HS: Onnellisuuskysely toteutettiin tällä kertaa alle 25-vuotiailla - Suomen sijoitus putosi kokonaa pistesijojen ulkopuolelle
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011122510.html
Onhan tämä onnela varakkaille sekä niille joilla on iso eläke. Nuoren kannattaa sen sijaan muuttaa tästä nepohelvetistö pois eikä edes harkita perheen perustamista tänne.
Kommentit (197)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos kyse tehtäisin alle 25-vuotialta niin miltä se näyttäisi?
-Suomessa on lähes ilmaiset opinnont + opiskelijan terveys- ja kuntosalipalvelut. Aikoinaanhan YTHS oikoi mun hampaat kuntoon ja kävin kovasti yliopiston salilla. Sain hyvän tutkinnon yliopistossa joka kuuluu sentään maailman top 100-yliopistoihin. Tähän ei moni maa pysty.
-Suomessa on opiskelijoille asuntoja ja nuorillekin jos saavat töitä jostain. Roomalainen tuttu kertoi että opiskelijat, nuoret ja jopa nuoret avioparit joutuvat asumaan vanhempien nurkissa kun asuntoja ei saa tai ne ovat järjettömän hintaisia, en muista kumpi.
-Köyhimmät suomalaiset taitaa olla siellä eläkeläisväestössä, plus sitten kourallinen sossun varoilla eläviä. Eläkeläiset ei oikein kehtaa sossussa käydä. Muutama huippueläkettä saavaa toimaria tai lääkäriä kohti on 10 rutiköyhää mummoa.
Opiskelijat saavat ilmaisen koulutuksen veronmaksajilta,opintotuen ja asumiseen tukea.Eikö mikään riitä?
Vierailija kirjoitti:
Ja opintotuki on suurempi kuin kotihoidon tuki. Kaikkein vähiten siis todella saa ne, jotka tarvitsisivat sitä paitsi itsensä myös lapsensa elatukseen. Onnellisia Suomessa on joo paljon, mutta ei se onnellisuus synny ainakaan valtion vuoksi vaan siitä että suomalainen ei valita.
Itse olin jo töissä ollessa säästänyt syrjään kun tiesin kotihoidontuen olevan pieni. Itse olin tyytyväinen, että valtiolta sai jotain pidempään kotona oloon.
Kuinka monta kuukautta itse eläisit alle 300 e kuukausituloilla?
Kyllähän tuo syntyvyyden lasku on ihan suoraa seurausta siitä, että lapsia ei hankita, kun niitä ei ole varaa elättää. Eivät nuoret tyhmiä ole.
Pitäisikö asialle tehdä mitään? Ei tietenkään.
Ei pitäisikään hankkia lapsia siksi, että saa lapsen avulla elintasoaan nostettua muutamalla sadalla eurolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkinen yhteys luontoon on katkennut.
Tämä on todella tärkeä asia. Moni ei tajua enkä itsekään olisi nuoruudessa tajunnut luonnon merkitystä. Olin kyllä ihan onnellinen ja asuin melko luonnonläheisessä paikassa, mutta en kulkenut aktiivisesti luonnossa enkä ymmärtänyt sen vaikutusta. Jossain vaiheessa löysin taas oman luontoyhteyden ja sitä kautta ymmärsin miten tärkeää se on. Kaikki kirkastuu luonnossa ja maailman hulluus menettää merkityksensä.
Tällä ei kuitenkaan korvaa sitä ,että toimeentulo on niukka ja pahimmillaan opintolainat niskassa.
Ei tietenkään. Mutta se lisää onnellisuutta ja luottamuksen tunnetta. Siellä luonnossa tulee myös mieleen uusia ideoita ja r
Terveiset täältä ruokajonosta! en olisi ikinä uskonut että ahkera tehdastyöläinen joutuu suomessa ruokajonoon ja ikä lähenee 50v. Kyllä se luonto hyvää tekee mutta kun elämässä ei olekkaan mitään muuta kuin televisio - kela - työnhaku - luontopolku
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että boomerit ovat kansan aivopesussa, valehtelussa ja väestönvaihdossa täysillä mukana. Boomerit katkeruudessaan yrittävät pimittää synkkyyden ja pahoinvoinnin Suomeen koskevassa uutisoinnissa koska boomerit ovat tämän tilanteen itse järjestäneet. Kun boomerit kuolevat, kansa nousee jälleen uuteen kukoistukseen.
