Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka nopeasti läski tippuu nopeimmillaan?? Olisi mukava kerrankin olla kesäkunnossa, ja ajattelin nyt aloittaa laihduttamisen

Vierailija
27.03.2025 |

Olisi niin mukava kerrankin käyttää kivoja kesävaatteita ja näyttää hyvältä niissä...Olen aina ollut kamalan lihava.

Nyt mitat 164cm ja 83kg

N32

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhässä täksi kesäksi mutta jatka vaan kaikki painonhallinta on hyväksi ja saa sut paremmalle kesämielelle.

Mitä jos lopetan syömisen kokonaan esim. 3 viikoksi? Ja juon vaan vettä sekä syön vitamiineja? Paljonko tippuu?

3-4 kg rasvaa ehkä. Joka ponnahtaa kyllä nopeasti takaisin kun taas aloitat syömään.

Miksi se ponnahtaa nopeasti takaisin jos ei syö yli oman kulutuksen?

Koska jos on syönyt itselleen tuollaiset 30-40 kiloa ylipainoa, niin kolmen viikon paaston jälkeen tulee syömään sitä kahta kauheammin.

Edelleen jäi epäselväksi että mikä pakottaa alkaa syömään "kahta kauheammin" ?

Aivot, hormonit. Kannattaa vähentää energiansaantia rauhallisesti, niin että elimistöllä on aikaa tottua/sopeutua siihen. Vaikka -5% per viikko. Tavoitteena esim. 800 kcal/vrk taso.

Vierailija
42/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faktahan on, että mikään ei kannusta jatkamaan painonpudotusta niin hyvin, kuin nopeasti putoava paino.

Ei, vaan toive "löytää"/"saada" sèksuaalinen parisuhdekumppani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No jos sun oletus on että syömistä ei voi muuttaa laihtumisen jälkeen, tai että se ei olisi mitenkään mahdollista...Niin sitten sun ei varmaan kannata laihduttaa, pysy lihavana.

Mutta kyllä se todellisuudessa on mahdollista, ja muut kyllä laihtuvat sekä pysyvät laihoina"

Se ei ole mikään oletus, vaan fakta, että kolmen viikon kitupaasto syömishäiriöisellä ihmisellä ei ainoastaan ole helvetin huono idea, mutta myös täysin tuomittu epäonnistumaan.

Vierailija
44/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutaman kilon pudotuksesta voi haaveilla ennen kesää, 10 olisi jo melkoinen suoritus. Tai voi myös olla, ettei putoa grammaakaan.

Tiukalla ketolla 10 kg on täysin mahdollista, eri asia kannattaako.

Vierailija
45/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta on tippunut nopeimmillaan 500 g viikossa eli 2 kg kuussa.  Se vaati kyllä ihan hitokseen kävelyä sekä lihastreeniä ja vegaanidieetin. 

Vierailija
46/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä suosittelen, että alat liikkumaan kunnolla. Salitreenillä saat kiinteyttä ehkä aika nopeastikin, vaikkei paino tippuisi yhtä kovaa vauhtia. Kesäksi ei kauhean radikaaleja ehdi tapahtua (eikä sellaiseen kannata pyrkiäkään), mutta pienikin muutos voi antaa itsevarmuutta pitää päällä niitä hienoja vaatteita.

Vierailija
47/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1 kilo rasvaa on 9000 kcal

viikon syömättömyys noin 18000 kcal miinusta.

voit siis laihtua 2 kg viikossa vesipaastolla

Siinä taas asiantuntija kun jo ekalla rivillä menee väärin.

1kg rasvaa = 7000ckal

Olen kyllä minäkin jostain lukenut, että lihoessa 7000 kCal, mutta laihduttaessa 9000 kCal. Ja jälkimmäinen asiantuntija hei, ckal ei ole yhtään mitään.

-ohis

Vierailija
48/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa maltillinen tahti ja tehdä elämäntapamuutos ruokailun ja liikunnan osalta. Itse olen laihduttanut kilo per kuukausi tahtia. Jos putoaa enemmän, niin tulee iloisia yllätyksiä ja välttää jojoilun. Tsemppiä!

Paitsi ettei tuo kaikilla toimi. Oma elimistöni ainakin sopeutuu ja kuluttaa aina vain vähemmän. Viimeiset 20 vuotta olen tehnyt hyviä muutoksia vähitellen ja lopputulos on se, että olen yhä ihan yhtä ylipainoinen, mutta pystyn syömään paljon vähemmän kuin normaalipainoiset tuttavani enkä saa painoa alas millään. Olen sairastellut muutaman kuukauden, minkä takia ruokahalu on mennyt, mutta vaikka syön vain kerran tai kaksi päivässä, paino ei ole laskenut yhtään ja sanottakoon nyt vielä, että mitään napostelua en harrasta vaan ainoat kerrat kun jotain suuhuni pistän veden lisäksi ovat varsinaiset ateriat, en juo edes kahvia.

Vierailija
49/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ottaa maltillinen tahti ja tehdä elämäntapamuutos ruokailun ja liikunnan osalta. Itse olen laihduttanut kilo per kuukausi tahtia. Jos putoaa enemmän, niin tulee iloisia yllätyksiä ja välttää jojoilun. Tsemppiä!

Paitsi ettei tuo kaikilla toimi. Oma elimistöni ainakin sopeutuu ja kuluttaa aina vain vähemmän. Viimeiset 20 vuotta olen tehnyt hyviä muutoksia vähitellen ja lopputulos on se, että olen yhä ihan yhtä ylipainoinen, mutta pystyn syömään paljon vähemmän kuin normaalipainoiset tuttavani enkä saa painoa alas millään. Olen sairastellut muutaman kuukauden, minkä takia ruokahalu on mennyt, mutta vaikka syön vain kerran tai kaksi päivässä, paino ei ole laskenut yhtään ja sanottakoon nyt vielä, että mitään napostelua en harrasta vaan ainoat kerrat kun jotain suuhuni pistän veden lisäksi ovat varsinaiset ateriat, en juo edes kahvia.

Nämä on tosiaan käsittämättömiä. Entä jos ei syö sitä kertaakaan päivässä?

Vierailija
50/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketolla voisi lähteä nopeiten, se on kyllä rankka dieetti.

Vierailija
51/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesipaasto (suolan kera) laihduttaa tietenkin, muutamat ensimmäiset päivät ovat varsin ankaria, mutta sitten siihen tottuu eikä tee edes ruokaa mieli (kunhan juo riittävästi vettä, suolan kera - yli 4 litraa vettä ja yli 15g suolaa). Näin voi ilman mitään huolta jatkaa kunnes on jossain BMI 16 tasolla.

Vierailija
52/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä pointti, mutta paino ei tule alas vähentämällä syömistä vaan syömällä oikein, koska aineenvaihdunnan pitää pysyä kulutusmoodissa. Sokerit ja nopeat hiilarit pois. Enemmän kasviksia ja kevyitä proteiininlähteitä, niin pysyy nälkä poissa.  Annoskoko maltilliseksi, mutta niin että nälkä lähtee. Syöt useammin ja terveellisemmin. Minulta lähti näin 15 kiloa. 

Vierailija
53/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vesipaasto (suolan kera) laihduttaa tietenkin, muutamat ensimmäiset päivät ovat varsin ankaria, mutta sitten siihen tottuu eikä tee edes ruokaa mieli (kunhan juo riittävästi vettä, suolan kera - yli 4 litraa vettä ja yli 15g suolaa). Näin voi ilman mitään huolta jatkaa kunnes on jossain BMI 16 tasolla.

Mitä tuolla tadolla kannattaa sitten tehdä?

Vierailija
54/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myöhässä täksi kesäksi mutta jatka vaan kaikki painonhallinta on hyväksi ja saa sut paremmalle kesämielelle.

Mitä jos lopetan syömisen kokonaan esim. 3 viikoksi? Ja juon vaan vettä sekä syön vitamiineja? Paljonko tippuu?

tutkimus: ihmiset ovat aiempaa tyhmempiä.

Voin uskoa hyvin sen.

Vierailija
55/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöt normaalisti, liikut normaalisti. Paljon hedelmiä sekä kasviksia, kanaa.

Vierailija
56/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruisleipiä, juustoa.

Vierailija
57/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

5kg/kk on helppo nakki. 

Vierailija
58/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välipaloja. Oikeaa ruokaa 3- 4 krt päivässä.  Välipalakin on 1 ruoka.

Vierailija
59/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin virhe minkä teet on tuo koko ajattelutapasi. Haluatko olla kesäkunnossa koko loppuelämäsi vai vain tulevan kesän? Jos haluat onnistua,sinun täytyy unohtaa laihdutus ja muuttaa koko elämäntapasi. Parhaiten onnistut kun teet pieniä muutoksia ja totuttelet muutoksiin pikkuhiljaa. Liian kova rykäisy vain pilaa kaiken,ja jos stressaat niin elimistön stressihormonit estävät laihdutuksen aika tehokkaasti. Myös liian kova ja jatkuva fyysinen rasitus tuottaa niitä stressihormoneja.

Minä aloitin elämäntapamuutoksen viime elokuussa ja painoni on pudonnut 15kg. Nyt painonpudotus on hidastunut niin että putoaa ehkä 1,5kg kuukaudessa. Monet kompastuvat siihen kun painonpudotus hidastuu. Mutta koska en ajattele laihduttavani niin paino putoaa ihan itsestään uusilla elämäntavoilla.

Vierailija
60/62 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntopyörä ja järkevällä ruokavaliolla saat ehkä 5- 10kg pois kesökuun loppuun mennessä. Kokeile hakutointoa täällä sanalla "kuntopyörä" tulee paljon ketjuja aiheesta.

Itse laihdutin 10kg polkemalla kuntopyörää puoli tuntia joka päivä. Oli tylsää ja monta kertaa meinasin jättää leikin kesken mutta kun tuloksia alkoi näkyä aika pian se motivoi jatkamaan. Katsoin telkkaria tai netflixiä samalla kun poljin.  Mulla oli kyseisenä ajanjaksona muutama isompi juhlatilaisuus ja kaikenlaista menoa eli söin epäterveellisesti ja alkoa meni. Kolmessa kuukaudessa (noin) oli siitä huolimatta kymppi pudonnut.