Minun työpäiväni tänään, terv päiväkoti-täti
menin aamulle klo 08 vuorooni kuten pitkin olettaen että olen 0-3v ryhmässä koska sieltä 1 hlö lomalla koko vkon.
no, sainkin kuulla että 3-6v ryhmästä kaikki 3 työntekijää poissa koska sairaina joten sinne sitten. Avukseni hälytettiin eläkkeellä oleva ex-työntekijä, lapsia ryhmässä 21 joista 1 kahdne paikkalaunen ylivilkkauden vuoksi ja 4 muutakin lasta jotka erittäin vaativia.
Loppuvko tulee olemaan samaa, sijaisia ei kuulema saa eikä ole saanut tämän ½v aikana ennnekään mitä olen talossa ollut, aina tuo eläkeläinen valmiina auttamaan muttei ole kuulema muita.
Täytyy sanoa että oli aika pyörryttävä olo kun kotiuduin:/
Kommentit (29)
Valitettavasti mulla ei ole tuossa pers-silmässä näkökykyä=lohdutan tai juttelen tai mitä vain jollekin lapselle niin samaan aikaan pyllistän toiseen suuntaan ja *hups* jotakin voisi siellä juuri silloin tapahtua!!!
Ja valitettava tosiasia on sekin ettei meillä suht uusilla työntekijöillä (vaikka alalla ollutkin useamman vuoden) ja ei-vakinaisilla, ole paljoakaan mahiksia asioita muuttaa. Saa hyvin äkkiä hankalan työntekijän maineen eikä ainakaan työsuhde jatku. Ja ei, ei ole vantaalainen pk.
Ap
Vierailija:
meillä suht uusilla työntekijöillä (vaikka alalla ollutkin useamman vuoden) ja ei-vakinaisilla, ole paljoakaan mahiksia asioita muuttaa. Saa hyvin äkkiä hankalan työntekijän maineen eikä ainakaan työsuhde jatku. Ja ei, ei ole vantaalainen pk.
Ap
Pitäiskö teidän työnantajan taistella teidän työolosuhteiden parantamisen puolesta? Tai lasten vanhempien (=asiakkaiden)? Olisi aika ennenkuulumatonta millä tahansa alalla.
Mun mielestäni on aika kamalaa että otatte lasten turvallisuuden kannalta tietoisia riskejä. Juuri sinä ap teet niin, vaikka nyt yritätkin hankkia marttyyrin sädekehän pääsi päälle.
Myönnän toki että alan ihmistenkin pitäisi entistä enemmän pitää epäkohdista mekkalaa mutta kyllä asia on niinkin että asiakkaiden eli tässä tapauksessa teidän vanhempien tulisi mekkaloida myös!! kyseessä on kuitenkin lastenne paras ja turvallisuuskin! mahdollisuudet on todellakin kenttätyössä aika minimaaliset puhumattakaan varoista yms. Mutta siitähän esimerkiksi sinä joka kimppuuni käyt et tiedä mitään joten siksi koetkin olevasi oikeutettu ja pätevä heittämään herjaasi.
Ap
Vierailija:
Myönnän toki että alan ihmistenkin pitäisi entistä enemmän pitää epäkohdista mekkalaa mutta kyllä asia on niinkin että asiakkaiden eli tässä tapauksessa teidän vanhempien tulisi mekkaloida myös!! kyseessä on kuitenkin lastenne paras ja turvallisuuskin! mahdollisuudet on todellakin kenttätyössä aika minimaaliset puhumattakaan varoista yms. Mutta siitähän esimerkiksi sinä joka kimppuuni käyt et tiedä mitään joten siksi koetkin olevasi oikeutettu ja pätevä heittämään herjaasi.
Ap
Mitä väliä sillä, jatkuuko se työsuhde vai ei, JOS PELASTT PIENTEN LASTEN HENKIÄ!!!!!!!! Haloo, tehkää asialle jotain älkääkä täällä ruikuttako!!! T:Pienten lasten kotiäiti, joka ei ikinä veis lapsiaan päiväkotiin
Tiedän monen päiväkodin sijaistajana että julkisella puolella ei tosiaan ole nämä asiat kohdallaan. Itsekin ollut pahimmillaan yksin koko ryhmän kanssa. Onneksi on niitäkin johtajia jotka pitävät päänsä ja pyytävät sijaisen tarvittaessa.