Tukiluuseri siellä inisemässä.Oletko muistanut äänestää?
Tämä ylimielisyys kuinka nykyäänkin vaan MENNÄÄN töihin ja kaikki on itsestä kiinni..
Tuo ei voisi olla kauempana totuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Turha ylistää hirveästi sitä suomalaista maksutonta yliopistotutkintoa, kun ei sillä työllisty mihinkään, ainakaan Suomessa.
Ja jos nyt sanotaan tylysti nuorille lapsiperheille, että muuttakaa ulkomaille töihin, niin joo sitten minusta voidaan alkaa tarkastella myös noita eläkkeitä suurennuslasilla. Jos oletus on, että jos et pärjää, niin muuta ulkomaille, niin voihan saman sanoa ikäihmisillekin. Thaimaassa on lämmintä ja asuminen edullista. Turha niistä eläkeläisistäkään on murehtia, kun aina on mahdollista pakata matkalaukut ja lähteä.
Kuka käskee kouluttautua jos ei edes työllisty,menkää amikseen vaikka siivoojaksi opiskelemaan.Oma valinta.
Jaa että olet pariviikkoa töissä ja sen jälkeen pitäisi olla rikas,niinkö luulet että se maailma tekee sinusta rikkaan,joo ehkä 30-40 vuotta eteenpäin silloin olet omilla toimeentuleva eläkettä nostava mulkvisti,mutta silloin olet jo vanha joten muhhaa,mene töihin itkijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne nuoret valittaa
Pääasia et me "eläkeläiset saadaan lisää rahaa ja päästään 5 kertaa vuodessa Kanarialle ja muutenkin voidaan matkustella, siksi Kokoomus."
(uskokaa olen ollut lennolla jolla useampi eläkeläinen suunnitteli jo seuraavaa matkaa ja oli tammikuu ja yksikin pariskunta oli kolmatta reissua sille talvelle. Todella kestävää ympäristön kannalta ja rahat valuu myös ulkomaille. Me siis matkallaan joka toinen vuosi maks kerran ulkomaille ja eläkettä varmaan edes nähdä.)
Eläkeläiset ovat työnsä tehneet ja saavat omilla rahoilla tehdä mitä haluavat.Tuskin hekään aikanaan matkustivat kun oli lapsia ja lainoja.Tee sinäkin vuosikymmeniä töitä niin on sullakin varaa matkustaa.
Omilla rahoillanne saatte tehdä mitä lystäätte, mutta nykyiset eläkkeet kustannetaan pääasiassa työssäkäyvien eläkemaksuilla. Älä nyt viitsi ihan suoraan valehdella kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuo syntyvyyden lasku on ihan suoraa seurausta siitä, että lapsia ei hankita, kun niitä ei ole varaa elättää. Eivät nuoret tyhmiä ole.
Ei pitäisikään hankkia lapsia siksi, että saa lapsen avulla elintasoaan nostettua muutamalla sadalla eurolla.
Kyllä se on ihan totta että lapsen teko iässä olevien pitää nähdä Valoisa tulevaisuus, nainen ei voi loputtomiin odotella hyviä aikoja ja kyllä se vaikuttaa moneen mieleen että jos tulevaisuus nähdään sellasena että työtä on todella vaikea saada ja palkat on matalat millä elättää itsensä juuri ja juuri niin ei se kyllä motivoi perhettä perustamaan.
kyllä se alakoululainen saattaa jotain harrastustakin haluta ja harrastukset maksaa. pitääkö sitten lapselle hokea aina sitä että ei ole varaa sellasiin harrastuksiin.
Niin kun sinäkin aikoinaan joten mitä valitat.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten itsekkyys vie nuorilta elämänilon ja elämänhalun.
Hieno maa.
Sitä kutsutaan demarisyöväksi. Ensin se varastaa rahat ja ostovoiman, sitten se vie elämänhalun ja lopulta tuloksena on KYS. Joko alkaa juna-nalle :ksi tai muuten kyssää.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sinä niitä, joiden mielestä elatusavutkin menee äidin taskuun, eikä suinkaan sen lapsen elatukseen?
Vierailija kirjoitti:
Nämä onnellisuuskyselyt tehdään luultavasti puhelinhaastatteluina, ja ketkä vastaavat puhelimeen?
No ei ainakaan ne ahdistuneimmat. Nykyään vain korkean resilienssin omaavat nuoret vastaavat tuntemattomasta numerosta tulevaan puheluun.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ylimielisyys kuinka nykyäänkin vaan MENNÄÄN töihin ja kaikki on itsestä kiinni..
Tuo ei voisi olla kauempana totuudesta.
itse olen työtön 44v ja naurattii tämä töihin menemiset " jankuttajat " se on paskaa että töihin niin vain mennää, minulta on mennyt usea erittäin kiinnostava työmaa jollekin toiselle.
hakijoita voi olla paikka kohden edelleen satoja ja paljon voi olla joukossa hakjoita joilla samanlaista kokemusta. olen saanut monta kymmentä kiitos viestiä jo sähköpostiin etten pysy laskuissa mukana. :) MENNÄÄN töihin juu juu
Nuoret tänään itkette me maksamme eläkeläisten ryyppyjuhlat ja aikoinaan ne seuraavan sukupolven työläiset maksavat teidän huvin joten mikä helvetti tässä nyt on niin vaikeaa tajuta elämänkulkua.Aivot ovat jääneet älypuhelimennäytölle vai kuka ne vei?
"Kun nuorilta kysyttiin onnellisuudesta, Suomen sijoitus putosi pistesijojen alapuolelle"
Jutun oikea otsikko, ap:n otsikko on väärin.
Nuorten kysely on ihan eri kysely kuin tämä jonka mukaan Suomi on maailman onnellisin maa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne nuoret valittaa
Pääasia et me "eläkeläiset saadaan lisää rahaa ja päästään 5 kertaa vuodessa Kanarialle ja muutenkin voidaan matkustella, siksi Kokoomus."
(uskokaa olen ollut lennolla jolla useampi eläkeläinen suunnitteli jo seuraavaa matkaa ja oli tammikuu ja yksikin pariskunta oli kolmatta reissua sille talvelle. Todella kestävää ympäristön kannalta ja rahat valuu myös ulkomaille. Me siis matkallaan joka toinen vuosi maks kerran ulkomaille ja eläkettä varmaan edes nähdä.)
Eläkeläiset ovat työnsä tehneet ja saavat omilla rahoilla tehdä mitä haluavat.Tuskin hekään aikanaan matkustivat kun oli lapsia ja lainoja.Tee sinäkin vuosikymmeniä töitä niin on sullakin varaa matkustaa.
Omilla rahoillanne saatte tehdä mitä lystäätte, mutta nykyiset eläkkeet ku
Taas sitä samaa.Niin ovat monet eläkeläisetkin maksaneet edellisen sukupolven eläkkeitä.ja samalla maksaneet samoja eläkemaksuja kuin sinä.Se ei vaan mene millään perille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan haluaisi olla nuori tässä ajassa ja se ei johdu työllisyystilanteesta, vaan kaikesta pinnallisuudesta, jota nykypäivä edustaa ja kuten huomattu nuorten pääkopat ei kestä sitä. Just oli juttua, että lähes joka kolmas nuori hakee apua mielenterveyteen https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011123578.html
Nyt ei olla lähelläkään 90-luvun lamaa. Siinä vaiheessa kun työttömyysprosentti sekä lainojen korot huitelee 20, niin voidaan keskustella siitä. Konkurssien määrä oli 1992 noin 7000. Nyt vuoden sisään konkursseja on ollut noin 3000. https://www.sttinfo.fi/tiedote/70076042/konkursseja-eniten-25-vuoteen?p…
Vaikea on keskustella, kun ei tiedetä todellista työttömyysprosenttia.
https://stat.fi/julkaisu/clmhqnhxn0meq0bvxultmarty
https://stat.fi/til/tyti/2018/16/tyti_2018_16_2019-12-03_tie_001_fi.html
Muistan, että omassa kaupungissa se oli pahimmillaan ysärillä 20 ja nyt on 10.
Naisvaltainen ala. Nuoret, jos menette amikseen, älkää valitko naisvaltaista alaa!