Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaan ihmisen kanssa seurustelu. Miten se onnistuu, ilman että kumppani tai lähipiiri ajattelee, että seurtelet vain rahan takia

Vierailija
26.03.2025 |

Mulla on suhde loppunut erääseen mieheen sen takia, että hän kyseenalaisti motiivini seurustella hänen kanssaan. Minä en ollut hänen rahojensa perässä, tienaan itsekin ihan hyvin, vaikka en tietenkään läheskään niin paljoa  kuin hän. Meillä oli samanlainen huumorintajua, samat kiinnostuksenkohteet ja arvomaailma. En sitten jaksanut sitä, että olisi aina pitänyt vakuutella, ettei ole rahasta kyse ja se naurettava leikki, että mun piti ensin tarjoutua maksamaan ravintolassa ja sitten hän maksoikin.

Eräs tuttu lääkäri kertoi, että hänellä oli myös kriisi sen takia, että mietti rakastaako hänen vaimonsa häntä vai hänen asemaansa. Pääsi siitä onneksi yli ja ovat edelleen onnellisesti naimisissa

On tietenkin eri tilanne mennä yhteen nuorena, kun kumpikaan ei tienaa vielä mitään. Tarkoitan nyt tilannetta, joissa ero on suuri jo heti alkuun.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän varakkaamman ihmisen epäluulon. Mielestäni tuota ei tarvitse yrittää korjata kustannuksia jakamalla. Ehkä itse laskisin elintasoa suhteen alkuajaksi, niiin voisi katsoa kuinka homma tuolloin toimii. Mikäli aitoa rakkauta on olemassa, ei toisen elämisen kustannuksiin osallistuminen olisi mikään ongelma

t. varakas

Vierailija
22/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaan kanssa seurustellaan ìhan samalla tavalla kuin köyhän tai keskituloisen. Maksetaan omat menot ja laskut, ei vinkuta rahaa, luksusta tai kalliita matkoja. Jos mies haluaa niitä tarjota, sanotaan kiitos, sepä mukavaa, laitetaan kulut puoliksi. Rikkaitakin on monenlaisia. Toiset haluaa hemmotella kumppaniaan varsinkin suhteen alussa, mutta suhteen edetessä otetaan exel-taulukko esiin. Joten pidä huoli omasta taloudestasi. Naisella pitää aina olla omaa rahaa, on mies sitten rikas tai köyhä. Siten pystyt olemaan suhteessa tasavertaisena.

Jos tulo- tai varallisuuseroa on, ei pidä maksaa puoliksi. Se on epäreilua köyhemmälle. Omaa rahaa pitää jäädä myös köyhemmälle, eikä köyhempi saa joutua elämään yli varojensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin otsikosta että tarinan kirjoittaja on nainen ja mies rikas. Miten se aina onkin niin päin, vaikka nainen ei ole koskaan rahojen perässä...

Suomessa on enemmän rikkaita miehiä kuin naisia.

Vierailija
24/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaa olla heti rehellinen kaikkialla, rahan takia tässä olen sanoo kaikille niin ei tarvitse enempää selitellä :)

Vierailija
25/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se että henkilö itse noin ajattelee kielii hänen mielenterveysongelmistaan.

Mutta menestys aiheuttaa aina myös kateutta ja sitä on pakko sietää, että jos voitat niin muut häviävät. Eli toisten puheita on vaan siedettävä.

Se kuitenkin että jos mies itse ajattelee noin, niin

- hän ei ole niin varakas mitä väittää olevansa.

- on "rikas", mutta henkinen kehitys jäänyt puolitiehen (vauraus ei ole tuonut vastuullisuutta).

Kumpi tahansa keissi, miehen kanssa ei kannata seurustella.

Rikastuneet eivät tajua, että jos käyttävät aikansa ja energiansa rahan tekemiseen, siitä tule heidän persoonansa. Ei heillä ole mitään muuta annettavaa muille. Sitten vingutaan ja vongutaan tuosta, että "olet minun kanssani rahan vuoksi" - niin koska, sinussa ei yksinkertaisesti ole muuta substanssia. Hän tuskin on kirjaoppinut, valaistunut, äärimmäisen hyvä rakastaja, seuramies, jne. Se rikkaus on hänen valttikorttinsa ja ilmeisesti hän itse sitä häpeää, ja jos ei sitä voi pelata, niin ei voi myöskään voittaa. Paska peli, ei jatkoon.

Vierailija
26/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Appivanhemmat ovat jo kuolleet ja vaimo on miljonääri. Ei se vaikuta elämäämme mitenkään. Puoliksi on kaikki hankittu ja elämme minun elintasoni mukaan. Tai oikeastaan vaimo on vielä nuukempi kuin minä."

En tarkoita että pitäisi rahat heti tuhlata mutta ihan kiinnostuksesta kysyn että mihin te niitä miljoonia oikein säästätte? Kenen niistä on tarkoitus hyötyä?

Vierailija
27/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurustelen paljon varakkaamman kanssa. Hyväksyn syntymäpäivä- ja joululahjat mutta en halua muita lahjoja. Kukkia tottakai tai vaikka suklaata kauppareissulta. Itsekin pyrin huomioimaan häntä.

Haluan maksaa puolet kaikesta, mikä tarkoittaa että elämme minun tulotasoni mukaisesti. Tähän asti se on ollut hänelle ok.

Vierailija
28/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä ota vastaan edes kukkapuskaa tai mitään muutakaan lahjaa, sanot, että ostat itse omasi.

Tuollainen on todella tylyä. Mieti että itse ostat lahjan, koska arvostat toista ja haluat ilahduttaa häntä. Näet vaivaa siinä että menet ostamaan sen, valitsen sen, maksat sen. Toivot että symbolinen välittämisen ja arvostamisen ele ilahduttaa toista. Ja sitten kuulet että ei hän ota sitä vastaan vaan sanoo että aikoo itse ostaa omat "lahjansa". Onnellisen parisuhteen peruspilareita sellainen käytös. Näen jo mielessäni miten suuri vuosisadan rakkaustarina tuollaisesta syntyykään. Tämä on 100 % täydellinen esimerkki siitä miksi naiset ovat pilalla eikä miehiä enää jaksa kiinnostaa nähdä vaivaa huonon naisen eteen.

Naisen käytös on 100 pros. Miesten syytä. Haukutaan lokiksi ja siipeilijäksi ja siitä kukkapuskasta jaksetaan jauhaa puolivuotta kun minä sinulle ostin syyttäkää itseänne.

Vierailija
29/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta menestys aiheuttaa aina myös kateutta ja sitä on pakko sietää, että jos voitat niin muut häviävät. Eli toisten puheita on vaan siedettävä.

- on "rikas", mutta henkinen kehitys jäänyt puolitiehen (vauraus ei ole tuonut vastuullisuutta).

Rikastuneet eivät tajua, että jos käyttävät aikansa ja energiansa rahan tekemiseen, siitä tule heidän persoonansa. Ei heillä ole mitään muuta annettavaa muille. Sitten vingutaan ja vongutaan tuosta, että "olet minun kanssani rahan vuoksi" - niin koska, sinussa ei yksinkertaisesti ole muuta substanssia. Hän tuskin on kirjaoppinut, valaistunut, äärimmäisen hyvä rakastaja, seuramies, jne. Se rikkaus

Happamia, sanoi kettu. Miksi varakas olisi oppimaton tai sivistymätön tai huono sängyssä? 

Vierailija
30/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä ota vastaan edes kukkapuskaa tai mitään muutakaan lahjaa, sanot, että ostat itse omasi.

Tuollainen on todella tylyä. Mieti että itse ostat lahjan, koska arvostat toista ja haluat ilahduttaa häntä. Näet vaivaa siinä että menet ostamaan sen, valitsen sen, maksat sen. Toivot että symbolinen välittämisen ja arvostamisen ele ilahduttaa toista. Ja sitten kuulet että ei hän ota sitä vastaan vaan sanoo että aikoo itse ostaa omat "lahjansa". Onnellisen parisuhteen peruspilareita sellainen käytös. Näen jo mielessäni miten suuri vuosisadan rakkaustarina tuollaisesta syntyykään. Tämä on 100 % täydellinen esimerkki siitä miksi naiset ovat pilalla eikä miehiä enää jaksa kiinnostaa nähdä vaivaa huonon naisen eteen.

Naisen käytös on 100 pros. Miesten syytä. Haukutaan lokiksi ja siipeilijäksi ja siitä kuk

Nyt on olennaista, kuka haukkuu ja kuka ostaa kukat. Ei ole olemassa mitään kollektiivia nimeltä miehet tai naiset, joka olisi parisuhteessa kanssasi. Jos sinun puolisosi ostaa kukkia ja nettitrolli haukkuu sinua lokiksi, niin koirat haukkuu, karavaani kulkee.

Vierailija
31/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän varakkaamman ihmisen epäluulon. Mielestäni tuota ei tarvitse yrittää korjata kustannuksia jakamalla. Ehkä itse laskisin elintasoa suhteen alkuajaksi, niiin voisi katsoa kuinka homma tuolloin toimii. Mikäli aitoa rakkauta on olemassa, ei toisen elämisen kustannuksiin osallistuminen olisi mikään ongelma

t. varakas

Mihin sen naisen pitäisi rakastua, jos miehen koko identieetti on varakkuus. Kaikki mitä hänellä on ja mitä hänessä on, tulee sen rahan kautta. Totta kai silloin saa naisen, joka myöskin rakastaa rahaa.

Jos sillä miehellä on joku muu persoona, niin saattaa löytää sitä kautta jotakin "aidompaa" jos oikeasti pitää sitten yhteistä kiinnostusta vaikkapa kalliokiipeilyyn "aidompana" kuin aitoa kiinnostusta rahaan.

Se että nainen kokisi miestä kohtaan samanlaista hellyyttä kuin vaikkapa vauvaansa, on taas täysin absurdi fantasia. Jos etsit äitiä, niin mene jakamaan ne rahat äitisi kanssa. Naisen eli vaimon funktio on tuottaa jälkeläisiä ja huolehtia heistä, sillä elintasolla mitä mies pystyy tarjoamaan.

Vierailija
32/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikkaan kanssa seurustellaan ìhan samalla tavalla kuin köyhän tai keskituloisen. Maksetaan omat menot ja laskut, ei vinkuta rahaa, luksusta tai kalliita matkoja. Jos mies haluaa niitä tarjota, sanotaan kiitos, sepä mukavaa, laitetaan kulut puoliksi. Rikkaitakin on monenlaisia. Toiset haluaa hemmotella kumppaniaan varsinkin suhteen alussa, mutta suhteen edetessä otetaan exel-taulukko esiin. Joten pidä huoli omasta taloudestasi. Naisella pitää aina olla omaa rahaa, on mies sitten rikas tai köyhä. Siten pystyt olemaan suhteessa tasavertaisena.

Jos tulo- tai varallisuuseroa on, ei pidä maksaa puoliksi. Se on epäreilua köyhemmälle. Omaa rahaa pitää jäädä myös köyhemmälle, eikä köyhempi saa joutua elämään yli varojensa.

Ihan totta, mutta seurusteluaikana ei kannata raha-asioita kovasti sekoittaa. Jos päädytään yhteen hankitaan vaikka yhteinen taloustili, jonne kumpikin tallettaa kuukausittain tietyn yhdessä sovitun prosenttimäärän tuloistaan, josta yhteiset menot maksetaan. Jos jo asutaan yhdessä ja tuloerot on suuret se fifty-fifty on aivan huonompituloisen hyväksikäyttöä.

Vierailija
33/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin pilaa ihan turhaan hyvän suhteen. Hyväntahtoinen ja rakastava ihminen haluaa jakaa elmänsä onnen toisen kanssa. Siihen voi kuulua se kukkapuska. Silloin sanotaan kiitos ja halataan ja nautitaan toisen hyvän tahdon eleestä. Elämässä pitää osata ottaa vastaan hyvyyttä ja hoivaa. On tosi narsistista myös aina olla se, joka antaa eikä ikinä se, joka saa. Silloin on liian hanakka kontrolloimaan.

Suurin osa tuntemistani varakkaista (perittyä rahaa, nk. vanhaa rahaa) ei ole tuollaisia. He eivät tajua / muista perineensä talojaan ja mökkejään vaan kuvittelevat että kaikilla on samat lähtökohdat ja ihmettelevät vähemmän varakkaiden saamattomuutta ja opinto- ja asuntolainoja. He eivät ymmärtä miksei kaikki kulut voi olla 50% ja 50% heidän elämäntavallaan.

