Mies ei opi mitään, aivovamma?
Meillä todella suuria haasteita avioliitossa ja olen pohtinut eroa. Ollaan iät ja ajat riidelty ihan perus asioista, että mies osallistuu siivoukseen, käy kaupassa, lasten asioihin jne. Samoja asioita on jouduttu veivaamaan vuosia. Jotakin hän on oppinut mutta monia asioita ei vaan jotenkin sisäistä.
Esim on luvannut miljoona kertaa ottaa vastuuta ruoanlaitosta, mutta silti ei vaan ota. Tulee tyhjin käsin töistä kotiin ja olettaa että se hoituu itsestään. Hän ei itse välttämättä iltaisin isoa ruokaa enää syö kun on syönyt töissä, mutta joskus alkaa hänkin penkomaan jääkaappia että hmm mitäs sitä vois syödä. Siis mun ostamia ja valmistamia ruokia, jotka ilmestyy sinne itsestään.
Nyt hän oli käynyt työpaikkapsykologilla toisenlaisten ongelmien takia mutta oli myös meidän ongelmista kertonut, ja hän oli sanonut et kuulostaa joltain traumaperäiseltä aivovauriolta?! En edes tiedä voiko psykologi oikeasti sanoa noin. Mitä tämä edes tarkoittaa?
Kommentit (104)
Itselläni on lapsuusiän henkinen traumatausta (kotiolot) ja aikuisena uupumus (x2). Eläkeyhtiön lääkärin (jotka hylkäävät puolet hakemuksista) näkemys on se, että koetut traumat ovat oletettavasti vaikuttaneet jo pysyvästi kognitioon.
Vierailija kirjoitti:
Ihan höpöjuttuja. Kuolisiko se muka nälkään jos asuisi yksin. No ei.
Eivät kaikki miehet oikeasti pärjää yksin. Mutta sen ei pidä olla kanssaihmisten ongelma.
Mies ei halua tehdä naistentöitä.
Täällä oli yksi pitkä ketju, jossa nainen yritti saada miehen tekemään yksinkertaisia peruskotitöitä, mutta prosessin aikana kävi täysin ilmi miehen asenne, että hänhän ei ikinä naistentöitä ala tehdä. Ei edes suostunut napsauttamqan saunaa päälle katkaisijasta. Tuli ero, ja sitä ennen se mies siis esim mieluummin käytti lattialta likaisia kalsareita kuin pesi pyykkiä. Sille miehelle kyse oli periaatteellisesta taistelusta, hän ei kertakaikkiaan vaan halunnut ns antaa vaimon voittaa, taipua tasa-arvon edessä tekemään kotitöitä. Mitähän sille ketjun ap:lle muuten nykyään kuuluu?
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt mitenkään huippuhyvin koulussa mutta on kirjoittanut kuitenkin ylioppilaaksi. Töissä pärjää käsittääkseni ihan ok, mutta tekee suorittavaa työtä. On muutenkin monessa mukana, mutta jotenkin ymmärrys esim parisuhdeasioihin puuttuu eikä ymmärrä tai opi kun hänelle yritän kertoa. Ei myöskään muista asioita, jos vaikka sanon että toivoisin että toisi kaupasta aina jotain tiettyä tuotetta kun käy siellä, niin ei vaan muista tätä. Se on ikäänkuin joka kerta uusi asia. Ei myöskään tiedä mistä asioista minä pidän vaikka ollaan oltu toistakymmentä vuotta yhdessä ja olen sanonut miljoona kertaa näistä.
Miten niin moni mies on juuri noin tyhmä. Se on todellakin yksinkertaisuuden tai aivovamman syy.
Ei minunkaan mies pysty muistamaan tuollaista, että pitäisi tuoda jotain tiettyä tuotetta. Eikä puhettakaan, että kävisi omatoimisesti töiden jälkeen kaupassa, toisi sieltä järkevät päivällisaineet ja tekisi niistä meille ruokaa. Mutta jos minä suunnittelen ruokalistan ja teen kauppalapun, niin kyllä hän sitten tuo ne mitä lapussa lukee. Saattaa hän joskus jopa tehdä ruokaakin, jos se on jokin helppo ruoka, minkä hän osaa, ja siihen on riittävästi aikaa. Mutta hidasta se hänen kokkaaminen tosiaan on, joten useimmiten kokataan yhdessä. Kun tehdään tällä tavalla, niin meillä on yleensä aina ruokaa. Jos ei ole mitään, niin woltataan jotain tai käydään syömässä, niin ettei tule tiskiäkään. Mutta varmaan saisin nalkuttaa hamaan tappiin asti, jos alkaisin vaatia häntä omatoimisesti huolehtimaan, eikä se silti tapahtuisi.
