Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pukamaleikkaus, kenelläkään kokemuksia??????

Vierailija
12.03.2007 |

Löytyisikö täältä mitään tietoja ky. toimenpiteestä?! Olen kärsinyt vaihtelevasti kivuista ja muista ikävistä oireista jo kolmisen vuotta. Välillä menee ihan hyvin ja sitten taas ajatukset pyörii vaan takapuolessa kun oireet palaavat ;) Kerran yritettiin hirttoa mutta se ei onnistunut kun pukamat on niin lähellä " ihoa" että kivut oli kaameet. Silloin lääkäri ehdotti että jäädytys voisi olla hyvä vaihtoehto? Sanoi että leikkaukseen ei IKINÄ kannata suostua ja mennä. On kuulemma niin kivuliaista ja yleensä ne pukamat uusiutuu toisilla hyvin nopeastikkin. Joten toimenpide kaikkine särkyineen on aika turhaa... Mulla ei ole kuin yksi tuttu jolla tiedän olevan ongelmia pukamien kanssa ja häneltä niitä on leikattu aikoinaan useita kertoja, uusiutuivat vaan aina. Itselläni ei ole sitä ongelmaa että ne vuotaisi verta mutta kun sijaistevat niin lähellä tuota itse r..... niin aiheuttavat kipuja tosi helposti esim. isomman hädän jälkeen aika ikävät tuntemukset :(

Kuinka kauan aikaa uskaltaa käyttää apteekista saatavia voiteita? Mitä tässä kannattaisi tehdä? Kenelläkään kokemuksia??? Misä vaiheessa on pakko lähteä leikkauspöydälle?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostelen tätä jos tulisi vaikka lisää vastauksia :)

ap

Vierailija
2/14 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä kohtaa kun kivut alkoi olla sellaiset, etten voinut enää kuin itkeä tihrustaa ja koko elämä todellakin pyöri sen reiän ja kivun ympärillä, varasin ajan leikkaukseen. Mun ymmärtääkseni isoja ja ulkoisia pukamia ei mitenkään voi hirttää, vaan leikkaus on ainoa vaihtoehto.

julkisella puolella jonoa olisi ollut pari kk, yksityiselle pääsin viikossa. Siinä viikossakin oli kestämistä, vaikka kipulääkkeet joita tuolloin napsin olikin aika tujuja. Leikkaus maksoi reilun 1000 e ja on ollut hintansa väärti. Tiedä sitten, uusiko vaiva vielä joskus. Toivon todella, että ei!

Toipuminen leikkauksen jälkeen oli kyllä aika hidasta ja ikävää, mutta samoilla säännöillä siinä mentiin kuin itse pukamienkin kanssa. Maha löysällä vaan ja suihkutteluja..

kaikkea hyvää vaan sinulle kohtalotoveri. Tiedän, miten kamala vaiva tuo on. Synnytyksetkin on siihen verrattuna helppoja, niiden ainakin tietää loppuvan joskus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin tänään lääkärikeskukseen ja sain ajan parin viikon päähän. Silloin tuskin mitään tehdään muuta kuin päätetään jatkosta. Sitä tässä mietin että onkohan reseptillä saatavia voiteita jotka tehoaisi paremmin kuin ne mitä itse voi ostaa apteekista? Onko voiteissa mitään eroja? Hitsi että ihmisellä pitää olla tämmöisiä vaivoja riesanaan!!! Ennen raskautta en edes tiennyt että mitä pukamat on......

ap

Vierailija
4/14 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nyt sitten yksi ulkoinen (sen kokoinen että saa just sormilla kiinni), jota ei voi hirttää. Onneksi se on aika rauhallinen pukama, ärtyy 1-3 kertaa vuodessa ja riittää kun ottaa lyhyen Scheriproct puikkokuurin, niin taas rauhoittuu.

Minulla erikoislääkäri sanoi että JOS se häiritsee, niin puukkoa vaan, mutta " Kun ei näytä pajon häiritsevän" , niin kannattaa vasta myöhemmin palata asiaan. Leikkaus on iso ja haavathan jätetään tarkoituksella auki, eli niin että niihin kasvaa rupi päälle ja mulla hanuri supistelee kauhusta jo pelkästä ajatuksesta!!! Autoa ei esim saa pahemmin sairaslomalla ajaa ja selliasen renkaan päällä pitää istua.