He ovat yleensä asuneet opiskeluaikina sukulaisten keskustayksiöissä ja heillä on koko ikänsä ollut lapsesta asti kerryttetyistä sijoituksista sivutuloja.

Vierailija
34/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikastuneet eivät tajua, että jos käyttävät aikansa ja energiansa rahan tekemiseen, siitä tule heidän persoonansa. Ei heillä ole mitään muuta annettavaa muille. Sitten vingutaan ja vongutaan tuosta, että "olet minun kanssani rahan vuoksi" - niin koska, sinussa ei yksinkertaisesti ole muuta substanssia. Hän tuskin on kirjaoppinut, valaistunut, äärim

No se riippuu ihan siitä, kuinka paljon aikaansa on joutunut käyttämään sen rahan tekemiseen, versus muiden taitojen hankkimiseen. Aloittelija ei yleensä ole kovin hyvä yhtään missään.

Vierailija
35/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan totta, mutta seurusteluaikana ei kannata raha-asioita kovasti sekoittaa. Jos päädytään yhteen hankitaan vaikka yhteinen taloustili, jonne kumpikin tallettaa kuukausittain tietyn yhdessä sovitun prosenttimäärän tuloistaan, josta yhteiset menot maksetaan. Jos jo asutaan yhdessä ja tuloerot on suuret se fifty-fifty on aivan huonompituloisen hyväksikäyttöä."

Eikä sukuelinasioita. Aviossa sitten, kun on yhtinen talous niin on yhteinen ruumiskin.

Vierailija
36/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikastuneet eivät tajua, että jos käyttävät aikansa ja energiansa rahan tekemiseen, siitä tule heidän persoonansa. Ei heillä ole mitään muuta annettavaa muille. Sitten vingutaan ja vongutaan tuosta, että "olet minun kanssani rahan vuoksi" - niin koska, sinussa ei yksinkertaisesti ole muuta substanssi

Varakkuus periytyy. Vain pieni osa hyvin varakkaista on itse tehnyt rahansa.

Työpaikatkin voi olla sukulaisten firmoissa, saatu ilman normaalia rekrytointiprosessia.

Vierailija
37/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rikastuneet eivät tajua, että jos käyttävät aikansa ja energiansa rahan tekemiseen, siitä tule heidän persoonansa. Ei heillä ole mitään muuta annettavaa muille. Sitten vingutaan ja vongutaan tuosta, että "olet minun kanssani rahan vuoksi" - niin kos

Ja nuo ovat parisuhteen näkökannalta usein negatiivisia asioita, sillä sukuun naiva "pimppa" on yleensä erittäin halveksutussa asemassa.

Lisäksi "varakas" on usein pussy digger, siinä missä itse syyttää naisia gold diggaamisesta.

Kyllä pitää olla myös hengen kehitystä tullut sen taloudellisen kasvun myötä, jos ilmassa on vähänkään mitään rich bro -sekoilua, simppejä, gold diggaus -juttuja, ym. niin henkilö ei ole lähelläkään pariutumisikää.

Vierailija
38/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tavallaan niin kauan kun se varallisuus on dilemma tälle henkilölle itselleen pariutumisessa, hän on se ongelma.

Ja huomautan vielä tuosta, että jos mies on sidottu johonkin perhe- tai sukuyritykseen eikä siis tehnyt itse rahojaan, niin kannattaa olla hyvin korkeassa asemassa. 

Vierailija
39/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellista rakkauttakin on olemassa.

Vierailija
40/44 |
29.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen käytös on 100 pros. Miesten syytä. Haukutaan lokiksi ja siipeilijäksi ja siitä kuk

Jokaisen oma käytös on 100 prosenttisesti omalla vastuulla. Voi sanoa että se on huonon  lapsuuden syytä, omien mielenterveysongelmien syytä, toisten ihmisten arvostelun syytä tai mitä tahansa. Mutta kaikesta omasta käytöksestä pitää ottaa itse vastuu. Kaikkihan johtuu jostakin syystä, ei se tarkoita että mistään ei tarvitse ottaa vastuuta. Jos käyttäydyt paskasti, opettele käyttäytymään paremmin sen sijaan että ulkoistat vastuun siitä muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän