Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 55 v ja kirjahylly on täynnä kirjoja, vasta nyt tajuan miten typerää niiden ostaminen on ollut

Vierailija
27.03.2025 |

Olisin samoilla rahoilla voinut syödä ja matkustaa. Jotkut toki oli opiskelun takia ostettava. 

Kommentit (219)

Vierailija
21/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Idiootti. Kirjahyllystä huolimatta.

Kirjojako lukemalla olet oppinut solvaamaan täysin tuntemattomia ihmisiä? Ja vielä noin valtavan luovalla tavalla. 

Vierailija
22/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida ap kulttuurista oikein ymmärtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä olen  paljon mieluummin kirjallinen kuin kirjaton idiootti. 

Todella monista kirjoista olen luopunut, mutta paljon en sellaisia, jotka säilytän hamaan tappiin saakka. Lapselleni tämä on ok ( hänhän ne sitten luultavasti hävittää)

Tajuatko että kirjoitat itsestäsi todella idiootin ja suvaitsemattoman kuvan?

Vierailija
24/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enkö? Olen FM ja pääaine on nimenomaan taiteiden tutkimuksen parista. 

ap

Vierailija
25/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne kirjat voi aina myydä, jos olisit syönyt ja matkustanut ne rahat, sinulla ei olisi nyt yhtään mitään.

Kai tajuat miten ontto tuo ajatus on?

Vierailija
26/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enkö? Olen FM ja pääaine on nimenomaan taiteiden tutkimuksen parista. 

ap

Silloin aika epätodennäköisesti inhoat kirjoja.

Vierailija
27/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Multa vielä ex varasti kalliita kappaleita. Mutta, se oli sitä aikaa.

Ei olisi meidän nuoruudessa ikinä voinut edes kuvitella, että tulee netti josta löytyy kaikki. Tätä ei vaan voinut tietää. Kirjahylly on yhä tuossa, vähän kuin äänieristeenä kerrostalonaapurin seinää vasten. Kirjoja on yhä paljon, mutta se on sama kaikilla. Paitsi niillä jotka ei koskaan lukeneet. Muuten, Finlandiakirja voi ottaa vanhoja kirjoja

Vierailija
28/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjojen lukeminen on staattista yksinäistä nysväämistä ja sellaisena erittäin huono elämän korvike. Sanon tämän suht paljon lukeneena. 

Leikitään että tämä ei ollu provo ja vastataan että joo, jos elämässä ei mitään muuta ole niin ehkä näin, tosin silloinkin vain varauksin. Lukeminen on tänä päivänäkin lähes järkevintä ajanvietettä mitä ihminen voi yksin tehdä.

Vierailija
29/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä olen  paljon mieluummin kirjallinen kuin kirjaton idiootti. 

Todella monista kirjoista olen luopunut, mutta paljon en sellaisia, jotka säilytän hamaan tappiin saakka. Lapselleni tämä on ok ( hänhän ne sitten luultavasti hävittää)

Tajuatko että kirjoitat itsestäsi todella idiootin ja suvaitsemattoman kuvan?

En. Kerro toki miten. Olen avoin ymmärtämään sinun ajatuksiasi.

Vierailija
30/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sinua Ap teiliu kymmenen vuotta nuorempi. Sinkkukodissani on useampi hyllymetri kirjoja. - Jollei olisi, niin koti ei olisi minun kotini. Kirjat kuten kaikki muutkin kotiini haluamani asiat kertovat minusta ja siitä, minkä koen itselleni tärkeäksi ja rakkaaksi. Ei kirjojen olemassa oloa voi vain järjellä selittää, Se on vain tunne. Kuten eräs ystäväni joskiu lohkaisi kirjat ovatuusiin mutta myös jo menneiseiin maailmoihin. Mutta ei niiden olemassa olo estänyt minua matkusta ja reissaanasta; päinvastoin kasvattaneet utseliasiuuttani ja pohjatonta tiedon janoani. Oeln myös kirjaston suurkuluttaja ja maraton juoksija

Vierailija
31/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne kirjat voi aina myydä, jos olisit syönyt ja matkustanut ne rahat, sinulla ei olisi nyt yhtään mitään.

