Mies ei opi mitään, aivovamma?
Meillä todella suuria haasteita avioliitossa ja olen pohtinut eroa. Ollaan iät ja ajat riidelty ihan perus asioista, että mies osallistuu siivoukseen, käy kaupassa, lasten asioihin jne. Samoja asioita on jouduttu veivaamaan vuosia. Jotakin hän on oppinut mutta monia asioita ei vaan jotenkin sisäistä.
Esim on luvannut miljoona kertaa ottaa vastuuta ruoanlaitosta, mutta silti ei vaan ota. Tulee tyhjin käsin töistä kotiin ja olettaa että se hoituu itsestään. Hän ei itse välttämättä iltaisin isoa ruokaa enää syö kun on syönyt töissä, mutta joskus alkaa hänkin penkomaan jääkaappia että hmm mitäs sitä vois syödä. Siis mun ostamia ja valmistamia ruokia, jotka ilmestyy sinne itsestään.
Nyt hän oli käynyt työpaikkapsykologilla toisenlaisten ongelmien takia mutta oli myös meidän ongelmista kertonut, ja hän oli sanonut et kuulostaa joltain traumaperäiseltä aivovauriolta?! En edes tiedä voiko psykologi oikeasti sanoa noin. Mitä tämä edes tarkoittaa?
Kommentit (104)
Heran jestas Juuri tuollaisia perinteiset suomalaiset miehet ovat olleet kautta vuosien Olen 70v ja ex on saman ikäinen eikä hän tajunnut edes että lapsille pitää antaa ruokaa (valmiista) tai, että tarvitsevat vaatteita tms. kuin vasta eron jälkeen kun lapset murroikäisiä. Työssään (vaativassa) ihan pärjäävä yms. eli kyse oli ettei kiinostanut tippaakaan mutta perhe piti olla vaikkei sille ollut mitään anettavaa. Minä tienasin omat ja lasten rahat!
Vierailija kirjoitti:
Heran jestas Juuri tuollaisia perinteiset suomalaiset miehet ovat olleet kautta vuosien Olen 70v ja ex on saman ikäinen eikä hän tajunnut edes että lapsille pitää antaa ruokaa (valmiista) tai, että tarvitsevat vaatteita tms. kuin vasta eron jälkeen kun lapset murroikäisiä. Työssään (vaativassa) ihan pärjäävä yms. eli kyse oli ettei kiinostanut tippaakaan mutta perhe piti olla vaikkei sille ollut mitään anettavaa. Minä tienasin omat ja lasten rahat!
No eivät ole. Sinun miehesi oli, eivät "suomalaiset miehet". Minun isäni esimerkiksi on yli 70-vuotias ja aina on pitänyt minusta ja muista lapsistaan hyvää huolta.
Aikamoiselle aivokkeelle sinäkin olet lapset vääntänyt.
Kommenttini oli enemmän tarkoitettu niille jotka komppaavat AP:ta sanomalla että "ei minunkaan mies...".
Tuskin noin monella on vammaisen tasolle jäänyt mies.