Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mirtazapin unettomuuteen? Onko kokemuksia?

Vierailija
25.03.2025 |

Sain työterveyslääkäriltä resepti Mirtazapin 15mg unettomuuteen. Annos 1/4 tai 1/2. Ajattelin koittaa tuota pienempää määrää. Toivottavasti on apua uniongelmiin eikä vaikuta seuraavaan päivään. 

Onko kokemuksia tästä lääkkeestä unettomuuden kanssa?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä doxepin, ei koukuta tai lihota. Mulla haittana että jos illalla kasilta ottaa niin aamulla vielä aika tokkurainen olo, mutta esim vkl otan että saan univelkaa viikolta pois. Hätävärana imovane, toimii kuin junan vessa, mutta koukuttava. Muutaman paketti 60 pil menee vuoden aikana, eikä sitä lekuri enempää kirjoittakkaan. 

Varoisin todella kaikkia SSRI ja SNRI lääkkeitä yleisesti, liian helpolla lekurit niitä edelleen tyrkyttää. Pidemmän käytön jälkeen ainakin mulla lopetus onnistui vasta kolmannella kerralla ja vikalla kerralla ajoin annospienennystä yhteensä 5kk.

Vierailija
42/49 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile viikonloppua vasten ja ensin ainakin tuolla pienemmällä annoksella. Ehkä saat viikonloppuna nukutuksi. 

Mirtazapiini nostaa aika monilla painoa, mutta ei kaikilla. Monille tulee siitä illalla nälkä. Jos huomaat että sinulle tulee, niin kokeile päättää etukäteen mitä syöt iltapalaksi, etkä sitten ota muuta. Joillakin tämä toimii. Jos ei onnistu ja paino nousee, niin pyydä lääkäriä vaihtamaan lääke johonkin toiseen. Mutta ei siitä nyt yhdessä viikonlopussa ehdi lihoa. 

-sh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyydä doxepin, ei koukuta tai lihota. Mulla haittana että jos illalla kasilta ottaa niin aamulla vielä aika tokkurainen olo, mutta esim vkl otan että saan univelkaa viikolta pois. Hätävärana imovane, toimii kuin junan vessa, mutta koukuttava. Muutaman paketti 60 pil menee vuoden aikana, eikä sitä lekuri enempää kirjoittakkaan. 

Varoisin todella kaikkia SSRI ja SNRI lääkkeitä yleisesti, liian helpolla lekurit niitä edelleen tyrkyttää. Pidemmän käytön jälkeen ainakin mulla lopetus onnistui vasta kolmannella kerralla ja vikalla kerralla ajoin annospienennystä yhteensä 5kk.

Mirtatazapiini ei ole SSRI eikä SNRI. 

Vierailija
44/49 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon syönyt sitä 24 vuotta. Uniongelmia on edelleen, enkä ole huomannut mitään hyötyä mihinkään. Syy, miksi syön vieläkin, olivat järkyttävät vieroitusoireet, kun yritin lopettaa. Paniikkikohtauksia, ahdistusta ja tuntui kuin sekoaisin. Annostus oli silloin muistaakseni 40 mg. Nyt yritän lopettaa pikkuhiljaa annosta pienentämällä. Onnistuin lopettamaan diatsepaamin 20 vuoden käytön jälkeen melko helposti, mutta mirtatsapiini on vaikeampi.

Ai kamala! Mulla oli Mirtazapin 15mg käytössä yli 10 vuotta. Nukutti kyllä mutta uneen pääsyä hankaloitti levottomat jalat ja paino nousi tuntuvasti. Lopetin ihan ottamalla enää parin viikon ajan puolikkaan tabletin ja sitten jätin puolikkaankin pois. Jotakin pientä poskien kuumotusta oli ja muuta vieroitusoiretta, mutta ei mitään vakavampaa. Nämä on näköjään hyvin henkilökohtaisia kuinka sopii kellekin.

Vierailija
45/49 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi hyvin kausiluonteisesti pari viikkoa kerrallaan käytettynä. Ei väsyttänyt kuin pari ekaa päivää (kannattaa ajoittaa aloitus vapaapäiville) ja sitten alkoi unen lisääntymisen vuoksi auttaa. Ei lihottanut.

Täällä annetaan ihan outoja neuvoja annostuksesta, joka toimii eri tavalla kuin monissa muissa lääkkeissä: Jos väsyttää aamulla, niin annostusta pitää hieman lisätä. Eli jos vaikka aloittanut 1/4 tabletilla ja aamut on zombeilua, niin pitäisi kokeilla esim. 1/3 tablettia. Lääkkeen saa helposti osiin esim. terävän veitsen avulla.

Vierailija
46/49 |
26.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt pitkään, on auttanut alusta lähtien, enkä ole ollut päivisin yhtään pöpperössä.

Puolikkaan otan nukkumaan mennessä.

Vierailija
47/49 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atarax, eli hydroksitsiini on pää asiassa keskushermostoon vaikuttavat lääke.

Se on siis PKV lääke, voi myös sanoa päihteitä väärinkäyttöä.

Vaikuttaa sydämen QT-aikaan, notta älä nyt liikaa ota. 4 x kpl kerralla on maximi aikuisille.

Vierailija
48/49 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

15 mg melatoniinia, relaksanttia ja vähän muutakin - sillä nukkuu n. 3  h. Mirta on kuin muovipussi olisi päässä koko päivän.

Vierailija
49/49 |
20.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1/4 tabl unettaa ja nukun hyvät unet aamuun, ei tokkuraisuutta, tosin ruokahalu lisääntynyt ja painos tuli nopeasti +5 kg, mutta hyvä uni on tärkeämpää kuin kilot, jotka saa tod.näk. nopeasti pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä