Asiallinen vuokra-asunto alle 400€, onko mahdollista löytää?
Mitä mieltä olette? Asiallisella tarkoitan, että asunto on siisti, siinä on toimiva perusvarustelu, lämmitys kunnossa, hanasta tulee juomakelpoista vettä, hella, jääkaappi, taloyhtiötä ei ole vallanneet ympäri vuorokauden meluavat päihdeporukat jne.. Edellinen asukas ei ole hajottanut kämppää ja kussut tyyliin nurkkiin. Yhtä virtsanhajuista halpaa asuntoa kävin katsomassa, jossa oli edellinen asukas riehunut ja repinyt ovet karmeineen irti. En etsi mitään päihdeluolaa, jossa on ollut sekava ongelma-asukas, joka on rikkonut paikat. Muutamia tämän hintaluokan asuntoja eri puolella maata katsastaneena, sanoisin, että niissä on monissa vakavia ongelmia.
Tavoitteeni on asua mahdollisimman halvasti pari vuotta, maantieteellisellä sijainnilla ei ole niin väliä. Olen itse hiljainen, rauhallinen, täysin päihteetön, siisteyttä arvostava ja siististi elävä. Onko täysin mahdoton ajatus näillä spekseillä edes yrittää löytää asiallista asuntoa?
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Voisin ottaa kämppiksen 400 €/kk, jos asiallinen tapaus. Ihan vain säästääkseni rahaa.
Maksaisin kapitalistin kanssa kämppistelystä max 100e/kk. Itse asiassa hänen pitäisi maksaa että saisi minut asuntoonsa.
Moni noista vapaista halvimmista vuokra-asunnoista esim. Oikotiellä on tarkemmin katsottuna onkin jotain muuta. Esim. tarjotaan vuokralle vain muutamaksi kuukaudeksi koska on menossa putkiremonttiin tai kyse ei ole asunnon, vaan huoneen vuokrasta. Jos kestää kämppiksiä, niin helpottuu etsintä.
Mutta kyllä tuurilla jostain päin maata voi jonkun ihan elinkelpoisen luukun löytää.
Vierailija kirjoitti:
Moni noista vapaista halvimmista vuokra-asunnoista esim. Oikotiellä on tarkemmin katsottuna onkin jotain muuta. Esim. tarjotaan vuokralle vain muutamaksi kuukaudeksi koska on menossa putkiremonttiin tai kyse ei ole asunnon, vaan huoneen vuokrasta. Jos kestää kämppiksiä, niin helpottuu etsintä.
Mutta kyllä tuurilla jostain päin maata voi jonkun ihan elinkelpoisen luukun löytää.
Joo, tämä.
Kämppiksen kanssa vuokraa kaksion jostain vähän matkan päästä Helsingistä.
Jos aikaa ja mielenkiintoa riittää, katsele myös myynnissä olevia kerrostaloasuntoja pienillä paikkakunnilla. Hissittömän 1970-luvun talon 2. tai 3. kerroksen asunnot käyvät kaupaksi joskus tosi hitaasti, joten myyjä saattaa ihan mielellään antaa asunnon vuokralle kattaakseen edes jotakin juoksevia kulujaan.
Mulla on "kakkosasuntona" tuollainen: vuokra, vesi ja nettiliittymä noin 380 e. Sähkö- ja sähkönsiirtomaksut tosin vievät kuukausimaksut kaikkineen päälle 400 euroon. Asunto kaipaa kyllä pintaremonttia, mutta ei se mikään murju ole.
Kunnan vuokra-asunto, rivitalossa yksiö 35 neliöö, 322e/kk. Ihan perussiisti asunto, peruskorjaukset on tehty ajallaan. Kaupat, kirjasto, bussipysäkki 10 min kävelymatkan päässä. Onnibussilla pääsee isoon kaupunkiin ostoksille ja asioille pikkurahalla.
Vierailija kirjoitti:
Kunnan vuokra-asunto, rivitalossa yksiö 35 neliöö, 322e/kk. Ihan perussiisti asunto, peruskorjaukset on tehty ajallaan. Kaupat, kirjasto, bussipysäkki 10 min kävelymatkan päässä. Onnibussilla pääsee isoon kaupunkiin ostoksille ja asioille pikkurahalla.
Niin ja naapurit ovat täyspäistä ja rauhallista porukkaa, ei mitään päihdehörhöjä tai muuta epämääräistä sakkia. Joitain lapsiperheitä ja loput ikäihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan hankkia ensin jostain työpaikka tms pakottava syy muuttoon kaupunkiin x. Näin pitäisi päästä kaupungin asuntoihin 1. kiireellisyysryhmään...
