Mies ei opi mitään, aivovamma?
Meillä todella suuria haasteita avioliitossa ja olen pohtinut eroa. Ollaan iät ja ajat riidelty ihan perus asioista, että mies osallistuu siivoukseen, käy kaupassa, lasten asioihin jne. Samoja asioita on jouduttu veivaamaan vuosia. Jotakin hän on oppinut mutta monia asioita ei vaan jotenkin sisäistä.
Esim on luvannut miljoona kertaa ottaa vastuuta ruoanlaitosta, mutta silti ei vaan ota. Tulee tyhjin käsin töistä kotiin ja olettaa että se hoituu itsestään. Hän ei itse välttämättä iltaisin isoa ruokaa enää syö kun on syönyt töissä, mutta joskus alkaa hänkin penkomaan jääkaappia että hmm mitäs sitä vois syödä. Siis mun ostamia ja valmistamia ruokia, jotka ilmestyy sinne itsestään.
Nyt hän oli käynyt työpaikkapsykologilla toisenlaisten ongelmien takia mutta oli myös meidän ongelmista kertonut, ja hän oli sanonut et kuulostaa joltain traumaperäiseltä aivovauriolta?! En edes tiedä voiko psykologi oikeasti sanoa noin. Mitä tämä edes tarkoittaa?
Kommentit (104)
Minä sain samalaisesta siipeilijästä reilussa 10 vuodessa tarpeekseni. Panin hänet luiskaan.
Töistä tullessaan ajaa kaupan ohi, mutta koskaan ei älynnyt poiketa ruokaostoksille matkan varrella.
Minä puolestani tein ostokset töistä tullessani sujuvasti matkan varrella olevasta kaupasta, ja valmistin ruokailut kotona aina.
Vierailija kirjoitti:
Miten meni koulussa? Se kertoo aika paljon oppimisenkyvystä. Trauma ei aiheuta aivovauriota vaan psyykkistä "vauriota". Tuollaisia ne miehet on. Ei muutu. Toki voit kokeilla aikatauluttaa kotityöt kalenteriin.
Trauma on fyysinen
Fyysinen trauma tarkoittaa fyysistä ulkoisten tekijöiden aiheuttamaa vammaa, jonka vakavuus voi vaihdella lievästä henkeä uhkaavaan.
Vierailija kirjoitti:
Olet todella vedätettävissä. Meitä suomalaisia ei ole opetettu ihmissuhdeasioissa oikeastaan mitenkään ja osa sitten opettelee ne aikuisina ja osa ei koskaan.
Miehesi käyttäytyy kuin narsisti tai muu toksinen loinen. Puhuu, muttei tee. Antaa leivänmuruja. Ei kanna vastuuta. Ei halua kuitenkaan eroa (koska pitäisi huijata joku toinen tilallesi).
Silmät auki ja valoja päälle! Miestä ei pidä KOSKAAN opettaa. Tuohan on täyttä fuulausta ja ns. toxic incompetencea (esitetään, ettei osata, ettei tarvitse tehdä).
Vaihteeksi harvinaisen sakeaa modernia typeryyttä ja miesvihaa tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet todella vedätettävissä. Meitä suomalaisia ei ole opetettu ihmissuhdeasioissa oikeastaan mitenkään ja osa sitten opettelee ne aikuisina ja osa ei koskaan.
Miehesi käyttäytyy kuin narsisti tai muu toksinen loinen. Puhuu, muttei tee. Antaa leivänmuruja. Ei kanna vastuuta. Ei halua kuitenkaan eroa (koska pitäisi huijata joku toinen tilallesi).
Silmät auki ja valoja päälle! Miestä ei pidä KOSKAAN opettaa. Tuohan on täyttä fuulausta ja ns. toxic incompetencea (esitetään, ettei osata, ettei tarvitse tehdä).
Vaihteeksi harvinaisen sakeaa modernia typeryyttä ja miesvihaa tarjolla.
Laita sinä silmät kiinni sitten.
Olen tehnyt saman kuin moni mies eli vähitellen siirtänyt vastuita miehelle. Lakkasin pesemästä miehen pyykkiä... ("mulla ei oo puhtaita kalsareita" hmmm, en ehdi nyt, laita itse koneeseen pyörimään "miten tää toimii?" Googlaa.)
Lakkasin kokkaamasta, itse pärjään voileivillä illan, kun töissä syö. Mies haluaa lämpimän ruuan, joten...
Siivoukset teen ja laskuista huolehdin, koska kolahtaa itselle, jos ne jää tekemättä.
Outoa kun kymmenen vuotta ollut sama pyykinpesukone niin mies tarvitsee aina ohjeistusta, jos pesee pyykkiä.
Mies kaipaa palveluskuntaa etsimään ja ojentamaan hänelle joka ikisen hänen tarvitsemansa tavaran. Ei koskaan opi niiden säilytyspaikkaa eikä varsinkaan laita mitään takaisin paikalleen.
Kaikki mitä mies ikinä tarvitseekaan pitää sijaita pöydillä ja tasoilla suurinpiirtein hänen vatsansa korkeudella. Tosin ei löydä niitä siltikään.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt saman kuin moni mies eli vähitellen siirtänyt vastuita miehelle. Lakkasin pesemästä miehen pyykkiä... ("mulla ei oo puhtaita kalsareita" hmmm, en ehdi nyt, laita itse koneeseen pyörimään "miten tää toimii?" Googlaa.)
