Kesätöihin pitää hankkia itse turvakengät?
Onko ihan normaali käytäntö, että kesätöihin pitää hankkia omat turvakengät? Eihän tuossa ole järkeä kun suuri pala palkasta menee sitten niihin? Mitkä olisi hyvät ja halvat turvakengät?
Kommentit (166)
Olin töissä paikassa, johon tuli turvakenkäpakko, ja työnantaja maksoi.
Tottakai täytyy hankkia, joissakin työpaikoissa muutenkin täytyy itse huolehtia työvaatteet.
Turvakengissä en pihistelisi, kannattaa katsoa erilaisista paikoista ja riippuen tietysti minkälaiset turvakengät pitää olla, minkälainen työ?
Vierailija kirjoitti:
Tottakai täytyy hankkia, joissakin työpaikoissa muutenkin täytyy itse huolehtia työvaatteet.
Turvakengissä en pihistelisi, kannattaa katsoa erilaisista paikoista ja riippuen tietysti minkälaiset turvakengät pitää olla, minkälainen työ?
Metsätöitä
ap
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja maksaa työssä tarvittavat turvavälineet ja ellei maksa, niin työtä ei tarvitse tehdä.
Tämä täytyy selvittää. Kaikissa paikoissa ja töissä varsinkin työnantaja ei välttämättä maksa niitä nykyisinkään.
Meillä hommataan jos ei ole esim koulusta jäänyt omia. Sieviä ja jalasta käytetään ja ne on törkeen kalliita. Mutta meilläkään kukaan ei tee sekuntiakaan asennuksia ilman turvajalkineita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsätöitä
ap
No metsätöihin tarvitsee kunnon kengät kun kohta ei muuten ole jalkoja ollenkaan. Netistä löytyy https://testaajat.com/paras-turvakengat/ jotain noita vertailuja niin kannattaa katsoa tuolta. Löytyy myös edullisia ja halpoja malleja tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Metsätöitä
ap
Suosittelen kysymään työnantajalta esimerkiksi vinkkejä turvakenkien hankintaan tai sitten kannattaa katsoa netistä, varmasti löytyy paljon tietoa. En osaa vastata tämän työn osalta mutta ehkä jollakin toisella voisi olla tietoa. Hyvät kengät ovat kuitenkin osa työhyvinvointia.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja maksaa työssä tarvittavat turvavälineet ja ellei maksa, niin työtä ei tarvitse tehdä.
Burger Kingiin ainakin piti ostaa itse mustat työkengät ja muut työvaatteet sai firmalta mutta nekin joutui pestä itse kotona.
Työnantaja on velvollinen tarjoamaan työssä tarvittavat turvavarusteet.
Vierailija kirjoitti:
Työnantaja on velvollinen tarjoamaan työssä tarvittavat turvavarusteet.
Ehei nyt on kuule lama t. yrittäjä
Jaahas elikkäs taas joku kelan elätti työnteon vieroksuja yrittää keksiä tekosyitä että vois vaan maata sohvalla ja syljeksiä kattoon
Menin muutama vuosi sitten töihin erääseen maatalous- ja puutarha-alan myymälään. Myymäläpäällikkö kysyi, että onhan minulla omat turvakengät. Sanoin aina käyttäneeni työnantajan tarjoamia, koska jos niitä työssä edellytetään, työnantaja on ne velvollinen hankkimaan. Kauhean ämpyilyn jälkeen sain ne kengät.
Tällaisista asioista erottaa hyvät ja huonot työpaikat. Jos perusasioista pihistellään, voi olla varma että moni muukaan homma ei toimi.
Saahan noita varmaan kirpparilta käytettyinä. Kuitenkin työnantaja on maksumies, jos jotain sattuu niiden käytettyjen lopojen vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Jaahas elikkäs taas joku kelan elätti työnteon vieroksuja yrittää keksiä tekosyitä että vois vaan maata sohvalla ja syljeksiä kattoon
Meitä et hämää! Sinä olet työnvieroksuja! Sinä jätät wolt-laskut maksamatta!
Vierailija kirjoitti:
Hölmö !!!!!!!!
Kierrätyskeskuksessa oli kympillä uusia turvakenkiä. Kun firmoja lopettanut niin niiltä jääneitä tavaraa päätyy kiertoon. Kannattaa katsoa myös tori.fi tai kysellä kirppisryhmissä.
Verotuksessa saa vähentää jos joutuu itse kustantamaan työvälineet, esim labraan omat kengät. Kenkäkauppias kirjoittaa pyytäessä kuitin verotusta varten
Turvakengät jos vaaditaan on työnantajan PAKKO hankkia ne työntekijöilleen. Sanoo laki.