Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä on ensimmäinen muistosi lapsuudesta?

Vierailija
26.03.2025 |

Vauva-aikaamme emme muista mutta missä iässä alkaa olla sinun ensimmäisiä muistoja? Minun eka muisto on 2-vuotiaana laivamatkalta Tukholmaan. Se kun kävelimme laivan kannella ja pelkäsin tuulen vievän minut mereen. Olin silloin vasta 2 -vuotias.

Kommentit (248)

Vierailija
241/248 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinko ollut noin pari- kolmevuotias kun äiti kantoi meidät pojat ulkosaunasta talvella pyyhkeiden sisässä ja laittoi sängylle, kuivatteli ja puki yövaatteet päälle.

Vierailija
242/248 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun äiti ja isä kertoivat, että saan pikkuveljen tai -sisaren. Olin silloin 1v 7kk ikäinen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/248 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 2-vuotias. Muistan kaksi mukavaa tapahtumaa vahvasti ja olen niistä kertonut vanhemmilleni jo esikouluiässä ja he ovat äimistyneet miten vaippaikäinen voi muistaa mitään. Tapahtumista ei ole valokuvia tai videoita, vain oma muistini. Molemmat ensimmäiset muistot sisältävät musiikkia sekä teatteria ja niiden mukana vahvan tunne-elämyksen, luulen että sen vuoksi ovat jääneet mieleen. 

Vierailija
244/248 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi muisti näyttää 2-vuotiaana, minne kuuluu laittaaa joulun kunniaksi valotähti. Oli nähnyt sen 1-vuotiaana. (1v3kk)

Vierailija
245/248 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi muisti näyttää 2-vuotiaana, minne kuuluu laittaaa joulun kunniaksi valotähti. Oli nähnyt sen 1-vuotiaana. (1v3kk)

En siis tarkoita joulukuusen tähteä, vaan yhdellä ikkunalla on valotähti jouluisin. 

Vierailija
246/248 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku hämärä muistikuva yhdestä Ritari Ässän jaksosta... olisiko vuodelta 1983 tai -84. Olin noin 4-vuotias. Sarjan myöhemmät uusinnat vahvistivat että kyseinen jakso oli sarjan 1. Kauden osa "Trust doesn't rust". Muistelen pikkulapsena ihmetelleeni miksi siinä osassa oli kaksi KITTiä, vaikka toinen olikin sitten KITTin paha kaksonen KARR.

Aivan oikeasti tuota pidemmälle ei minulla ole muistoja elämästäni. Tuota kauemmas niin pitää luntata vanhempien vanhoista valokuvista.

Vierailija
247/248 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan Teuvan kirkon palon. Olin 1,5v.

Vierailija
248/248 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varhaisimpia lapsuusmuistoja voi olla 3-4 vuoden iästä lähtien.

Jankun jankun.

Yksi muistaa ja toinen ei. Älytöntä kadehtia niitä, jotka muistavat.