Lakkasin kokkaamasta, itse pärjään voileivillä illan, kun töissä syö. Mies haluaa lämpimän ruuan, joten...
Siivoukset teen ja laskuista huolehdin, koska kolahtaa itselle, jos ne jää tekemättä.
En ole ikinä pessyt miehen pyykkejä, pestään omia erikseen. Ruokaa laittaa se joka ehtii, eli kumpikin vuorotellen, joskus yhdessä. Laskuja maksellaan yhdessä. Siivouksesta ollaan tapeltu, mies ei ole niin tarkka, ollaan jaettu tehtäviä ja tehdään sitten kun ehtii/jaksaa. En jaksaisi katsella mitään mieslasta nurkissani.
Kylläpä te naiset olette sitten tyhmiä, kun uskotte siihen ettei teidän miehet opi mitään.... Kyllä he oppivat, mutta eivät vaan viitsi. He tietävät sisimmässään sen, että te hoidatte homman heidän puolestaan joka tapauksessa. Niin miksi he muka tekisivät sen, kun tietävät teettävänsä sen teillä. N33
Näitä kommentteja lukiessa, ihmettelen suuresti miksi naiset alistuvat palvelemaan miestään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan mies pysty muistamaan tuollaista, että pitäisi tuoda jotain tiettyä tuotetta. Eikä puhettakaan, että kävisi omatoimisesti töiden jälkeen kaupassa, toisi sieltä järkevät päivällisaineet ja tekisi niistä meille ruokaa. Mutta jos minä suunnittelen ruokalistan ja teen kauppalapun, niin kyllä hän sitten tuo ne mitä lapussa lukee. Saattaa hän joskus jopa tehdä ruokaakin, jos se on jokin helppo ruoka, minkä hän osaa, ja siihen on riittävästi aikaa. Mutta hidasta se hänen kokkaaminen tosiaan on, joten useimmiten kokataan yhdessä. Kun tehdään tällä tavalla, niin meillä on yleensä aina ruokaa. Jos ei ole mitään, niin woltataan jotain tai käydään syömässä, niin ettei tule tiskiäkään. Mutta varmaan saisin nalkuttaa hamaan tappiin asti, jos alkaisin vaatia häntä omatoimisesti huol
Yes👍
Vierailija kirjoitti:
Outoa kun kymmenen vuotta ollut sama pyykinpesukone niin mies tarvitsee aina ohjeistusta, jos pesee pyykkiä.
Mies kaipaa palveluskuntaa etsimään ja ojentamaan hänelle joka ikisen hänen tarvitsemansa tavaran. Ei koskaan opi niiden säilytyspaikkaa eikä varsinkaan laita mitään takaisin paikalleen.
Kaikki mitä mies ikinä tarvitseekaan pitää sijaita pöydillä ja tasoilla suurinpiirtein hänen vatsansa korkeudella. Tosin ei löydä niitä siltikään.
Tämä niin tuttua!
Siis kai te ymmärrätte, että normaalit ihmiset elävät normaaleissa tasa-arvoisissa parisuhteissa, joissa rakastetaan eikä olla vihollisia? Nuo teidän parisuhteenne eivät ole millään tavalla normaaleita, eikä asia riipu sukupuolista mitenkään. Tasa-arvoisia ja rakkaudellisia parisuhteita on niin homo- hetero- kuin lesbosuhteissakin. Ja ne ovat enemmistö parisuhteista. Nuo teidän vihollisuussuhteenne ovat epätavallisia ja sairaita.
Vierailija kirjoitti:
Näitä kommentteja lukiessa, ihmettelen suuresti miksi naiset alistuvat palvelemaan miestään?
Huono itsetunto ja ei osata rakastaa/arvostaa itseään.
Aloitus on täynnä alkeellisia kielioppivirheitä, joten pistää kyllä kysymään, että kenellähän se aivovamma tässä tapauksessa todellisuudessa on?
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä te naiset olette sitten tyhmiä, kun uskotte siihen ettei teidän miehet opi mitään.... Kyllä he oppivat, mutta eivät vaan viitsi. He tietävät sisimmässään sen, että te hoidatte homman heidän puolestaan joka tapauksessa. Niin miksi he muka tekisivät sen, kun tietävät teettävänsä sen teillä. N33
Samaa mieltä. Ihmettelen aina miten naiset tosissaan uskovat että aikuinen mies ei vain kykene käymään kaupassa tai laittamaan nakkikastiketta.
Jos noita ei kykene tekemään niin on kyllä vammaisen tasolla.
Traumalla tarkoitetaan aivovaurio yhteydessä päähän kohdistunutta iskua eli esim kaatumisen tai pahoinpitelyn seurauksena syntynyttä vammaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Ihmettelen aina miten naiset tosissaan uskovat että aikuinen mies ei vain kykene käymään kaupassa tai laittamaan nakkikastiketta.
Jos noita ei kykene tekemään niin on kyllä vammaisen tasolla.
Ap sanoi, että mies saanut osuman päähänsä ja jäänyt "vammaisen tasolle"
Huh melkoinen mieslapsi, oikein vaihtaa renkaat. En katselisi tuollaista kauan, ei mun hermot kestäisi.