Moni kuvittelee syövänsä paljon kuitua, juovansa vettä ja liikkuvansa tarpeeksi, mutta tämä lääkäri sanoi että harvoin pitää paikkansa. Ja ylipaino pois.

Vierailija
5/14 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärissä kävin ja leikkaus edessä alkukesästä. onneksi näki pahimmillaan ton mun isoimman pukaman. tutki myös sisältä ja sanoi että se on siisti. pah,siisti peräsuoli. mua tietysti jännitti että tulee paukku päin lekurin naamaa muttei onneksi tullut. naama punaisena van ylös pöydältä. toi leikkaus tehdään päiväkirurgisena ja 1-2 viikkoa lomaa,riippuu sitten sen hetken tilanteesta. helpotti oloa kun tiedän että saan avun tuohon vaivaani...

Vierailija
6/14 |
13.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tuo takapuoli tuosta taas vähän rauhottuisi... Mä ajattelin että ennen kesää pitäisi kyllä saada jotain tehtyä tuolle ongelmalle! Olen kova pyöräilemään ja jos persus on ärtynyt niin eihän siitäkään mitään tule :/ menee kesä ihan pilalle.

ap

Vierailija
7/14 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä varata aika lekurille mutta ennen sinne menoa olisi kiva kuulla kokemuksia yms. Mitä vain aiheeseen liittyvää! Nostelen tätä viestä jos joku sattuis vastaamaan.

Vierailija
8/14 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuossa ihan peräaukon suulla, sisäpuolella kuitenkin, kauhea pukama, joka kovan kakan tullessa menee rikki ja on ihan hiivatin kipeä. Nyt taas rasvaan sitä hulluna ja yritän pitää kakan ruikulina. Ihan yhtä helvettiä on tämä, kun elämä pyörii yhden pyllyreijän ympärillä.

Vierailija
9/14 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Pukamapolkka-

Vierailija
10/14 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain nimittäin tänään rohkeutta ennen töihinmenoa ja varasin ajan lekurille yksityissellaiselle. mulla hirtettiin sisäisiä pukamia kolme kappaletta jokunen vuosi sitten. nyt on ulkopuolelle ollut jo pitempän sellaista rosoisuutta ja yksi iso sellainen viinirypäleen kokoinen. välillä se on isompi ja taas pieni. nyt on tullut mitta täyteen. jatkuva persekylpy ja toi rasvaus kortisonipitoisella voiteella tympii ja aion saada helpotuksen ja poistattaa ton pukaman. kutinakin on ärsyttävää ja nyt on alkanut vuotamaan verta. hoitaja sanoi että sentakia kutiaa kun on jatkuvasti kostea toi pepun seutu. joskus olen ajatellut että kuin helvetissä jotku tai siis monikin nauttii tosta kakkoseen tökkäämisestä. hyi. hyi. hyi. onneksi meillä ei olla ikinä sitä edes kokeiltu....

Vierailija
11/14 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, siinä tapauksessa kiitos, olen kuullut sen sitten aina väärin..

Vierailija
12/14 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla onnistui ne hirtot? Niinkuin sanoin mulla siitä ei tullut mitään vaikka lääkäri oli tosi kokenut. Sattui ihan hirveesti :( Mulla pukamat on tosiaan niin lähellä tuota r..... että sen vuoksi ei vissiin sitten onnistunut? Kuinkakohan pitkät jonot kunnallisella puolella on noihin toimenpiteisiin? Jos menis yksityiselle, taitaa kyllä maksaa tuhottomasti leikkaus sitä kautta?

ap

Vierailija
13/14 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jotkut täällä narisee yhdestä vaivaisesta. Joo ja mä nautin anaaliseksistä, se hieroo mukavasti pukamia.

Vierailija
14/14 |
12.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten sulla onnistui ne hirtot? Niinkuin sanoin mulla siitä ei tullut mitään vaikka lääkäri oli tosi kokenut. Sattui ihan hirveesti :( Mulla pukamat on tosiaan niin lähellä tuota r..... että sen vuoksi ei vissiin sitten onnistunut? Kuinkakohan pitkät jonot kunnallisella puolella on noihin toimenpiteisiin? Jos menis yksityiselle, taitaa kyllä maksaa tuhottomasti leikkaus sitä kautta?

ap

Reikä? Römpsä? Mä en todella voi ymmärtää, mikä on niin kauhea sana, ettei sitä kehtaa kirjoittaa? Taidat olla kyllä todellinen siveyden sipuli :).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi