat itsestäsi todella idiootin ja suvaitsemattoman kuvan?
Vierailija kirjoitti:
Et taida ap kulttuurista oikein ymmärtää.
Enkö? Olen FM ja pääaine on nimenomaan taiteiden tutkimuksen parista.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ne kirjat voi aina myydä, jos olisit syönyt ja matkustanut ne rahat, sinulla ei olisi nyt yhtään mitään.
Kai tajuat miten ontto tuo ajatus on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enkö? Olen FM ja pääaine on nimenomaan taiteiden tutkimuksen parista.
ap
Silloin aika epätodennäköisesti inhoat kirjoja.
Sama täällä. Multa vielä ex varasti kalliita kappaleita. Mutta, se oli sitä aikaa.
Ei olisi meidän nuoruudessa ikinä voinut edes kuvitella, että tulee netti josta löytyy kaikki. Tätä ei vaan voinut tietää. Kirjahylly on yhä tuossa, vähän kuin äänieristeenä kerrostalonaapurin seinää vasten. Kirjoja on yhä paljon, mutta se on sama kaikilla. Paitsi niillä jotka ei koskaan lukeneet. Muuten, Finlandiakirja voi ottaa vanhoja kirjoja
Vierailija kirjoitti:
Kirjojen lukeminen on staattista yksinäistä nysväämistä ja sellaisena erittäin huono elämän korvike. Sanon tämän suht paljon lukeneena.
Leikitään että tämä ei ollu provo ja vastataan että joo, jos elämässä ei mitään muuta ole niin ehkä näin, tosin silloinkin vain varauksin. Lukeminen on tänä päivänäkin lähes järkevintä ajanvietettä mitä ihminen voi yksin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäpä olen paljon mieluummin kirjallinen kuin kirjaton idiootti.
Todella monista kirjoista olen luopunut, mutta paljon en sellaisia, jotka säilytän hamaan tappiin saakka. Lapselleni tämä on ok ( hänhän ne sitten luultavasti hävittää)
Tajuatko että kirjoitat itsestäsi todella idiootin ja suvaitsemattoman kuvan?
En. Kerro toki miten. Olen avoin ymmärtämään sinun ajatuksiasi.
Olen sinua Ap teiliu kymmenen vuotta nuorempi. Sinkkukodissani on useampi hyllymetri kirjoja. - Jollei olisi, niin koti ei olisi minun kotini. Kirjat kuten kaikki muutkin kotiini haluamani asiat kertovat minusta ja siitä, minkä koen itselleni tärkeäksi ja rakkaaksi. Ei kirjojen olemassa oloa voi vain järjellä selittää, Se on vain tunne. Kuten eräs ystäväni joskiu lohkaisi kirjat ovatuusiin mutta myös jo menneiseiin maailmoihin. Mutta ei niiden olemassa olo estänyt minua matkusta ja reissaanasta; päinvastoin kasvattaneet utseliasiuuttani ja pohjatonta tiedon janoani. Oeln myös kirjaston suurkuluttaja ja maraton juoksija
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne kirjat voi aina myydä, jos olisit syönyt ja matkustanut ne rahat, sinulla ei olisi nyt yhtään mitään.
Hehe, Tajuatko että vanhoja kirjoja ei oteta edes ilmaiseksi!
En tajua, kun myyn niitä kirjoja ja tienaan 10 000 euroa kuussa.
Ihanaa! Itse asun Manhattanilla mieheni kanssa joka ei koskaan tee huonoja sijoituksia!
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Ymmärrän kulttuurista saman verran kuin sika hopealusikasta.
Ymmärrän toisaalta myös sen, että sinä olet saanut alkusi anaaliyhdynnän tuloksena...ja äitisi on oikeasti sinun isi.
Siitä on seurauksena tosiaankin se, että myyt tänä päivänäkin itseäsi.
Lukeminen kannattaa aina. Donner sanoi ja oikeassa oli. Jos vertaa kirjoja muuhun kulttuuriin, niiden anti on pääsääntöisesti suurempaa. Vain musiikki voi haastaa ne tosissaan.
Harrastan taidetta ja historiaa ja käyn matkoilla katsomassa "kivikasoja" ym. Ihmisellä on se, mikä on tietona päässä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeassa. Ymmärrän kulttuurista saman verran kuin sika hopealusikasta.
Ymmärrän toisaalta myös sen, että sinä olet saanut alkusi anaaliyhdynnän tuloksena...ja äitisi on oikeasti sinun isi.
Siitä on seurauksena tosiaankin se, että myyt tänä päivänäkin itseäsi.
T. Ap FM taiteiden tutkimus? 😅
Minulla on kirjahyllyssä useampikin sellainen kirja, jota ei saa kirjastosta. Eivät kirjastotkaan säilytä vanhoja kirjoja vuosikymmeniä, kun tilalle tulee koko ajan uutta ja kirjojen varastointi on rajallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjojen lukeminen on staattista yksinäistä nysväämistä ja sellaisena erittäin huono elämän korvike. Sanon tämän suht paljon lukeneena.
Leikitään että tämä ei ollu provo ja vastataan että joo, jos elämässä ei mitään muuta ole niin ehkä näin, tosin silloinkin vain varauksin. Lukeminen on tänä päivänäkin lähes järkevintä ajanvietettä mitä ihminen voi yksin tehdä.
Sanoisin todellakin että matkailu on huomattavasti järkevämpää. Ja kehittää myös kuntoa, mitä kirjan lukeminen ei koskaan tee.
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä. Multa vielä ex varasti kalliita kappaleita. Mutta, se oli sitä aikaa.
Ei olisi meidän nuoruudessa ikinä voinut edes kuvitella, että tulee netti josta löytyy kaikki. Tätä ei vaan voinut tietää. Kirjahylly on yhä tuossa, vähän kuin äänieristeenä kerrostalonaapurin seinää vasten. Kirjoja on yhä paljon, mutta se on sama kaikilla. Paitsi niillä jotka ei koskaan lukeneet. Muuten, Finlandiakirja voi ottaa vanhoja kirjoja
Miten netti korvaa kirjoja? Minusta ne vain täydentävät toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen sinua Ap teiliu kymmenen vuotta nuorempi. Sinkkukodissani on useampi hyllymetri kirjoja. - Jollei olisi, niin koti ei olisi minun kotini. Kirjat kuten kaikki muutkin kotiini haluamani asiat kertovat minusta ja siitä, minkä koen itselleni tärkeäksi ja rakkaaksi. Ei kirjojen olemassa oloa voi vain järjellä selittää, Se on vain tunne. Kuten eräs ystäväni joskiu lohkaisi kirjat ovatuusiin mutta myös jo menneiseiin maailmoihin. Mutta ei niiden olemassa olo estänyt minua matkusta ja reissaanasta; päinvastoin kasvattaneet utseliasiuuttani ja pohjatonta tiedon janoani. Oeln myös kirjaston suurkuluttaja ja maraton juoksija
Yhdyssanoja ei kuitenkaan ole oppinut.
Älyllisyys ja ajattelu laajenevat lukemalla. Ei all inclusive -lomailemalla.
Kirjojako lukemalla olet oppinut solvaamaan täysin tuntemattomia ihmisiä? Ja vielä noin valtavan luovalla tavalla.