Muuten hän on kyllä ihan hyvä mies, huolehtii molempien autoihin öljyt, vaihtaa renkaat ja usein tankkaa minunkin auton valmiiksi. Käy jopa ongella ja tuo kalojakin kotiin.
Mun mies on tuollainen ja on DI. Ei siis mitään väliä koulutustasolla. Olen katsellut, kun kuitenkin hyviäkin puolia löytyy, on lapsia ja on tuonut rahaa kotiin. Nyt on vaan joutunut työttömäksi ja mietin, että antaisinko potkun p:lle, kun ei tee mitään kotonakaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan mies pysty muistamaan tuollaista, että pitäisi tuoda jotain tiettyä tuotetta. Eikä puhettakaan, että kävisi omatoimisesti töiden jälkeen kaupassa, toisi sieltä järkevät päivällisaineet ja tekisi niistä meille ruokaa. Mutta jos minä suunnittelen ruokalistan ja teen kauppalapun, niin kyllä hän sitten tuo ne mitä lapussa lukee. Saattaa hän joskus jopa tehdä ruokaakin, jos se on jokin helppo ruoka, minkä hän osaa, ja siihen on riittävästi aikaa. Mutta hidasta se hänen kokkaaminen tosiaan on, joten useimmiten kokataan yhdessä. Kun tehdään tällä tavalla, niin meillä on yleensä aina ruokaa. Jos ei ole mitään, niin woltataan jotain tai käydään syömässä, niin ettei tule tiskiäkään. Mutta varmaan saisin nalkuttaa hamaan tappiin asti, jos alkaisin vaatia häntä omatoimisesti huolehtimaan, eikä se silti tapahtuisi.
Muuten hän on kyllä ihan hyvä mies, huolehtii molempien autoihin öljyt, vaihtaa renkaat ja usein ta
Tuohan on kuin asuisi ikuisesti lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei halua tehdä naistentöitä.
Täällä oli yksi pitkä ketju, jossa nainen yritti saada miehen tekemään yksinkertaisia peruskotitöitä, mutta prosessin aikana kävi täysin ilmi miehen asenne, että hänhän ei ikinä naistentöitä ala tehdä. Ei edes suostunut napsauttamqan saunaa päälle katkaisijasta. Tuli ero, ja sitä ennen se mies siis esim mieluummin käytti lattialta likaisia kalsareita kuin pesi pyykkiä. Sille miehelle kyse oli periaatteellisesta taistelusta, hän ei kertakaikkiaan vaan halunnut ns antaa vaimon voittaa, taipua tasa-arvon edessä tekemään kotitöitä. Mitähän sille ketjun ap:lle muuten nykyään kuuluu?
Ahaa, enpäs tiennytkään, että saunan napsauttaminen päälle on naisten työ. Onneksi meillä on puusauna, niin puiden tekeminen ja saunan kiukaan sytyttäminen on miesten työ.
Mitä tapatuu ap, jos laitat hänelle töihin viestin, Käy kaupassa, tuo sieltä makaroonia, broilerin koipia, 2 rasvatonta maitoa, yksi litran mustikkajugurtti.
Kilautat vielä just kun lähtee töistä, jos ei ole ns lukenut viestiä.
Mitä tapahtuu ,jos pyydät laittamaan valkoiset pesukoneeseen ja pesemään 60 asteessa?
Ymmärtääkö lukemaansa ja sinun puhetta/ pyyntöä vaatteiden pesusta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mennyt mitenkään huippuhyvin koulussa mutta on kirjoittanut kuitenkin ylioppilaaksi. Töissä pärjää käsittääkseni ihan ok, mutta tekee suorittavaa työtä. On muutenkin monessa mukana, mutta jotenkin ymmärrys esim parisuhdeasioihin puuttuu eikä ymmärrä tai opi kun hänelle yritän kertoa. Ei myöskään muista asioita, jos vaikka sanon että toivoisin että toisi kaupasta aina jotain tiettyä tuotetta kun käy siellä, niin ei vaan muista tätä. Se on ikäänkuin joka kerta uusi asia. Ei myöskään tiedä mistä asioista minä pidän vaikka ollaan oltu toistakymmentä vuotta yhdessä ja olen sanonut miljoona kertaa näistä.
Miten niin moni mies on juuri noin tyhmä. Se on todellakin yksinkertaisuuden tai aivovamman syy.
Ei niillä mitään vammaa ole, muuta kuin ne yksinkertaisemmat miesaivot. Eivät ole normaalin ihmisen tasolla. Naisten ei tule niitä ruveta kouluttamaan tai heidän tohelointejaan selittelemään.