Hehe, Tajuatko että vanhoja kirjoja ei oteta edes ilmaiseksi!

En tajua, kun myyn niitä kirjoja ja tienaan 10 000 euroa kuussa. 

Ihanaa! Itse asun Manhattanilla mieheni kanssa joka ei koskaan tee huonoja sijoituksia!

Vierailija
32/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Ymmärrän kulttuurista saman verran kuin sika hopealusikasta.

Ymmärrän toisaalta myös sen, että sinä olet saanut alkusi anaaliyhdynnän tuloksena...ja äitisi on oikeasti sinun isi.

Siitä on seurauksena tosiaankin se, että myyt tänä päivänäkin itseäsi.

Vierailija
33/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukeminen kannattaa aina. Donner sanoi ja oikeassa oli. Jos vertaa kirjoja muuhun kulttuuriin, niiden anti on pääsääntöisesti suurempaa. Vain musiikki voi haastaa ne tosissaan.

Vierailija
34/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan taidetta ja historiaa ja käyn matkoilla katsomassa "kivikasoja" ym. Ihmisellä on se, mikä on tietona päässä

Vierailija
35/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Ymmärrän kulttuurista saman verran kuin sika hopealusikasta.

Ymmärrän toisaalta myös sen, että sinä olet saanut alkusi anaaliyhdynnän tuloksena...ja äitisi on oikeasti sinun isi.

Siitä on seurauksena tosiaankin se, että myyt tänä päivänäkin itseäsi.

T. Ap FM taiteiden tutkimus? 😅

Vierailija
36/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kirjahyllyssä useampikin sellainen kirja, jota ei saa kirjastosta. Eivät kirjastotkaan säilytä vanhoja kirjoja vuosikymmeniä, kun tilalle tulee koko ajan uutta ja kirjojen varastointi on rajallista. 

Vierailija
37/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjojen lukeminen on staattista yksinäistä nysväämistä ja sellaisena erittäin huono elämän korvike. Sanon tämän suht paljon lukeneena. 

Leikitään että tämä ei ollu provo ja vastataan että joo, jos elämässä ei mitään muuta ole niin ehkä näin, tosin silloinkin vain varauksin. Lukeminen on tänä päivänäkin lähes järkevintä ajanvietettä mitä ihminen voi yksin tehdä.

Sanoisin todellakin että matkailu on huomattavasti järkevämpää. Ja kehittää myös kuntoa, mitä kirjan lukeminen ei koskaan tee. 

Vierailija
38/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Multa vielä ex varasti kalliita kappaleita. Mutta, se oli sitä aikaa.

Ei olisi meidän nuoruudessa ikinä voinut edes kuvitella, että tulee netti josta löytyy kaikki. Tätä ei vaan voinut tietää. Kirjahylly on yhä tuossa, vähän kuin äänieristeenä kerrostalonaapurin seinää vasten. Kirjoja on yhä paljon, mutta se on sama kaikilla. Paitsi niillä jotka ei koskaan lukeneet. Muuten, Finlandiakirja voi ottaa vanhoja kirjoja

Miten netti korvaa kirjoja? Minusta ne vain täydentävät toisiaan. 

Vierailija
39/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sinua Ap teiliu kymmenen vuotta nuorempi. Sinkkukodissani on useampi hyllymetri kirjoja. - Jollei olisi, niin koti ei olisi minun kotini. Kirjat kuten kaikki muutkin kotiini haluamani asiat kertovat minusta ja siitä, minkä koen itselleni tärkeäksi ja rakkaaksi. Ei kirjojen olemassa oloa voi vain järjellä selittää, Se on vain tunne. Kuten eräs ystäväni joskiu lohkaisi kirjat ovatuusiin mutta myös jo menneiseiin maailmoihin. Mutta ei niiden olemassa olo estänyt minua matkusta ja reissaanasta; päinvastoin kasvattaneet utseliasiuuttani ja pohjatonta tiedon janoani. Oeln myös kirjaston suurkuluttaja ja maraton juoksija

Yhdyssanoja ei kuitenkaan ole oppinut. 

Vierailija
40/219 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älyllisyys ja ajattelu laajenevat lukemalla. Ei all inclusive -lomailemalla.