Kiva käydä töissä, kun kaupungin asunnoissa on niitä päihdeasukkaita.
Jaa, no ehkä se voi olla tuurista kiinni, ite mitä oon kaupungin Kämpissä asunut, niin 1 perhe sai häädön häiriöiden vuoksi, muuten ollut todella mukavat naapurit.
Vierailija kirjoitti:
Onhan noissa Oikotien ja Vuokraoven tiedoissa paljon virheitä ja epätäsmällisyyksiä, mutta jos on useita kämppiä alle 400€/kk ja kunto hyvä, niin kyllä sieltä tarvitsevalle asunto AP:n spekseillä löytyy...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa varmaan hankkia ensin jostain työpaikka tms pakottava syy muuttoon kaupunkiin x. Näin pitäisi päästä kaupungin asuntoihin 1. kiireellisyysryhmään...
jeps. naapurissani on päihteitä hyvin runsaasti käyttävä työssäkäyvä teini-ikäiseksi jämähtänyt nainen. vähintään joka toinen perjantai-ilta se kutsuu kaikki kaverinsa kotiinsa kännäämään. koita siinä sitten itse palautua töistä ja levätä, nukkua rauhallisia yöunia, kun kuuluu yötäpäivää kännäysörinää ja parvekkeelta tulvii tupakansavua. Vitsi, että oikeasti odotan, kun se könyää rappusissa ja taittaa niskansa tai saa syövän. Anteeksi rehellisyyteni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jeps. naapurissani on päihteitä hyvin runsaasti käyttävä työssäkäyvä teini-ikäiseksi jämähtänyt nainen. vähintään joka toinen perjantai-ilta se kutsuu kaikki kaverinsa kotiinsa kännäämään. koita siinä sitten itse palautua töistä ja levätä, nukkua rauhallisia yöunia, kun kuuluu yötäpäivää kännäysörinää ja parvekkeelta tulvii tupakansavua. Vitsi, että oikeasti odotan, kun se könyää rappusissa ja taittaa niskansa tai saa syövän. Anteeksi rehellisyyteni.
Et ole sitten häiriöilmoitusta tehnyt? Vttu että ottaa päähän jengi, joka vinkuu netissä, kun naapurit häiriköi, mutta mitään ei olla valmiita tekemään itse, että ongelma poistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Kerava
hyvinkää
Järvenpää
jne
Ei, ei ainakaan Järvenpää, tuskin myöskään Keravalta löytyy tuohon hintaan siistiä, ne on radan varressa ja lähellä Helsinkiä. Hyvinkäältä voi jo ehkä jotain löytyä, ja kysyisin myös Salosta, Karjaalta, Hangosta ja sieltä päin, Turun ja Helsingin välimaastosta, mistä vähän pitkä työmatka molempiin. Sama itään päin mentäessä, joku Loviisan ja Kotkan seutu voi olla jo edullinen.
Pikkukuntien vuokra-asunnot ei läheskään kaikki ole Etuovessa tai Oikotiellä. Kannattaa laittaa viestiä kunnanvirastoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole
Minua vtuttaa taas jengi, joka olettaa asioita liian vapaasti. On vlitettu usemapaan kertaan. Valitettavasti prosessit ovat pitkiä. Eikä tuo minua haittaa, kun olen ostamassa omaa asuntoa, niin saa uusi asukas nauttia samasta paskasta.
Argentiinassa alle 200 e yksiö helposti jopa Buenos Airesissa. samoin Vietnamissa. edes kajaanin oksatieltä ei saa alle 400 e yksiötä
Turussa ihan uusi asunto 305€/kk, julkiset kulkee, kauppakeskus lähellä..
Yksityiseltä voi kaupungeissa löytää. Pienemmillä paikkakunnilla myös vuokrafirmoilta.
Pääkaupunkiseudulta ei varmaan löydä mutta muualta Suomesta kyllä, siksi en ymmärrä miksi nämä vähävaraiset toimeentulotuki asiakkaat vinkuu että raha ei riitä, pakkoko siellä on kalliisti asua?!? Ei mua näin muualla Suomessa asuvana kiinosta maksaa pitkäaikaistyöttömän ylisuuria vuokria vain siksi että se haluaa asua Helsingissä. Onneksi muutoksia on tullut, saisi tulla enemmänkin.
Laita oma ilmoitus nettiin ja paikallislehteen. Helpompi hakea jos alue tuttu. Itsellä oli Kanta-Hämeen pikku kylässä 300€/kk siisti yksiö parvekkeella. Palvelut lähellä ja talossa vain eläkeläisiä.
Tuon pituiset on jo kokonaisia rivitaloja.