Vierailija kirjoitti:
Muuten hän on kyllä ihan hyvä mies, huolehtii molempien autoihin öljyt, vaihtaa renkaat ja usein ta
Eli sinä uurastat kotitöitä joka päivä ja mies vaihtaa joka toinen vuosi öljyn autoon ja rentoutuu kalastusharrastuksen parissa.
Haluisitko tulla huushollaamaan tänne meillekin? Minä voin korvaukseksi käydä sillä välin rauhassa kuntosalilla ja pesen oman autoni kerran vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy naisessa olla paljon vikaa itsessäänkin, kun tuollaisen on itselleen valinnut.
ELI : Mies tekee raskasta työtä ja tooosi pitkää päivää, ja nainen makaa koton aja mikään ei käy, mikään ei kelpaa....
Eivät miehet tee raskasta työtä. Miehet pääsevät helpolla kaikesta, koska heitä suositaan sukupuolensa takia. Kukaan mies ei ole ansainnut työpaikkaansa vaan se on saatu hyväveli-systeemillä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tapatuu ap, jos laitat hänelle töihin viestin, Käy kaupassa, tuo sieltä makaroonia, broilerin koipia, 2 rasvatonta maitoa, yksi litran mustikkajugurtti.
Kilautat vielä just kun lähtee töistä, jos ei ole ns lukenut viestiä.Mitä tapahtuu ,jos pyydät laittamaan valkoiset pesukoneeseen ja pesemään 60 asteessa?
Ymmärtääkö lukemaansa ja sinun puhetta/ pyyntöä vaatteiden pesusta?
Ei ole todellakaan ap:n tehtävä koko ajan muistutella ja varmistella.
Vierailija kirjoitti:
"Muuten hän on kyllä ihan hyvä mies", voi luoja.... :/
Jos teillä ei edes ole lapsia, niin mistä kummasta kotitöitä hirveästi kertyisi. Relaa.
Vierailija kirjoitti:
On sinulla kyllä rima matalalla, ei voi muuta sanoa.
Mies huijaa sinua. Renkaiden ja öljyjen vaihto on mitätön pikkuhomma. Niihin menee neljä tuntia VUODESSA. En viitsi edes kysyä paljonko sinä raadat korvauksena noista pikku puuhasteluista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on tuollainen ja on DI. Ei siis mitään väliä koulutustasolla. Olen katsellut, kun kuitenkin hyviäkin puolia löytyy, on lapsia ja on tuonut rahaa kotiin. Nyt on vaan joutunut työttömäksi ja mietin, että antaisinko potkun p:lle, kun ei tee mitään kotonakaan.
Annat. Muutenhan joudut kaitsemaan lapsentasoista urpoa loppuelämäsi. Ei tuo miksikään muutu, ei ole ikinä muuttunut. Kuka haluaa vain "katsella" eli sietää toista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei minunkaan mies pysty muistamaan tuollaista, että pitäisi tuoda jotain tiettyä tuotetta. Eikä puhettakaan, että kävisi omatoimisesti töiden jälkeen kaupassa, toisi sieltä järkevät päivällisaineet ja tekisi niistä meille ruokaa. Mutta jos minä suunnittelen ruokalistan ja teen kauppalapun, niin kyllä hän sitten tuo ne mitä lapussa lukee. Saattaa hän joskus jopa tehdä ruokaakin, jos se on jokin helppo ruoka, minkä hän osaa, ja siihen on riittävästi aikaa. Mutta hidasta se hänen kokkaaminen tosiaan on, joten useimmiten kokataan yhdessä. Kun tehdään tällä tavalla, niin meillä on yleensä aina ruokaa. Jos ei ole mitään, niin woltataan jotain tai käydään syömässä, niin ettei tule tiskiäkään. Mutta varmaan saisin nalkuttaa hamaan tappiin asti, jos alkaisin vaatia häntä omatoimisesti huolehtimaan, eikä se silti tapahtuisi. Muuten hän on kyllä ihan hyvä mies, huolehtii mo
Tuohan on kuin asuisi ikuisesti lapsen kanssa.
No niin se vähän kyllä on, jos vain tuota ruokahuoltoa ajattelee. Mutta kannattaa katsoa kokonaisuutta, myös autojen huoltoa. Eikä se nalkuttamalla muuksi muutu. Sen voi joko hyväksyä tai sitten voi erota, mutta huonoin vaihtoehto on minusta tuo nalkutus, että yrittää sillä tavalla väkisin muuttaa toista ihmistä erilaiseksi.
Ihan höpöjuttuja. Kuolisiko se muka nälkään jos asuisi yksin. No ei.